Wildplassen tijdens wandeling?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Felinde

Berichten: 1178
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Manchester

Re: Wildplassen tijdens wandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:26

Ik gebruik een Shewee voor als ik naar festivals ga en heb hem ook een paar keen meegenomen toen we lange wandelingen maakten afgelopen zomer.

Beetje oefenen thuis (in de douche want makkelijk schoonmaken als je het nog niet helemaal onder de duim hebt) eerst zonder broek, daarna met. Niemand die dan ook maar iets kan zien :D

FrNo
Berichten: 3667
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:29

stefje schreef:
Ik heb sinds kort de Uixi in gebruik https://uixi.eu/ . Ben er tevreden over. Even oefenen thuis.
Je hoeft niet meer te zitten, wel je broek ietsje omlaag (tenminste ik) maar kan wel net over je billen blijven.
Handig is dat je je ook nog wat kan 'afvegen' dus geen papiertje nodig/geen nat gevoel erna (nauwelijks).
Ik kan hem aanraden, je hoeft niet meer te gaan zitten en op brandnetels letten :-).
Hij past door zijn vorm ook makkelijk in je tas.
En ik kan me niet voorstellen dat het een probleem geeft, wildplassen. Hoeveel mannen doen het niet, ik hoor nooit dat iemand bekeurd is.



Deze heb ik ook en is inderdaad erg fijn in gebruik.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:01

Niks geks aan

Laurora

Berichten: 2646
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:08

Ik heb een onwijs zwakke blaas, soms ga ik wel drie keer de bosjes in tijdens een wandeling. Uiteraard kijk ik even goed om me heen of er mensen aankomen en mijn vriend (waarmee ik meestal wandel) gaat dan op de uitkijk staan.
Ik ben er gewend aan, (door diverse blaasproblemen heb sinds jongs af aan op vreemde plekken moeten plassen) dus ik kan het erg snel zonder te morsen.
Moet eerlijk zeggen dat het inderdaad altijd een beetje vreemd voelt en ik me kapot zou schamen als ik betrapt zou worden.
Zo'n plastuit heb ik wel eens geprobeerd, maar dat vergt echt oefening voor je niet meer over je eigen voeten heenpist. (hoe doen mannen dat?!)
Niks voor mij in elk geval.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26387
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:17

Jup, helaas wel... Heb helaas blaasproblemen (overactief en met kleinere capaciteit dan "normale" mensen). Als ik moet moet ik ook echt.

Zowel binnen als buiten de bebouwde kom. En niet alleen tijdens wandelen, maar ook tijdens woon-werkverkeer bijvoorbeeld. In het centrum van de stad zijn al niet genoeg of niet makkelijk te vinden wc's (in groot warenhuis zelfs op 2e verdieping, wie dat heeft bedacht...Begane grond is veel handiger als je echt hoge nood hebt), helemaal met die corona en daardoor gesloten horeca. Maar in de kleine winkelcentra in de wijken hier is het echt een ramp. Áls er al toiletten zijn, is dat in de de horeca, maar die zijn dicht. Er is wel horeca waar je nog wel kunt afhalen, maar de wc is afgesloten. Zelfs met medische toiletpas kom je er niet in, terwijl ze je dan eigenlijk niet mogen weigeren. Ik weet in het winkelcentrum in de wijk, hier om de hoek nog wel de wc te vinden, maar andere wijken helaas niks. En als je dan moet, ja dan toch maar in het parkje (waar ik toch doorheen fiets naar werk) in de bosjes. En gezien de veegpapiertjes en het gebruikte incontinentieverband in die bosjes ben ik niet de enige...
Laatst bijgewerkt door JPitty op 29-11-20 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:30

Zelfs als mensen me zien boeit 't me eigenlijk niet.
Ik zal heus niet langs een druk pad gaan zitten en wel een rustig plekje zoeken, maar als er dan onverhoopt toch iemand langskomt voor ik de broek weer omhoog heb, tsja, pech...

Vorige week was ik met m'n paard onderweg en er zat ergens iemand langs 't pad soort van achter de bosjes, maar te paard zag ik haar wel.
Ik keek dus discreet een andere kant op, alleen die mevrouw stond dus precies op toen ik passeerde en toen schrok mijn paard zich dus een hoedje van die mevrouw :')

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Wildplassen tijdens wandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:37

Ik ben wel eens iemand piesend midden op een ruiterpad tegengekomen. Ze durfde niet in de bosjes te gaan zitten vanwege eventuele teken :+
Ach ja, piesen doen we allemaal, dus waarom het nou nog zo'n taboe zou moeten zijn...

LoveBodin

Berichten: 4360
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:44

Hier ook geen problemen mee hoor. Er is gewoon niet overal een wc. En met wat oefenen word je er vanzelf soort van handig in. Al lijkt me zo'n ding best handig!

De enige die het niet zo kan waarderen is mijn paard. Die vindt het serieus heel erg eng :') . Van de zomer iemand die van het ene pad was gegaan, maar daardoor juist heel dichtbij een ander pad zat, het ruiterpad haha. Daar hadden we wat issues met er gewoon langsheen lopen.

_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Wildplassen tijdens wandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:46

Dit is echt een topic voor mij :')
Ik heb een enorm zwakke blaas en bekkenproblemen dus ja als ik moet dan moet ik, ik ben dus ook heel handig erin Haha!

Poosje81
Berichten: 21207
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:51

_Tarzan schreef:
Dit is echt een topic voor mij :')
Ik heb een enorm zwakke blaas en bekkenproblemen dus ja als ik moet dan moet ik, ik ben dus ook heel handig erin Haha!


Hier het helemaal mee eens!!

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:54

Ik vind mezelf echt gegroeid naar ik ga het echt niet in de bosjes doen dan maar pijn tot als ik moet of denk dit is een handige plek dan ga ik.

Ik wandel vaak en veel en heb er geen enkel probleem mee. Ga ook weleens op outdoor cursussen en niemand die ervan op kijkt.

Had wel een keer dat ik wat naar boven was gelopen om te plassen. Toen zagen mensen mij naar beneden komen en gingen hun naar boven alsof daar waar te zien was :')
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 29-11-20 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:54

Ach, zolang het buiten de bebouwde kom is :') Wat ik altijd doe voordat ik ga wielrennen is niet al te veel drinken alvorens ik weg ga. wel water meenemen in de bidon, maar dat pas drinken als ik een km of 5 ben, halverwege ofzo, en niet al te veel. Als ik vooraf iets drink, vooral thee of water, dan moet ik na 10 minuten al van de fiets af :') En anders gewoon een plekje opzoeken hoor, denk niet dat dat kwaad kan.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26387
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:56

Denk ook niet dat een mensenplasje zoveel kwaad kan in de natuur. Genoeg honden, katten en wat al niet meer in de natuur loopt, dat ook wel eens moet plassen.

Maar veegpapiertjes/ gebruikte incontinentieverbanden (wat ik dus ook al eens in bosjes trof), dat kan dan weer echt niet... Doe dat even in een afsluitbaar zakje en gooi dat zakje in de dichtstbijzijnde prullenbak of neem het mee naar huis en gooi thuis weg. :r
Laatst bijgewerkt door JPitty op 29-11-20 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Berichten: 17996
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:57

Dammie schreef:
Voor de mensen die een plastuit zoeken https://www.wopeeh.nl , ook met black friday korting.

Ik moet onderweg ook vaak. Probeer weinig te drinken, maar daar krijg ik soms hoofdpijn van. Dan is wildplassen beter. In de natuur durf ik wel.
Maar nu in winkelcentra de restaurants gesloten zijn, ga ik niet meer lang weg: vind in een stad maar eens een afgelegen plekje.

Die heb ik meteen besteld *\o/*
Sta op stal zonder wc en nu drink ik gewoon niet := . Ik overwoog al zon ding maar met een open gebruikte plastuit rondlopen leek me 10x niets. Deze kan dicht :D

black_kelpie

Berichten: 7828
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:57

Ja hoor, als ik moet piesen tijdens het wandelen of een buitenrit dan zit ik zo in de bosjes.

Wij wildkamperen en dan doe je alles buiten, na een paar weken moet ik dan serieus weer wennen aan het gebruiken van een toilet :')

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:58

stefje schreef:
Ik heb sinds kort de Uixi in gebruik https://uixi.eu/ . Ben er tevreden over. Even oefenen thuis.
Je hoeft niet meer te zitten, wel je broek ietsje omlaag (tenminste ik) maar kan wel net over je billen blijven.
Handig is dat je je ook nog wat kan 'afvegen' dus geen papiertje nodig/geen nat gevoel erna (nauwelijks).
Ik kan hem aanraden, je hoeft niet meer te gaan zitten en op brandnetels letten :-).
Hij past door zijn vorm ook makkelijk in je tas.
En ik kan me niet voorstellen dat het een probleem geeft, wildplassen. Hoeveel mannen doen het niet, ik hoor nooit dat iemand bekeurd is.


Ik heb deze tuit ook, fantastisch . Zowel voor buitenritten als autoritten naar zuid Frankrijk :D

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:02

Wildplassen in de natuur heb ik geen problemen mee. Wél met al die papieren zakdoekjes die verspreid liggen overal in het bos. :r
Die worden niet afgebroken in de natuur.

Ineke2

Berichten: 33132
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:07

In de natuur plas ik ook als ik nodig moet. Ophouden zo lang dat gaat echt niet.

Zakdoekjes of papier gebruik ik dan niet hoor. Vind ik maar een vreemde zaak. Als je dat vies vind kun je thuis toch een schone onderbroek aan doen. Ik doe gewoon heel goed “ uitdruppelen “ :')

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:11

Met Koninginnedag alweer heul lang geleden in Amsterdam moest je ook gewoon wel op straat als je het niet de hele dag op kon houden.
Aangezien we ook aan de drankjes waren ging dat natuurlijk nooit lukken.
Dus ik met een vriendin achter zo'n container langs de gracht.
Dan zat je tenminste een beetje rustig.
Zaten we met onze broek naar beneden en keken richting het water, komt er net een politieboot aan, die waren precies op de goede hoogte en keken precies ons kruis in. :+
Dan is het bos een makkie. :D

Ineke2

Berichten: 33132
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wildplassen tijdens wandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:13

Haha _O-

Zo moest een vriendin in het donker ook eens plassen langs de weg... was vlakbij een rotonde... komt er precies dat zij zat een vrachtwagen aan vol met het licht op haar gericht :o

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:13

Niks lekkerder dan in de natuur....

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:17

Ineke2 schreef:
Haha _O-

Zo moest een vriendin in het donker ook eens plassen langs de weg... was vlakbij een rotonde... komt er precies dat zij zat een vrachtwagen aan vol met het licht op haar gericht :o

Vond die vrachtwagenchauffeur vast erg leuk! _O-

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:23

senna21 schreef:
Wildplassen in de natuur heb ik geen problemen mee. Wél met al die papieren zakdoekjes die verspreid liggen overal in het bos. :r
Die worden niet afgebroken in de natuur.

Helemaal mee eens, neem gewoon een zakje mee waarin je de tissue kan doen en meenemen!
Laatst bijgewerkt door Lieke op 29-11-20 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Berichten: 33132
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:23

Ja, hij toeterde en die vrachtwagen toeters zijn toch al zo luid _O- :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26387
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:28

Lieke schreef:
senna21 schreef:
Wildplassen in de natuur heb ik geen problemen mee. Wél met al die papieren zakdoekjes die verspreid liggen overal in het bos. :r
Die worden niet afgebroken in de natuur.

Helemaal mee eens, neem gewoon een zakje mee waarin je de tissue kan doen en meenemen!


Jups, mee eens! Laatst trof ik zelfs een overduidelijk gebruikt incontinentieverband in een bosje aan :r . Prullenbak? Maar liefst 40 meter verderop...
Laatst bijgewerkt door JPitty op 29-11-20 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt