Welke winkels ga jij missen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:49

Ik merk dat ik de lingeriezaak begin te missen. Ik heb nog maar 2 bruikbare beha's en die hebben hun mooiste tijd eigenlijk ook wel gehad. :=
En ik vind het wel fijn om een beha eerst te kunnen passen voor ik hem koop.

DuoPenotti

Berichten: 29995
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:50

En een zelfde merk en model bestellen?
Dat zou ik dan nog wel durven.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:53

Ik mis de IKEA heel erg, we hebben eindelijk onze werkkamer leeg en willen nu bureaus bestellen en op stoelen zitten maar dat kan dus beide niet helaas.

Benoite

Berichten: 692
Geregistreerd: 27-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:01

black_kelpie schreef:
Benoite schreef:
Ik ga steeds meer de 2dehands winkels Missen... Ik koop er altijd dvds voor 1E pp.. Ideaal voor mijn avondjes alleen aangezien ik geen internet of kabel tv heb thuis.. Ik heb nu alles wel echt al 100 x gezien!mocht iemand nog een mooie collectie hebben liggen?#durf te vragen. ?

Wat voor soort films zoek je?

tjah goede vraag.. alles waarvan je vanaf zou willen voor 1e per stuk :j ..ben niet zo van de cheesy romcoms, scifi..wel van de waargebeurde geschiedenis verhalen, beetje spannend maar geen horror/thriller. Filmhuis films +:)+ .

En helaas kan ik geen internet aanvragen op dit adres.Het is een zeer oud pandje waar dat soort kabels gewoonweg niet liggen. Ik heb wel internet via mijn telefoon dus kan nu wel via mijn mobiele abbonement op mijn tv dingen bekijken, maar dan is de kwaliteit zo slecht helaas.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:07


DuoPenotti

Berichten: 29995
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:58


Benoite

Berichten: 692
Geregistreerd: 27-05-14

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:58

Oeh keet thanks! Die ene is echt een goede collectie! En duo thanks. Dat wist ik ook nog niet.. Ik ben er nu okay mee hoor geen internet. .Na 6 jaar went het en mis ik het nooit.. Naja nu dan dat ik niet even snel een paar dvds kan halen..

black_kelpie

Berichten: 7853
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:03

Benoite schreef:
tjah goede vraag.. alles waarvan je vanaf zou willen voor 1e per stuk :j ..ben niet zo van de cheesy romcoms, scifi..wel van de waargebeurde geschiedenis verhalen, beetje spannend maar geen horror/thriller. Filmhuis films +:)+ .

Ik ga voor je kijken! Wij zijn wel erg van de horror/thriller, maar wie weet zit er nog wat tussen, maand of 2 geleden net een verhuisdoos vol naar de kringloop gebracht :+

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:07

Ik begin wel kledingwinkels te missen. Ik moet echt wel een nieuwe spijkerbroek. Kan het ook niet doen met een versleten broek :') ik kan namelijk niet thuis werken.

Anoniem

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:49

Ik mis nu keukenzaken. Wij willen einde zomer alles verbouwen beneden en met een levertijd van minimaal 12 weken wil ik toch wel een keuken gaan samenstellen. En dat wil ik niet via skype oid doen, ik wil zien en voelen wat ik in huis haal.. zelfde geldt voor nieuwe vloer die na de keuken er in moet. :+

xxxmh

Berichten: 3514
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:58

Hoorde vanmorgen op npo1 met zo'n praat programma dat de winkels pas met Pasen open gaan... ben bang dat er dan niet veel winkels meer overeind staan..

Suzanne F.

Berichten: 49401
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:07

Hier al gehoord van mensen die failliete bedrijven opkopen. Die nemen ze dan over met alles dus de bezittingen maar ook de schulden voor een prikkie. Panden die ook tonnen waard zijn. Blijkbaar is er een constructie waarbij je dan die schulden weer weg kan schrijven en je de panden duur kan verkopen. Of aanhouden tot na de crisis en dan exploiteren.
De een zijn dood is zijn ander zijn brood maar dit is toch wel heel sneu voor de kleine ondernemers.

simongek

Berichten: 5348
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:18

Mis alleen de action en de hema in het dorp om af en toe wat spulletjes in te slaan. Nu online bij hema maar een grote doos met van alles en nog wat besteld.

Voor de rest kopen we alles online. Koop altijd al kleding voor mezelf en de kids online. Komen dagelijks pakketjes :j

Bij toolstation bestellen we klus spullen en dan halen we het gewoon af.

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:19

Ik mis vooral de Action. Ik haalde daar best wel vaak van die kleine dingen die ik dan net even nodig had. Schoonmaakartikelen, kantoorartikelen of even iets van een schroevendraaier oid. Bij de Action kan niks online besteld worden en daarom mis ik deze winkel toch het meest.

Andere winkels zoals Kruidvat en Hema zijn lastig, maar daar bestel ik gewoon online als ik het echt nodig heb.
Gamma is ook wel lastig maar gelukkig als je het de ene dag besteld, kan je het de volgende dag oppikken. Al vind ik met sommige dingen wel handig om eerst even iets te bekijken in het echt voordat ik het koop....

DuoPenotti

Berichten: 29995
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:20

Kruidvat is gewoon open.

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:23

Er wordt gekeken of er per 8 februari bij winkels afgehaald zou kunnen worden. Dan moet je denk ik wel online bestellen eerst dus voor de action zal dat denk ik geen verschil maken

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:25

Als dit doorgaat is het een vooruit gang!

Kana

Berichten: 9057
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:28

1 maart gaan wij verhuizen, van een gemeubileerde woning gaan we naar kaal. We gaan een klein kapitaal uitgeven aan meubels want wij hebben niks op 1 bureaustoel na. Ik baal nu echt enorm dat ik de grote uitgaven zoals een bank of een eethoek via het internet moet uitkiezen. Een huis inrichten zou normaal heel leuk zijn maar nu is het vooral geld uitgeven aan dure spullen op de gok.

Even zeuren en dan de websites maar weer af. :+
Laatst bijgewerkt door Kana op 01-02-21 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29995
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:30

Kana schreef:
1 maart gaan wij verhuizen, van een gemeubileerde woning gaan we naar kaal. We gaan een klein kapitaal uitgeven aan meubels want wij hebben niks op 1 bureaustoel na. Ik baal nu echt enorm dat ik de grote uitgaven zoals een bank of een eethoek via het internet moet uitkiezen. Een huis inrichten zou normala heel leuk zijn maar nu is het vooral geld uitgeven aan dure spullen op de gok.

Op de weggeefhoeken op facebook staan erg veel (bijna) gratis banken en tafels enz.
Dat zou ik dan voor nu even doen.
En dan van de zomer zal het wel weer open zijn alles gaan kopen en die bank enz weer op de weggeefhoek.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:39

Succes met de verhuizing straks Kana!

Ik las dat binnenkort winkels wellicht toestemming gaan geven voor een afhaalbalie. Benieuwd hoe dat dan gaat. Mag je dan met een drone door de winkel vliegen en je wc borstel en wasmiddel in het mandje gooien? Of krijg je een op afstand bestuurbare winkelmedewerker? :+

DuoPenotti

Berichten: 29995
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:43

Ik neem aan dat je van te voren een bestelling door moet geven, zoals nu ook bij bouwmarkten is.
En die je op afspraak kan ophalen.

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:48

Lijkt me bij een winkel zoals action lastig omdat daar het assortiment nogal wisselt en je dus niet altijd weet wat er ligt.

Anoniem

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:50

Ik hoop dat met het regelen van afhaalpunten ook zaken die alleen op afspraak werken weer open kunnen. Bijvoorbeeld meubel en keukenzaken. Niet open voor de mensen die een uitje woonboulevard doen, maar wel voor mensen die gericht op zoek zijn zoals bijv Kana of wij (wij moeten een keuken uitzoeken).

Telpeva

Berichten: 14806
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:17

fjordjes schreef:
Lijkt me bij een winkel zoals action lastig omdat daar het assortiment nogal wisselt en je dus niet altijd weet wat er ligt.

Ik gok dat de Action dan ook nog niet open mag, maar dat je eerder moet denken aan winkels met een webshop zoals de Mediamarkt, Blokker, Scapino, C&A. Dat je op hun website online je bestelling plaatst, en dat je dan ipv thuisbezorgen, kunt aanvinken dat je het in een filiaal wilt gaan ophalen. Scheelt toch al snel 3 tot 7 euro aan verzendkosten, wel zo prettig als je alleen maar batterijen of sokken ofzo nodig hebt

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:13

Tot nu toe niet echt winkels gemist, maar nu mis ik de kringloop toch wel.
Mijn 14 jarige zoon wilde skeeleren (en ik blij dat hij weer eens achter zijn scherm vandaan zou komen) maar zijn skeelers zijn 3 maten te klein... . Daarvoor zou ik normaal naar kringloop winkel gaan, ben nu wel op marktplaats gaan zoeken maar nog niets gevonden.