Welke winkels ga jij missen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:30

Telpeva schreef:
fjordjes schreef:
Lijkt me bij een winkel zoals action lastig omdat daar het assortiment nogal wisselt en je dus niet altijd weet wat er ligt.

Ik gok dat de Action dan ook nog niet open mag, maar dat je eerder moet denken aan winkels met een webshop zoals de Mediamarkt, Blokker, Scapino, C&A. Dat je op hun website online je bestelling plaatst, en dat je dan ipv thuisbezorgen, kunt aanvinken dat je het in een filiaal wilt gaan ophalen. Scheelt toch al snel 3 tot 7 euro aan verzendkosten, wel zo prettig als je alleen maar batterijen of sokken ofzo nodig hebt

En in het ergste geval scheelt het je 49 euro, als de ikea weer open mag voor afhalen :+

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:05

Ik word nu wel een beetje verdrietig van het feit dat de baby winkels niet open mogen.
Ben 28 weken zwanger en had toch wel gehoopt nog way dingen gewoon te kunnen shoppen ipv via internet.. Ik duim nog even verder :+

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:18

Ikea krijgt een drive in geloof ik. Action een click and collect met 1500 tot 2000 artikelen

Popstra
Berichten: 13842
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:02

Wie heeft er al gewinkeld op afspraak?
Ik zou zo graag eens naar het tuincentrum willen om struiken te kopen maar ook daar mag je enkel alleen komen en heb je een half uur. Ik heb altijd veel langer nodig :D plus ik alleen niet fijn vind want het is meestal best zwaar tillen.
Dan wilde ik graag eens naar de Bijenkorf om een kerstcadeau om te ruilen. Dat mag niet!! Ik had er over gemaild en je mag niet komen om iets te ruilen of terug te brengen. Plus je member moet zijn om een afspraak te kunnen maken.
Enyway, ik vind het behoorlijk ruk zo!
Maar vroeg me af of anderen al ervaring hebben en hoe het beviel

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:14

Ik heb twee keer gewinkeld op afspraak in de kringloop, toevallig gisteren nog. Beide keren in een flink pand, bij de eerste drie kwartier en bij de tweede een uur. In 'normale' tijden kan ik mezelf daar prima twee uur vermaken, dus ja, ik vond het kort. Maar heerlijk om er weer te zijn, het is zo'n beetje de enige winkel waar ik voor mijn plezier ga shoppen.

Naar het tuincentrum zou ik ook wel willen, maar dan moet ik eerst helder voor ogen hebben wat ik dit jaar in mijn tuin wil. Anders is zo'n halfuur idd zo om. Verder geen ervaring met shoppen op afspraak. Bij winkels als Action, Kruidvat en Hema red ik mezelf momenteel (nog) prima met click & collect en bezorging. De voerboer is altijd open geweest en verder mis ik geen winkels. Ja, de platenzaak en de boekwinkel misschien nog, maar vooralsnog laat ik die ook bezorgen.

Niet kunnen ruilen is wel ruk, ik heb dat bij Blokker. Gelukkig is de zichttermijn verlengd, maar dan nog. Moet ik eerst (ergens anders) een wél goed werkend apparaat kopen en dan maar hopen dat ik straks alsnog mijn geld terugkrijg.

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:15

Ik ben toevallig bij het tuincentrum geweest Popstra, iedereen liep met zijn tweeën! Daar moest je wel twee afspraken maken geloof ik, bij ‘mijn’ tuincentrum kan ik zelfs aangeven ik kom samen. En ik heb een uur de tijd. Maar het beviel dus goed, de praxis beviel ook heel erg goed. Het verschilt inderdaad enorm veel tussen winkels. Hornbach moest ik verschillende afspraken maken voor retour en winkel in, praxis kom beide gewoon in 1. Andere winkels heb ik nog niet geprobeerd, Ikea moet ik ook nog naartoe maar die zijn me ook teveel 1 persoon, hoewel ik ook daar al heb gehoord dat mensen gewoon samen zijn geweest. Gewoon twee afspraken op dezelfde tijd maken.

black_kelpie

Berichten: 7853
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:17

Ik ben inmiddels 2x bij de Intratuin geweest, ik had verwacht dat er veel meer animo voor zou zijn maar voor elk tijdvak waren nog meerdere plekken beschikbaar. Voor mij is dit ideaal, ik hou niet van mensenmassa's dus wat mij betreft mag winkelen altijd wel zo :')

Ik kwam in beide gevallen een minuut of 10 eerder dan mijn tijdvak aan en mocht gewoon naar binnen. De eerste keer ben ik alleen op de kamerplantenafdeling geweest en de tweede keer alleen buiten, anders red ik het ook niet met een half uur.

Ook bij een paar kringloopwinkels geweest, daar had ik een half uur of een uur, dat is voor mij lang zat :j

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:17

Ik ben gister wezen winkelen op afspraak. Was bij de hobby winkel.
Ik vond het eerlijk gezegd heerlijk die rust!

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:20

Ik ben gisteren bij de Hornbach geweest op afspraak in het tuingedeelte. Ik was ruim binnen de drie kwartier klaar. Alleen moet er 1 pot terug en daar moet je dan inderdaad weer een retourafspraak voor maken.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:22

Die rust vind ik idd heerlijk! Misschien dan maar meerdere afspraken maken bij het tuincentrum zodat ik me niet gehaast hoef te voelen. Al geven ze bij de Intratuin op de website aan dat je voor een halfuur reserveert, maar dat je voldoende tijd hebt om rustig en veilig te kunnen winkelen. Voor vandaag staan er nog veel tijdsloten open, dus het lijkt erop dat ik ook last minute even langs kan gaan. Dat verlaagt de drempel alweer wat.

Popstra
Berichten: 13842
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:22

O.k klinkt goed. Het is dus wel te doen lees ik
De tip voor bij het tuincentrum 2 afspraken op dezelfde tijd is wel een goede. Ik snap wel dat er genoeg personeel zou lopen om evt te helpen maar vind het toch fijner met mijn man samen te gaan omdat ik vaak niet goed kan kiezen

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:27

Met je man samen gewoon doen hoor. En volgens mij letten ze bij de tuincentra niet erop dat iedereen ook weer op ‘zijn’ tijd naar buiten is. Heb ik niks van gemerkt in ieder geval. Druppelde allemaal geleidelijk en rustig naar binnen en bij de kassa weer net zo geleidelijk naar buiten. Ikea roept blijkbaar wel echt om dat de mensen van zo en zo laat naar buiten moeten. Dus daar wacht ik wel ff mee om daar naartoe te gaan

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:56

Als ze dit concept er nou in kunnen houden dan zullen ze in de toekomst meer klanten trekken

Roodvos

Berichten: 6713
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:00

Ik had vorige week een click&collect bestelling bij Blokker. Heb toen voor 's morgens voor dezelfde dag een winkelafspraak gemaakt bij de Action. Had een waslijst van dingen voor 3 huishoudens, maar had tijd genoeg. Het helpt denk ik wel dat je eerst goed bedenkt wat je wil hebben en een lijstje maakt. Als je lekker even wil slenteren en neuzen dan is het niet zo geschikt.
Ze hielden zich niet heel strikt aan de tijden, ik was ruim voor mijn tijd, maar mocht gewoon door. Moest wel de afspraakbevestiging tonen. Een man die binnen wilde zonder afspraak werd retour gestuurd. Dat vond ik wel goed. Vond het voor winkelen op afspraak nog druk genoeg. Helaas was niet alles wat ik zocht in het assortiment, maar winkelwagen puilde uit dus ging zeker niet met lege handen weer naar huis :+ .

Century

Berichten: 6001
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:02

Ik vond het eigenlijk best jammer dat iedereen toch samen was, want ik had ook heel graag mijn man meegenomen maar was netjes alleen gekomen. Dat voelde heel stom. Ik vind dat ze daar wel consequent in moeten zijn. Als het geen probleem is, geef het dan ook niet aan dat je alleen moet komen.
Of doe ik dan moeilijk?
Een half uur was wel heel kort vond ik. Ander tuincentrum gaf een uur, dat was prima. Daar was het echter wel veel te druk weer, dus dat ging ook niet goed.

black_kelpie

Berichten: 7853
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:18

Popstra schreef:
O.k klinkt goed. Het is dus wel te doen lees ik
De tip voor bij het tuincentrum 2 afspraken op dezelfde tijd is wel een goede. Ik snap wel dat er genoeg personeel zou lopen om evt te helpen maar vind het toch fijner met mijn man samen te gaan omdat ik vaak niet goed kan kiezen

Doen :j Ik ben met een vriendin geweest. Er waren nog 22 plekken open op onze tijd, dan ga ik me niet schuldig voelen dat we met 2 komen :+

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:23

Ik ben inmiddels bij de Groenrijk geweest, daar was het (in een mooi weekend, dus primetime) redelijk druk, volgens mij liep het maximale aan mensen daar ook wel rond. Omdat ik een plantenpot wilde laten opmaken, ben ik uiteindelijk een kwartier langer geweest. Niemand die daar ook maar iets over zei. Kan ook bijna niet, je krijgt geen sticker opgeplakt wanneer je bent binnengekomen ofzo. Als ze echt willen monitoren, dan moet je bij binnenkomst en bij het weggaan gecontroleerd worden. Ach, tis groot zat daar, dus je loopt elkaar ook niet in de weg.

En ik ben in de Hema geweest. Dat was mijn eerste shopafspraak en ik ben ietsjes meer los gegaan dan ik eigenlijk had gepland. De rem was er een beetje af zeg maar :o Ik was daar alleen, op de winkelmedewerkers na, echt zo relaxed. En tegelijkertijd zo raar!

Ik hoor van verschillende mensen dat de Action zijn deuren gewoon heeft opengegooid, geen afspraak nodig dus. Wat is dat dan?! Iemand daar ervaring mee?

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:30

Heel veel mensen maken samen 2 afspraken en komen samen, daar zou ik me zeker niet schuldig over doen.
Bij vele winkels mag je ook wel zonder afspraak binnen, zolang het maximaal aantal personen in de winkel maar niet overschreden word.

Bij onze winkel laten we ook wel eens wat mensen binnen zonder afspraak, als ze toch al aan de deur staan, ze een afspraak moeten maken, en na 4 uur terug moeten komen heb je nog meer onnodige verplaatsingen. En als er op dat moment toch niemand anders in de winkel is, dan is het ook weer een beetje omzet.

Bij sommige winkels word er echt gestreden om de tijdsloten, en bij andere winkels is plaats genoeg.
Hier loopt het in ieder geval nog geen storm..

Faelynn

Berichten: 3158
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:33

ik heb op tijd gewinkeld bij de hornbach, daar kreeg je 45 minuten, maar mijn waslijst van wat ik nodig heb is zo groot geworden in alle maanden dat de winkels dicht zijn, dat ik maar een heel klein deel heb kunnen halen in die tijd, ik hou niet van stress beslissing maken, en moet heel erg op de kosten letten, dus wil eigenlijk sommige dingen wel vergelijken in verschillende winkels, dus was er ook al wel heen gegaan met de instelling dat ik maar een paar dingen mee zou nemen.
Maar ik hoop wel echt dat de winkels binnenkort weer normaal open gaan, heb bijvoorbeeld geen schappen in mijn kledingkast, mijn kleren liggen al maanden op de grond en in verhuisdozen, echt verschrikkelijk. Even als mijn voorraadkast, daar heb ik nu eindelijk schappen voor gehaald dus bij de hornbach, maar ook daar hebben al mijn spullen maanden op een grote hoop op de grond gelegen, werd er helemaal gek van. Nu zat ik ook wel middenin de afronding van een verbouwing op het moment dat de winkels dicht gingen, dat was heel onhandig, heb daar in tegen ook wel veel van marktplaats gehaald, dat bespaarde veel geld en was ook wel weer leuk. :j

Mijn moeder en ik gaan overigens ook altijd samen, we hebben allebei ons eigen huis (beide tegelijk verhuisd en verbouwd haha) en onze eigen spullen nodig, zo kunnen we elkaar helpen kiezen en helpen sjouwen, nu is het voor ons ook gewoon praktisch, we kunnen wel apart boeken bij een winkel en rijden, maar we zijn buren van elkaar, dan kunnen we net zo goed tegelijk gaan als we toch beide spullen nodig hebben, bespaard ook weer benzine.

Intratuin wil ik nog graag heen, maar snap niet zo goed wat op hun website staat, je hoeft maar 1x een half uur te boeken, maar krijgt hoe dan ook genoeg tijd. Bedoelen ze hier dan mee dat je er ook 1 uur over mag doen bijvoorbeeld en dat dat niet uit maakt? Iemand die hier ervaring mee heeft? Intratuin hier is zo groot, en ook daar heb ik zo veel nodig, daar ben ik echt niet in een half uur door heen :+

Century

Berichten: 6001
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:35

Ik ben er geweest, ze houden niet echt bij wanneer je binnen bent gekomen. Ik was net wat langer dan een half uur bezig. Of je gewoon er langer mag zijn, geen idee.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:47

Faelynn schreef:
Intratuin wil ik nog graag heen, maar snap niet zo goed wat op hun website staat, je hoeft maar 1x een half uur te boeken, maar krijgt hoe dan ook genoeg tijd. Bedoelen ze hier dan mee dat je er ook 1 uur over mag doen bijvoorbeeld en dat dat niet uit maakt? Iemand die hier ervaring mee heeft? Intratuin hier is zo groot, en ook daar heb ik zo veel nodig, daar ben ik echt niet in een half uur door heen :+

Zo lees ik het idd ook. Je boekt een tijdslot van een halfuur, maar als toch lang niet alle tijdsloten volgeboekt worden is er blijkbaar genoeg ruimte en tijd om mensen langer te laten winkelen. Misschien ga ik het morgenmiddag eens proberen, als ik op tijd klaar ben met werken. Ik woon er toch vlakbij.

Intratuin schreef:
Meerdere tijdsloten na elkaar reserveren om langer te winkelen is niet nodig, we zorgen ervoor dat je voldoende tijd hebt om prettig en veilig te kunnen winkelen. Onze medewerkers staan voor je klaar om je te helpen.

Overigens werd dat uur gisteren bij de kringloop ook niet strikt gehanteerd. Ik had mezelf zo verloren op de boekenafdeling :') dat mijn tijd al voorbij was en toen moest ik ook nog afrekenen. Er werd niets omgeroepen en mensen werden ook niet aangesproken (er liep genoeg personeel). Als het niet druk is en de winkel is groot genoeg, dan zou dat ook echt geen probleem moeten zijn.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:06

Hornbach is 1 reservering 1 persoon. Dus als je samen wilt, echt 2 plekken reserveren.

Ik vind het shoppen zo echt heel fijn (behalve tijdsdruk) maar bij bijvoorbeeld H&M was de winkelvoorraad echt belabberd en bijna zonde van de tijd.

Ik ga zo even naar de flying tiger en miss etam :)

Suzanne F.

Berichten: 49401
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:14

Intratuin mag je zo lang blijven als je wilt hoor. Daar wordt niet naar gekeken. En als je met zijn 2-en wilt dan boek je gewoon 2 X.

Anoniem

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:18

Ik mag zaterdag naar Decathlon *\o/* heb wat issues met mn wetsuit en kan daar eindelijk voor om een oplossing :D en gelijk even wat kampeerspul erbij halen.

DuoPenotti

Berichten: 29998
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:22

Ik heb nog niks geboekt.
Vind het wel zo'n onzin.
Gewoon aantal wagentjes, klaar.