Zorgverzekering 2021

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25991
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:11

Ik heb mijn brief binnen, 14.50 euro voor de tandarts per maand en ik ga maar eens per jaar voor een controle. Ik denk dat dat er gewoon prima uit kan (moest dit jaar ook 12 euro toch nog bijleggen, en 1 keer per 18 maanden is me ook wel goed bevallen eigenlijk).

maj0

Berichten: 6599
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:14

Pff ik zie door de bomen het bos niet meer. Door veel zorgkosten heb ik hoog pakket nodig maar dat is bijna niet meer te betalen tegenwoordig.

purny

Berichten: 27515
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 10:17

germie schreef:
Ik heb mijn brief binnen, 14.50 euro voor de tandarts per maand en ik ga maar eens per jaar voor een controle. Ik denk dat dat er gewoon prima uit kan (moest dit jaar ook 12 euro toch nog bijleggen, en 1 keer per 18 maanden is me ook wel goed bevallen eigenlijk).

Tot je een fikse behandeling nodig hebt. Ik had voor dit jaar ook een lager potje genomen. Heb uiteindelijk nog 250 euro extra moeten betalen

Morganlefay

Berichten: 8704
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:25

Voor of nadeel. Bij DSW zijn alle Av's in een pakket. Kijk ook eens naar de voorwaarden.
Heb geen zorgen over of een ZKH wel of geen overeenkomst heeft met DSW of andersom.

maj0

Berichten: 6599
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:26

Maar Purny dat is altijd het riscio dat je neemt. Net zo als iemand zijn eigen risico omhoog gooit. Er kan altijd iets gebeuren.

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:32

Ik zit al een paar jaar bij DSW en ga er gewoon blijven, ben er tevreden over.
Betaal ook mijn ER gespreid, doet het niet zo zeer :')

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:43

karuna schreef:
Fitzroy daarom kan ik niet overstappen voor de aanvullende verzekering. Ze willen me niet ik ben te duur. -O-

-O-


Op bijna geen enkele aanvullende verzekering zit medische selectie. Wel een jaar wachttijd voor orthodontie. Op tandartsverzekeringen boven bepaalde bedragen, meestal 750 euro, zit wel medische selectie. Maar als je kunt laten zien dat je nu vergelijkbaar verzekerd bent, kun je meestal zonder medische vragen overstappen.

Voor de basisverzekering moet elke verzekeraar iedereen accepteren. Medische vragen zijn niet toegestaan. De vergoedingen in alle basisverzekeringen zijn gelijk. Wel zijn er verschillen tussen de hoogte van de vergoedingen als je naar een zorgverlener gaat waarmee de verzekeraar geen contract heeft. Veel, goedkopere, internetverzekeringen hanteren dat. Dit heten budgetpolissen. Ook zijn er bij dit soort polissen vaak met minder zorgverleners en ziekenhuizen afspraken gemaakt. Controleer dus op de website van de verzekeraar of jouw zorgverlener wel een contract heeft met je verzekeraar en de soort polis.

Bij iemand anders zie ik vragen over het verwijderen van verstandskiezen. Ik kan het even niet terugvinden: als dat bij de kaakchirurg gebeurt, valt het onder de basisverzekering en kost het je dus (een deel van) je eigen risico. Bij de tandarts valt het onder je tandartsverzekering. Kiezen in de bovenkaak wordnen bijna altijd bij de kaakchirurg verwijderd. (vanwege de holtes die er boven zitten)

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14475
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:44

Ik zit al een aantal jaar tevreden bij Ohra, maar ik ga nu wel overstappen. Ga van 138 naar 150 per maand.. wordt mij ook een beetje te gek -O-

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:11

Ik ben ook al jaren tevreden over DSW. Wel met de hoogste aanvullende verzekering al zit ik er over te denken om die te verlagen. Fysio komt voor mij toch volledig uit de basisverzekering.
Aan de andere kant hebben ze voor mij al zoveel vergoed wat andere verzekeringen niet zouden vergoeden, ook niet met de uitgebreide aanvullingen.
En ze zijn super snel met het afhandelen van declaraties. Laatste keer in de ochtend via de app een foto van de factuur verstuurd, paar uur later was het al bijgeschreven.

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:13

Ik zit op €190 euro maar ga denk ik helemaal terug naar basis dit jaar. Zit bij ONVZ en ben heel tevreden maar geen aanvullende zorg nodig, al jaren niet. En wat ik nodig heb kan ik zelf betalen. Mogelijk dat ik alleen de tandarts verzekering hou.

Franciee
Berichten: 738
Geregistreerd: 19-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:34

Niniane schreef:
Ik wil van verzekeraar wisselen (zit nu bij CZ) en mijn eigen risico ophogen. Erger me er iedere keer weer aan dat ik de volle pond betaal iedere maand, maar nog niet eens 20 euro verbruik per jaar. De mensen die ik hierover spreek zijn er terughoudend in, want... WAT ALS JE EEN ONGELUK KRIJGT?!

Iemand hier eigen risico opgehoogd die het aan kan raden?


Ik heb al jaren het hoogste eigen risico omdat ik eigenlijk nooit wat heb. Mocht het nou wel voorkomen dan heb ik mijn ouders als 'vangnet', zij zullen het dan betalen en ik betaal het dan in termijnen terug.

Het zou me nu ongeveer €20 per maand schelen, dus €240 per jaar voor een eigen risico van €885 in plaats van €385. Als er iets gebeurt ben je die €385 toch al heel snel kwijt, net als de rest van Nederland. Dus voor mij was die €500 extra niet zo'n big deal

Valerie93

Berichten: 3135
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:38

Ik ga dit jaar ook eens kijken om over te stappen. Zit nu bij ohra maar moet 190.11 in de maand gaan betalen en daar begin ik niet aan.

Ben nu aan kijken voor zilveren kruis en daar zou ik voor soort gelijke verzekering rond de 160 in maand uitkomen icm korting via mijn werk....
Moet alleen even afwachten of AMC tot een contract kan komen met de verzekeraar. Zodra dat rond is maak ik de echte keuze.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:40

Het zijn echt krankzinnige bedragen eigenlijk. %) Tegen de 200 euro als je goed verzekerd wil zijn. En dan komt je eigen risico er nog bij. En de inkomens afhankelijke bijdrage die via de belastingdienst gaat. Ik zou beter verzekerd moeten zijn maar kan dat domweg niet meer betalen. Flinke terugval in inkomen gehad en ja je moet ergens schrappen.

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:43

Ik zit nu 2 jaar bij Menzis via PMA. Dat bevalt me eigenlijk wel prima.
Even slikken toen ik zag dat de premie naar €155 ging (basis + basis tand + aanvullend extra 2).
Ben even gaan vergelijken maar kwam vrijwel overal boven die €155 uit. Die paar waar dat niet het geval was miste ik cruciale vergoedingen.
Eigen risico betaal ik komend jaar ook weer gespreid. Ik heb dit jaar voor het eerst sinds 11 jaar (!) mijn eigen risico niet opgebruikt, Whoop haha.
Dus ik ga alles maar laten zoals het is denk ik.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:43

Ik twijfel heel erg. Zit bij VGZ en altijd erg tevreden geweest. Ook toen ik naar het ziekenhuis moest in het buitenland. Ga van 144, naar 149 dus valt op zich mee. Plus doordat ik het bij United Consumers heb kan ik sparen en dat is me al paar keer goed uit gekomen, zoals toen de keer dat ik met de ambulance moest en 350 euro moest betalen eigen risico.

Maar zag nu ook bij FBTO, zonder fysio een mooi pakket van 138 euro en dat is ook wel interessant.. Zijn hier mensen die ervaring hebben met de zorgverzekering van FBTO?

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:51

purny schreef:
germie schreef:
Ik heb mijn brief binnen, 14.50 euro voor de tandarts per maand en ik ga maar eens per jaar voor een controle. Ik denk dat dat er gewoon prima uit kan (moest dit jaar ook 12 euro toch nog bijleggen, en 1 keer per 18 maanden is me ook wel goed bevallen eigenlijk).

Tot je een fikse behandeling nodig hebt. Ik had voor dit jaar ook een lager potje genomen. Heb uiteindelijk nog 250 euro extra moeten betalen

Een tandartsverzekering loont bijna niet. Voor de goedkoopste verzekering, 250 euro terugkrijgen, betaal je al 150-200 euro per jaar aan premie. Kortom, je betaalt indirect je eigen tandartsbehandelingen. Ditzelfde geldt als je een duurdere verzekering neemt, bijvoorbeeld 350 euro premie om 500 euro terug te krijgen. Er zit bijna geen 'winst' op een tandartsverzekering.
De meeste mensen kunnen prima af zonder tandartsverzekering. Zelfs met 2x controle en 2x korte mondhygiëniste haal je je premie er niet eens uit :n

Moonlight17
Berichten: 2345
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:02

Wat kost dan een tandarts op jaar basis bij jullie?
Er even van uitgaand dat je geen gekke dingen hebt gehad afgelopen jaar.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:05

Ik kom wel echt tot aan die 250. Heb helaas slechte tanden. Mijn zusje daarintegen heeft hele sterke en heeft geen aanvullende tandarts..

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:21

Ik kom op 146,75.

Fysiotherapie: 12 behandelingen per kalenderjaar
Tandarts voor volwassenen: meest voorkomende behandelingen
Alternatieve geneeswijzen: € 25,- per behandeldatum, € 450,- per kalenderjaar
Orthodontie: 75% vergoeding tot maximaal €685,- voor de duur van de verzekering

Edit, ik heb 375 eigen risico.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:34

Ik ben overgestapt naar Ditzo! Vooral in verband met de duurzame investeringen (geen wapenhandel etc.), a.s.r. is eigenlijk de enige organisatie met duurzame zorgverzekeringen.
https://eerlijkegeldwijzer.nl/verzekeringswijzer/

Daarnaast is het leuk dat je door de koppeling met a.s.r. vitality korting op je premie kunt krijgen door genoeg te bewegen :D

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:47

Ik zit bij VGZ. En blijf daar denk ik.

Betaal nu €163 per maand, gaat €169 per maand worden. Dat is wel inclusief eigen risico.

Tweifel ieder jaar weer, wél of niet eigen risico meeverzekerd. Dit jaar één keer in het ziekenhuis geweest voor een borstecho. Weet niet of dat €385 gekost heeft, maar goed..

Ongelooflijk hoe duur de zorgverzekering is geworden in de laatste 8 jaar. Ik begon met €118 per maand ongeveer 8 jaar geleden, voor basis en gemiddeld aanvullende.

Nu dus al €169 per maand.

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:53

Ik ben ook aan het puzzelen en wordt er gek van :')

Ik wil het nieuwe jaar facings laten zetten bij de tandarts (eigen tanden zijn niet mooi en vol met vullingen) en ik krijg ook behandelingen via sggz. Momenteel zit ik bij Univé en heb een tandarts verzekering tot 500€ en het beste aanvullende pakket (o.a voor de sggz).

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:58

Minoes schreef:
Ik ben overgestapt naar Ditzo! Vooral in verband met de duurzame investeringen (geen wapenhandel etc.), a.s.r. is eigenlijk de enige organisatie met duurzame zorgverzekeringen.
https://eerlijkegeldwijzer.nl/verzekeringswijzer/

Daarnaast is het leuk dat je door de koppeling met a.s.r. vitality korting op je premie kunt krijgen door genoeg te bewegen :D


Dat is ook een goeie. Ben ook even aan het kijken en daar zou ik ook wel goedkoper uit zijn. En dan heb ik zelfs een brillenvergoeding van 100 euro bij pearl. Ben mijn bril kwijt geraakt en zelfs na de verhuizing ben ik hem niet tegen gekomen :')
Weet iemand alleen hoeveel anticonceptie ongeveer per jaar kost?

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:06

HorseTimeXL schreef:
Minoes schreef:
Ik ben overgestapt naar Ditzo! Vooral in verband met de duurzame investeringen (geen wapenhandel etc.), a.s.r. is eigenlijk de enige organisatie met duurzame zorgverzekeringen.
https://eerlijkegeldwijzer.nl/verzekeringswijzer/

Daarnaast is het leuk dat je door de koppeling met a.s.r. vitality korting op je premie kunt krijgen door genoeg te bewegen :D


Dat is ook een goeie. Ben ook even aan het kijken en daar zou ik ook wel goedkoper uit zijn. En dan heb ik zelfs een brillenvergoeding van 100 euro bij pearl. Ben mijn bril kwijt geraakt en zelfs na de verhuizing ben ik hem niet tegen gekomen :')
Weet iemand alleen hoeveel anticonceptie ongeveer per jaar kost?


Ligt aan welke anticonceptie je gebruikt.

Ik slik de pil, de simpele generieke. Kosten €14 voor 6 maanden aan strips. Dus zn €28 per jaar "normaal gesproken " Want ik slik de pil door, dus heb zn 1/3 méér pillen nodig per jaar.

Maandverband iedere maand is duurder dan die week de pil doorslikken en ik heb een grondige hekel aan ongesteld zijn. Dus stop ik zn 3-4 keer per jaar met de pil ipv elke maand.

purny

Berichten: 27515
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 13:11

Ik heb zelf de prikpil. Eens per 12 weken een prik en ik ben klaar. Nu krijg ik het met mijn pakket vergoed.