Gedragen schoenen aangekregen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Gedragen schoenen aangekregen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 17:27

Hey Bokkers!

Zoals velen heb ik ook van de kortingen van Black Friday geprofiteerd :D
Ik had een paar sneakers besteld die ik vandaag kon afhalen in een postkantoor.

Jammer genoeg merkte ik op dat de schoenen niet in orde waren en volgens mij reeds gedragen zijn... er waren vuile plekjes op beide schoenen maar het ergste is dat het leer van 1 schoen gekrakeleerd is. De andere heeft dit niet.
Uiteraard ben ik hier niet blij om en heb gelijk een klacht naar de webshop gestuurd. Zij geven me de keuze om gewoon terug te sturen (die optie heb je uiteraard altijd) of ze willen een groot bedrag terugstorten waardoor ik de schoenen uiteindelijk aan -75% kan hebben. Nu ben ik weer in twijfel want vind het echt leuke sneakers van een van mijn favo merken. Ze zijn overigens overal uitverkocht, dit heb ik reeds nagekeken.

Het is langs de binnenkant dus het zal niet super hard opvallen, maar ik ben ergens ook wat bang dat het leer er zou gaan afbrokkelen en dan wordt het wel een lelijke schoen.

Even een foto terug illustratie. Dit is de 'lelijke' schoen. Kan ik hier nog iets aan doen om het wat mooier te krijgen?
Afbeelding

En dit is de andere schoen, mooi glad.
Afbeelding

Alvast bedankt :D

Pien63
Berichten: 172
Geregistreerd: 28-07-07

Re: Gedragen schoenen aangekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:42

zien er niet uit als gedragen. Dan zouden die rimpels toch door moeten lopen in de andere stukken ? Is gewoon uit een minder mooi stuk leer gesneden. Ga er maar even op lopen, dan zioe je waar gedragen schoenen nog meer gaan rimpelen. Daar zitten nu geen rimpels in.

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:46

Denk ook net als Pien gewoon een slecht/fout stukje leer wel balen ik zou mij daar ook aan irriteren.
Hoe te fixen poh is wel heel afwijkend t.o.v. de andere schoen dat ga je niet rechttrekken.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Gedragen schoenen aangekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:49

Ik zou terugsturen. Dit valt best wel op denk ik, als je ze aanhebt.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Gedragen schoenen aangekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:54

Misschien is het wel een schoen geweest die in de winkel gestaan heeft en is gepast door bezoekers. Het zou mij best storen. Als ik jou was, zou ik mij eens goed verdiepen aan de voorwaarden en rechten die je hebt wanneer een product niet naar wens is en al beschadigd is.

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:56

Je kan 75% korting krijgen, dan moet je ook niet 'zeuren' :+

Dit zie je soms in de schoenenwinkel ook wel eens. Het is gewoon een stukje leer wat iets minder goed is dan de rest en daardoor zul je sneller kreukels zien.

Edit; je zeurt trouwens ook niet hoor. Maar ik zou juist blij zijn met zulke schoenen met 75% korting!
Laatst bijgewerkt door PoelieWoelie op 01-12-20 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:57

Maureen95 schreef:
Misschien is het wel een schoen geweest die in de winkel gestaan heeft en is gepast door bezoekers. Het zou mij best storen. Als ik jou was, zou ik mij eens goed verdiepen aan de voorwaarden en rechten die je hebt wanneer een product niet naar wens is en al beschadigd is.


Dat hoeft helemaal niet. Winkel biedt aan dat het terug mag of wil in de prijs tegemoet komen. Daar valt verder niks aan te verdiepen. Welke andere optie wil je horen dan?

Westhof

Berichten: 2905
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:58

Ik vind het wel meevallen eigenlijk, ik zou het zelf niet zien. Maar ik let dan ook niet zo aandachtig op iemand anders' schoenen. Ik zou lekker profiteren van die 75% korting, zeker als je ze verder wel leuk vindt en ze uitverkocht zijn.

Loeky01
Berichten: 7316
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Gedragen schoenen aangekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:00

Eerlijk, ik vind het gekreukte leuker dan het 'gewone' :+. Ik denk dat het je na een tijdje niet meer op zal vallen. Als ze lekker zitten en je bent er verder blij mee, zou ik ze ook houden.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:00

Het ziet eruit alsof er lucht tussen zit. Dus bij veel dragen dat het kan gaan bladderen/loskomen

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:07

PoelieWoelie schreef:
Maureen95 schreef:
Misschien is het wel een schoen geweest die in de winkel gestaan heeft en is gepast door bezoekers. Het zou mij best storen. Als ik jou was, zou ik mij eens goed verdiepen aan de voorwaarden en rechten die je hebt wanneer een product niet naar wens is en al beschadigd is.


Dat hoeft helemaal niet. Winkel biedt aan dat het terug mag of wil in de prijs tegemoet komen. Daar valt verder niks aan te verdiepen. Welke andere optie wil je horen dan?


Smartengeld :P

Ceetje_bokt
Berichten: 5170
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Gedragen schoenen aangekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:24

Met die extra korting zou ik ze houden, na drie dagen er zelf op gelopen te hebben is het verschil vast wel weg.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:26

Ik las het even verkeerd PoelieWoelie. Ik dacht dat ze alleen maar 75% terug kon krijgen. Maar dan zou ik de schoenen gewoon terugsturen. :)

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:28

Maureen95 schreef:
Ik las het even verkeerd PoelieWoelie. Ik dacht dat ze alleen maar 75% terug kon krijgen. Maar dan zou ik de schoenen gewoon terugsturen. :)


Haha ik dacht al zoiets. Sorry :P

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:31

PoelieWoelie schreef:
Maureen95 schreef:
Ik las het even verkeerd PoelieWoelie. Ik dacht dat ze alleen maar 75% terug kon krijgen. Maar dan zou ik de schoenen gewoon terugsturen. :)


Haha ik dacht al zoiets. Sorry :P

Maakt niet uit :D

Meliaforever

Berichten: 12036
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Gedragen schoenen aangekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 19:03

Ligt eraan hoeveel ze dan kosten na die 75% korting. Ik vind het niet mooi, maar ligt aan de prijs.

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 19:17

Bedankt voor de reacties. Er zijn ook nog wat rimpels te zien aan de schoenneus bij beide schoenen dus vandaar dat ik dacht dat ze gedragen waren.
Ze kostten normaal 100 euro dus ik zou ze voor 25 euro kunnen hebben.

Ik ben alleen bang dat het straks gaat schilferen en dan heb ik echt een lelijke schoen. Dus ik denk dat ik ze ga retourneren...

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Gedragen schoenen aangekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 19:19

Met witte schoenen loop je altijd extra risico, ook al waren ze nu nagelnieuw geweest.

Aan jou om dat al dan niet te nemen.

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 19:22

senna21 schreef:
Met witte schoenen loop je altijd extra risico, ook al waren ze nu nagelnieuw geweest.

Aan jou om dat al dan niet te nemen.

Extra risico op dat gekrakeleerde of wat bedoel je? Ik heb al jaren witte sneakers, ook van dat merk, en ik heb dit nog nooit gehad. Mijn enige probleem met witte sneakers is dat ze na een paar dagen zwarte vegen hebben maar dat is mijn schuld :+

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Gedragen schoenen aangekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:39

Zijn dit sneakers van normaal honderd euro??

Zonder dat gecraqueleerde ogen ze een beetje Scapino ( sorry..)

Ik zou niet zo'n kniesoor zijn en die korting op je korting pakken, ik kijk zelden naar de binnenkant van de sneakers van mensen....Heb niet het idee dat er veel mensen zijn die zich daar aan ergeren.

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Gedragen schoenen aangekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:44

Is dit Ziengs toevallig? Ik heb tweemaal schoenen besteld waarbij een van de twee minder netjes afgewerkt was of sneller afsleet dan de ander.

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Gedragen schoenen aangekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:02

Ik zou dit echt terug sturen.
De kans dat dat gaat bladderen is echt zo onwijs groot. Dan kun je ze weggooien. Daar is 25€ ook te veel voor

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Gedragen schoenen aangekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:18

Zo te zien is het de binnenkant van je schoen? Dan zou ik ze voor 25eu houden, ik zou mij daar niet aan storen.

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:22

Voor 25 euro zou ik ze gewoon houden. Na een week lopen zie je het vast niet meer. Als het leer is gaat het niet bladeren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Gedragen schoenen aangekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:30

Is het echt leer? Ga eens langs een goede schoenmaker als je echt twijfelt wat te doen, het kan zijn dat dit gewoon een minder stukje leer is, en dan is er niks aan de hand. Als het is wat Varekaj zegt, dan is het wachten tot het leer gaat scheuren. Een schoenmaker zou dat moeten kunnen zien/voelen.

Hoewel ik gewoon de 75% korting zou pakken :D.