Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:38

Goh, dus omdat mensen de regels verbreken moeten we de regels maar verbreken?

Dus als mensen zich niet meer houden aan het stoppen voor een rood licht, loeten we die regel ook maar versoepelen?

Ik had normaal 3o oktober geopereerd moeten worden, 2de poging is nu 8 januari maar ik hou al serieus rekening dat die weer geannuleerd gaat worden.
Dus ja, ik erger mij aan al die lock down feestjes, binnenkort de feestdagen wazr waarschijnlijk veel zich niet aan de regels gaan houden.
En andere voelen daar de gevolgen van.

Dat men soms rigide is, volledig me akkoord. Maar mensen nemen hun verantwoordelijkheid niet, geef je hen een vinger, pakken ze een arm.
Dus van mij mag er strenge controle zijn.

LWDaisy

Berichten: 4812
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:54

["Diablo" schreef]
Hier (Duitsland) worden, tot nu toe, de maatregelen iets versoepeld, wat wil zeggen dat je met kerst met 10 man bij elkaar mag zijn. Of dit zo blijft, weet ik niet, Merkel wil eigenijk strengere maatregelen. Maar ze kunnen zeggen wat ze willen, met kerst mogen alle 3 mijn kinderen met aanhang thuis zijn, dat laat ik me niet ontzeggen.

Als ze nou eens bij scholen gaan controleren. Als die uit gaan, staan er honderden jongeren op elkaar geklit.'s Avonds, op bepaalde plekken, komen tig jongeren met auto's bij elkaar. Ze blijven dan natuurlijk niet in de auto zitten, maar zo dicht mogelijk bij elkaar. Zo lang daar niet op gehandhaafd wordt, laat ik me kerst met mijn kinderen niet afpakken.

["Nikass" schreef]
Ik begrijp dat kerst met de hele familie fijn en belangrijk kan zijn, maar "ik laat me kerst met mijn kinderen niet afpakken"?? Serieus? Is het zóveel belangrijker dan het voorkomen van corona slachtoffers?

Lau07: komt op mij ook inconsequent over ja. En die "zielige" jongeren mogen van mij ook strenger gehandhaafd worden op hun gedrag. Inderdaad voor dat kleine hartpatiëntje, en anderen!

sureido schreef:
Die laatste zin vind ik echt heel naar en laag van je. Je weet goed genoeg dat jongeren het op het moment erg zwaar hebben, zonder perspectief en alleen maar online lessen en geen contact met leeftijdsgenoten en studiegenoten.

En op je andere quote: ja, we zijn een samenleving maar het werkt helaas niet zoals jij nu stelt, want zoals ik al zei, hebben steeds minder mensen zin in dat ‘samen’ en trekken lekker zijn of haar eigen plan en gaat lekker winkelen en zoekt de mazen van de wet op. Omdat ze het denk ik nog niet van dichtbij hebben meegemaakt. En gelukkig dat het grootste deel van Nederland ook niet schokkende gevallen van Corona hebben meegemaakt, maar deze mensen snappen misschien ook minder goed waarvoor we het zouden moeten blijven doen.


Nah, ik begrijp het wel hoor. Net alsof alleen "jongeren" het zwaar hebben. Ik zie ze hier ook in grote getallen rondhangen voor en na school, net alsof zij nog nooit van corona gehoord hebben. Onder de middag lopen ze met 15 de winkel in, en komen ze uit de lucht gevallen als personeel hen zegt dat iedereen een karretje moet nemen. Leuke steen denk ik, waaronder zij wonen...

Ik heb ook geen contact meer met leeftijdsgenoten en collega's. Ik heb mijn vrienden al maanden niet meer in real life gezien, uitgezonderd mijn allerbeste vriendin. Ik heb een reis moeten annuleren, en zie mijn Kerstplannen (4 mensen over de vloer) volledig in duigen vallen. Ik heb het ook zwaar, maar ik hou me wél aan de regels.

Het is voor iedereen erg zwaar, of je nou 5, 15, 25, 35 of 75 jaar bent. Iedereen mist elkaar, en iedereen mist het om op een normale manier contact te kunnen hebben.
Maar ik zie geen troepen 35-jarigen samenscholen, ook geen 5-jarigen of 45-jarigen. Het is de schoolgaande jeugd die op die manier op straat hangt.
Ik snap best dat het l*llig is, om op de huidige manier te moeten studeren - maar iedereen is een beetje de l*l nu. Ik mag niet samen met mijn vriend naar de winkel - ik mag niet samen met hem langs mijn/zijn ouders. We zijn allemaal de l*l, simpel.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:25

LWDaisy schreef:
[...]
Het is voor iedereen erg zwaar, of je nou 5, 15, 25, 35 of 75 jaar bent. Iedereen mist elkaar, en iedereen mist het om op een normale manier contact te kunnen hebben.
Maar ik zie geen troepen 35-jarigen samenscholen, ook geen 5-jarigen of 45-jarigen. Het is de schoolgaande jeugd die op die manier op straat hangt.
Ik snap best dat het l*llig is, om op de huidige manier te moeten studeren - maar iedereen is een beetje de l*l nu. Ik mag niet samen met mijn vriend naar de winkel - ik mag niet samen met hem langs mijn/zijn ouders. We zijn allemaal de l*l, simpel.

Maar schoolgaande jeugd mag toch gewoon samen komen? Iig in Nederland. Snap dan wel dat ze van dat privilege gebruik maken. Net als dat er genoeg mensen (met 30 tegelijkertijd) nog steeds samen sporten in de sportschool. Alleen zou dat laatste echt niet mijn keuze zijn. Ga overigens wel naar de kerk, waar er ook max 30 samen mogen komen, maar dan in een grotere ruimte, zonder gezweet en gehijg en draag ik een mondkapje.


sureido schreef:
Ik denk dat dit topic niet echt de plaats is voor deze discussie, het gaat hier over rare regels en het was ook best een leuk topic dus laten we hier vooral geen 2e of 3e algemeen corona topic van gaan maken, want de mentaliteit die daar heerst begint hier nu ook te ontstaan.

Dusss weer ontopic :)

Ik werk dus bij begrafenissen en wij mogen de prentjes uitdelen en de collecte innen niet meer uitvoeren vanwege het aangeven van voorwerpen. Maar vervolgens moeten wij wel de bloemen aangeven en aanpakken van de familie. :Y)

Bloemstukken op een tafel laten leggen/zetten waar jij ze weer vanaf pakt?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:45

Nee, uit de rouwauto halen en aan de familie geven of vanaf het altaar aan de familie aangeven, en als we naar het graf lopen de bloemen van de familie aanpakken en bij het graf leggen.

@LWdaisy: ik heb het ook niet over de groep 18- want die mogen echt heel veel of eigenlijk alles in NL, maar volgens mij woon jij in België want hier mag je ook gewoon gaan winkelen met je vriend of vriendin.

_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:52

Dat je in je elleboog moet hoesten/niesen maar je handen steeds moet wassen/ontsmetten.

tengeltje11
Berichten: 7170
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 20:21

Ik bedoel niet dat alle regels moeten verdwijnen, maar mensen opperen hier dat een complete lockdown beter zou zijn.
Zoiets is net onmogelijk omdat er altijd veel te veel mensen zijn die dit niet volgen, dus is die zinloos.

Net als de 1 pers regel hier in België met de feestdagen. Ik durf er bijna op wedden dat toch een kleine 50% die regel een van die dagen zal breken, dus wat is het nut dan van zo’n regel?

Regels moeten ook leefbaar zijn.
Een rood licht is leefbaar, je wacht hoogstens even en kan weer verder.

Als je regels voor lange tijd in leven wil houden, moeten ze voor het gros van de mensen leefbaar zijn, anders zoeken mensen uit zichzelf omzeilingen, zo zitten ze(we) in elkaar.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:27

Anoeska27 schreef:
Ik vind het ontzettend krom dat ik aansprakelijk ben als er één of andere idioot besluit als geintje op één van de paarden te springen en dan eraf klapt. Kennisje van mij is dat overkomen en dat is juridisch echt een heel gedoe geweest.



Als het zonder jouw toestemming op jouw paard is gebeurd lijkt het me niet dat je aansprakelijk bent?

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:24

Goh, is 1 keer de feestdagen in eigen gezin doorkomen vind ik nu ook geen onomoverkomelijk iets.

tengeltje11
Berichten: 7170
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 23:50

Als je een gezin hebt niet neen, maar zat oudere mensen die alleen zijn en bv dan een van de kinderen vragen met hun gezin mag niet.

Het is ook niet correct van alles te veralgemenen omdat het voor jou gaat, het voor iedereen maar moet gaan.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:52

Alleenstaande mogen 2 personen uitnodigen.

Is het plezant nee, dat zeg ik ook niet. Maar al die extra doden en zieken vind ik dan persoonlijk veel erger dan 1 keer de feestdagen met wat minder man door te brengen.

Ik ben het ook allemaal strontbeu, om te rotten dat mijn operatie uitgesteld is geweest en er kans is dat het terug uitgesteld wordt.
Ook strontbeu dat mijn kinderen met ass en dan vooral mijn oudste er mentaal onderdoor is geweest dat er bijna opname nodig was.
...
Dus nee, voor mij is het ook niet makkelijk, verre van.

Maar als we niet willen dat 2021 van t zelfde gaat zijn, zullen we toch allemaal ons verantwoordelijkheid moeten opnemen.
Want het is iets dat we met zijn allen voor moeten zorgen.

Is dat plezant nee, en moest er geen algemeen belang erbij zijn zou ik zeggen doe maar op. Maar het heeft ook effect op andere, ook diegene die wel hun verantwoordelijkheid nemen.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 02:21

tengeltje11 schreef:
Dat is nu net een van de regels die ik wel snap. Want behalve om af te spreken met anderen, of om te werken(wat wel toegestaan is), moet je toch voor niets meer uit huis na middernacht lijkt me?

Niks 'moet' nee. Er zijn zoveel dingen onnodig, moeten we het daarom maar allemaal verbieden?

Vroeger ging ik graag 's nachts (na middernacht) nog wel eens een wandeling maken als ik niet kon slapen. Of ging ik met één of maximum twee vrienden buiten skaten en ja, dat kon zeker wel eens uitlopen tot na middernacht. Dit doe ik nu niet meer, maar het steekt me toch heel erg tegen dat mijn vrijheid (en die van alle andere mensen) ingeperkt wordt. Zeker in combinatie met alle tegenstrijdige dingen die er ondertussen gebeuren... Dan begint het eerder te lijken op 'hoe ver kunnen we de bevolking drijven' in plaats van dat het gaat om mensen veilig te houden.

Zebrastreep

Berichten: 9847
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 03:01

Wat ik niet snap is dat iedereen zijn eigen regels maakt of een slap excuus zoals ik houd mij lang genoeg aan de regels ik mag nu bijv wel een dag naar de Efteling (zulke mensen heb ik ook thuis).

En het gezeur over de scholen... Kom eens op mijn mbo school kijken hoe serieus ze zijn en hoe top alles geregeld is. Mondkapje niet op in de gang of tijdens een verplaatsing Prima, verlaat het gebouw maar. Kantine is dicht, max 8 leerlingen in een groep en alle tafels ruim uit elkaar. En hele duidelijke eenrichtingsverkeer. Klassen zijn opgedeeld in shifts en in de gangen komen je zo goed als niemand tegen. Ik heb het idee dat mijn school veiliger is dan de supermarkt.

De volle kantine wat ik net zag zien er eerder uit als middelbare scholieren. En bij ons zijn ook mensen die schijt hebben aan corona maar eruit gezet worden zien ze toch niet zitten dus dan houden ze zich er wel aan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41884
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 07:21

Zebrastreep schreef:
Wat ik niet snap is dat iedereen zijn eigen regels maakt of een slap excuus zoals ik houd mij lang genoeg aan de regels ik mag nu bijv wel een dag naar de Efteling (zulke mensen heb ik ook thuis).


Dat is om het voor jezelf leefbaar te houden. Iets leuks in het vooruitzicht maakt lastige dingen draagbaarder.

Of dat goed is of niet, laat ik in het midden.

LWDaisy

Berichten: 4812
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 08:43

Astorga schreef:
LWDaisy schreef:
[...]
Het is voor iedereen erg zwaar, of je nou 5, 15, 25, 35 of 75 jaar bent. Iedereen mist elkaar, en iedereen mist het om op een normale manier contact te kunnen hebben.
Maar ik zie geen troepen 35-jarigen samenscholen, ook geen 5-jarigen of 45-jarigen. Het is de schoolgaande jeugd die op die manier op straat hangt.
Ik snap best dat het l*llig is, om op de huidige manier te moeten studeren - maar iedereen is een beetje de l*l nu. Ik mag niet samen met mijn vriend naar de winkel - ik mag niet samen met hem langs mijn/zijn ouders. We zijn allemaal de l*l, simpel.

Maar schoolgaande jeugd mag toch gewoon samen komen? Iig in Nederland. Snap dan wel dat ze van dat privilege gebruik maken. Net als dat er genoeg mensen (met 30 tegelijkertijd) nog steeds samen sporten in de sportschool. Alleen zou dat laatste echt niet mijn keuze zijn. Ga overigens wel naar de kerk, waar er ook max 30 samen mogen komen, maar dan in een grotere ruimte, zonder gezweet en gehijg en draag ik een mondkapje.


Geen idee of dit in BE ook mag. Het ziet er in ieder geval niet uit, want ze staan met een grote hoop bij elkaar, veel te dicht, en zonder mondmasker. Maar ik mag mijn beide ouders niet uitnodigen met Kerst...

Ik snap ook niet dat -12jarigen geen mondmasker moeten dragen. Is dat omdat zij zelf niet zo heel ziek worden? Fijn voor hen natuurlijk, maar ondertussen is wel duidelijk dat zij wél gewoon een ander kunnen besmetten. Ik moet een mondmasker dragen om hen te beschermen - waarom mag ik niet beschermd worden?

De belastingbetalers en de gepensioneerden hebben het ook zwaar. Dat geldt gewoon voor iedereen. Waarom voor 1 groep uitzonderingen maken?

Marjo

Berichten: 37324
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 08:51

Ik vind het nog altijd lastig te begrijpen dat de complete horeca dicht moet, terwijl ze daar écht goed hun best hebben gedaan om maatregelen te nemen, en je in de supermarkt nog gewoon bij elkaar in de nek kan staan hijgen...

En dat parken als de Efteling dan gewoon open zijn, dat vind ik onbegrijpelijk.

Sizzle

Berichten: 35734
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 09:14

Ok, onze overheid heeft ook weer een briljante regel bedacht. Je mag op basisscholen wel zingen maar niet op een kinderdagverblijf, peuterspeelzaal of naschoolse opvang.
Ga maar eens tegen een 2 jarige zeggen dat hij niet mag zingen terwijl hij zojuist zijn snot aan je mouw geveegd heeft.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 09:41

Heel apart inderdaad Sizzle! :?

Dromertje2: ben het met jou eens, en hoop dat je toch gauw geopereerd kan worden! Heel vervelend voor je -O-

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:54

Kinke schreef:
Domino_2006 schreef:
Ik nodig jou graag uit om een dag mee te draaien op onze cohort afdeling. Kun je zien wat voor een ‘onzin’ het is.

Gewone griep hebben we ook zieken van, maar zo ziek als de Corona patiënten zijn ze echt niet.


Ik ben benieuwd of je uitnodiging al is aangenomen :+
Zou een heel goed idee zijn voor iedereen die beweert dat corona een 'griepje' is



Helaas nog niemand die wil komen.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:00

Dat je bij kerst maar 3 mensen mag ontvangen terwijl je al met 300 verschillende huishoudens wel in een dierenpark mag rond lopen . Ja je raad het wel wat wij met kerst doen.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:08

Oh je mag hier in Duitsland in sommige provincies met kerst maar een aantal personen met kerst uitnodigen. Echter bijvoorbeeld bij begrafenissen bijvoorbeeld 30 mensen. Nu was er bij iemand het idee gevat om op 25 december een eend te laten sterven en 25 mensen op de begrafenis uit te nodigen:-)

Een algemene vraag welke regel met dit gebeuren is ooit logisch geweest?

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:13

Marjo schreef:
Ik vind het nog altijd lastig te begrijpen dat de complete horeca dicht moet, terwijl ze daar écht goed hun best hebben gedaan om maatregelen te nemen, en je in de supermarkt nog gewoon bij elkaar in de nek kan staan hijgen...

En dat parken als de Efteling dan gewoon open zijn, dat vind ik onbegrijpelijk.

Als er veel mensen in een gesloten ruimte zitten is er een verhoogd risico op besmetting. Als die mensen dan ook nog praten en lachen en geen mondmasker dragen is het helemaal vragen om problemen.
Het gaat er niet om of iemand wel of niet zijn best doet, het gaat om het risico.
Ook heel opvallend dat we sinds corona zo in kleutermodus gaan : iemand doet zijn best, wordt gestraft, dingen mogen of mogen niet. En als het mag gaan we het natuurlijk doen (ook al is het duidelijk niet verstandig).
En gelukkig heb ik het nog nooit meegemaakt dat iemand in de supermarkt in mijn nek staat te hijgen; Jak, dat wil je zonder corona ook niet.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:20

Zebrastreep schreef:
Wat ik niet snap is dat iedereen zijn eigen regels maakt of een slap excuus zoals ik houd mij lang genoeg aan de regels ik mag nu bijv wel een dag naar de Efteling (zulke mensen heb ik ook thuis).

En het gezeur over de scholen... Kom eens op mijn mbo school kijken hoe serieus ze zijn en hoe top alles geregeld is. Mondkapje niet op in de gang of tijdens een verplaatsing Prima, verlaat het gebouw maar. Kantine is dicht, max 8 leerlingen in een groep en alle tafels ruim uit elkaar. En hele duidelijke eenrichtingsverkeer. Klassen zijn opgedeeld in shifts en in de gangen komen je zo goed als niemand tegen. Ik heb het idee dat mijn school veiliger is dan de supermarkt.

De volle kantine wat ik net zag zien er eerder uit als middelbare scholieren. En bij ons zijn ook mensen die schijt hebben aan corona maar eruit gezet worden zien ze toch niet zitten dus dan houden ze zich er wel aan.



Goh, jouw school mag wel eens nodig praten met de school waar ik werk, want hier is het een zooitje. De markeringen die de gang in een linker en rechterstrook moesten indelen met om de zoveel meter pijlen die de looprichting aangaven zijn afgelopen vrijdag weer weggehaald; blijkbaar niet nodig. Toegegeven; er werd totaal niet gehandhaafd, dus het zat ook voor niks op de vloeren, maar toch; nu hebben ze gewoon maar de handdoek in de ring gegooid wat dat betreft. Mondkapje is alleen op de gang, maar er wordt niks van gezegd als leerlingen zonder lopen of met het kapje onder de kin geschoven.
Kantine is ook gewoon open en geen mondkapjesplicht in de kantine. Lessen gaan gewoon net als voor corona allemaal tegelijk uit, dus lekker druk op de gangen tussen de lessen. Tijdens de lessen loopt er ook gewoon van alles rond op de gangen.....heel fraai allemaal vooral

En als er nu 0,0 besmettingen waren op school, dan zou je die mega laksheid nog kunnen goedpraten ( met wat fantasie ), maar dat is dus niet het geval. Ondertussen worden wij ook niet meer ingelicht over besmettingen dus we moeten er maar naar raden of het een beetje onder controle is of niet


Jouw school heeft het wel begrepen in elk geval. De school waar ik werk is zo megalaks dat ik me veiliger voel in de supermarkt....en dat terwijl daar ook genoeg mensen als kippen zonder kop rond lopen ( wel allemaal braaf mondkapje op, maar dat is dan ook het enige )

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:41

https://www.youtube.com/watch?v=bN-zF-ZnAxM

Eigenlijk alles wat in dit filmpje staat. Waarom moeten we mondkapjes op als het bewezen is dat dit niet helpt tegen besmetting? Waarom zijn mondkapjes niet verplicht in de kerk? Waarom worden corona patienten voorgetrokken op bijv. mensen met hart/vaat/long problemen? Etc etc..

Sintara

Berichten: 7468
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:54

Nou het antwoord is heel simpel. Omdat als je het aan de mensen hun eigen goede verstand overlaat ze gewoon doorgaan alsof er niets aan de hand is..
Regels opstellen die in elke situatie logisch en makkelijk toepasbaar zijn is niet mogelijk.

Marjo

Berichten: 37324
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:55

Sclimpre schreef:
Marjo schreef:
Ik vind het nog altijd lastig te begrijpen dat de complete horeca dicht moet, terwijl ze daar écht goed hun best hebben gedaan om maatregelen te nemen, en je in de supermarkt nog gewoon bij elkaar in de nek kan staan hijgen...

En dat parken als de Efteling dan gewoon open zijn, dat vind ik onbegrijpelijk.

Als er veel mensen in een gesloten ruimte zitten is er een verhoogd risico op besmetting. Als die mensen dan ook nog praten en lachen en geen mondmasker dragen is het helemaal vragen om problemen.
Het gaat er niet om of iemand wel of niet zijn best doet, het gaat om het risico.
Ook heel opvallend dat we sinds corona zo in kleutermodus gaan : iemand doet zijn best, wordt gestraft, dingen mogen of mogen niet. En als het mag gaan we het natuurlijk doen (ook al is het duidelijk niet verstandig).
En gelukkig heb ik het nog nooit meegemaakt dat iemand in de supermarkt in mijn nek staat te hijgen; Jak, dat wil je zonder corona ook niet.


Nou bij ons in de supermarkt is het soms echt enorm druk dat je op bepaalde plekken echt geen afstand kan houden helaas :\
En dan zit ik liever in de kroeg :Y)