Welke winkels ga jij missen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:54

Hiermee wordt juist voorkomen dat er voor de deur een rij ontstaat als er (veel) meer mensen tegelijk naar de winkel komen dan dat er wagentjes zijn. Dat heb ik vorige zomer meegemaakt. Gelukkig is de parkeerplaats van de Gamma hier groot genoeg, maar ik weet liever zeker dat ik naar binnen kan op de tijd die ik in gedachten heb.

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:57

Suzanne F. schreef:
Intratuin mag je zo lang blijven als je wilt hoor. Daar wordt niet naar gekeken. En als je met zijn 2-en wilt dan boek je gewoon 2 X.

Tuinland ook! Hier kan je ook gewoon bij 1 reservering aangeven dat je met 2 personen komt.
Je krijgt bij de ingang een keycord die je weer bij de kassa inlevert. Ze controleren de tijd niet, maar wij hadden geen extra tijd nodig. We zijn nu 2x geweest.

DuoPenotti

Berichten: 29778
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:58

Karin,
Klopt ik weet dat het daar voor is.
En die mensen vind ik ook half gestoord...dan draai je toch om...

Maar ik moet nu aan afspraak maken, dag in voren voor dinsdag ochtend om 10 uur..geen kip in de winkel.
Nu ga ik nooit voor 1 ding met de auto (tuincentra, gamma, action allemaal 15 km rijden, maar wel allemaal vlak bij elkaar)
Dus dan moet ik maar kijken of het lukt om die achter elkaar te kunnen gaan plannen.

En met wat pech heb ik die dag migraine vreet ik pillen waar ik niet eens auto mee mag rijden....

Ga ik echt niet doen dus...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:59

'Dan draai je toch om.' Ik ga niet eerst weer naar huis om op een later tijdstip terug te komen als ik in de tuin bezig ben en erachter kom dat ik bepaald gereedschap nodig heb. Dan plan ik wel een moment waarop ik zeker weet dat ik die winkel in kom.

Maar blijkbaar werkt dat voor iedereen verschillend.

Als je een afspraak hebt en je kunt niet, dan kun je 'm ook weer afzeggen of verzetten.

DuoPenotti

Berichten: 29778
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 12:02

Maar als jij in de tuin bezig bent en iets mist moet je nu eerst een afspraak maken en maar kijken of het die dag nog kan. Is ook niet hop even halen.
Misschien met aantal mandjes/wagentjes juist wel.

Mijn vriend had schroeven nodig, die besteld op zaterdag om 12 uur.
Betaald en die kun je dan 4 uur later op halen....kregen we mail maandag ochtend...ja dikke doei...

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 12:04

Hier kan je bij de tuin winkels iedere dag nog terecht. Tja je zit alleen met die 4 uur, dat had wat mij betreft wel naar 2 gekund.
Ik vind het best wel prima eigenlijk. Vraagt iets meer plannen maar dat zorgt niet voor gigantische rijen voor de winkel. Niet iedereen draait om en gaat gewoon in de file staan.

Anoniem

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 12:05

Is click & collect ook overal met 4 uur? Veel winkels hebben daar geloof ik een speciale plek voor en dan is het gewoon meteen ophalen. Althans, bij de winkels waar ik kom wel.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 12:06

Als ik er nu achter kom dat ik iets mis, dan kijk ik idd of het die dag nog te regelen valt. Is dat niet het geval, dan ga ik wat anders doen. Dan ga ik wel verder met die klus als ik het benodigde materiaal heb.

Maar dan hoef ik iig niet op de gok naar de bouwmarkt te rijden en daar in de rij te gaan staan of eerst weer naar huis en op een later moment terug. Die ritjes bespaar ik mezelf dan.

Ik vind rijen voor een winkel iig veel irritanter dan een afspraak plannen.

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 12:11

Hanafubuki schreef:
Is click & collect ook overal met 4 uur? Veel winkels hebben daar geloof ik een speciale plek voor en dan is het gewoon meteen ophalen. Althans, bij de winkels waar ik kom wel.

Dat weet ik niet, ik zoek graag zelf uit.
Click en collect heb ik dus nog nooit gedaan.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 12:19

Click & collect heb ik laatst gedaan bij de Action en toevallig deze week bij het Kruidvat.

Bij de Action heb ik er niet op gelet hoeveel tijd ertussen zat. Ik wist dat ik op woensdag in de buurt zou zijn en heb toen op maandag alvast mijn bestelling geplaatst. Bij het Kruidvat heb ik afgelopen maandagavond besteld. Ik kon bij alle filialen in de omgeving zaterdag 3 april kiezen als eerst mogelijke ophaalmoment :') maar ik kreeg zojuist een mailtje dat het inmiddels voor me klaarstaat.

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 12:22

Bij de declathon kon ik eerder een winkel afspraak maken dan click en collect :+

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 12:27

Hanafubuki schreef:
Is click & collect ook overal met 4 uur? Veel winkels hebben daar geloof ik een speciale plek voor en dan is het gewoon meteen ophalen. Althans, bij de winkels waar ik kom wel.


Officieel is Click&Collect ook minimaal 4 uur.
Om te voorkomen dat je vanuit de etalage aanwijst wat je wilt hebben, en het aan de deur kunt afrekenen.

Maar volgensmij zijn veel winkels hier wat soepeler in geworden..

xxxmh

Berichten: 3497
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 13:08

Ik ben bij de Hema en action geweest en dat ging prima. Wil ook een nieuw matras bij de ikea maar vind 45 minuten echt te kort om een matras uit te proberen dus nog even wachten tot eventuele versoepelingen (die nog lang niet gaan komen helaas ben ik bang)

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:06

xxxmh schreef:
Ik ben bij de Hema en action geweest en dat ging prima. Wil ook een nieuw matras bij de ikea maar vind 45 minuten echt te kort om een matras uit te proberen dus nog even wachten tot eventuele versoepelingen (die nog lang niet gaan komen helaas ben ik bang)



Wij zijn bij Swiss Sense geweest voor een nieuw topmatras. Uitgebreid proefgelegen op meerdere matrassen en we hadden nogsteeds genoeg aan ons half uurtje. Geen gehaast, geen gedoe. Maar dan hadden we ook wel een verkoopmedewerker voor onszelf en het was rustig in de winkel. Dat scheelt ook wel denk ik.

Roodvos

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:14

Hanafubuki schreef:
Is click & collect ook overal met 4 uur? Veel winkels hebben daar geloof ik een speciale plek voor en dan is het gewoon meteen ophalen. Althans, bij de winkels waar ik kom wel.

Ik heb op de Blokker-website besteld wat ik wilde hebben en gekozen voor "afhalen in de winkel". Bij de bestelbevestiging in de mail staat wel dat ze graag hebben dat je het dan binnen 2 dagen komt afhalen. Bij deze Blokker stond er gewoon een tafel in de deuropening van de uitgang waar je de bestelling kon afhalen. Bij de Action stonden er wel pijlen voor de afhaallocatie. Dus dat is kennelijk wisselend per winkel.

Absolem

Berichten: 2766
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:43

This voor mij ook een ramp. Met de zwangerschap is het maar net de vraag wanneer ik energie heb om na mijn werk ook nog dingen te ondernemen. En dan zit je nog gebonden aan zo een stom tijdvak.

Popstra
Berichten: 13793
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:34

Nou ben naar intratuin geweest. Ik wist wat ik hebben moest en dat lukte in 40 min. Mijn man kon de grote dingen die apart waren gezet later op komen halen. Het was er nog best druk bij het buitengoed maar ontspannen.