Zorgverzekering 2021

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Setteli

Berichten: 3174
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:15

Muronia schreef:
Ik lees even mee. Ik zoek een andere zorgverzekeraar omdat mijn dochter een beugel nodig heeft en mijn zorgverzekeraar (Anderzorg) helemaal geen orthodontie onder de 18 vergoedt. Dus ik zoek een zo goed mogelijke verzekering voor orthodontie, waarbij ik rekening hou met een jaar wachttijd.


Ik had toen ook Anderzorg en ben overgestapt naar Zilveren Kruis. Geen wachttijd en ik meen 2000 euro vergoeding. Toen dat op was ben ik overgestapt naar een goedkopere en had ik nog 500 euro tegoed (wel 25% zelf betalen, maar dat is te doen). Nu heeft dochter geen beugel meer, dus ik stap straks weer over naar een andere.

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:17

Ik moet ook opzoek naar een andere verzekering. Zit nu bij Anderzorg maar moet helaas een tandvleesbehandeling laten doen van ongeveer €800 euro...

Wat dan een slimme overstap is..

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:17

HorseTimeXL schreef:
Maar zag nu ook bij FBTO, zonder fysio een mooi pakket van 138 euro en dat is ook wel interessant.. Zijn hier mensen die ervaring hebben met de zorgverzekering van FBTO?

Jarenlang prima ervaring gehad met hen, vorig jaar overgestapt naar CZ: zij hebben een gunstige aanvullende verzekering omdat ik nieuwe gehoorapparaten moest.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:18

Hmm zal eens kijken. Weet iemand ook hoe het zit als je zorgverzekeraar geen contract heeft met jou tandarts maar als je wel voor de tandarts verzekerd bent? Ik was bij Ditzo aan het kijken. Maand bedrag lijkt veel goedkoper maar als ik dan zoek naar tandartsen dan geven ze bij de zoeker aan dat werkelijk geen een tandarts in Mijn stad en Zwolle een contract met ze heeft.. dat is wel heel apart.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:25

Ceetje_bokt schreef:
HorseTimeXL schreef:
Maar zag nu ook bij FBTO, zonder fysio een mooi pakket van 138 euro en dat is ook wel interessant.. Zijn hier mensen die ervaring hebben met de zorgverzekering van FBTO?

Jarenlang prima ervaring gehad met hen, vorig jaar overgestapt naar CZ: zij hebben een gunstige aanvullende verzekering omdat ik nieuwe gehoorapparaten moest.


O bedankt :). Ja wij hebben wel aansprakelijkheid etc bij hun en daar zijn we zeer tevreden over.

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:26

HorseTimeXL schreef:
Hmm zal eens kijken. Weet iemand ook hoe het zit als je zorgverzekeraar geen contract heeft met jou tandarts maar als je wel voor de tandarts verzekerd bent? Ik was bij Ditzo aan het kijken. Maand bedrag lijkt veel goedkoper maar als ik dan zoek naar tandartsen dan geven ze bij de zoeker aan dat werkelijk geen een tandarts in Mijn stad en Zwolle een contract met ze heeft.. dat is wel heel apart.

Mail ze even want dan kunnen ze meteen aangeven waarom er geen tandartsen op staan, misschien zijn ze nog aan het onderhandelen.

Setteli

Berichten: 3174
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:30

Wij zijn nu bij Ditzo en gaan aankomend jaar € 242,50 betalen (is voor mijn vriend en mij samen). Hij heeft wel het hoogste eigen risico, dat scheelt ongeveer 20 euro per maand.
We hebben alleen geen ortho meer nodig, dus ik ga kijken of het goedkoper kan. Of binnen Ditzo of via een andere verzekeraar

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:38

bigone schreef:
HorseTimeXL schreef:
Hmm zal eens kijken. Weet iemand ook hoe het zit als je zorgverzekeraar geen contract heeft met jou tandarts maar als je wel voor de tandarts verzekerd bent? Ik was bij Ditzo aan het kijken. Maand bedrag lijkt veel goedkoper maar als ik dan zoek naar tandartsen dan geven ze bij de zoeker aan dat werkelijk geen een tandarts in Mijn stad en Zwolle een contract met ze heeft.. dat is wel heel apart.

Mail ze even want dan kunnen ze meteen aangeven waarom er geen tandartsen op staan, misschien zijn ze nog aan het onderhandelen.


O heb het kunnen vinden. Je kan bij iedere tandarts terecht omdat het onder vrije keuze valt en alle tandartsen dezelfde tarieven hebben. Is landelijk afgesproken :)

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:43

mvdende schreef:
Ongelooflijk hoe duur de zorgverzekering is geworden in de laatste 8 jaar. Ik begon met €118 per maand ongeveer 8 jaar geleden, voor basis en gemiddeld aanvullende.

Ik begon met 30 gulden per maand _O- toen het nog ziekenfonds was.

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:53

Ik ben voor 2021 aan het kijken naar Zilveren kruis. Daar krijg ik via mijn werkgever een collectiviteitsvergoeding en een leuk voordeel op aanvullende verzekering die inhoud dat ik betaal voor 9 behandelingen bij de fysio vergoed en er 15 vergoed krijg. Dat is een van de weinige dingen die ik echt gebruik in mijn zorgverzekering dus dan is het het echt waard zegmaar.

purny

Berichten: 27516
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 13:57

x_spekkie_x schreef:
mvdende schreef:
Ongelooflijk hoe duur de zorgverzekering is geworden in de laatste 8 jaar. Ik begon met €118 per maand ongeveer 8 jaar geleden, voor basis en gemiddeld aanvullende.

Ik begon met 30 gulden per maand _O- toen het nog ziekenfonds was.

Ik ook, ook nog de tijd meegemaakt van ziekenfonds en particulier. Maar gelukkig hebben we een goed systeem hier in NL.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:09

Ohja dat weet ik ook niet wel. Wij hadden toen een dure particuliere verzekering maar echt alles werd vergoed. Toen met het nieuwe stelsel werd het meteen duurder en minder vergoeding. Ergens is het mis gegaan vrees ik.... Ik denk ook dat het niet helpt dat nu iedereen gaat 'shoppen' op basis van wat ze denken nodig hebben en dan alles eruit proberen te halen, maar daar doe ik uiteraard zelf ook aan mee.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:19

PSvanLot schreef:
Ik moet ook opzoek naar een andere verzekering. Zit nu bij Anderzorg maar moet helaas een tandvleesbehandeling laten doen van ongeveer €800 euro...

Wat dan een slimme overstap is..


ergens een tandartsverzekering zoeken waar geen medische vragen worden gesteld. Anders wordt het niet vergoed. Een verzekering is eigenlijk voor onvoorziene kosten die je niet zelf kunt dragen. Een aanvullende of tandartsverzekering lijkt inmiddels meer op een abonnement.

Waarschijnlijk kun je geen verzekering vinden die dat bedrag helemaal vergoed zonder medische vragen. het zal ophouden bij 500 of 750 vergoeding.

En ik zie dat sommigen de premies erg hoog vinden. Ik wil jullie niet aan het schrikken maken: kijk een op je loonstrook. Daar wordt ook nog premie ingehouden. En via de belastingdienst gaat er ook nog geld naar de zorg.
We geven met zijn allen in totaal 100 miljard uit (delen door ca 13,5 miljoen volwassen). Dat moeten we toch met z'n allen betalen. Er wordt vaak gezegd dat dat minder moet worden. Maar wat dan? Dat is een hele lastige en ethische discussie. Makkelijk gezegd als het over abstracte dingen gaat. Maar zodra het over concrete patienten gaat, met een gezicht erbij, is het toch lastiger. Bijvoorbeeld als er iemand is die bepaalde dure medicijnen niet vergoed krijgt en daarmee in de krant komt, is het land te klein. Dan is het belachelijk dat de zorgverzekeraar het niet betaald (terwijl de overheid dit eigenlijk bepaald). maar uiteindelijk zitten ook deze dure medicijnen in je premie.

En natuurlijk kunnen zorgverzekeraars minder kosten maken op hun bedrijfsvoering, maar daar zal het grote verschil niet in zitten.

Vergelijken met de VS is het hier een koopje. Op Youtube staan genoeg filmpjes over vergelijkingen tussen VS en Europa.
Laatst bijgewerkt door Flower033 op 13-11-20 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:35

Ik zoek een zorg basisverzekering waarbij “geplande zorg buitenland” zonder papieren rompslomp mogelijk is. Bijbetalen geen probleem. Wie weet een verzekeraar???

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:36

Flower033 schreef:
PSvanLot schreef:
Ik moet ook opzoek naar een andere verzekering. Zit nu bij Anderzorg maar moet helaas een tandvleesbehandeling laten doen van ongeveer €800 euro...

Wat dan een slimme overstap is..


ergens een tandartsverzekering zoeken waar geen medische vragen worden gesteld. Anders wordt het niet vergoed. Een verzekering is eigenlijk voor onvoorziene kosten die je niet zelf kunt dragen. Een aanvullende of tandartsverzekering lijkt inmiddels meer op een abonnement.

Waarschijnlijk kun je geen verzekering vinden die dat bedrag helemaal vergoed zonder medische vragen. het zal ophouden bij 500 of 750 vergoeding.


Ik zoek een verzekering tot 750 euro. Deze zijn er voldoende zonder medische vragen. Ik moet alleen goed kijken of ze ook parodontologie vergoeden, dat doet niet iedereen.

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:41

Setteli schreef:
Muronia schreef:
Ik lees even mee. Ik zoek een andere zorgverzekeraar omdat mijn dochter een beugel nodig heeft en mijn zorgverzekeraar (Anderzorg) helemaal geen orthodontie onder de 18 vergoedt. Dus ik zoek een zo goed mogelijke verzekering voor orthodontie, waarbij ik rekening hou met een jaar wachttijd.


Ik had toen ook Anderzorg en ben overgestapt naar Zilveren Kruis. Geen wachttijd en ik meen 2000 euro vergoeding. Toen dat op was ben ik overgestapt naar een goedkopere en had ik nog 500 euro tegoed (wel 25% zelf betalen, maar dat is te doen). Nu heeft dochter geen beugel meer, dus ik stap straks weer over naar een andere.


Inmiddels is er wel een jaar wachttijd en betaal ik eerst een jaar 170 euro per maand (basis en tandverzekering, verder geen aanvullende).. ik hou het in gedachten, maar ook even verder kijken. Dank je voor de tip.

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:44


secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:05

Ik heb ook even een middagje zitten rekenen. Volgend jaar bevallen en een vk met een flinke EB dus dacht dat het vast zou lonen even te shoppen.
Niets bleek minder waar, meest gunstige verzekeraarleverde een besparing van 8e op en heel veel werk met verklaringen voor tandartsvergoeding. Tenzij ik heel veel extra kraamzorg zou krijgen. Dus ik blijf lekker bij nationale nederlanden met een kleine aanvullende verzekering en betaal EB voor kraamzorg en verloskundige gewoon zelf.

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:09

Stel dat je een ruggenprik krijgt secricible is het al medisch he, dan krijg je het gewoon vergoed!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:12

Nico12 schreef:
Ik zoek een zorg basisverzekering waarbij “geplande zorg buitenland” zonder papieren rompslomp mogelijk is. Bijbetalen geen probleem. Wie weet een verzekeraar???


Weet niet of ze hetzelfde doen. Maar bij VGZ moest ik naar het ziekenhuis wegens een allergische reactie (pinda allergie) en heb nooit wat hoeven tekenen oid en heb er nooit gedoe mee gehad. Dat hebben ze super opgelost! Dus je zou kunnen kijken wat ze aanbieden bij geplande zorg.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:13

chanicha schreef:
Stel dat je een ruggenprik krijgt secricible is het al medisch he, dan krijg je het gewoon vergoed!


Ik beval sowieso met een plaatsbepaling, dus de eigen bijdrage voor poliklinisch bevallen betaal ik niet.
Eigen bijdrage kraamzorg blijft in alle gevallen staan, eigen bijdrage van mijn verloskundige ook, aangezien zij ook bij een medische bevalling bij me blijft. Heb geen reguliere vk zorg volgens het boekje en voor die extra tijd betaal je gewoon, wat oke is. Was alleen leuk geweest als de zorgverzekering dat had betaald :D :D

Morganlefay

Berichten: 8704
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:27

PSvanLot schreef:
Ik moet ook opzoek naar een andere verzekering. Zit nu bij Anderzorg maar moet helaas een tandvleesbehandeling laten doen van ongeveer €800 euro...

Wat dan een slimme overstap is..

T codes zijn een dingetje. Zit bij DSW en krijg de helft terug tot 150 euro per kalenderjaar.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:34

Ik twijfel heel erg. Ik ben erg geïnteresseerd in het overstappen naar Ditzo! Zeker gezien wat ik kan krijgen. Pakket zal dan 133 euro zijn en bij VGZ is het 149 euro omgerekend is dat toch wel op jaar basis een leuke winst. Alleen twijfel ik heel erg met mijn randverzekering. Bij VGZ had ik tot 250 euro en dan voor 80 procent vergoed. En bij Ditzo! is dat 75 procent en weet dus niet in hoeverre je dat heel erg merkt. Ik ga eigenlijk altijd maar 1 keer naar de tandarts in het jaar. Dus dan denk ik weer naja dat maakt het verschil ook weer niet.

Heeft er trouwens iemand die bij Ditzo! Dat vitality programma heeft. Er is nu een actie de eerste 4 maand gratis en daarna 3,50 per maand betalen.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:42

HorseTimeXL schreef:
Ik twijfel heel erg. Zit bij VGZ en altijd erg tevreden geweest. Ook toen ik naar het ziekenhuis moest in het buitenland. Ga van 144, naar 149 dus valt op zich mee. Plus doordat ik het bij United Consumers heb kan ik sparen en dat is me al paar keer goed uit gekomen, zoals toen de keer dat ik met de ambulance moest en 350 euro moest betalen eigen risico.

Maar zag nu ook bij FBTO, zonder fysio een mooi pakket van 138 euro en dat is ook wel interessant.. Zijn hier mensen die ervaring hebben met de zorgverzekering van FBTO?


Ja, ik heb goede ervaringen met FBTO.

Helaas moest ik er weg, omdat hun tandartsverzekering mijn behandeling niet meer vergoedde.

Andere verzekeringen hebben we nog wel daar lopen.

Algemeen: ik heb bij meerdere verzekeraars gezeten en geen één van hen was slecht, het zijn professionele organisaties. En overal gaat wel eens wat mis.

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:44

Je kunt ook je basisverzekering bij de ene en je aanvullende bij een ander afnemen.