Wie nog meer eigen website/webshop

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:00

Een ondernemersplan is denk ik ook (vooral) van belang als er financieringen bij komen kijken.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:02

ivy_power89 schreef:
Een ondernemersplan is denk ik ook (vooral) van belang als er financieringen bij komen kijken.


Is in mijn geval niet aan de orde. Ik moet het puur doen om van mijn sollicitatieverplichting bij het UWV af te komen. Maar de kans is groot dat er iemand zit die er geen zin in heeft en er een grote streep door trekt. Dus voor mijn gevoel zit ik tijd te verdoen, maar uiteindelijk komen we er ook wel.

Het is heel interessant hoor, zo'n ondernemingsplan. Je wordt wel echt op de feiten gedrukt en vergaart veel kennis. Maar goed, als ik dan de reacties lees vraag ik me af hoe belangrijk dat toch is :P

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:05

Het is opzich niet slecht om vooraf een berekening te maken van de verwachte kosten en omzet.
Maar ik vind het interessanter om het maandelijks uit te rekenen :)

Nu hebben wij ook een stenen winkel dus voor onze webshop is het niet van belang dat er een ondernemingsplan komt of is.

En vandaag komt onze nieuwe shop online :D

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:07

xDenies schreef:
Sky schreef:
Sorry ik heb helaas geen ondernemingsplan en ook geen speciale verzekeringen geregeld (zelf). :+


Je hebt geen enkele verzekering afgesloten omtrent je webshop of voor je zelf als ZZP'er?

Ik blijf het toch zo bijzonder vinden dat iedereen maar blijft hameren op mijn ondernemingsplan terwijl er dus gewoon goedlopende zaken zonder plan uit de grond zijn gekomen. Dan heb je toch verder ook totaal geen inzicht gehad in wat je gaat doen, wat het gaat kosten & hoe je dat allemaal gaat fixen?

Dit kun je natuurlijk prima uitzoeken zonder een heel plan te maken. :)

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:12

Zo, topic doorgeworsteld. Mooie webshops zitten erbij zeg! Uiteenlopend ook.

Ik zag een aantal via Etsy. Ik heb als hobby mandalatekenen. Vooral voor mezelf, maar ik heb inmiddels een aardige collectie gemaakt. Ik heb nu al een aantal keer de vraag gekregen of ik ook verkoop en of men een soort portfolio kan inkijken. Nu staat alles verspreid op internet, facebook, enz. met foto's. Vooral op inspiratiegroepen. Dus verzamelen is een uitdaging. Ik dacht, als ik dat nu via Etsy kan doen, kan ik mensen daar makkelijk naar verwijzen. Werkt Etsy fijn? Wat zijn de do's en dont's?

Wanneer alles weer opgestart mag worden na corona, wil ik ook workshops gaan geven. Ik twijfel nog of ik dat digitaal ga doen, of echt fysiek. Maar goed, dat staat los van een webshop.
Ik ben al kvk geregistreerd (werk al jaren als muzikant, muziekdocent en componist/arrangeur), val hiermee onder de KOR (werk nog 32 uur in loondienst) dus het gaat mij echt om een plek om tekeningen in een soort webshop weg te zetten.

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:20

ik heb via qredits de financiering gedaan en daarvoor via hun website een ondernemersplan gemaakt. Werkt via een hele handige tool

Mijn blackfriday actie heeft gelukkig een goed effect! Geen extreme korting, maar wel even een boost. Want zadeldekjes zijn niet gemakkelijk in de coronatijd.

Sky

Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 12:27

xDenies schreef:
Sky schreef:
Sorry ik heb helaas geen ondernemingsplan en ook geen speciale verzekeringen geregeld (zelf). :+


Je hebt geen enkele verzekering afgesloten omtrent je webshop of voor je zelf als ZZP'er?

Ik blijf het toch zo bijzonder vinden dat iedereen maar blijft hameren op mijn ondernemingsplan terwijl er dus gewoon goedlopende zaken zonder plan uit de grond zijn gekomen. Dan heb je toch verder ook totaal geen inzicht gehad in wat je gaat doen, wat het gaat kosten & hoe je dat allemaal gaat fixen?


Nee, ik had al een aansprakelijkheidsverzekering voor zzp'ers, verder heb ik daar niks extra's voor afgesloten voor de webshop. Wat betreft inzicht in kosten, dat kan ook heel goed zonder een volledig ondernemingsplan. Al zijn mijn financiën momenteel niet heel complex, ik heb gewoon overzichtelijk wat er in en uit gaat :) .


Daihyo schreef:
Zo, topic doorgeworsteld. Mooie webshops zitten erbij zeg! Uiteenlopend ook.

Ik zag een aantal via Etsy. Ik heb als hobby mandalatekenen. Vooral voor mezelf, maar ik heb inmiddels een aardige collectie gemaakt. Ik heb nu al een aantal keer de vraag gekregen of ik ook verkoop en of men een soort portfolio kan inkijken. Nu staat alles verspreid op internet, facebook, enz. met foto's. Vooral op inspiratiegroepen. Dus verzamelen is een uitdaging. Ik dacht, als ik dat nu via Etsy kan doen, kan ik mensen daar makkelijk naar verwijzen. Werkt Etsy fijn? Wat zijn de do's en dont's?


Bij Etsy rekening houden met dat het vooral een Amerikaanse markt is en pakketen naar de VS zijn echt prijzig. Dus misschien een deel van de verzendkosten al verstoppen in de prijs van je product? Zodat het klanten niet afschrikt als ze in één keer 20 dollar moeten neertellen voor shippen!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:52

kiwiwitje schreef:
Dit kun je natuurlijk prima uitzoeken zonder een heel plan te maken. :)


Lijkt mij ook. Maar als ik er een vraag over stel krijg ik er geen antwoord op. Maar in ieder geval bedankt, ik worstel met dat plan lekker verder :D Wie weet over een paar maandjes.


Mdrf schreef:
ik heb via qredits de financiering gedaan en daarvoor via hun website een ondernemersplan gemaakt. Werkt via een hele handige tool

Mijn blackfriday actie heeft gelukkig een goed effect! Geen extreme korting, maar wel even een boost. Want zadeldekjes zijn niet gemakkelijk in de coronatijd.


Bedankt voor je reactie :)

Sky

Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 12:59

Je mag altijd vragen over financiën via PB stellen hoor, alleen ik heb het dus niet echt in een ondernemingsplan verwerkt :))

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:01

T pand hadden we al, ik ben dus gaan zoeken wat dingen inkoop kosten, verpakking en verzending. En de shop. Daar hield t voor mij wel weer op haha

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:03

Sky: dat is wel een heel belangrijk punt. Zijn er ook vergelijkbare Nederlandse sites/shops?
Marktplaats kan ook natuurlijk, maar dat vind ik dan weer niet echt de plek :+

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:10

Sky schreef:
Nee, ik had al een aansprakelijkheidsverzekering voor zzp'ers, verder heb ik daar niks extra's voor afgesloten voor de webshop. Wat betreft inzicht in kosten, dat kan ook heel goed zonder een volledig ondernemingsplan. Al zijn mijn financiën momenteel niet heel complex, ik heb gewoon overzichtelijk wat er in en uit gaat :) .

Ik ben jaloers op dat overzicht :')

W.b verzekeringen: Ik heb sinds kort mijn voorraad verzekerd tegen diefstal/stormschade/brand, paar euro per maand

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:12

Zo, mijn webshop staat ook online:
https://www.byneko.nl

Ben nog niet helemaal tevreden, maar een gebroken rugwervel gooide een beetje roet in het eten :+ Dus nu toch maar langzaam open en de puntjes op de i zetten vanuit bed terwijl de shop online is.

De katten vinden het prachtig, al die producten die ze kunnen testen. Ze zijn wel beledigd dat niet alles voor hen is :')

Sky

Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 14:55

SimoneeM schreef:
Zo, mijn webshop staat ook online:
https://www.byneko.nl

Ben nog niet helemaal tevreden, maar een gebroken rugwervel gooide een beetje roet in het eten :+ Dus nu toch maar langzaam open en de puntjes op de i zetten vanuit bed terwijl de shop online is.

De katten vinden het prachtig, al die producten die ze kunnen testen. Ze zijn wel beledigd dat niet alles voor hen is :')


Gefeliciteerd, nette website! Mooie naam ook, spreekt erg aan :D .

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:09

Sky schreef:
SimoneeM schreef:
Zo, mijn webshop staat ook online:
https://www.byneko.nl

Ben nog niet helemaal tevreden, maar een gebroken rugwervel gooide een beetje roet in het eten :+ Dus nu toch maar langzaam open en de puntjes op de i zetten vanuit bed terwijl de shop online is.

De katten vinden het prachtig, al die producten die ze kunnen testen. Ze zijn wel beledigd dat niet alles voor hen is :')


Gefeliciteerd, nette website! Mooie naam ook, spreekt erg aan :D .


Dankjewel <3 Ben zelf ook heel blij met de naam. Ben onwijs gek op Japan, dus zo zit er toch een Japans tintje aan (Neko is kat in het Japans :) )

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:18

Ik kom weer wat leven brengen in dit topic, want...

Mijn webshop staat online :):) Ik fotografeer al jaren onder de naam MMD-Fotografie en dat is vandaag uitgebreid met MMD-Prints. Hier verkoop ik mijn natuurfoto's op diverse soorten wanddecoratie. Dit is de link: https://www.mmdprints.nl

Officieel lanceer ik hem morgen pas, dus feedback is nog van harte welkom (mag ook via pb) :D

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:34

Oh, wat leuk MariaMaaike! Mooie "cleane" site :j
Het "menu" zeg maar, dus bovenaan al je categorieën zouden wat mij betreft nog ietsje groter mogen, zodat het er wat meer uitspringt, maar das ook een smaak dingetje.

En ik zou het als klant fijn vinden als ik ergens kan terugvinden hoe ik kan betalen; dat dat ergens in je footer staat ofzo :)

Maar vind hem verder heel netjes; gefeliciteerd met de lancering alvast! Toch weer een mijlpaal :):)

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:39

SimoneeM schreef:
Oh, wat leuk MariaMaaike! Mooie "cleane" site :j
Het "menu" zeg maar, dus bovenaan al je categorieën zouden wat mij betreft nog ietsje groter mogen, zodat het er wat meer uitspringt, maar das ook een smaak dingetje.

En ik zou het als klant fijn vinden als ik ergens kan terugvinden hoe ik kan betalen; dat dat ergens in je footer staat ofzo :)

Maar vind hem verder heel netjes; gefeliciteerd met de lancering alvast! Toch weer een mijlpaal :):)

Dankjewel voor je tips! Ik ga er even naar kijken, zeker die van het betalen is een goede tip :j

En dankjewel, zeker een mijlpaal! Ben ook heel benieuwd hoe het gaat lopen. Voor nu is het 'voor de leuk' erbij, we zien wel hoe het gaat :D

Sky

Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 18:53

MariaMaaike schreef:
Ik kom weer wat leven brengen in dit topic, want...

Mijn webshop staat online :):) Ik fotografeer al jaren onder de naam MMD-Fotografie en dat is vandaag uitgebreid met MMD-Prints. Hier verkoop ik mijn natuurfoto's op diverse soorten wanddecoratie. Dit is de link: https://www.mmdprints.nl

Officieel lanceer ik hem morgen pas, dus feedback is nog van harte welkom (mag ook via pb) :D


Hele mooie site, erg netjes en clean!

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:39

Sky schreef:
MariaMaaike schreef:
Ik kom weer wat leven brengen in dit topic, want...

Mijn webshop staat online :):) Ik fotografeer al jaren onder de naam MMD-Fotografie en dat is vandaag uitgebreid met MMD-Prints. Hier verkoop ik mijn natuurfoto's op diverse soorten wanddecoratie. Dit is de link: https://www.mmdprints.nl

Officieel lanceer ik hem morgen pas, dus feedback is nog van harte welkom (mag ook via pb) :D


Hele mooie site, erg netjes en clean!

Dankjewel! :D

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:41

Met name complimenten voor de productfoto's. Goed gedaan :D Rustig, toch sfeervol, en highlighten echt de kwaliteit van je product!

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:12

Leuk topic!
Ik heb even door de pagina's heen gebladerd en enkele webshops bekeken, wat verschillende producten!

Ik verkoop sokken via mijn webshop!
Daarnaast verkoop ik ze via diverse platforms zoals Bol en Amazon.
Zijn hier mede-Amazon verkopers?

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:38

Mooie website hierboven! Die schotse hooglanders trekken meteen mijn aandacht! <3

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 10:47

Nirvana_ schreef:
Met name complimenten voor de productfoto's. Goed gedaan :D Rustig, toch sfeervol, en highlighten echt de kwaliteit van je product!

Lienek schreef:
Mooie website hierboven! Die schotse hooglanders trekken meteen mijn aandacht! <3

Dankjewel Nirvana en Lienek <3

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:21

Zijn er hier toevallig webshop houders die van webshop thuis naar externe locatie zijn overgegaan, of zelfs winkel, van geen personeel naar personeel, van geen stagiaires naar stagiaires?

Door de toch wel enorme groei loop ik tegen een aantal zaken aan waar ik nooit gedacht had mee te maken te gaan krijgen. Als iemand wil sparren, graag :D Ben vooral benieuwd waar anderen in dat proces tegenaan zijn gelopen.