Zorgverzekering 2021

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kana

Berichten: 9057
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:30

Bedankt! Dat zijn goede tips om uit te zoeken of ik dat erbij wil verzekeren.

Niniane

Berichten: 6444
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:26

Overgestapt van CZ met standaard eigen risico, naar Ditzo met hoogste eigen risico en gratis tandongevallen verzekering via Independer. Ik wilde graag gaan voor een duurzamere verzekeraar en mijn eigen risico al jaren amper gebruikt. Ik ga dus nu iedere maand mijn zorgtoeslag apart zetten tot ik aan het verplichte eigen risico bedrag kom. :)

Sherivey
Berichten: 8696
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:41

marrlinde schreef:
Misschien heeft iemand zich hier al in verdiept: ik heb twee kinderen in een traject bij de orthodontist. Kan ik dan overstappen van verzekeraar of loop je dan weer tegen de wachttijd aan?

Dan loop je idd weer tegen de wachttijd aan. Die gaat in vanaf het moment dat de aanvullende verzekering in gaat bij die verzekeraar.

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:36

Thanks Dilan. Super vervelend, zit al jaren vast aan de verzekeraar door die stomme beugels... :=

Sherivey
Berichten: 8696
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:46

marrlinde schreef:
Thanks Dilan. Super vervelend, zit al jaren vast aan de verzekeraar door die stomme beugels... :=

Is niet fijn idd. Beugels zijn duur, maar het pakket wat het dekt is ook niet goedkoop, plus een jaar wachttijd :(

Mizora

Berichten: 18111
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:59

Volgens mij ben je niet verplicht om je basisverzekering bij dezelfde verzekeraar af te sluiten als je aanvullende verzekering.

Boras
Berichten: 9958
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:33

Dilan93 schreef:
marrlinde schreef:
Misschien heeft iemand zich hier al in verdiept: ik heb twee kinderen in een traject bij de orthodontist. Kan ik dan overstappen van verzekeraar of loop je dan weer tegen de wachttijd aan?

Dan loop je idd weer tegen de wachttijd aan. Die gaat in vanaf het moment dat de aanvullende verzekering in gaat bij die verzekeraar.


Maar niet bij iedere verzekeraar, zie bijvoorbeeld onderstaand overzicht:

https://tandartsverzekering-vergelijker ... ZcQAvD_BwE

Even goed zoeken, volgens mij zijn dit niet de enige verzekeraars zonder wachttijd.

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:15

Mizora schreef:
Volgens mij ben je niet verplicht om je basisverzekering bij dezelfde verzekeraar af te sluiten als je aanvullende verzekering.

Dan ben ik wel benieuwd bij welke zorgverzekeraar jij het voor elkaar krijgt om een aanvullende zorgverzekering af te sluiten zónder basiszorgverzekering :')

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:18

_Christina schreef:
Mizora schreef:
Volgens mij ben je niet verplicht om je basisverzekering bij dezelfde verzekeraar af te sluiten als je aanvullende verzekering.

Dan ben ik wel benieuwd bij welke zorgverzekeraar jij het voor elkaar krijgt om een aanvullende zorgverzekering af te sluiten zónder basiszorgverzekering :')


Dat kan gewoon, maar dan moet je ze bellen. Die optie hebben ze meestal niet via de website

Sherivey
Berichten: 8696
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:19

_Christina schreef:
Mizora schreef:
Volgens mij ben je niet verplicht om je basisverzekering bij dezelfde verzekeraar af te sluiten als je aanvullende verzekering.

Dan ben ik wel benieuwd bij welke zorgverzekeraar jij het voor elkaar krijgt om een aanvullende zorgverzekering af te sluiten zónder basiszorgverzekering :')

Dat kan wel :) Zitten wel voorwaarden aan (bvb geen achterstand bij huidige verzekeraar).

Wbt wachttijd bij voor ortho, zijn idd verzekeringen zonder wachttijd, daar geldt het uiteraard niet. Maar stel je bent nu bij de ene verzekeraar met recht op vergoeding en je stapt over naar een andere met wachttijd, dan gaat die wachttijd wel opnieuw in, helaas

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:42

Daar lopen de zorgverzekeringen dan niet mee te koop, dat maakt het uitzoeken wel wat ingewikkelder als er dan dus in feite meer keuze is. Moet je dan nog wel binnen dezelfde groep aan verzekeraars blijven voor een losse aanvullende zorgverzekering, als waar je je basisverzekering hebt? :o?

Sherivey
Berichten: 8696
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:44

_Christina schreef:
Daar lopen de zorgverzekeringen dan niet mee te koop, dat maakt het uitzoeken wel wat ingewikkelder als er dan dus in feite meer keuze is. Moet je dan nog wel binnen dezelfde groep aan verzekeraars blijven voor een losse aanvullende zorgverzekering, als waar je je basisverzekering hebt? :o?

Voor zover ik weet niet. Maar daar kun je het beste even voor naar je verzekeraar bellen :)

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:50

_Christina schreef:
Daar lopen de zorgverzekeringen dan niet mee te koop, dat maakt het uitzoeken wel wat ingewikkelder als er dan dus in feite meer keuze is. Moet je dan nog wel binnen dezelfde groep aan verzekeraars blijven voor een losse aanvullende zorgverzekering, als waar je je basisverzekering hebt? :o?


Nee, ze zijn er ook niet zo happig op.

Je moet wel goed kijken want het is niet altijd handig. Soms wordt de premie dan duurder.

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:52

Bedankt, binnenkort maar eens kijken of zo'n constructie voor mij interessant is :)

Boras
Berichten: 9958
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:57


_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:31

Bedankt! Zo te zien, zijn er dan niet veel die voor mij een optie zouden zijn (ik heb aantal restricties in verband met een niet overal gecontracteerde zorgverlener) en die zijn helaas duurder dan bij de zorgverzekering waar voor nu mijn keuze voor de basisverzekering op gevallen is. Maar absoluut een aandachtspuntje voor de nieuwe keuze over een jaar.

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:32

IK heb dit jaar ook een losse aanvullende. Zijn ze inderdaad niet blij mee en maken het heel moeilijk.

Tancreda4

Berichten: 24069
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:20

Oh, ik wist niet eens dat dit kon! Weer wat geleerd.... Misschien iets voor volgend jaar... Heb net een afgesloten bij 1 en dezelfde. Ik denk dat dat ook wel makkelijker is qua eigen administratie, vind het al lastig zat :=

Ik wilde er eerst niet in verdiepen, want ik zat prima bij mijn huidige verzekering. Toch blij dat ik even heb nagekeken of er wat ging veranderen. Het duurder worden vond ik niet zo erg, maar zag dus dat een hoop vergoedingen verminderd zijn. Ik moet aankomend mogelijk steunzolen, en die wordt er volgend jaar volledig uitgegooid. En de fysio behandelingen gehalveerd! Blij dat ik de tijd er toch voor heb genomen. Ben nu overgestapt naar een andere waar ik weer 16 fysios heb ipv 9. Hopelijk is dat voldoende, dit jaar zat ik er ruim overheen :=

Luxorvalkje
Berichten: 1942
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:55

Vgz? :)

Om de een of andere reden komt die nu bij mij omhoog als beste optie. Eerst alleen zilveren kruis en Amersfoortse. Er zit steeds 20 euro verschil tussen.

Morgen nog even bellen met de ortho. Ik zag dat een van deze verzekeringen dit in een aanvullend pakket heeft zitten. De meerkosten wegen wel op tegen de vergoeding. Maar ik wil even weten welk ‘werk’ ze verwachten.

Houd er trouwens rekening mee dat er twee keer premie kan worden afgeschreven. Zeker bij late over stappers zoals ik. Je oude verzekering eind december en je nieuwe begin januari. Dat van je oude krijg je dan een paar dagen later terug.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:58

Kana schreef:
Zijn er hier vrouwen die gaan bevallen in 2021 met goede tips? Heb geen idee wat ik allemaal aanvullend nodig heb.


Ik ga denk ik naar de Amersfoortse. Die vergoeden tot 500 euro aan zwangerschapscursus in de aanvullende van rond de 20 euro per maand. Ik wil graag een hypnobirthcursus die 400 euro is. Verder vergoeden ze een tens, groot gedeelte van de kraamzorg, poliklinische ziekenhuis bevalling, fysio (je hoort toch wel vaak bekken en rugklachten), alternatieve zorg, en een cursus babymassage.
Alleen dan weer geen lactatiekundige of kolf vergoeding. Die heb je wel weer bij VGZ en CZ. Maar de hoge cursusvergoeding van de Amersfoortse compenseert dat ruim.

Tancreda4

Berichten: 24069
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:31

Luxorvalkje schreef:
Vgz? :)

Om de een of andere reden komt die nu bij mij omhoog als beste optie. Eerst alleen zilveren kruis en Amersfoortse. Er zit steeds 20 euro verschil tussen.

Morgen nog even bellen met de ortho. Ik zag dat een van deze verzekeringen dit in een aanvullend pakket heeft zitten. De meerkosten wegen wel op tegen de vergoeding. Maar ik wil even weten welk ‘werk’ ze verwachten.

Houd er trouwens rekening mee dat er twee keer premie kan worden afgeschreven. Zeker bij late over stappers zoals ik. Je oude verzekering eind december en je nieuwe begin januari. Dat van je oude krijg je dan een paar dagen later terug.


Ik ga nu over naar vgz.

Dat dubbele afschrijven is waar idd. Goed dat je het zegt, was ik eve vergeten.

maj0

Berichten: 6603
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:02

Meeste verzekeringen doen in Decemver geen premie afschrijven. Gewoon om de reden dat als men dan overstapt ze alles weer terug moeten boeken.

Nadeel is wel dat je in januari dan 2 keer krijgt

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:22

Ik zat bij De Friesland, maar ben nu overgestapt naar DSW. Ik had een akkefietje met de Friesland, waarbij ze verwachten dat ik na mijn verhuizing 200 kilometer reis naar mijn vorige zorgaanbieder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:42

Hele ochtend alle zorgaanbieders uitgespit.. ik ben overgestapt naar Univé. Scheelt €35/maand met mijn huidige zorgverzekeraar als ik daar het pakket nam wat aan mijn eisen voldoet.

hoefijzers
Berichten: 194
Geregistreerd: 17-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:19

Ja hoor je kan de basis bij de één en aanvullend bij een totaal andere maatschappij afsluiten.Heb dit ook al paar jaar.

Dit kan bij

VGZ
Univé
De Friesland
Zilveren kruis
IAK
IZZ
Interpolis


Sterker nog je mag ook meerdere tandarts verzekeringen afsluiten. Dit loont echt om uit te zoeken. Zo kun je bv gemakkelijk een totale tandbudget hebben van bv €750 of €1000 en heb je geen wachttijd of acceptatie voorwaarden.

Ik heb basis plus tand €250 bij een maatschappij en daarbij nog een tand €500 bij een ander en dit is zo veel voordeliger.