Wildplassen tijdens wandeling?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:42

Ik heb nog wel een leuk verhaal haha. Het heeft niets met NL te maken maar wel met wildplassen. Een aantal jaar geleden ben ik met groep van ongeveer 15 leeftijdsgenoten naar Afrika geweest. Hier hebben we een fantastische rondreis gemaakt met veel safari's. Lang niet overal waren er sanitaire voorzieningen aanwezig, en trouwens soms als die er wel waren was wildplassen nog steeds de meer hygienische oplossing. Maar goed, op een dag waren we op doorreis naar het volgende wildpark. We reden al een hele poos over een weg met erg weinig bosjes en geen enkele pauzeplek. Alleen je raad het al, we moesten allemaal heel nodig plassen. Dus tja toch maar de truck langs de weg gezet en toen kregen we de opdracht om allemaal maar op een rijtje te gaan plassen achter die truck. Alleen de truck stond best hoog op zijn wielen, dus het resultaat was dat je vanaf de weg een hele rij blote witte billen kon zien. Al die mensen toeteren hahaha :') Ik zal het nooit meer vergeten haha :+ Een groot deel van de groep heeft uiteindelijk ook niet geplast trouwens, het lukte niet :')

Thioro

Berichten: 3998
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:01

In Afrika kan het wel een ding zijn ja. Moest ook een keer hoognodig tijdens een Safari. Probeerde het zolang mogelijk op te houden maar na buikpijn kreeg ik ook echt pijn aan m'n nieren dus het werd hoogtijd.
Aan gids gevraagd of we konden stoppen. Die beste man stopt bij het dichtstbijzijnde bosje. Beetje pech dat er 10m verder een leeuw lag dus dat werd em niet :+ . Heb het nog 10 minuten moeten vol houden tot we een discrete plek vonden zonder pottenkijkers (menselijk of dierlijk).
Heb de rest van de safari géén thee meer gedronken voor we vertrokken :') .

Verder hier geen problemen met in het bos gaan. Tijdens wandelen of buitenrit moet ik eigenlijk nooit echt. Maar zit vaak in de auto en drink veel koffie dus ja dan moet er wel eens een sanitaire stop gepleegd worden. Ik ga nog liever in de natuur dan naar een openbaar toilet van bedenkelijke hygiëne.

Te lang ophouden is gewoon niet gezond. Heb het 2 keer echt lang opgehouden (een hele dag, 1 keer in Frankrijk in de tijd dat ze nog voornamelijk van die vieze gaten in de grond hadden en 1 keer ook weer in Afrika toen we door een woestijn reden, daar was gewoon niets beschut) en ben er beide keren toch ziek van geworden.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:02

Ik plas regelmatig in het bos/hei/natuur als ik langer dan 'n uur ga wandelen. Heb daar nooit moeite mee. Erger vind ik het op druk bezochte parkeerplaatsen waar je duidelijk ziet dat mensen daar hun behoefte in de bosjes doen. Daar hou ik het liever op tenzij ik echt niet anders kan.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:03

Thioro schreef:
Ik ga nog liever in de natuur dan naar een openbaar toilet van bedenkelijke hygiëne.

Helemaal mee eens!

hagelslag
Berichten: 9057
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Wildplassen tijdens wandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:27

Als ik wandel en ik moet nodig plassen, dan doe ik dit ook.
Tenzij ik weet dat ik binnen een half uur thuis ben ofzo.
Tijdens een buitenrit stap in ook van m'n paard af als ik moet.

Ook als ik met de vrachtauto onderweg ben en ik moet ineens toch erg erg nodig, dan zoek ik ook wel een plekje waar ik even kan plassen. Gelukkig rij in vaak op plekken waar toch niemand komt dus hoppa....

Niet erover nadenken gewoon doen.

Als je moet, dan moet je....
Het is ongezond om het te lang op te houden

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:57

imaudy schreef:
Ik denk dat half bokt regelmatig in het bos plast :D
Wel goed de bosjes in hihi.

Ik behoor dus tot die andere helft :Y)


AlphaDaemon schreef:
Om maar even een ander geluid te laten horen in dit topic van bos-en duinplassers :p ik kan dus echt niet in het wild plassen. Ik heb enkele keren gehad dat ik echt moest tijdens een dagtocht te paard of lange wandeling zonder horeca stops. Ik ga zitten, zit beschut, maar “het” klapt dicht en het lukt niet. Gelukkig kan ik heel goed mijn plas ophouden als het moet en ik hoef sowieso niet vaak op een dag te plassen. Maar buiten: nee gewoon geen optie voor mij.

Ik heb er verder geen issue mee als anderen het doen al heb ik wel een hekel aan wc papier en tissues overal in de natuur. En ik heb soms ook het idee dat mensen wel erg gemakkelijk denken “yo ik pies hier wel even”. Met name mannen... bijvoorbeeld op 20 min van huis nog per see in het bos moeten plassen of als je inderdaad amper in het bos bent. Dan denk ik wel: moet dit nou? :p


Dit dus. Ik hoef ook niet vaak, dus dat scheelt. 8 uur ertussen laten gaat prima, dus die paar uurtjes in het bos is echt geen probleem. Is ook wel te leren blijkbaar, want mijn kinderen hoefden ook nooit naar de wc tijdens een reis naar bijv Texel (ruim 3 uur). Heel simpel: in de auto zit geen wc.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:17

Ik kan het ook echt niet, wildplassen... vaak geprobeerd maar ik zeik óf over mijn broek heen óf alles slaat op slot :7 en 1x ben ik in een distel gaan zitten :') gelukkig hoef ik overdag niet zo vaak te plassen en te paard of op de racefiets helemaal niet.

Enige succesje was deze zomer in de duinen, toen had ik een lange rok aan dus kon mijn zwembroekje makkelijk uit en heb ik een mooi nisje gevonden. Zelfs tampon vervangen :') alles in een vuilniszakje en later op de parkeerplaats in de prullenbak gegooid. En mijn plasje nog netjes begraven! :)) Het was door Corona toen zo rustig dat ik wel genoeg kon ontspannen. Later bleek dat nisje alsnog echt vol in het zicht van het strand te liggen hahaha maar er was gelukkig niemand.

Ik heb standaard altijd doekjes voor mijn handen en sanitizergel mee, dus dat was geen probleem. En vuilniszakje had ik mee omdat ik me hierop had voorbereid.

Maar ik ga zéker nu ook zo’n uixi kopen. Dat is de enige waarvan ik denk dat het me nog wel zal lukken.

pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:54

Te paard best herkenbaar. En dan kun je dus niet te diep de bosjes in. En is dat paard een enorm baken van 'hiero! hiero! hier is iets aan de hand'
En dan zit je op je hurken te bidden dat je paard niet schrikt. Want het plaatje dat ik met mijn broek op mijn enkels achter mijn paard aanvlieg..... :')

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:01

pol013 schreef:
Te paard best herkenbaar. En dan kun je dus niet te diep de bosjes in. En is dat paard een enorm baken van 'hiero! hiero! hier is iets aan de hand'
En dan zit je op je hurken te bidden dat je paard niet schrikt. Want het plaatje dat ik met mijn broek op mijn enkels achter mijn paard aanvlieg..... :')

Hahaha, ik heb beeld! :D

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Re: Wildplassen tijdens wandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:17

Er zijn ook nog mogelijkheden om staand te plassen zonder hulpmiddel, maar met je handen. Even opgezocht: https://nl.wikihow.com/Staand-plassen-als-vrouw . Ik heb ooit zoiets geprobeerd, ging alle kanten op en geconcludeerd dat dit 'em niet voor mij was :-). Maar wie weet voor iemand een optie.

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Wildplassen tijdens wandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:51

Als ik echt stevig ga wandelen (dus niet uurtje- 1,5) dan hoef ik eigenlijk nooit te plassen.

Zeker niet in het buitenland waar je veel meer heuvel op, heuvel af loopt. Dan zweet ik alle vocht gewoon uit ofzo. Hoeveel ik ook probeer te drinken.

Dat "proberen te drinken" heeft wel een grappig verhaaltje opgeleverd.

Eerste wandeling was in Uluru in hartje Australië. Daar dronk ik ongeveer 1L per uur weg.

Vervolgens in Nieuw Zeeland voor een wandeling van 7 uur, iets van 4L water mee genomen. Kan je verzekeren dat 1 mijn rugzak loeizwaar was en 2 dat water bij lange na niet op was. Uiteindelijk misschien 1,5L gedronken in die 7 uur.

Die fout maak ik niet meer. Nu gaat er maximaal 1-1,5L water mee op een langere dagwandeling. Alleen indien er op een meerdaagse wandeltocht geen goed drinkwater beschikbaar is, neem ik extra water mee. Maar is er wél water, maar niet ontsmet, dan kook ik liever water in de volgende hut, dan wéér zoveel liters mee te slepen.

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:16

pol013 schreef:
Te paard best herkenbaar. En dan kun je dus niet te diep de bosjes in. En is dat paard een enorm baken van 'hiero! hiero! hier is iets aan de hand'
En dan zit je op je hurken te bidden dat je paard niet schrikt. Want het plaatje dat ik met mijn broek op mijn enkels achter mijn paard aanvlieg..... :')


Dit ja.
Gelukkig was mijn paard meestal braaf in dit soort situaties.
Één keer wel een groepje gniffelende jagers tegengekomen, nadat ik weer was opgestapt en verder gereden, met verrekijker in de hand. :oo

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:02

Thioro schreef:
Ik ga nog liever in de natuur dan naar een openbaar toilet van bedenkelijke hygiëne.


Precies.

Ik heb er totaal geen moeite mee. Ik loop regelmatig hard en dan ook nog lange afstanden. Maak vaak wandelingen en maak vaak langere buitenritten. En ik moet dan vaak wel een keer plassen. Als ik moet, ga ik het niet langer dan nodig ophouden. Ik zoek gewoon even een beschut plekje en dan hurken. Ik heb wel een hekel aan tissues in de natuur, dus ik schud gewoon even goed en broek weer aan. Als je goed uitplast en schud, hoef je niets te gebruiken. Thuis lekker douchen. Niks om voor te schamen vind ik. Mannen staan om de haverklap tegen een boom.

Als ik met de trailer op pad ga, heb ik altijd een emmer bij me. Terwijl paard buiten aan de trailer staat, heb ik even een privé toilet in de trailer met mijn emmer. Zo kan ik voor en na de buitenrit even rustig plassen.

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:32

Ik verbaas me er echt over hoe vaak andere mensen blijkbaar moeten plassen :wow:
De keren dat ik in de buitenlucht heb moeten plassen zijn echt op 1 hand te tellen. Ik ga gewoon voor en na het naar buiten gaan naar het toilet, dan hoef ik tijdens de wandeling niet.
Ik heb dan weer wel zo'n plastuit voor vrouwen, maar dat is voor tijdens festivals enzo zodat ik niet op een smerige dixie hoef plaats te nemen :=

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:34

Ik loop twee keer per week hard in het bos, tot ongeveer 35km en heb een blaas ter grootte van een walnoot :'). Zit in de familie, ik moet sowieso veel naar het toilet op een dag.

Dus ik zit elke keer wel tussen de bosjes en het maakt me echt niks uit. Beter dan een smerig toilet.

Sinds ik hardloopwedstrijden loop kan ik werkelijk op elk toilet. Dixies bij een marathon zijn hels :+ :')

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:37

Ik heb ook geen moeite met buiten plassen. De enige keer dat het niet fijn was was in noord Zweden. Daar dachten 300 muggen dat de lunch geserveerd werd. _-:( Die witte kont was natuurlijk goed te zien, die beesten zullen wel gedacht hebben dat er een lamp aanging.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:44

Supervixen schreef:
Sinds ik hardloopwedstrijden loop kan ik werkelijk op elk toilet. Dixies bij een marathon zijn hels :+ :')

Bij iedere hardloopwedstrijd, kan ik je uit ervaring vertellen. :') Altijd flesje desinfectiegel in m'n hardlooprugzakje.
Bij de marathon moest ik na 7 km al en er stond toen een rij voor de dixies. Ben gewoon achter een vrachtwagen langs het parcours gaan zitten. Ga geen tijd verspillen met wachten op een vrije dixie.

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:31

Memories schreef:
Ik verbaas me er echt over hoe vaak andere mensen blijkbaar moeten plassen :wow:
De keren dat ik in de buitenlucht heb moeten plassen zijn echt op 1 hand te tellen. Ik ga gewoon voor en na het naar buiten gaan naar het toilet, dan hoef ik tijdens de wandeling niet.
Ik heb dan weer wel zo'n plastuit voor vrouwen, maar dat is voor tijdens festivals enzo zodat ik niet op een smerige dixie hoef plaats te nemen :=


Tja, ik kan het gewoon niet ophouden.
Ik ben makkelijk 4 uur van huis, soms langer, als ik dan in de ochtend wat heb gedronken moet het er ook gewoon weer uit.
Loop er op mijn werk ook tegenaan dat ik vaak moet, superrot, kan er niks aan doen.

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:39

Duke schreef:
Supervixen schreef:
Sinds ik hardloopwedstrijden loop kan ik werkelijk op elk toilet. Dixies bij een marathon zijn hels :+ :')

Bij iedere hardloopwedstrijd, kan ik je uit ervaring vertellen. :') Altijd flesje desinfectiegel in m'n hardlooprugzakje.
Bij de marathon moest ik na 7 km al en er stond toen een rij voor de dixies. Ben gewoon achter een vrachtwagen langs het parcours gaan zitten. Ga geen tijd verspillen met wachten op een vrije dixie.


Dit is zo inderdaad hahaha.
Heb al zoveel wedstrijden gelopen, maar ga liever in de bosjes als dat mogelijk is.

_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:46

Memories schreef:
Ik verbaas me er echt over hoe vaak andere mensen blijkbaar moeten plassen :wow:
De keren dat ik in de buitenlucht heb moeten plassen zijn echt op 1 hand te tellen. Ik ga gewoon voor en na het naar buiten gaan naar het toilet, dan hoef ik tijdens de wandeling niet.
Ik heb dan weer wel zo'n plastuit voor vrouwen, maar dat is voor tijdens festivals enzo zodat ik niet op een smerige dixie hoef plaats te nemen :=

Niet iedereen heeft een sterke blaas en bekkenbodem helaas ;)
Ik heb én een zwakke blaas én zwakke bekkenbodem, ik kan gerust naar de wc gaan en nog geen 10 min van huis zijn en echt heeel nodig moeten plassen, en ja dat is ronduit k*t kan ik je zeggen! :')
Ik kan nergens heen waar geen wc is of een boom om achter te zitten :Y)

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:54

Op een of andere manier moet ik altijd plassen als ik net ergens buiten ben (voor fotografie/wandelen etc).
Ik heb een plastuit geprobeerd, en ook eerst geoefend thuis, maar vind het toch lastiger dan traditioneel gehurkt zitten.

Wat ik lastiger vind is het optionele afvegen (milieuvriendelijk) en hygiene voor anderen (niks is zo naar als overal doekjes zien liggen). Hoe doen jullie dit? Welk papier is snel afbreekbaar? Zonder afvegen is dan wel het makkelijkst maar vind ik niet zo heel fijn.

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wildplassen tijdens wandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:00

Het is ook een stukje psychologie: op het moment dat je dénkt dat je moet plassen, moet je acuut. Dat kan dus ook al na 10 minuten zijn, ook al wéét je rationeel gezien dat dat flauwe kul is. Als je je dat realiseert blijk je ineens probleemloos 2 uur te kunnen bewegen zonder dat je moet. Voor de goede orde: dan heb ik het hier dus niet over mensen die echt een plasprobleem hebben, ongeacht de oorzaak. Ik heb me ook wel eens minder goed gevoeld tijdens een fietstocht omdat ik zo dom was om daarvoor een flinke pot thee te drinken. Dat eindigde ook ergens gehurkt in het bos.

Flink uitplassen, beetje schudden en een inlegkruisje doen wonderen. Ik ben ook niet zo van het gebruik van papieren zakdoekjes die je vervolgens een beetje probeert te begraven of meeneemt in een zakje.

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:24

Topic naar mijn hart!
Ik vond het altijd maar moeilijk, maar na jarenlang outdoor vakanties, trektochten te paard en te voet, leer je dat het heel makkelijk en snel best even kan. En buiten zicht is een rekbaar begrip.

Zo zijn er in IJsland erg weinig struiken om te schuilen, en als je midden op een gletsjer staat wissel je de touwgroep maar gewoon zodat de vrouwen samen op 1 lijn (wel aan de veiligheid denken he :+ ) samen kunnen plassen.

Anoniem

Re: Wildplassen tijdens wandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:28

Prima als men de rotzooi die ze achter laten dan ook even weer mee nemen. Het bos ligt vol met papieren zakdoeken, maar ook maandverband en tampons. Het is gewoon beschamend dat mensen dat doen zeg.

Maar men doet ook rustig boodschap nummer 2 in het bos en ook dan laat men de rommel liggen, zo goor. Maar hopen dat je honden er dan niet in gaan rollen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:30

F_Orumster schreef:
Op een of andere manier moet ik altijd plassen als ik net ergens buiten ben (voor fotografie/wandelen etc).
Ik heb een plastuit geprobeerd, en ook eerst geoefend thuis, maar vind het toch lastiger dan traditioneel gehurkt zitten.

Wat ik lastiger vind is het optionele afvegen (milieuvriendelijk) en hygiene voor anderen (niks is zo naar als overal doekjes zien liggen). Hoe doen jullie dit? Welk papier is snel afbreekbaar? Zonder afvegen is dan wel het makkelijkst maar vind ik niet zo heel fijn.


Neem gewoon een zakje mee en neem de boel weer mee naar huis. Een hondenpoepzakje, maar dan voor de mens, zeg maar.