Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:53

Is het dan elk jaar zo dat alle intensieve van elk ziekenhuis in nederland tot max waren opgeschaald en er patiënten naar het buitenland moesten gebracht worden?
Dat wist ik niet.

996981
Berichten: 9918
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:57

dromertje2 schreef:
Is het dan elk jaar zo dat alle intensieve van elk ziekenhuis in nederland tot max waren opgeschaald en er patiënten naar het buitenland moesten gebracht worden?
Dat wist ik niet.

Even een kort rondje Google met als zoekterm “capaciteit ic bedden 2018” levert het volgende:
Afbeelding

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:08

Waren de ziekenhuizen dan ook zo tot het maximum uitgebreid tot de hoogste fase en patiënten naar het buitenland gebracht zoals nu, en dit niet 1 keer in de winter, maar zoals nu al 2 keer dit jaar?

Want vol in de zin van de gewoonlijke beschikbare bedden of vol na verschillende keren opschaling tot dat het maximum bereikt is, is nog iets anders.

Nu in Nederland zijn er zowiezo minder ic bedden, dan is het ook normaal dat die rapper vol liggen.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:14

dromertje2 schreef:
Eens te meer om u aan de regels te houden zodat het zo snel mogelijk op een dienbaar niveau te krijgen, dan dat het ellendig lang op een te hoog niveau zit voor lange tijd...

Wakker worden deze regels hebben al lang niks meer met Corona te maken

996981
Berichten: 9918
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:21

dromertje2 schreef:
Waren de ziekenhuizen dan ook zo tot het maximum uitgebreid tot de hoogste fase en patiënten naar het buitenland gebracht zoals nu, en dit niet 1 keer in de winter, maar zoals nu al 2 keer dit jaar?

Want vol in de zin van de gewoonlijke beschikbare bedden of vol na verschillende keren opschaling tot dat het maximum bereikt is, is nog iets anders.

Nu in Nederland zijn er zowiezo minder ic bedden, dan is het ook normaal dat die rapper vol liggen.

Dat zou je zelf kunnen opzoeken als je dat relevant vindt? :) voor mij is het dat niet. Het feit dat er zo makkelijk te vinden is dat vanaf +- 2016 al jaarlijks gesignaleerd wordt dat er te weinig ziekenhuiscapaciteit is bij epidemieën vind ik schokkend. Er werd de afgelopen jaren minder aandacht aan geschonken door de media dan nu, maar het probleem is er al een hele lange tijd en daarmee structureel.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:35

Ieder haar mening.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:22

Jeetje wat een naïeve reacties hier zeg, dat er nog steeds mensen zijn die zo denken, ongelooflijk! Maak je jezelf wijs dat je als 20, 30, 40 jarige geen gezondheidsrisico's loopt? Kijk eens bijvoorbeeld in het topic corona patiënten op bokt. Zat jonge, gezonde mensen die na een half jaar op nog 60% functioneren van wat ze deden. Die hun normale dagelijkse bezigheden, werk en sporten, niet meer kunnen uitvoeren.
Maar joh, steek je kop lekker in t zand 8)7

Nog even ervan uit gaande dat deze jonge mensen voor wie corona "geen probleem" is blijkbaar geen dierbaren hebben boven de 40 :roll:

En dat doet dappere uitspraken over "onlogisch" _O-

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:34

Nikass schreef:
Jeetje wat een naïeve reacties hier zeg, dat er nog steeds mensen zijn die zo denken, ongelooflijk! Maak je jezelf wijs dat je als 20, 30, 40 jarige geen gezondheidsrisico's loopt? Kijk eens bijvoorbeeld in het topic corona patiënten op bokt. Zat jonge, gezonde mensen die na een half jaar op nog 60% functioneren van wat ze deden. Die hun normale dagelijkse bezigheden, werk en sporten, niet meer kunnen uitvoeren.
Maar joh, steek je kop lekker in t zand 8)7

Nog even ervan uit gaande dat deze jonge mensen voor wie corona "geen probleem" is blijkbaar geen dierbaren hebben boven de 40 :roll:

En dat doet dappere uitspraken over "onlogisch" _O-

Mensen kunnen toch ook prima anders kijken naar risico's?
Ik ken inmiddels heel wat jonge mensen die corona gehad hebben en die zijn allemaal 3 dagen snotterig geweest en konden weer door.
Dat ik kans loop net die ene te zijn die wel pech heeft vind ik persoonlijk niet zo erg.
Uiteindelijk belandt volgens de statistieken nog steeds maar 2% in het ziekenhuis, gaat 0.5 procent dood en is de gemiddelde leeftijd van overlijden 79 jaar en een beetje.
Voor mij niet genoeg om supernerveus te worden, maar prima als anderen dat wel zijn.


Overigens is nog een reden waarom ziekenhuizen soms bedden tekort hebben gek genoeg dat ouderen nergens heen kunnen na ziekenhuis opname.
Dat is nu geen item met corona, maar ook dat zorgt soms voor problemen.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:44

Sunnda schreef:
Mensen kunnen toch ook prima anders kijken naar risico's?
Ik ken inmiddels heel wat jonge mensen die corona gehad hebben en die zijn allemaal 3 dagen snotterig geweest en konden weer door.
Dat ik kans loop net die ene te zijn die wel pech heeft vind ik persoonlijk niet zo erg.
Uiteindelijk belandt volgens de statistieken nog steeds maar 2% in het ziekenhuis, gaat 0.5 procent dood en is de gemiddelde leeftijd van overlijden 79 jaar en een beetje.
Voor mij niet genoeg om supernerveus te worden, maar prima als anderen dat wel zijn.

Als jij besmet zou geraken is dat misschien voor jou niet zo erg. Maar mogelijks besmet jij dan iemand waarvoor het wél erg is.
Dat is het hele probleem met corona: als iedereen enkel naar zichzelf kijkt raakt het nooit opgelost.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:53

Sclimpre schreef:
Sunnda schreef:
Mensen kunnen toch ook prima anders kijken naar risico's?
Ik ken inmiddels heel wat jonge mensen die corona gehad hebben en die zijn allemaal 3 dagen snotterig geweest en konden weer door.
Dat ik kans loop net die ene te zijn die wel pech heeft vind ik persoonlijk niet zo erg.
Uiteindelijk belandt volgens de statistieken nog steeds maar 2% in het ziekenhuis, gaat 0.5 procent dood en is de gemiddelde leeftijd van overlijden 79 jaar en een beetje.
Voor mij niet genoeg om supernerveus te worden, maar prima als anderen dat wel zijn.

Als jij besmet zou geraken is dat misschien voor jou niet zo erg. Maar mogelijks besmet jij dan iemand waarvoor het wél erg is.
Dat is het hele probleem met corona: als iedereen enkel naar zichzelf kijkt raakt het nooit opgelost.

Ik zeg daarom ook niet: 'ik heb schijt aan de maatregelen'. Maar nikass heeft het over angst voor gezondheidsrisico's voor mensen zelf. Nou voor mijzelf ben ik absoluut niet bang. En ik ben zelfs geen 18 meer.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:15

Sunnda schreef:
Nikass schreef:
Jeetje wat een naïeve reacties hier zeg, dat er nog steeds mensen zijn die zo denken, ongelooflijk! Maak je jezelf wijs dat je als 20, 30, 40 jarige geen gezondheidsrisico's loopt? Kijk eens bijvoorbeeld in het topic corona patiënten op bokt. Zat jonge, gezonde mensen die na een half jaar op nog 60% functioneren van wat ze deden. Die hun normale dagelijkse bezigheden, werk en sporten, niet meer kunnen uitvoeren.
Maar joh, steek je kop lekker in t zand 8)7

Nog even ervan uit gaande dat deze jonge mensen voor wie corona "geen probleem" is blijkbaar geen dierbaren hebben boven de 40 :roll:

En dat doet dappere uitspraken over "onlogisch" _O-

Mensen kunnen toch ook prima anders kijken naar risico's?
Ik ken inmiddels heel wat jonge mensen die corona gehad hebben en die zijn allemaal 3 dagen snotterig geweest en konden weer door.
Dat ik kans loop net die ene te zijn die wel pech heeft vind ik persoonlijk niet zo erg.
Uiteindelijk belandt volgens de statistieken nog steeds maar 2% in het ziekenhuis, gaat 0.5 procent dood en is de gemiddelde leeftijd van overlijden 79 jaar en een beetje.
Voor mij niet genoeg om supernerveus te worden, maar prima als anderen dat wel zijn.


Overigens is nog een reden waarom ziekenhuizen soms bedden tekort hebben gek genoeg dat ouderen nergens heen kunnen na ziekenhuis opname.
Dat is nu geen item met corona, maar ook dat zorgt soms voor problemen.

Hier ben ik het wel echt mee eens, mooi uitgelegd! Denk dat sommigen ook wel weer een beetje té bang zijn, ik lees soms hier op Bokt mensen zeggen dat ze echt nergens meer heen durven, dat lijkt mij wel echt super erg en ik hoop voor die personen dat het wel snel verbeterd.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:18

Of je bang bent, bepaal je zelf, dat is een gevoelskwestie. Maar zeggen dat corona voor 20 tot 40 jarigen geen probleem is, is gewoon naïef. Er zijn juist gezonde, jonge sporters, die veel heftiger corona doormaken, en die een schim zijn van wat ze ooit geweest zijn. Reken maar dat dat er mentaal ook inhakt. En dat zal inderdaad niet iedereen van die leeftijd overkomen, maar het kan dus iedereen overkomen.

Edit: En dan hebben we het dus nog niet over de indirecte gevolgen: niet geopereerd of behandeld kunnen worden voor een andersoortige aandoening omdat er geen capaciteit is in het ziekenhuis.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 11-12-20 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Berichten: 19866
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:23

mvdende schreef:
friendly schreef:
Van de week kwam mijn collega met eentje: je moet niesen in je elleboog maar ipv een hand geven moet je nu die zelfde elleboog geven. Er dan maar van uit gaan dat ze m gewassen hebben :=


Ik was mn "elleboog" niet.

Nou ja, de elleboog zélf wel, maar de kledingstukken gaan echt niet na elke nies in de wasmachine.

Vesten draag ik zn 3 dagen voordat ze in de wasmachine belanden, maar mijn winterjas wordt in een winter 1 misschien 2 keer uitgewassen. Daar zitten dan met pech tientallen niezen in....

Ik nies eigenlijk dus ook niet in mijn elleboog als ik buiten ben in de open lucht. Vind het maar smerig al dat snot aan je jas.

En ik ga mijn dure €200 winterjas niet elke week uitwassen want dan is die binnen een halve winter verrot.


En een half uur na het niezen vergeten dat ze geniesd hebben en dan met hun armen over elkaar gaan zitten.
Vervolgens de deur uitgaan en de deurknop beetpakken....

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:24

Nikass schreef:
Of je bang bent, bepaal je zelf, dat is een gevoelskwestie. Maar zeggen dat corona voor 20 tot 40 jarigen geen probleem is, is gewoon naïef. Er zijn juist gezonde, jonge sporters, die veel heftiger corona doormaken, en die een schim zijn van wat ze ooit geweest zijn. Reken maar dat dat er mentaal ook inhakt. En dat zal inderdaad niet iedereen van die leeftijd overkomen, maar het kan dus iedereen overkomen.

Edit: En dan hebben we het dus nog niet over de indirecte gevolgen: niet geopereerd of behandelend kunnen worden voor een andersoortige aandoening omdat er geen capaciteit is in het ziekenhuis.

Het lijkt sowieso een Russisch roulette, de ene krijgt ‘t heel erg de ander helemaal niet, zelfs binnen een gezin. Maar de kans voor een gezond jong iemand is natuurlijk wel een stuk geringer dan voor iemand in een risicogroep, das gewoon een feit. Ik heb het al eens gehad en voor mij was het wel net griep dus persoonlijk ben ik niet super bang, maar toen ik het had heb ik beide ouders aangestoken en die lagen echt plat dus zou dat echt niet nog eens willen.

996981
Berichten: 9918
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:27

Nikass schreef:
Of je bang bent, bepaal je zelf, dat is een gevoelskwestie. Maar zeggen dat corona voor 20 tot 40 jarigen geen probleem is, is gewoon naïef. Er zijn juist gezonde, jonge sporters, die veel heftiger corona doormaken, en die een schim zijn van wat ze ooit geweest zijn. Reken maar dat dat er mentaal ook inhakt. En dat zal inderdaad niet iedereen van die leeftijd overkomen, maar het kan dus iedereen overkomen.

Edit: En dan hebben we het dus nog niet over de indirecte gevolgen: niet geopereerd of behandeld kunnen worden voor een andersoortige aandoening omdat er geen capaciteit is in het ziekenhuis.

Er zijn ook mensen in die leeftijdscategorie die een auto-ongeluk, kanker, een tia, of noem maar op krijgen... Dat hakt er mentaal ook in. Het krampachtig proberen te vermijden van al deze dingen echter nog veel meer.

Er zijn momenteel veel mensen die zo bang zijn te sterven, dat ze vergeten te leven.

Zebrastreep

Berichten: 9849
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:30

Dat is het probleem we leven in een maatschappij waar het eigenlijk ieder voor zich is. Dat de een zijn dood de ander zijn brood is. De als ik maar een plek krijg op de IC , want ik ben belangrijker.

We gaan alleen maar verder achteruit in dit land wat dat betreft. Ik hoopte dat de corona crisis mensen juist weer dichter ( figuurlijk dan) bij elkaar zou brengen.

Ik hoop dat het nog goed komt en mensen meer om anderen gaan bekommeren. En dat soort mensen zouden we juist kunnen gebruiken in de zorg , verpleeghuizen en noem maar op. Ik snap wel dat het niet aantrekkelijk is. Hard werken , veel uren maken en tegenwoordig krijg je ook nog meer te maken met agressie. Maar het verzorgen en helpen van mensen zou aantrekkelijker gemaakt moeten worden , want het werk is gewoon super leuk als je iemand weer helemaal beter ziet worden. We zouden het werk gewoon heel aantrekkelijk moeten maken denk aan bijvoorbeeld het verlagen van de studiekosten of opleidingen gratis maken waar echt een personeelstekort in is. Ik denk dat er na de crisis nog veel verpleegkundigen , artsen en dokters in een burn-out komen te zitten van dit jaar.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:41

Sureido ja risico groepen lopen meer risico op een slechte afloop. Maar iedereen loopt dat risico.

996981 ja en dan krijg je dat ongeluk en dan is er opeens niet de hulp die je verwacht te krijgen. Maar ja er waren mensen die niet zonder hun feestje konden...
Of je hebt de pech dat je een nieuwe knie of nier nodig hebt, maar helaas geen capaciteit, blijf nog maar een tijdje strompelen. Die persoon is niet bang om te sterven hoor, maar wil gewoon leven!

Het is maar wat je krampachtig noemt. Ik vind het pas krampachtig dat mensen klagen over afstand houden en mondkapjes dragen, en daarvan vinden dat hun vrijheid wordt "afgepakt"

Zebrastreep: inderdaad, en eindelijk die loonsverhoging voor de zorg!

996981
Berichten: 9918
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:49

Nikass schreef:
Sureido ja risico groepen lopen meer risico op een slechte afloop. Maar iedereen loopt dat risico.

996981 ja en dan krijg je dat ongeluk en dan is er opeens niet de hulp die je verwacht te krijgen. Maar ja er waren mensen die niet zonder hun feestje konden...
Of je hebt de pech dat je een nieuwe knie of nier nodig hebt, maar helaas geen capaciteit, blijf nog maar een tijdje strompelen.
Die persoon is niet bang om te sterven hoor, maar wil gewoon leven!

Het is maar wat je krampachtig noemt. Ik vind het pas krampachtig dat mensen klagen over afstand houden en mondkapjes dragen, en daarvan vinden dat hun vrijheid wordt "afgepakt"

Zebrastreep: inderdaad, en eindelijk die loonsverhoging voor de zorg!


En precies dat punt, dit structurele probleem, gaan wij als burger niet op kunnen lossen. Er is iedere griepgolf structureel te weinig zorgcapaciteit beschikbaar. Dáár moet wat aan gedaan worden door de mensen die ons land besturen. Je hebt al burger een morele plicht te proberen jezelf en anderen niet te schaden. Maar wanneer wordt die verantwoordelijk buitenproportioneel? In mijn ogen wanneer je maatregelen op gaat leggen waarbij de basisbehoeften van mensen niet meer vervuld kunnen worden. Sociale interactie is een basisbehoefte. Mensen zijn van nature “kuddedieren”. Wanneer dit gedrag bij dieren niet voldoende mogelijk wordt gemaakt staat Bokt op de achterbenen. Onszelf deze basisbehoefte laten ontzeggen vinden we normaal.
Afbeelding

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:02

Nikass schreef:
Jeetje wat een naïeve reacties hier zeg, dat er nog steeds mensen zijn die zo denken, ongelooflijk! Maak je jezelf wijs dat je als 20, 30, 40 jarige geen gezondheidsrisico's loopt? Kijk eens bijvoorbeeld in het topic corona patiënten op bokt. Zat jonge, gezonde mensen die na een half jaar op nog 60% functioneren van wat ze deden. Die hun normale dagelijkse bezigheden, werk en sporten, niet meer kunnen uitvoeren.
Maar joh, steek je kop lekker in t zand 8)7

Nog even ervan uit gaande dat deze jonge mensen voor wie corona "geen probleem" is blijkbaar geen dierbaren hebben boven de 40 :roll:

En dat doet dappere uitspraken over "onlogisch" _O-


Ik denk dat het je misschien wat brengt om verder te kijken dan het paniekerig ontlopen van de dood. Mensen gaan nou eenmaal dood, dierbaren boven de 40 zijn daarop inderdaad geen uitzondering. Ik snap persoonlijk niet waarom we überhaupt zo lang aan het leven vastklampen en in het moment dat we zo dringend bezig zijn dat leven te verlengen het zicht op de kwaliteit ervan compleet kwijt lijken te raken. Zeker in het licht van overbevolking moeten we niet alle ziektes willen weren/overwinnen/genezen, ben ik van mening.
(En ja, dit komt van iemand die een opa is verloren aan corona).

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:08

Je aan de regels houden vindt jij het paniekerig ontlopen van de dood?
En niet behandeld kunnen worden in het ziekenhuis noem jij kwaliteit van leven?
En dat stel je dan ook nog met een zekere arrogantie dat je mij wat bij moet brengen...
Laatst bijgewerkt door Nikass op 11-12-20 23:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:11

996981 een pandemie is niet de verantwoordelijkheid van een regering alleen.

Hoe sneller het doel bereikt wordt, hoe eerder er weer geknuffeld kan/mag worden (niet dat niemand dat mag, maar dat terzijde).
Dus structureel de regels aan je laars lappen is niet de beste strategie om je basisbehoefte te kunnen bevredigen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:16

Overbevolking en de wil om maar zo lang mogelijk mensen in leven te houden vind ik wel een heel interessante discussie maar ik weet niet of die op zijn plaats is in dit topic :o.

Ik vind het knap als iemand zich altijd perfect aan de regels houdt en zeker wanneer je niet zo bang er voor bent. Denk dat iedereen wel eens een misstap heeft gemaakt, risico daarvan is dat je in quarantaine moet.

en nogmaals: hoe denk jij dat we met deze maatregelen de doelen, vooral die jij stelt nu, iemand knuffelen, kunnen bereiken? Want zoals ik al zei, de zomer wees al uit dat zelfs met weinig besmettingen die knuffel niet mag. En ik gok dat Corona niet de wereld uitgaat nog ooit.

996981
Berichten: 9918
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:17

Nikass schreef:
996981 een pandemie is niet de verantwoordelijkheid van een regering alleen.

Hoe sneller het doel bereikt wordt, hoe eerder er weer geknuffeld kan/mag worden (niet dat niemand dat mag, maar dat terzijde).
Dus structureel de regels aan je laars lappen is niet de beste strategie om je basisbehoefte te kunnen bevredigen.

Wie zegt dat ik regels aan mijn laars lap? Ik houd me netjes aan de regels. Ik ben alleen van mening dat die regels onlogisch zijn en zorgen voor onnodig lijden dat voorkomen kan worden door het verhogen van de zorgcapaciteit.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:54

Nikass schreef:
Je aan de regels houden vindt jij het paniekerig ontlopen van de dood?
En niet behandeld kunnen worden in het ziekenhuis noem jij kwaliteit van leven?
En dat stel je dan ook nog met een zekere arrogantie dat je mij wat bij moet brengen...

Nee, ik heb het niet over het houden aan de regels. Ik heb het over jouw manier van schrijven, waarin je doet overkomen alsof het erg zou zijn dat er mensen doodgaan of tijdelijk minder functioneren. Hoort dat niet gewoon bij het leven? Ben je niet bang dat, als we deze ziekte uitroeien, er over een x aantal jaar weer iets anders voor de deur staat? Is tot nu toe namelijk wel altijd de tendens geweest.

Maar wellicht is dit iets te veel offtopic.

Verder, jammer dat jij een neutrale zin labelt als arrogantie. (Iets bijbrengen of jezelf iets brengen heeft namelijk een totaal andere definitie). Ik impliceert geenzins dat ik jou iets bij breng, maar juist dat jij jezelf wellicht kan open stellen tot een ander perspectief en jezelf daar wat mee brengt.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:02

Sunnda schreef:
Nikass schreef:
Jeetje wat een naïeve reacties hier zeg, dat er nog steeds mensen zijn die zo denken, ongelooflijk! Maak je jezelf wijs dat je als 20, 30, 40 jarige geen gezondheidsrisico's loopt? Kijk eens bijvoorbeeld in het topic corona patiënten op bokt. Zat jonge, gezonde mensen die na een half jaar op nog 60% functioneren van wat ze deden. Die hun normale dagelijkse bezigheden, werk en sporten, niet meer kunnen uitvoeren.
Maar joh, steek je kop lekker in t zand 8)7

Nog even ervan uit gaande dat deze jonge mensen voor wie corona "geen probleem" is blijkbaar geen dierbaren hebben boven de 40 :roll:

En dat doet dappere uitspraken over "onlogisch" _O-

Mensen kunnen toch ook prima anders kijken naar risico's?
Ik ken inmiddels heel wat jonge mensen die corona gehad hebben en die zijn allemaal 3 dagen snotterig geweest en konden weer door.
Dat ik kans loop net die ene te zijn die wel pech heeft vind ik persoonlijk niet zo erg.
Uiteindelijk belandt volgens de statistieken nog steeds maar 2% in het ziekenhuis, gaat 0.5 procent dood en is de gemiddelde leeftijd van overlijden 79 jaar en een beetje.
Voor mij niet genoeg om supernerveus te worden, maar prima als anderen dat wel zijn.


Overigens is nog een reden waarom ziekenhuizen soms bedden tekort hebben gek genoeg dat ouderen nergens heen kunnen na ziekenhuis opname.
Dat is nu geen item met corona, maar ook dat zorgt soms voor problemen.

Mooi gezegt