Zorgverzekering 2021

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sherivey
Berichten: 8751
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:01

Blue_flower schreef:
Waar vergelijken jullie de verzekeringen?

Independer :)

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:11

Hoi, heeft iemand hier ervaringen met Ditzo? Op vergelijkingssites kom ik daar op uit. Ze vergoeden veel ziekenhuizen/andere zorg voor een lage premie, maar ik lees bij reviews wel klachten over dat medicatie niet binnen het eigen risico wordt vergoed en dat het contact met Ditzo soms erg slecht is.

Maar er zijn ook veel goede reviews.. dus ik vind dat altijd lastig in te schatten..

Ik zoek iig:
- Goedkoop, alleen de basis (het liefst tussen 105 en 110 euro ongeveer)
- Moet wel een ruime zorgkeuze hebben (genoeg ziekenhuizen etc)
- Basis GGZ
- Het liefst wel medicatie binnen eigen risico

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:29

idinn schreef:
Zelfde hier en ik snap prima dat ik toch voor kraamzorg, bevalling etc betaal in de basis. Alleen dat dan vervolgens een sterilisatie enkel in de meest dure aanvullingen zit, soms niet eens 100% wordt vergoed, is dan wel een beetje krom voor mijn gevoel. Dat zou ik 1x nodig hebben, terwijl als ik 6 kinderen zou fokken een verzekering vast meer aan mij kwijt is. Maar goed, er zal wel een logica achter zitten zeker :+


Dat ben ik met je eens. Dat zou in de basisverzekering moeten zitten. Daarvoor moeten we bij de politiek zijn.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:41

Flower033 schreef:
idinn schreef:
Zelfde hier en ik snap prima dat ik toch voor kraamzorg, bevalling etc betaal in de basis. Alleen dat dan vervolgens een sterilisatie enkel in de meest dure aanvullingen zit, soms niet eens 100% wordt vergoed, is dan wel een beetje krom voor mijn gevoel. Dat zou ik 1x nodig hebben, terwijl als ik 6 kinderen zou fokken een verzekering vast meer aan mij kwijt is. Maar goed, er zal wel een logica achter zitten zeker :+


Dat ben ik met je eens. Dat zou in de basisverzekering moeten zitten. Daarvoor moeten we bij de politiek zijn

@ Chanicha: je schrijft Nou Flower, iedereen betaalt ook voor kraamzorg, bevalling dus die vlieger gaat niet op. Mijn dochters zijn boven de 30 dus ik betaal er al die jaren al voor.

Dat is toch wat ik bedoel. Iedereen die geen kinderen (meer) krijgt, wil niet meer betalen voor de dekking. Vanuit het solidariteitsprincipe zit het in de verzekering. Als het eruit gehaald zou worden, zou het niet zoveel schelen in je premie. In sommige aanvullende verzekeringen zit een vergoeding voor de eigen bijdrage van de bevalling of kraamzorg. Dit kost dubbeltjes per jaar. Schiet dus niet op om de premie omlaag te krijgen
Als we zo gaan beginnen, is het einde zoek: ik wil niet betalen voor mensen die ziek worden door roken of door alchoholgebruik, een ander niet voor iemand die van zijn of haar paard valt. Dan krijg je een verzekering zoals in Amerika. Waar iedereen voor zichzelf afsluit wat ie kan betalen. De verzekeraar vraagt dan wel vooraf gezondheidsvragen. En dan kan het zomaar zijn dat je heel veel zelf moet gaan betalen.

En tot slot: het lijkt af en toe wel of de marketingafdeling van DSW in dit blog zit.
.

Boras
Berichten: 9968
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:42

IsaCalixa schreef:
Hoi, heeft iemand hier ervaringen met Ditzo? Op vergelijkingssites kom ik daar op uit. Ze vergoeden veel ziekenhuizen/andere zorg voor een lage premie, maar ik lees bij reviews wel klachten over dat medicatie niet binnen het eigen risico wordt vergoed en dat het contact met Ditzo soms erg slecht is.

Maar er zijn ook veel goede reviews.. dus ik vind dat altijd lastig in te schatten..

Ik zoek iig:
- Goedkoop, alleen de basis (het liefst tussen 105 en 110 euro ongeveer)
- Moet wel een ruime zorgkeuze hebben (genoeg ziekenhuizen etc)
- Basis GGZ
- Het liefst wel medicatie binnen eigen risico


Hier vind je informatie over medicatie en het eigen risico en medicatie en de eigen bijdrage. Op een heldere manier uitgelegd vind ik. Misschien dat de oorzaak niet bij Ditzo ligt, maar in de regelgeving.

xChanelx
Berichten: 1926
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:13

Boras schreef:
IsaCalixa schreef:
Hoi, heeft iemand hier ervaringen met Ditzo? Op vergelijkingssites kom ik daar op uit. Ze vergoeden veel ziekenhuizen/andere zorg voor een lage premie, maar ik lees bij reviews wel klachten over dat medicatie niet binnen het eigen risico wordt vergoed en dat het contact met Ditzo soms erg slecht is.

Maar er zijn ook veel goede reviews.. dus ik vind dat altijd lastig in te schatten..

Ik zoek iig:
- Goedkoop, alleen de basis (het liefst tussen 105 en 110 euro ongeveer)
- Moet wel een ruime zorgkeuze hebben (genoeg ziekenhuizen etc)
- Basis GGZ
- Het liefst wel medicatie binnen eigen risico


Hier vind je informatie over medicatie en het eigen risico en medicatie en de eigen bijdrage. Op een heldere manier uitgelegd vind ik. Misschien dat de oorzaak niet bij Ditzo ligt, maar in de regelgeving.


Waar is hier? :o
Ik ben er ook nieuwsgierig naar namelijk

Luxorvalkje
Berichten: 1945
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:25

IsaCalixa schreef:
Hoi, heeft iemand hier ervaringen met Ditzo? Op vergelijkingssites kom ik daar op uit. Ze vergoeden veel ziekenhuizen/andere zorg voor een lage premie, maar ik lees bij reviews wel klachten over dat medicatie niet binnen het eigen risico wordt vergoed en dat het contact met Ditzo soms erg slecht is.

Maar er zijn ook veel goede reviews.. dus ik vind dat altijd lastig in te schatten..

Ik zoek iig:
- Goedkoop, alleen de basis (het liefst tussen 105 en 110 euro ongeveer)
- Moet wel een ruime zorgkeuze hebben (genoeg ziekenhuizen etc)
- Basis GGZ
- Het liefst wel medicatie binnen eigen risico


Ik had als student ditzo. Geen problemen mee gehad. Had ook de smalste en goedkoopste polis met aanvullende verzekering

Je kunt gewoon kijken van welke zorgverleners je gebruik maakt. Destijds woonde ik in Arnhem. En alle ziekenhuizen in de + Mijn fysio + osteopaat + tandarts zaten allemaal in het contract.

Boras
Berichten: 9968
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:05

xChanelx schreef:
Boras schreef:


Hier vind je informatie over medicatie en het eigen risico en medicatie en de eigen bijdrage. Op een heldere manier uitgelegd vind ik. Misschien dat de oorzaak niet bij Ditzo ligt, maar in de regelgeving.


Waar is hier? :o
Ik ben er ook nieuwsgierig naar namelijk


Oh ja, lekker handig van mij :)

https://www.independer.nl/zorgverzekeri ... drage.aspx

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:17

Hoi,

Ik vroeg me af of jullie misschien handige tips hebben over het volgende.

Ik beval in januari van de eerste, ik wil mn partner en kind meeverzekeren, ik zit nu bij cz.

Wat is nu belangrijk om op te letten?

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:28

Ik ben maar weer blijven zitten en heb ivm de fysio mijn pakket opgehoogd, wat een geld he die verzekeringen.

Maar goed, heb chronische klachten en heb dus die fysio wel nodig.

Menzis is duur, maar ook goed geregeld, kan met mijn knieklachten bij een prive kliniek terecht en wordt dan binnen een paar weken geholpen. Waar ik in de reguliere zorg echt maanden moet wachten.
Daarnaast werkt hun wachtlijst bemiddeling echt super is in het verleden gebleken.

Ik wou alleen dat je sommige dingen gewoon kan schrappen, dingen als kraamzorg en zo. Daar betaald iedereen aan mee maar maar een klein percentage heeft het ook echt nodig.

Sherivey
Berichten: 8751
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:13

karin1994 schreef:
Hoi,

Ik vroeg me af of jullie misschien handige tips hebben over het volgende.

Ik beval in januari van de eerste, ik wil mn partner en kind meeverzekeren, ik zit nu bij cz.

Wat is nu belangrijk om op te letten?

Sowieso belangrijk je kind binnen 4 maanden aan te melden. Je betaald tot 18 jaar geen premie en eigen risico voor een kind.

Verder vooral de vraag: waar maken jij en je man gebruik van? Denk aan fysio, alternatieve therapie, tandarts, bril/lenzen, bepaalde medicijnen, hulpmiddelen?

Huisarts, ggz, ziekenhuis en spoedeisende hulp zitten in het basispakket. Wel opletten dat je bij sommige basisverzekeringen niet bij ieder ziekenhuis terecht kunt. ;)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:02

MarliesV schreef:
Ik ben maar weer blijven zitten en heb ivm de fysio mijn pakket opgehoogd, wat een geld he die verzekeringen.

Maar goed, heb chronische klachten en heb dus die fysio wel nodig.

Menzis is duur, maar ook goed geregeld, kan met mijn knieklachten bij een prive kliniek terecht en wordt dan binnen een paar weken geholpen. Waar ik in de reguliere zorg echt maanden moet wachten.
Daarnaast werkt hun wachtlijst bemiddeling echt super is in het verleden gebleken.

Ik wou alleen dat je sommige dingen gewoon kan schrappen, dingen als kraamzorg en zo. Daar betaald iedereen aan mee maar maar een klein percentage heeft het ook echt nodig.


En doordat iedereen er aan mee betaald is het betaalbaar voor iedereen
Zo zit het systeem gewoon in elkaar, met zijn allen maak je een hoop dingen toegankelijk voor de massa terwijl het anders voor het grootste deel onbereikbaar zou zijn

Maar zo zitten (gelukkig ) meer systemen in elkaar hier

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:53

Luxorvalkje schreef:
IsaCalixa schreef:
Hoi, heeft iemand hier ervaringen met Ditzo? Op vergelijkingssites kom ik daar op uit. Ze vergoeden veel ziekenhuizen/andere zorg voor een lage premie, maar ik lees bij reviews wel klachten over dat medicatie niet binnen het eigen risico wordt vergoed en dat het contact met Ditzo soms erg slecht is.

Maar er zijn ook veel goede reviews.. dus ik vind dat altijd lastig in te schatten..

Ik zoek iig:
- Goedkoop, alleen de basis (het liefst tussen 105 en 110 euro ongeveer)
- Moet wel een ruime zorgkeuze hebben (genoeg ziekenhuizen etc)
- Basis GGZ
- Het liefst wel medicatie binnen eigen risico


Ik had als student ditzo. Geen problemen mee gehad. Had ook de smalste en goedkoopste polis met aanvullende verzekering

Je kunt gewoon kijken van welke zorgverleners je gebruik maakt. Destijds woonde ik in Arnhem. En alle ziekenhuizen in de + Mijn fysio + osteopaat + tandarts zaten allemaal in het contract.


En hoe zat t bij jou met medicatie?

Ik zal nog eens verder onderzoek doen naar Ditzo, klinkt verder wel goed voor de prijs :)

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:55

karin1994 schreef:
Hoi,

Ik vroeg me af of jullie misschien handige tips hebben over het volgende.

Ik beval in januari van de eerste, ik wil mn partner en kind meeverzekeren, ik zit nu bij cz.

Wat is nu belangrijk om op te letten?


Veel rondom bevallen zit in de basisverzekering. Goed om te bekijken of je thuis of in het zkh wilt bevallen, of je de eigen bijdrage van kraamzorg zelf wilt vergoeden (4,40 per uur) of je wilt verzekeren daarvoor, of je fysiotherapie oid erna wilt of niet. Tevens zaken als kraampakket: sommigen vergoeden, anderen niet.

Je kind is tot 18 gratis meeverzekerd met het beste pakket.
Ik zou voor je man even apart kijken. Jij zal dit jaar meer nodig hebben dan je man. Soms kan het handig zijn om dit apart onder te brengen of in ieder geval andere pakketten te nemen.
Laatst bijgewerkt door miramii op 17-11-20 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:57

Dilan93 schreef:
karin1994 schreef:
Hoi,

Ik vroeg me af of jullie misschien handige tips hebben over het volgende.

Ik beval in januari van de eerste, ik wil mn partner en kind meeverzekeren, ik zit nu bij cz.

Wat is nu belangrijk om op te letten?

Sowieso belangrijk je kind binnen 4 maanden aan te melden. Je betaald tot 18 jaar geen premie en eigen risico voor een kind.

Verder vooral de vraag: waar maken jij en je man gebruik van? Denk aan fysio, alternatieve therapie, tandarts, bril/lenzen, bepaalde medicijnen, hulpmiddelen?

Huisarts, ggz, ziekenhuis en spoedeisende hulp zitten in het basispakket. Wel opletten dat je bij sommige basisverzekeringen niet bij ieder ziekenhuis terecht kunt. ;)


Dankjewel voor je tips!

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:57

miramii schreef:
karin1994 schreef:
Hoi,

Ik vroeg me af of jullie misschien handige tips hebben over het volgende.

Ik beval in januari van de eerste, ik wil mn partner en kind meeverzekeren, ik zit nu bij cz.

Wat is nu belangrijk om op te letten?


Veel rondom bevallen zit in de basisverzekering. Goed om te bekijken of je thuis of in het zkh wilt bevallen, of je de eigen bijdrage van kraamzorg zelf wilt vergoeden (4,40 per uur) of je wilt verzekeren daarvoor, of je fysiotherapie oid erna wilt of niet.
Je kind is tot 18 gratis meeverzekerd met het beste pakket. Ik zou voor je man even apart kijken. Jij zal dit jaar meer nodig hebben dan je man soms kan het handig zijn om dit apart onder te brengen of in ieder geval andere pakketten te nemen.


Bedankt voor de tips, super fijn!

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:59

MarliesV schreef:
Ik wou alleen dat je sommige dingen gewoon kan schrappen, dingen als kraamzorg en zo. Daar betaald iedereen aan mee maar maar een klein percentage heeft het ook echt nodig.


Sowieso: iedereen is een keer geboren / ter wereld gekomen, dus dat kraamzorg gewoon uit de algemene verzekering wordt betaald (en dus door iedereen gedragen) lijkt me meer dan logisch.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:01

Shadow0 schreef:
MarliesV schreef:
Ik wou alleen dat je sommige dingen gewoon kan schrappen, dingen als kraamzorg en zo. Daar betaald iedereen aan mee maar maar een klein percentage heeft het ook echt nodig.


Sowieso: iedereen is een keer geboren / ter wereld gekomen, dus dat kraamzorg gewoon uit de algemene verzekering wordt betaald (en dus door iedereen gedragen) lijkt me meer dan logisch.


Dat is nou eenmaal het principe van een verzekering. Als je niet wilt betalen voor een ander moet je je niet verzekeren (niet dat dat kan hier, maar toch). :Y)

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:11

Ik vind dat ‘ik heb het niet nodig dus wil er ook niet voor betalen’ zoiets bizars in een land met een sociaal stelsel :?

We betalen toch ook voor andermans w.w., w.a.o., bijstand etc? Hoe meer mensen betalen hoe minder het is. We wonen nu eenmaal in een land met een goed sociaal stelsel, waar we blij mee mogen zijn. Ik zou echt niet in een land willen wonen waar je echt sec je eigen zorgkosten betaalt.

Morganlefay

Berichten: 8711
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:34

En tot slot: het lijkt af en toe wel of de marketingafdeling van DSW in dit blog zit.
.[/quote]
DSW doet principieel niet aan marketing :D

Sherivey
Berichten: 8751
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:44

@miramii je kunt wel onder de verzekeringsplicht uitkomen als gemoedsbezwaarde. Dan betaal je een bepaald bedrag aan belasting. Dat gaat in een potje. Heb je zorg nodig, betaal je dit uit het potje.
Is dit niet genoeg, dan moet je het op een andere manier zien te betalen.

En dat geeft dus taferelen als bvb Amerika, waar mensen som 10.000 dollar moeten ophoeste voor een opname ZH

Hutcherson

Berichten: 7429
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:06

IsaCalixa schreef:
Hoi, heeft iemand hier ervaringen met Ditzo? Op vergelijkingssites kom ik daar op uit. Ze vergoeden veel ziekenhuizen/andere zorg voor een lage premie, maar ik lees bij reviews wel klachten over dat medicatie niet binnen het eigen risico wordt vergoed en dat het contact met Ditzo soms erg slecht is.

Maar er zijn ook veel goede reviews.. dus ik vind dat altijd lastig in te schatten..

Ik zoek iig:
- Goedkoop, alleen de basis (het liefst tussen 105 en 110 euro ongeveer)
- Moet wel een ruime zorgkeuze hebben (genoeg ziekenhuizen etc)
- Basis GGZ
- Het liefst wel medicatie binnen eigen risico



Ik app gewoon met ditzo. Destijds naar ditzo gegaan omdat zij narcose vergoedden voor tandarts (verstandskiezen trekken). Dat ging prima. Alles aangevraagd door de tandarts en alles netjes geregeld (wel eigen risico kwijt).
Vind ze goed bereikbaar per app.

Medicatie is volgens mij gewoon geregeld in basisverzekering toch?
En welke ziekenhuizen gecontracteerd zijn moet je even opzoeken. Volgens mij zijn ze bijna allemaal geecontracteerd.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:17

Dilan93 schreef:
@miramii je kunt wel onder de verzekeringsplicht uitkomen als gemoedsbezwaarde. Dan betaal je een bepaald bedrag aan belasting. Dat gaat in een potje. Heb je zorg nodig, betaal je dit uit het potje.
Is dit niet genoeg, dan moet je het op een andere manier zien te betalen.

En dat geeft dus taferelen als bvb Amerika, waar mensen som 10.000 dollar moeten ophoeste voor een opname ZH


Nooit geweten. Maar goed, als je hiervoor kiest maak je toch wel heel bewust de keuze om dergelijke risico's te lopen.

Sherivey
Berichten: 8751
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:19

miramii schreef:
Dilan93 schreef:
@miramii je kunt wel onder de verzekeringsplicht uitkomen als gemoedsbezwaarde. Dan betaal je een bepaald bedrag aan belasting. Dat gaat in een potje. Heb je zorg nodig, betaal je dit uit het potje.
Is dit niet genoeg, dan moet je het op een andere manier zien te betalen.

En dat geeft dus taferelen als bvb Amerika, waar mensen som 10.000 dollar moeten ophoeste voor een opname ZH


Nooit geweten. Maar goed, als je hiervoor kiest maak je toch wel heel bewust de keuze om dergelijke risico's te lopen.

Klopt. Weet ook niet of er regels voor zijn om gemoedsbezwaarde te worden oid.

Maar ik zou het risico niet graag willen lopen. Eindig praktisch ieder jaar minstens een keer op de spoedeisende hulp :')

Luxorvalkje
Berichten: 1945
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Zorgverzekering 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 01:47

Ik ben nog zoekende.

Maar ik zou graag zien dat anticonceptie en sterilisatie ook onderdeel werden van het ‘geboorte pakket’. Zo sneu als er mensen zijn die anticonceptie niet kunnen betalen maar wel zouden willen. Een extra kind is niet goedkoop, en een eventuele abortus niet echt gezond :(