Baby buiten laten slapen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noviceh

Berichten: 4809
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:51

speurneusc schreef:
ik ben 54 en ik weet zeker dat in mijn familie nog nooit een baby buiten heeft geslapen, nou wil ik absoluut geen kinderen, maar als ik er achter kwam dat een opvang dat standaard deed, ging mijn kind er niet heen.

fijn je kind buiten..... en dan in de buiten gebieden... wolven snackjes zeker in zweden zal dat in opkomst zijn

Om op bovenstaande in te haken, een kdv doet dat uitsluitend na toestemming van de ouders.

speurneusc

Berichten: 5430
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:23

Vleddertje1 schreef:
speurneusc schreef:
ik ben 54 en ik weet zeker dat in mijn familie nog nooit een baby buiten heeft geslapen, nou wil ik absoluut geen kinderen, maar als ik er achter kwam dat een opvang dat standaard deed, ging mijn kind er niet heen.

fijn je kind buiten..... en dan in de buiten gebieden... wolven snackjes zeker in zweden zal dat in opkomst zijn



Een afgesloten bedje net buiten de deur, voor het raam in het zicht...en jij denkt dat ongedierte/ roofdieren daar bij in de buurt komen? Als het echt gevaarlijk zou zijn dan zou dit in juist de scandinavische landen niet zo gebruikelijk zijn...
En iedereen snapt dat je je kind niet midden in de stad voor je voordeur zet zonder toezicht( alhoewel ook dot vroeger in nederland heel gebruikelijk was)


oja lees een wolven topic hier maar eens, haalt kalfjes uit een gesloten schuur, dus een netje zal een wolf niet tegenhouden hoor. ze komen over een hek van 2 meter met stroom zelfs.

speurneusc

Berichten: 5430
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:25

Om op bovenstaande in te haken, een kdv doet dat uitsluitend na toestemming van de ouders.[/quote]

en dan zijn er protesten over zwarte piet... vind dit gewoon veel schadelijker en niet van deze tijd

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:28

Schadelijk om buiten te slapen?
Kind ligt op veranda, in zicht van moeder. Dan kun je dus ook je jonge kind niet meer in de tuin laten spelen terwijl je zelf even binnen iets doet?
Kom nou zeg...

Niks raars aan buiten slapen, heerlijk juist :)

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:29

Een afgesloten bedje net buiten de deur, voor het raam in het zicht...en jij denkt dat ongedierte/ roofdieren daar bij in de buurt komen? Als het echt gevaarlijk zou zijn dan zou dit in juist de scandinavische landen niet zo gebruikelijk zijn...
En iedereen snapt dat je je kind niet midden in de stad voor je voordeur zet zonder toezicht( alhoewel ook dot vroeger in nederland heel gebruikelijk was)
[/quote]

oja lees een wolven topic hier maar eens, haalt kalfjes uit een gesloten schuur, dus een netje zal een wolf niet tegenhouden hoor. ze komen over een hek van 2 meter met stroom zelfs.[/quote]

Maar dat was in de nacht toch? Niet midden op de dag als er overal mensen rond lopen

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:30

speurneusc schreef:
en dan zijn er protesten over zwarte piet... vind dit gewoon veel schadelijker en niet van deze tijd


Waarom lees je je niet gewoon in voordat je mensen zo ongeveer beticht van kindermishandeling?

Ik vind het (net als bij een eerdere super rigide mening in dit topic) echt heel bijzonder dat mensen zonder kinderen negeren dat dit al een paar decennia wordt gedaan en wordt ondersteund door wetenschappelijk onderzoek.

Doe nu niet alsof mensen hun baby in de regen zetten of in een bedje van sneeuw. Hoeveel berichten kan jij vinden over door wolven opgesnoepte baby's?

Kimbers

Berichten: 5111
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:31

Weet je überhaupt hoe een lutjepotje er uit ziet speurneus?
Ik vind je overdrevenheid erg vermakelijk.

Fortitude

Berichten: 3091
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:32

Ik heb echt totaal geen nuttige toevoeging, maar wil iedereen bedanken voor het delen van informatie in dit topic. Weer wat geleerd, had hier nog nooit over gehoord :)

Misschien heb ik er compleet overheen gelezen, maar ligt de baby dan 's nachts ook (helemaal alleen) buiten?

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:34

noviceh schreef:
speurneusc schreef:
ik ben 54 en ik weet zeker dat in mijn familie nog nooit een baby buiten heeft geslapen, nou wil ik absoluut geen kinderen, maar als ik er achter kwam dat een opvang dat standaard deed, ging mijn kind er niet heen.

fijn je kind buiten..... en dan in de buiten gebieden... wolven snackjes zeker in zweden zal dat in opkomst zijn

Om op bovenstaande in te haken, een kdv doet dat uitsluitend na toestemming van de ouders.


Inderdaad, wij hebben hier expliciet toestemming voor moeten geven. Uiteraard hebben we ons ingelezen over de voordelen van buiten slapen, en daarna hebben wij toestemming gegeven. Mensen die hier roepen dat het een soort kindermishandeling is ofzo, lees je misschien ook even in ;)

Kimbers

Berichten: 5111
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:39

Fortitude schreef:
Ik heb echt totaal geen nuttige toevoeging, maar wil iedereen bedanken voor het delen van informatie in dit topic. Weer wat geleerd, had hier nog nooit over gehoord :)

Misschien heb ik er compleet overheen gelezen, maar ligt de baby dan 's nachts ook (helemaal alleen) buiten?


Ik heb nog nooit gehoord dat iemand dit doet. Lijkt me ook erg onpraktisch gezien een baby vaak nog nachtvoedingen nodig heeft.

JackieT
Berichten: 519
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:40

Fortitude schreef:
Ik heb echt totaal geen nuttige toevoeging, maar wil iedereen bedanken voor het delen van informatie in dit topic. Weer wat geleerd, had hier nog nooit over gehoord :)

Misschien heb ik er compleet overheen gelezen, maar ligt de baby dan 's nachts ook (helemaal alleen) buiten?


Ts geeft volgens mij aan dat snachts het kindje naast hun gewoon in de wieg ligt.

Zelf geen kinderen, maar ik snap het probleem niet zo? Zelf zou ik het misschien niet doen(totaal overbezorgd ben ik :') ) maar als ik later een kind heb die buiten prima slaapt en binnen niet, is het een goede oplossing.

Denk dat je als ouder prima weet wat goed is, en als de baby van ts buiten alleen maar aan het huilen was had ze wel een andere oplossing gezocht denk ik.

Zal straks eens vragen of 1 van ons ook buiten heeft geslapen

secricible

Berichten: 25714
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:40

Fortitude schreef:
Ik heb echt totaal geen nuttige toevoeging, maar wil iedereen bedanken voor het delen van informatie in dit topic. Weer wat geleerd, had hier nog nooit over gehoord :)

Misschien heb ik er compleet overheen gelezen, maar ligt de baby dan 's nachts ook (helemaal alleen) buiten?


In principe is het iets voor overdag
Het helpt o.a. mbt vitamine D, dat is 's nachts niet zo. Bovendien slaap je 's nachts als ouders dus kun je veel minder toezicht houden. Ook wordt het 's nachts een stuk kouder, zonder dat je dit als ouder merkt en ik zou het zelf ook niet veilig vinden.
Ik zal niet zeggen dat het nooit gebeurt maar het is niet gebruikelijk.

Wolven, serieus? Die kinderen staan gewoon praktisch naast de deur hoor, niet in een weiland :')

Britt

Berichten: 18899
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:42

Nee niet ‘s nachts. Dan heb je er geen zicht op en kun je je kindje niet in de gaten houden, ook vwb weersomstandigheden, etc. En idd wat hierboven ook al wordt aangehaald, veel kleine kinderen krijgen nog een nachtvoeding of worden nog (meermaals) wakker ‘s nachts.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Baby buiten laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:50

Wolven......de TS woont in een woonwijk :+ niet aan de rand van het bos :+
Het kindje ligt op de veranda, tegen het huis aan :+ in het zicht van de TS die binnen is met het andere kindje.

Kindje slaapt snachts gewoon lekker bij papa en mama op de kamer, dus nog geen meter van de TS verwijderd :+

Het buitenslapen gebeurt echt alleen onder gecontroleerde omstandigheden, ook bij kinderdagverblijven. Daar moeten ouders heel duidelijk toestemming geven voor het buiten slapen. De meeste ouders kiezen ook bewust voor de mogelijkheid van buiten slapen bij het uitzoeken van een KDV.

Moest wel lachen om alle watterige roeptoeters hier :+ geen woord ingelezen in de materie en het hoogste woord hebben :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:52

sorry, jemig wat een korte lontjes

aangepast
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-11-20 11:10, in het totaal 4 keer bewerkt

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:53

MCE schreef:
neem aan dat het 's nachts binnen slaapt?

onderkant en zijkanten goed isoleren, elektrisch dekentje, wantjes, skipakje

een van de mogelijkheden
[ [url=m/wkbgm7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Echt he, alleen de berichten van de TS lezen in een langer topic is al zo behuulpzaam
Uiteraard slaapt het kindje gewoon binnen in de nacht, op dezelfde kamer als zijn papa en mama

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 10:54

Fortitude schreef:
Ik heb echt totaal geen nuttige toevoeging, maar wil iedereen bedanken voor het delen van informatie in dit topic. Weer wat geleerd, had hier nog nooit over gehoord :)

Misschien heb ik er compleet overheen gelezen, maar ligt de baby dan 's nachts ook (helemaal alleen) buiten?

Ja hoor vannacht lekker buiten geslapen. Is wat rustiger voor ons.
En zo kom je sneller van die nachtvoedingen af, want dan hoor je 'm niet zo.

Nee natuurlijk slaapt hij 's nachts niet buiten. :')
Zoals al eerder aangegeven (überhaupt dat ik dat aan moet geven :') ) slaapt hij 's nachts in een wiegje naast ons bed :)

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:55

Ik zou zelf de creche geen toestemming geven maar dat betekend niet dat ik dat slecht vind.
Als het goed gedaan wordt, is het zelfs gezond maar daarin wil ik de volledige controle dus zou dat alleen maar thuis doen.

Ibbel

Berichten: 49243
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:55

Als het kind 's nachts buiten sliep kon het wel alvast in de aanbouw-in-aanbouw slapen :)) Dan ligt het in ieder geval op dezelfde hoogte als de ouders, hoeven die midden in de nacht de trap niet af _O-

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Baby buiten laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:57

Nee joh, gewoon ‘s nachts in de tuin zetten. Is die aanbouw ook niet nodig. Scheelt weer tijd en geld :D

(Grapje uiteraard).

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:57

Ibbel schreef:
Als het kind 's nachts buiten sliep kon het wel alvast in de aanbouw-in-aanbouw slapen :)) Dan ligt het in ieder geval op dezelfde hoogte als de ouders, hoeven die midden in de nacht de trap niet af _O-


Idee van de dag! :D

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 11:03

Morris schreef:
Het enige wat ik niet snapte, ‘derde kamer is bijna klaar, maar duurt nog even’.

Dan hebben een aantal over oordelen, de reactie van TS is niet veel anders (over de verbouwing). Maar, toe maar, het is alleen maar dat ik iets niet begreep.

Wat begrijp je hier niet aan? :P

CharleyT
Berichten: 4011
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:04

gabyfedde schreef:
Mijn dochter heeft de eerste 1,5 jaar buiten geslapen. We wonen in Zweeds Lapland waar buiten slapen heel normaal is. Alleen als het kouder dan -20 was sliep ze binnen.
‘Zitwagen’ met ligfunctie, geschikte voetenzak, regenhoes eroverheen. Goede muts en wanten.
Ze sliep buiten minstens 2x maar vaak 3x zo lang als binnen.


Vraagje voor de beeldvorming: buiten in de zin van gewoon in de tuin/terras? Gaat het slapen om een dutje overdag?
En met -18 buiten is gezond? met -20 niet meer? enne, doen de ouwelui ook wel eens een dutje buiten met -18?
Er gaat een wereld voor me open in dit topic.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:21

Marleen_L schreef:
Ik weet dat ze in Groningen hier Lutjepotjes voor gebruiken. Oneerbiedig gezegd een soort konijnenhok voor kinderen ;). Misschien dat je wat vindt als je daar op Googlet?


Ja dat werkt prima onze zoon slaapt beter als hij buiten is, geweest of zijn kamer een hele dag is gelucht! en dan is hij al bijna 5 echt een natuurmensje ,als het mogelijk is naar de behoeften van je kind luisteren.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:25

Lijkt me heel gezond om bij kou buiten te slapen. Beetje weerstand op doen.