Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 00:23

Ik had laatst een sollicitatiegesprek (fysieke kennismaking). Ze mochten niet mijn drinken inschenken vanwege getroffen maatregelen, maar toen ik aan het einde van het gesprek vroeg of ik zelf het kopje even in de vaatwasser moest zetten hoefde dat niet.

:Y) :') Wel om gelachen.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 01:34

Oh ja, hoe kon ik deze nu vergeten. De avondklok in België. :') Want stel je nu eens voor dat je na 12 uur nog buiten loopt- de straten zijn ongelooflijk druk... Het krioelt er namelijk van de geesten en voordat je het weet kunnen geesten ook drager zijn van het C-virus. :+

(Ik snap dat ze 'groepsvorming' willen vermijden maar dan verbied je dat toch gewoon? In plaats van weer een regel te stellen die echt nergens op slaat. Het is niet alsof de politie met deze regel minder moet controleren dan als ze op groepsvorming zouden moeten controleren.)

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:12

Sizzle schreef:
Nikass schreef:
of waren jullie blij geweest met (bijvoorbeeld) de Aziatische corona aanpak?


Niet dat ik daar blij mee was geweest, maar je kan daarbij niet beweren dat het onlogisch of tegenstrijdig was.


Oh nee, dat beweer ik ook helemaal niet hoor! Denk alleen dat het niet past bij de Nederlandse cultuur/mentaliteit.

tengeltje11
Berichten: 7150
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 10:14

Dat is nu net een van de regels die ik wel snap. Want behalve om af te spreken met anderen, of om te werken(wat wel toegestaan is), moet je toch voor niets meer uit huis na middernacht lijkt me?

CalipsoLover

Berichten: 5578
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:20

DezeNaam schreef:
Oh ja, hoe kon ik deze nu vergeten. De avondklok in België. :') Want stel je nu eens voor dat je na 12 uur nog buiten loopt- de straten zijn ongelooflijk druk... Het krioelt er namelijk van de geesten en voordat je het weet kunnen geesten ook drager zijn van het C-virus. :+

(Ik snap dat ze 'groepsvorming' willen vermijden maar dan verbied je dat toch gewoon? In plaats van weer een regel te stellen die echt nergens op slaat. Het is niet alsof de politie met deze regel minder moet controleren dan als ze op groepsvorming zouden moeten controleren.)

Is ook gewoon hartstikke in strijd met onze grondwet. Het slaagt idd nergens op. Wat als ik 's nachts of 's avonds laat nog gebeld wordt dat mijn paard niet in orde is?

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:38

Hier (Duitsland) worden, tot nu toe, de maatregelen iets versoepeld, wat wil zeggen dat je met kerst met 10 man bij elkaar mag zijn. Of dit zo blijft, weet ik niet, Merkel wil eigenijk strengere maatregelen. Maar ze kunnen zeggen wat ze willen, met kerst mogen alle 3 mijn kinderen met aanhang thuis zijn, dat laat ik me niet ontzeggen.

Als ze nou eens bij scholen gaan controleren. Als die uit gaan, staan er honderden jongeren op elkaar geklit.'s Avonds, op bepaalde plekken, komen tig jongeren met auto's bij elkaar. Ze blijven dan natuurlijk niet in de auto zitten, maar zo dicht mogelijk bij elkaar. Zo lang daar niet op gehandhaafd wordt, laat ik me kerst met mijn kinderen niet afpakken.

Lau07
Moderator

Berichten: 1582
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:38

Het ergste vind ik nog wel dat ik vanochtend nog een e-mail met reclame voor de winter Efteling krijg en dat de mensen daar in enorme rijen bovenop elkaar staan om de attracties in te kunnen. Op stal mag ik niet eens zonder mondkapje komen en mijn huisarts was hermetisch ingepakt toen ik naar zijn spreekuur ging. Maar ik mag wel nog wel naar de Efteling!
De overheid kan beter een strenger maatregelenpakket introduceren waarbij niet alleen de horeca wordt gestraft, maar alle niet-essentiële winkels dicht moeten (vooral de IKEA, pretparken en tuincentra e.d. zijn problematisch) en veel harder optreden en meer handhaven.

Ik vind het echt om te huilen. Ik ben best teleurgesteld in het Nederlandse volk wat dat betreft. Zaterdag zag ik bij het sinterklaasprogramma van de NPO dat er een meisje met een hartafwijking (ik denk een jaar of 8/9) al driekwart jaar thuis zat samen met haar zusje. Driekwart jaar was ze niet verder gekomen dan de achtertuin. Alleen maar omdat wij dat stomme virus niet onder controle krijgen.

Licor

Berichten: 2953
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:40

tengeltje11 schreef:
Dat is nu net een van de regels die ik wel snap. Want behalve om af te spreken met anderen, of om te werken(wat wel toegestaan is), moet je toch voor niets meer uit huis na middernacht lijkt me?


Nou ik wilde laatst om 23 uur naar huis (in België) vanaf stal (in NL) na de laatste voerbeurt.. t is ongeveer 15/20 min rijden.. besluit mn hond precies op dat moment een wildspoor te ruiken en er gewoon vandoor te gaan... zat ik dan in mn auto te wachten op tot mn hond terug zou komen.. uiteindelijk was ze om 23.45 terug.. moet zeggen dat ik t wel even spannend vond met de avondklok.. een boete is gewoon 250 euro..

Babootje

Berichten: 26362
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:50

ik weet niet zeker of hij al is langs gekomen maarrr...
Sporten in groepsverband mag tot 13 jaar. Straks ook weer tot 27 jaar. Sportschool mag ook open blijven.
Maar wedstrijden rijden mag niet (want evenement). Toen zijn we het meetmomenten gaan noemen, zonder wedstrijdelement en bijbehorende prijsuitreiking) Prima te organiseren op 1,5 meter zou ik zeggen. Maar ook dat mag nu niet in amateurverband. Alleen de profs die mogen wel. Krommerdankrom,

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:58

Wat ik sowieso niet snap is dat sporten niet meer mag. Sporten heeft juist een goede invloed op de weerstand namelijk. Iedereen komt nu thuis te zitten = stress = lagere weerstand...

Edit: Sowieso vind ik dat ze meer moeten gaan 'hameren' op een gezonde leefstijl. Nu is er maar kritiek op jij hebt overgewicht dus jij bent risicogroep. Laat mensen dan juist lekker sporten, moedig ze aan om gezond te eten.

Ik ken zo veel mensen die juist alleen maar mentaal en fysiek ongezonder zijn geworden door het hele thuiszitten. En ja, dan is er meer kans op besmetting.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:06

Ik ben eigenlijk bang dat wat voor maatregelen je ook treft, het virus niet meer onder controle te krijgen is. Je ziet ook in de landen om ons heen waar wel de avondklok geldt en er een totale lockdown is dat de besmettingen stagneren. Ik denk dat er gewoon een te grote groep mensen is, en die blijft groeien met hoe langer het duurt, die geen zin meer er in hebben. Dit gaat nog langer duren als in maart en met dat vooruitzicht haken steeds meer mensen af, want Pietje zit ook met 10 man thuis. Veel mensen hadden hoop op dat vaccin, en als dan De Jonge zegt dat de maatregelen dan nog steeds niet afgebouwd kunnen worden, dan snap ik dat mensen steeds meer de hoop verliezen.

En eerlijk gezegd vraag ik me ook af wanneer die maatregelen wel afgebouwd kunnen worden. In maart deed iedereen zijn best om de zomer te redden. In de zomer amper besmettingen, maar vervolgens mag je nog steeds eigenlijk niks want in de kroeg bijvoorbeeld moest je ook blijven zitten en op anderhalve meter van elkaar. Dat is voor mij eerlijk gezegd ook geen beloning geweest voor maanden binnenzitten.

moonsparkle
Berichten: 21747
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:12

sureido schreef:
Ik ben eigenlijk bang dat wat voor maatregelen je ook treft, het virus niet meer onder controle te krijgen is. Je ziet ook in de landen om ons heen waar wel de avondklok geldt en er een totale lockdown is dat de besmettingen stagneren. Ik denk dat er gewoon een te grote groep mensen is, en die blijft groeien met hoe langer het duurt, die geen zin meer er in hebben. Dit gaat nog langer duren als in maart en met dat vooruitzicht haken steeds meer mensen af, want Pietje zit ook met 10 man thuis. Veel mensen hadden hoop op dat vaccin, en als dan De Jonge zegt dat de maatregelen dan nog steeds niet afgebouwd kunnen worden, dan snap ik dat mensen steeds meer de hoop verliezen.

En eerlijk gezegd vraag ik me ook af wanneer die maatregelen wel afgebouwd kunnen worden. In maart deed iedereen zijn best om de zomer te redden. In de zomer amper besmettingen, maar vervolgens mag je nog steeds eigenlijk niks want in de kroeg bijvoorbeeld moest je ook blijven zitten en op anderhalve meter van elkaar. Dat is voor mij eerlijk gezegd ook geen beloning geweest voor maanden binnenzitten.


Vaccineren begint binnenkort, ik denk dat dan vrij snel weer versoepelt gaat worden.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:16

De sauna's zijn open, je mag al zwetend en druppend in je blote kont van de ene sauna naar de andere lopen, als je maar wel je mondkapje op hebt. :D

Achterom
Berichten: 23042
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:17

Nog een... We hebben ons dorpshuis dicht gedaan o.a. omdat we mensen nog geen kopje koffie mogen aanbieden en tja, dat is wel ons verdienmodel omdat we voor het gebruik van de ruimtes geen huur rekenen.
Maar stel wat we onszelf een hotel noemen, dan mag ineens alles.
Dan mogen we weer koken voor de ouderen, clubjes laten komen, etc.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:19

Ik hoop het van harte moonsparkle, ik was daar ook best positief over maar soms lees je ook wel eens verhalen van virologen die daar weer minder positief over zijn. Ik ga maar van het beste uit, hopelijk kunnen we snel weer wat meer.

maralyn

Berichten: 10437
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:20

Een winkel karretje of mandje is verplicht.

Waarom eigenlijk precies?
Omdat karretjes afstand geven?

Ik, en veel dorpsgenoten, zetten vaak het karretje ff aan de kant om iets te pakken uit het schap!

Of is het om te tellen hoeveel klanten er in de winkel zijn?

Maar dan moet je weten hoeveel karretjes je hebt.
Zelfs in onze winkel weten we dat niet. En hoeveel mandjes er in de winkel staan omdat klanten ze weer vergeten :') zelfs karretjes.

Het is helemaal hilarisch dat klanten voor een mandje gaan, maar met een grote pak bodembedekker weer de deur uit gaan.

tengeltje11
Berichten: 7150
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 11:26

Qua vaccin had ik ook hoop, maar in België zijn ze ondertussen weer beginnen met stoken.

Zelfs als je gevaccineerd bent, moet je in quarantaine als je in nauw contact stond met iemand die Pos test. Wie heftige allergische reacties kan krijgen op eender wat, mag bv al het pfizer vaccin krijgen en als je kinderen wil, zou je al 2 maand moeten wachten na een vaccin met proberen. Hoe lang het vaccin dan blijft beschermen is ook een raadsel en ga zo maar door.

Dus eerlijk, ik heb geen hoor idee meer dat dat vaccin de wereld zal redden van Corona....

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:43

Dat ik een mondkapje moet dragen als ik de sportschool binnenloop, maar hem af mag doen als ik ga sporten en me door de sportschool heen beweeg van apparaat naar apparaat.

Dat ik een mondkapje op moet zetten bij te voet betreden van een binnenbak, maar tijdens het rijden anderen al ademend mag passeren op minder dan 1,5 meter.

Dat je een mondkapje op moet als je de zadelkamer in gaat, maar als je op een poetsplaats (vaste plaats) dat ding weer af mag zetten...

Ik vind die mondkapjesplicht sowieso ábsurd, maar dat wordt grotendeels gevoed door alle tegenstellingen die er in die plicht heersen.

Sas_Mon

Berichten: 1638
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:09

Dat je "binnen" bent als je de lucht niet recht boven je kunt zien. En dus een kapje op moet. Dus de schuilstal die niet meer dan een overkapping met 1 dichte wand en de rest open is is plotseling "binnen"

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:13

Pepperrr schreef:
Sowieso mogen kerkdiensten etc hier wel. Daar geldt ook geen mondkapjesplicht (dacht ik, correct me if i'm wrong). Dus lekker met 100 man de kerk in terwijl heel de horeca op zn gat ligt >;)



Kerken in Nederlamd mogen offocieel 30....echter; een kerk mag daarnaast ongelimiteerd mensen uitnodigen voor hun diensten. Dit werd uitgelegd na die sm rel dat in oa Staphorst enzo er gewoon kerkdiensten waren met ruim 300 man tegelijk.
Mondkapjesplicht geldt idd niet in de kerk/moskee ect.


Wat betreft horeca die dicht moet blijven; die stonden juist ontzettend laag wat betreft hun bijdrage aan besmettingen.
Ik hoorde gisteren nog op de radio dat op dit moment de volgende plekken de grootste aantallen in besmettingen opleveren; de feestjes en samenkomsten thuis ( want men gaat natuurlijk niet met vrienden en familie braaf ruim verdeeld in de kamer zitten op 1,5 m afstand + er wordt geknuffeld en gezoend bij begroetingen ) en de kdv en scholen.
Maar de horeca blijft potdicht jongens, want teveel besmettingen.

Dan de mondkapjesplicht op middelbare scholen; een giller. Op de gang een mondkapje op, maar in de kantine zie ik er genoeg zonder. En tijdens de les zitten ze gewoon tafeltje aan tafeltje naast elkaar, over elkaar heen buigend te overleggen ect; virus blijft braaf op de gang, die heeft helemaal geen zin om een saaie les aan te horen natuurlijk, dus die weigert de drempel over te gaan van elk klaslokaal...en de kantine, want het virus haat geroezemoes en eetgeluiden, dus daar komt die ook niet natuurlijk.

Dan de regel voor aankomende kerst; 3 man maximaal op bezoek mogen; dat komt voor ons er op neer dat mijn vriend en ik + schoonmoeder wel naar mijn zwager en diens vrouw en kind mogen. Maar dat we kerst dus niet bij bv ons of schoonmoeder mogen houden, want dan moet je bij doe 2 huishoudens 4 mensen uitnodigen. Zelfde groep en dus zelfde aantal mensen, maar adres 1 en 2 mag het niet, bij adres 3 weer wel.

en zo kun je wel doorgaan.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:19

Diablo schreef:
Hier (Duitsland) worden, tot nu toe, de maatregelen iets versoepeld, wat wil zeggen dat je met kerst met 10 man bij elkaar mag zijn. Of dit zo blijft, weet ik niet, Merkel wil eigenijk strengere maatregelen. Maar ze kunnen zeggen wat ze willen, met kerst mogen alle 3 mijn kinderen met aanhang thuis zijn, dat laat ik me niet ontzeggen.

Als ze nou eens bij scholen gaan controleren. Als die uit gaan, staan er honderden jongeren op elkaar geklit.'s Avonds, op bepaalde plekken, komen tig jongeren met auto's bij elkaar. Ze blijven dan natuurlijk niet in de auto zitten, maar zo dicht mogelijk bij elkaar. Zo lang daar niet op gehandhaafd wordt, laat ik me kerst met mijn kinderen niet afpakken.


Ik begrijp dat kerst met de hele familie fijn en belangrijk kan zijn, maar "ik laat me kerst met mijn kinderen niet afpakken"?? Serieus? Is het zóveel belangrijker dan het voorkomen van corona slachtoffers?

Lau07: komt op mij ook inconsequent over ja. En die "zielige" jongeren mogen van mij ook strenger gehandhaafd worden op hun gedrag. Inderdaad voor dat kleine hartpatiëntje, en anderen!

tengeltje11
Berichten: 7150
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 12:22

Jullie hebben nog geluk, in België 1 persoon op visite met kerst... dus schoonpa mag binnen en schoonma moet buiten blijven staan ~~}>

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:25

tengeltje11 schreef:
Jullie hebben nog geluk, in België 1 persoon op visite met kerst... dus schoonpa mag binnen en schoonma moet buiten blijven staan ~~}>


Ja dat is idd helemaal belachelijk.

Kinke

Berichten: 20547
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:28

Domino_2006 schreef:
Ik nodig jou graag uit om een dag mee te draaien op onze cohort afdeling. Kun je zien wat voor een ‘onzin’ het is.

Gewone griep hebben we ook zieken van, maar zo ziek als de Corona patiënten zijn ze echt niet.


Ik ben benieuwd of je uitnodiging al is aangenomen :+
Zou een heel goed idee zijn voor iedereen die beweert dat corona een 'griepje' is

tengeltje11
Berichten: 7150
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 12:29

Het toppunt is dat alle traiteurs en slagers enzo zeggen dat bitter weinig mensen zich er blijkbaar iets van aan trekken, want die krijgen bijna idem bestellingen binnen als anders, dus bv kalkoen voor 8, gourmet voor 12,....
Zie dan als regering gewoon in dat zoiets op kerst zinloos is en pas je aan...