Wie loot er ook mee op Woningnet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:33

Spannend Bellatrix, succes met de bezichtiging!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:39

Ik zou gewoon gaan kijken en voelen hoe het voelt. Je kunt altijd huursubsidie aanvragen en weg van je bovenbuurvrouw is misschien wel fijn. Je weet nooit wanneer er weer een fijn aanbod van woning komt.

Kleine tuin is misschien niet fijn maar wie weet kun je met de hoogte ingaan het voor je katten wel prettig maken met een goed hek er omheen. Een extra kamer en een zolder is wel weer fijn. Heb je een soort van kleding, kasten, knutsel kamer. Waardoor de rest misschien wel leger en ruimer blijft

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:48

Ik vind het persoonlijk te duur...
Ik ben van de 450 voor 37m2 naar de 460 voor 55m2 gegaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101801
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:05

Ja ik vind het ook duur. Huurtoeslag krijg ik niet. Misschien ga ik wel kijken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:09

Hoezo zou je geen huurtoeslag krijgen bij een hogere huur? Zolang het sociale woningbouw is beneden een bepaalde huurprijs heb je er recht op je inkomen laag genoeg is

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:11

Ik zou ook inderdaad gewoon gaan kijken. Je geeft aan dat de woning 38m2 is, maar als je de getallen die je noemt (ex berging en zolder) bij elkaar optelt, kom je al op 47. Als de zolder dan ook nog een bruikbare ruimte is, dan is dat natuurlijk helemaal niet slecht. En misschien is er wel een hoog plafond of zijn er grote ramen, waardoor de woning veel groter voelt of er meer bruikbare ruimte is. (Ter illustratie: onze sociale huurwoning werd destijds verhuurd als 47m2, maar feitelijk was het 72m2. Best een groot verschil!)

Wat betreft de prijs: die vind ik eigenlijk heel schappelijk voor een nieuwe woning. Vergeet niet dat je wooncomfort in nieuwbouw echt enorm veel hoger is. Dat is ook wat waard :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101801
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:12

Ik heb gekeken en gebaseerd op wat ik ga verdienen bij mijn nieuwe baan heb ik er geen recht op. Salaris is te hoog.

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:15

karuna schreef:
Hoezo zou je geen huurtoeslag krijgen bij een hogere huur? Zolang het sociale woningbouw is beneden een bepaalde huurprijs heb je er recht op je inkomen laag genoeg is

Ik krijg ook geen huurtoeslag meer...

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:16

Misschien zeg ik dan iets heel verkeerds, maar zou je het dan ook niet gewoon moeten kunnen betalen? :o Wellicht gaat er dan wel een groter deel van je inkomen op aan wonen, maar als je geen huurtoeslag meer kunt krijgen ivm een te hoog inkomen, zou dat deel niet buitenproportioneel groot moeten zijn. (Dit zeg ik overigens zonder oordeel, ieder bepaalt voor zichzelf wat haalbaar is en goed voelt!)

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:20

xSwanHeart schreef:
Misschien zeg ik dan iets heel verkeerds, maar zou je het dan ook niet gewoon moeten kunnen betalen? :o Wellicht gaat er dan wel een groter deel van je inkomen op aan wonen, maar als je geen huurtoeslag meer kunt krijgen ivm een te hoog inkomen, zou dat deel niet buitenproportioneel groot moeten zijn. (Dit zeg ik overigens zonder oordeel, ieder bepaalt voor zichzelf wat haalbaar is en goed voelt!)

Het is gewoon jammer dat er mensen afhankelijk moeten zijn van een BD. Bovendien raken er veel mensen in de schulden door de BD.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:29

Ik ken jouw situatie natuurlijk verder niet, Purny. Mijn reactie was daarom vooral gericht op Bellatrix, aangezien die aangaf dat ze vanaf 1 januari meer gaat verdienen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101801
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:35

Ik heb nu een stukje ww plus wat ik verdien met mijn eigen bedrijf. Dat stukje ww stopt 19 dec of eind van het jaar. Op basis van die gegevens krijg ik wel huurtoeslag gok ik.

Hier blijven wonen en lekker kunnen sparen en leven is mij ook wat waard. Maar woongenot ook natuurlijk!!

Exitium

Berichten: 7153
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:50

Dat is ook wat het lastig maakt. Ik heb zelf ook al meer dan een jaar flinke last van m'n bovenburen, tot het punt dat ik standaard de hele dag met een noise cancelling koptelefoon op zit en 's nachts met oordoppen in slaap. Dat is voor mij ook de voornaamste reden om te gaan verhuizen, maar ik heb wel gekeken tot ik een plekje vond waar ik een goed gevoel bij had. Ik had een half jaar terug al verhuisd kunnen zijn, woning zelf sprak me aan (ook nieuwbouw), maar ik twijfelde enorm qua locatie omdat het veel verder van werk, familie en vrienden af was dan waar ik nu woon, tot het punt dat ik er 's nachts wakker van lag. Heb toen niet gereageerd (zou bij reactie eerste staan). Waar ik nu ga wonen is ongeveer even ver van waar ik nu woon af, maar wel een gunstigere route en afstand qua werk en vrienden scheelt wel enorm. Ik zie er in zoverre nog wel tegenop dat een verhuizing toch wel een ding is qua wat er moet gebeuren, maar bij het huis en dorp zelf had ik wel al vanaf het begin een goed gevoel. :)

Het is wat dat betreft voor- en nadelen op een rijtje zetten en kijken of je je over de nadelen heen kan zetten. Als je nu bij woningen regelmatig hoog staat qua reacties zou ik bij teveel twijfel lekker blijven zitten waar je nu zit, dan komt er echt wel iets op je pad waar je wel een goed gevoel bij hebt. En een verdubbeling van de huur mag daar best in meetellen wat mij betreft. :)

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:54

Bellatrix schreef:
Ik heb nu een stukje ww plus wat ik verdien met mijn eigen bedrijf. Dat stukje ww stopt 19 dec of eind van het jaar. Op basis van die gegevens krijg ik wel huurtoeslag gok ik.

Hier blijven wonen en lekker kunnen sparen en leven is mij ook wat waard. Maar woongenot ook natuurlijk!!


Dat kan je dan toch uitrekenen zonder je WW!
Ik vind, na jaren in een gezellige maar ó zo’n oude woning het heerlijk om naar een nieuwere woning te gaan, om over de trappen maar niet te spreken!
Qua woongenot gaan we er mega op vooruit en gelukkig betalen we niet zoveel meer huur.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101801
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:58

Hoe moet ik dat uitrekenen dan? Ik zit in mijn proefperiode van mijn eigen bedrijf, vandaar het stukje ww. Dat loopt af op 19 dec. Dan heb ik een evaluatie gesprek maar ik kom er niet van rond dus ik blijf werken in loondienst. Gewoon 40 uur. Dat salaris gaat teveel zijn voor huurtoeslag. Ja, ik kan die hogere huur wel betalen maar de vraag is of ik dat wil. Of ik dat geld ervoor over heb.

Zo ziet het eruit.

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 14:07

Leuk huis en een nette prijs voor de oppervlakte. Ik denk dat als je gaat kijken je effectief veel meer praktische m2 hebt dan in theorie. En geen bovenburen meer. En een best flinke zolder met vaste trap ook nog.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 14:08

Dat ziet er wel uit als een leuke, praktisch ingedeelde woning! Ik zou zeker gaan bezichtigen, je kunt altijd nog nee zeggen. Maar misschien voelt het wel hartstikke goed en vind je het het geld wel waard. Maar één manier om daarachter te komen... :)

Mandarijn
Berichten: 9071
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 16:57

Ah, ze staan ook nog bij de inschrijfdatum woningen zie ik. Ik dacht al Bellatrix, je weet toch pas of je mag kijken als er geloot is maar nu snap ik 'm. :')

Ik ga reageren op die bij de loting, op inschrijfdatum kom ik de komende jaren toch niet in aanmerking. :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101801
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 17:07

Ja, zag ze idd bij beide staan.

Ik weet het nog niet....

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 17:50

Ik zou er zeker gaan kijken, prima plek daar en echt meer (opberg)ruimte dan die genoemde 38m2, zeker bij de woning op de hoek. Dan kun je altijd nog kijken hoe de tuin is. Maar een nieuwbouw huis is echt heerlijk en nog energiezuinig ook, vaak niet gehorig en je hebt sowieso niemand boven of onder je!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 18:09

Ik vind dat sowieso altijd al raar hoe ze dat doen met het laten zien van oppervlaktes. Dan zetten ze er neer dat de woning 30m2 is en als je op de kaart kijkt is het 50m2...

Suzanne F.

Berichten: 49264
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 18:10

Ik zou ook zeker gaan kijken. Heeft toch ook wel veel voordelen denk ik.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 18:26

Het heeft ook met de hoogte en inhoud van een ruimte te maken. Mijn fietsberging bijvoorbeeld telt niet mee in de m2 maar is wel een functionele slaapkamer die meer dan ruim genoeg is. Kan best dat het schuine dak daardoor minder m2 maakt officieel

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 18:34

Maureen95 schreef:
Ik vind dat sowieso altijd al raar hoe ze dat doen met het laten zien van oppervlaktes. Dan zetten ze er neer dat de woning 30m2 is en als je op de kaart kijkt is het 50m2...

Volgens mij mogen ze de keuken en badkamer ook maar voor de helft meetellen, en de hal geloof ik zelfs helemaal niet. (Sleutelwoord: volgens mij :') ) En inderdaad alles dat lager dan 1.50m is ook niet.

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:33

Hier is bijna alles ingepakt, man man wat een zooi heeft een mens %)
Denk dat er nu zo’n 25/30 dozen in de huiskamer staan en nu liggen we half dood op de bank :')