Wildplassen tijdens wandeling?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:29

In plas wel eens in bosjes. Zakdoek mee, plastic zakje waar het in kan zodat ik het onderweg kan weggooien en klaar.

Ik erger mij groen en geel aan alle zakdoeken in de natuur, daar doe ik niet aan mee. Dan moet je het zonder vegen doen of ophouden, maar niet de natuur vervuilen. Zo aso vind ik dat....

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:32

Al honderden keren gedaan overal en nergens. Maar inderdaad ik stoor me altijd aan de zakdoekjes van anderen.. En prima als je die niet mee neem(liever wel) maar begraaf het dan in ieder geval een beetje onder wat losse blaadjes of wat aarde. Deze zomer ook voor het eerst nummer 2 moeten doen in een afgelegen natuurgebied tijdens het camperen. Voelde echt als een overwinning dat ik dat durfde. Daarna wel alles in een kuiltje gepoked :j

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:34

Helemaal mee eens. Een plasje in de natuur mag geen probleem zijn. Is heel menselijk, zeg maar. Maar neem wel je afval mee. Sommige plekken liggen vol "nalatenschappen" en dat is echt :r

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:37

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 03-02-22 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:44

Ineke2 schreef:
Ja, hij toeterde en die vrachtwagen toeters zijn toch al zo luid _O- :D

Hahahaha :D _O-

Anoniem

Re: Wildplassen tijdens wandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:47

Nog nooit papiertjes van andere mensen gezien eigenlijk.

Ik heb echt totaal geen probleem met wildplassen :+ ga eigenlijk altijd als ik ook maar een beetje moet, ophouden of minder drinken vind ik niet afwegen tegen het wild moeten plassen.

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:54

Ik plas gewoon in het bos. Als ik moet dan moet ik.
Dan kan ik het ook niet lang ophouden.

1 x nare ervaring op gelopen. Een teek vond een warm plekje. Dat was wel ff heel vervelend. :')

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:05

daantjuhhh schreef:
Ik plas gewoon in het bos. Als ik moet dan moet ik.
Dan kan ik het ook niet lang ophouden.

1 x nare ervaring op gelopen. Een teek vond een warm plekje. Dat was wel ff heel vervelend. :')


Dat is dus mijn ergste nachtmerrie :')

Dus op aanraden van meerderen in dit topic de uixi besteld :D Denk dat ze een goede gaan hebben aan bokt haha

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:06

Hier geen nare, maar wel onprettige ervaringen. Met name de gevolgen....

1. Per ongeluk een stel kleine, venijnige brandneteltjes over het hoofd zien terwijl je gaat zitten...
2. Muggen die mijn blote bipsje wel aantrekkelijk vonden...
3. Daas die dacht: "blote bil, jammie, hap"...

Eerlijk is eerlijk, dat vind ik dan weer minder...

Enige teek die ik ooit had, was opgelopen tijdens het zonnen in de tuin bij mijn ouders.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:10

JPitty schreef:
Enige teek die ik ooit had, was opgelopen tijdens het zonnen in de tuin bij mijn ouders.

Ik vraag mij wel af doet dat zeer? Ik heb nog nooit een teek gehad gelukkig. Maar omdat die beesten vaak onopgemerkt hun ding doen vraag ik mij dat wel af.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 30-11-20 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:11

Ik ga ook gewoon als ik moet.

Alleen wél met handicap: ik kan dus niet gehurkt zitten plassen, dan zijn mijn schoenen en broek gelijk nat.

Ik zoek dus altijd iets van een randje op waar ik mn voeten aan de éne kant, mn plasje aan de andere kant kan doen. Dat kan heel prima een horizontale boomstronk zijn.

Ik heb nu van die wegwerp plastuit in de auto liggen ivm alle gesloten wc door corona.

Wil nog een herbruikbare kopen, maar doe dat even op AliExpress. Dat scheelt ongeveer 3/4 van de prijs.

Niniane

Berichten: 6437
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:16

Toen ik nog veel in de bossen kwam met paardrijden, jazeker. := Zorgen dat je de weinig bezochte plekken kent, paard beschut voor je parkeren en plassen maar. _O- Niks mis mee. Is zo vervelend als je moet plassen maar wel in het zadel zit.

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:18

Ineke2 schreef:
JPitty schreef:
Enige teek die ik ooit had, was opgelopen tijdens het zonnen in de tuin bij mijn ouders.

Ik vraag mij wel af doet dat zeer? Ik heb nog nooit een teek gehad gelukkig. Maar omdat die beesten vaak onopgemerkt hun ding doen vraagziek mij dat wel af.


Nee, doet totaal geen pijn. Merkte het pas de volgende morgen toen ik bij het wassen/ aankleden iets voelde op mijn linkerzij, op mijn ribben. Pakte het vast, haalde het van mij af en en zag toen pas dat het een teek was. Dood, dat wel. Vandaar ook makkelijk en pijnloos te verwijderen denk ik. Merk wel, als ik eens zo'n peuristeek bij hond of kat verwijder, dat deze wel iets meer reageren. Maar dat zijn dan vaak nog levende exemplaren, die zullen vast wat vaster in de huid zitten.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:47

Gelukkig dat je het dan wel gezien hebt. Mocht je last krijgen van griepachtige verschijnselen ben je er dan snel bij ivm mogelijk ziekte van Lyme
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 30-11-20 00:51, in het totaal 1 keer bewerkt

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Wildplassen tijdens wandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:49

Nou zeker weten! Goed de plek in de gaten gehouden, omdat ik ivm roodheid toch wat twijfelde, HA nog een keer gebeld, gelukkig konden die me al snel geruststellen.

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:54

Wij kamperen over het algemeen in de bush, dus ja, wildplassen is veel voorkomend fenomeen. Ik gebruik wel toiletpapier (er ligt standaard een rol in de auto), maar dat gaat altijd weer mee. We waren in augustus in de prachtigste, afgelegen gebieden en wat kom je overal tegen... juist: Toiletpapier en tissues. Het breekt niet zo makkelijk/snel af als veel mensen denken.
Als we kamperen, hangt er standaard een speciale tas aan het reservewiel voor afval, daar zit dan een vuilniszak in. Tijdens dagtripjes gaat het in een leeg blikje of een zakje ofzo, er ligt altijd wel wat in de auto.

Voor de mensen die een she-wee oid gaan aanschaffen: Oefen dit vantevoren thuis onder de douche!! Ik heb al een hele tijd zo'n ding, maar ik krijg het niet onder de knie om dat ding te gebruiken zonder dat het overstroomt :')

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 08:18

Benoite schreef:
Al honderden keren gedaan overal en nergens. Maar inderdaad ik stoor me altijd aan de zakdoekjes van anderen.. En prima als je die niet mee neem(liever wel) maar begraaf het dan in ieder geval een beetje onder wat losse blaadjes of wat aarde. Deze zomer ook voor het eerst nummer 2 moeten doen in een afgelegen natuurgebied tijdens het camperen. Voelde echt als een overwinning dat ik dat durfde. Daarna wel alles in een kuiltje gepoked :j


Want met begraven wordt het wel afgebroken? Nee dus. Zulke meuk hoort niet in de natuur. Ook niet in een kuiltje.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:09

Oke het ziet er vies uit van dat gebruikte toiletpapier, ik gebruik bij wildplassen geen papier, gewoon gehurkt een beetje uitschudden :')

Maar papier is volgens mij gewoon afbreekbaar? Het ziet er wel vies uit en bij droog weer blijft het lang liggen.

Heb zelf een stuk moestuin gemaakt door gras af te dekken met karton en daarop compost. Na een paar weken is het karton vergaan. Vochtig toiletpapier is dan weer niet afbreekbaar(edit :breekt heel langzaam af). Please correct me if I'm wrong.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 30-11-20 09:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:13

Tegenwoordig zijn de meeste 'papieren zakdoekjes' niet meer geheel van papier. En zit bijna altijd één of andere plasticcomponent is (zodat ze minder snel scheuren). Dat breekt dus niet af.

Vochtig toiletpapier weet ik niets van, gebruik ik niet, maar als je dat na gebruik gewoon in de WC mag gooien, mag je ervan uitgaan dat dat snel en volledig afbreekt. Anders zouden de rioleringen wel verstoppen.

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:34

Te paard door het bos, deze zeikerd moet altijd wel plassen, en dan gewoon achter bosjes of een boom.
Stalgenoot houd pony wel vast hoor...

Nooit geen moeite mee gehad ik ga het echt niet ophouden.

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:35

Ibbel schreef:
Tegenwoordig zijn de meeste 'papieren zakdoekjes' niet meer geheel van papier. En zit bijna altijd één of andere plasticcomponent is (zodat ze minder snel scheuren). Dat breekt dus niet af.

Vochtig toiletpapier weet ik niets van, gebruik ik niet, maar als je dat na gebruik gewoon in de WC mag gooien, mag je ervan uitgaan dat dat snel en volledig afbreekt. Anders zouden de rioleringen wel verstoppen.



En dat is precies wat er dus ook gebeurd.
De rioleringen raken verstopt door dat vochtig toiletpapier.
Ik weet nog dat wij een nieuwe badkamer en wc kregen en dat ons dat op het hart werd gedrukt om het niet meer in de wc te gooien, ondanks dat het op de verpakking staat dat het wel kan en afbreekbaar is.

FrNo
Berichten: 3658
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Wildplassen tijdens wandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:39

Voor zover ik weet, is vochtig toiletpapier heel slecht afbreekbaar en inderdaad kun je dit beter niet door het toilet spoelen.

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:54

Ja hoor, ik plas zeker in de natuur als ik moet en vind daar ook niets vreemds aan. Zolang je inderdaad geen afval achterlaat en zakdoekjes en vochtig toiletpapier vallen daar dus wél onder, want die krengen breken echt niet zo snel af in de natuur.

Niniane schreef:
Toen ik nog veel in de bossen kwam met paardrijden, jazeker. := Zorgen dat je de weinig bezochte plekken kent, paard beschut voor je parkeren en plassen maar. _O- Niks mis mee. Is zo vervelend als je moet plassen maar wel in het zadel zit.


Tot je even snel langs het pad, in een gebied waar echt nooit iemand komt, een plasje doet met je paard aan de hand. Het paard er mee eens is dat het een goed plasmoment is en er precies op dat moment een hardloper voorbij komt. :') :o
Kan er inmiddels hard om lachen maar op dat moment zakte ik door de grond van schaamte _O- Heb maar heel nonchalant mijn hand opgestoken en hallo gezegd omdat ik niets beters wist. :=

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Wildplassen tijdens wandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:14

Al die hardlopers en mountainbikers hebben zelf helemaal geen schaamte hoor. Kwam gisteren terug bij de auto met de honden na een wandeling in het bos, staat er een mountainbiker vol in het zicht te pissen naast zijn auto (die naast de mijne stond). Bomen zat, maar daar even achter gaan staan, ho maar. Teveel moeite.

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Wildplassen tijdens wandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:31

Om maar even een ander geluid te laten horen in dit topic van bos-en duinplassers :p ik kan dus echt niet in het wild plassen. Ik heb enkele keren gehad dat ik echt moest tijdens een dagtocht te paard of lange wandeling zonder horeca stops. Ik ga zitten, zit beschut, maar “het” klapt dicht en het lukt niet. Gelukkig kan ik heel goed mijn plas ophouden als het moet en ik hoef sowieso niet vaak op een dag te plassen. Maar buiten: nee gewoon geen optie voor mij.

Ik heb er verder geen issue mee als anderen het doen al heb ik wel een hekel aan wc papier en tissues overal in de natuur. En ik heb soms ook het idee dat mensen wel erg gemakkelijk denken “yo ik pies hier wel even”. Met name mannen... bijvoorbeeld op 20 min van huis nog per see in het bos moeten plassen of als je inderdaad amper in het bos bent. Dan denk ik wel: moet dit nou? :p