Black Friday 2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:18

Getup jammer dat je alleen dit gedeelte leest en alleen van mij ;) Zoals je kan zien ben ik niet de enigste met problemen. Het gaat denk ik niet om het wachten maar om de communicatie die er achter zit. van iets beloven maar niet uitvoeren.

Dit gaat ook alleen over het black friday gedeelte


Zojuist ook een mail binnen gehad van 1 bestelling die aangemeld is.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:21

Ik denk dat je evenmin wil weten hoe druk winkels het nu hebben met alle verzendingen afhandelen. Ze kunnen niet én mails beantwoorden én inpakken én wegbrengen/ophaling regelen én herstockeren én voorraad bijbestellen tegelijk.

Eef_Bam

Berichten: 4097
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:21

Jammer dat de levertijd voor sommigen zo lang is. Ik had vrijdag besteld bij hypostore en dinsdag mijn dekje al binnen. Kan me wel voorstellen met zoveel korting en bestellingen dat niet alles op voorraad is. Maar als je nu een winterdeken nodig hebt is het wel onhandig.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:22

Of dat het door het grote aantal bestellingen soms allemaal sneller op gaat dan dat ze zelf kunnen bijhouden. (of de website kan bijhouden).

Getup

Berichten: 8278
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:29

Had t ook iets anders kunnen verwoorden, was ook absoluut niet naar jou persoonlijk gericht, maar wel 1 van de vele soortgelijke berichten die ik tegen kwam.
Communicatie is blijkbaar niet altijd hun sterkste punt.

Alleen kun je om 8 uur s ochtends nog niet meer zeggen als de avond ervoor, dan is een paar uur wachten soms echt nuttig . Blijkt.

Hopelijk komen de pakjes snel , of in ieder geval: voor kerst

Mijn schoonmoeder heeft me gister het halve land door laten rijden omdat zij mijn kinderen n Nintendo switch wil geven. Zaterdag :7 . Met hele grote mazzel 1 gevonden in n grote supermarkt. Uiteraard was dat t laatste adres van t hele rijtje.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:41

Je zal altijd iets vinden op de laatste plek waar je zocht :D

ingvdh

Berichten: 6371
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:46

Vergeet niet dat Hypostore ook niet alles in eigen hand heeft. Postnl haalt niet eens alle pakjes op bij webwinkels, dan staan ze dus ingepakt en aangemeld klaar en worden ze niet vervolgens niet meegenomen.
Dit gebeurd nu bij diverse bedrijven en wordt ook zo gecommuniceerd door PostNL.

Mijn pakje zou vandaag bezorgt worden en postnl heeft het ook weer doorgeschoven naar morgen, dat is me nu al met meerdere pakjes deze week overkomen. Elke dag in de app zou ik pakjes krijgen en het is elke keer weer een gok of ze daadwerkelijk aankomen. Ik blijf er niet meer voor thuis.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Black Friday 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:01

Ik heb ook niet zozeer een probleem met het wachten en snap dat het druk is, maar zet dan bij het artikel dat het een bestelartikel is bv? Dan weet je gewoon iets

_Lorette_

Berichten: 12082
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:11

Ik zou ook graag een leverdatum willen weten. Het wachten maakt me niet zozeer uit, als ik weet waar ik aan toe ben. Een levertijd van 2-10 werkdagen of een paar maanden is een behoorlijk verschil en ik snap ook wel dat mensen hun aankoop doen op basis van een vermelde levertijd. Als dat heel anders wordt, kan dat bijvoorbeeld met een deken heel onhandig zijn.

Ik was ervan overtuigd dat ik een rijbroek had besteld bij een voor mij nieuwe ruitersportzaak. Echt een mooie deal en er was er nog eentje in mijn maat. In de chaos van alle mails gemist dat ik geen bestelbevestiging heb gekregen, er is ook geen geld afgeschreven, terwijl ik wel in het betaalproces zat. De rijbroek is inmiddels al uitverkocht natuurlijk. En ik was nog wel zo blij met deze aankoop. -O- Ik snap er niets van. Het is bijna alsof ik het heb gedroomd. :')
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 03-12-20 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Re: Black Friday 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:18

Alleen is het nu bij Hypostore niet alleen door de black friday acties enz.
Dit jaar al meerdere malen wat besteld. 2x stond er 2 tot 10 dagen levertijd, dat werd na bestellen al direct uitgesteld, en vervolgens pas ná de nieuwe datum geleverd.
de 3e x heb ik wat besteld ook 2 tot 10 dagen levertijd. Werd met 2 mnd uitgesteld, vervolgens nog een maand. Na 4 maanden heb ik eens contact opgenomen, toen zou het onderweg zijn. Na 5 maand uiteindelijk weer contact opgenomen. Na een paar x met een smoes te zijn afgescheept bleek het voorlopig helemaal nog niet leverbaar en er kon ook geen datum toegezegd worden.

Uiteindelijk is het wel netjes afgehandeld, en kreeg ik mijn geld terug. T is dat hypostore vaak goede kortingen heeft, maar het is zeker niet meer mijn eerste keus om hier te bestellen.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Black Friday 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:34

Mijn pakketje van dhl zou vandaag komen maar omdat de straat(verderop pas maar staat aangegeven) er uit ligt bij ons doen ze geen eens moeite... dat kan ik morgen pas bij een dhl punt ophalen :(
Gisteren van dpd een pakketje kreeg ik een mail dat het bij mijn buren was afgeleverd, dat waren buren 1 km verderop :')

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:54

Ik had juist niet besteld met black friday omdat het dan deze week geleverd zou worden en we zijn op vakantie dus leek me niet heel handig.
Maar als ik het zo hoor had ik best kunnen bestellen :+

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Re: Black Friday 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:49

Ik heb mijn pakketjes allemaal binnen, onder andere nieuwe Dubarry Laarzen. Ik heb daarom een paar nieuwe Mountain Horze Vermont Outdoor laarzen te koop. Helaas te laat met terug sturen. Ze zijn helemaal nieuw, nog nooit aangehad. Maat 37.
https://www.agradi.nl/mountain-horse-ri ... gIm_fD_BwE

Mochten er wellicht nog geïnteresseerde zijn voor een goede deal.

sanneXjessy

Berichten: 467
Geregistreerd: 09-07-07

Re: Black Friday 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:55

2-10 werkdagen betekend wel dat HypoStore het niet op voorraad heeft hé weten jullie dat wel? Als iets op voorraad ligt hebben zij altijd een levertijd van 1 werkdag, nooit problemen mee gehad. Maarja door de Corona toestand dit jaar zijn er gewoon heel veel producten niet leverbaar of hebben een langere levertijd gekregen. Snap wel dat zij dat niet per product vooraf kunnen aangeven...

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Black Friday 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:57

Ik heb ondertussen bijna alles binnen, 2 pakketjes komen vandaag als het goed is.
Ook de Equisense voor het eerst gebruikt vandaag, daar moet ik even aan wennen nog.

xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Black Friday 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:03

Het is inderdaad door corona ook heel slecht met de voorraden. Ik merk het ook aan de dekens, wou een deken bestellen voor mijn pony maar overal zijn maat uitverkocht. Bijv. Horseware is heel moeilijk aan te komen vanwege corona. Postnl heeft het natuurlijk ook mega druk, pakketten worden niet eens meer opgehaald helaas. Ik heb gister wat besteld en dat is met DHL vandaag al geleverd.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:12

sanneXjessy schreef:
2-10 werkdagen betekend wel dat HypoStore het niet op voorraad heeft hé weten jullie dat wel? Als iets op voorraad ligt hebben zij altijd een levertijd van 1 werkdag, nooit problemen mee gehad. Maarja door de Corona toestand dit jaar zijn er gewoon heel veel producten niet leverbaar of hebben een langere levertijd gekregen. Snap wel dat zij dat niet per product vooraf kunnen aangeven...

Ik wist dat dus niet, wist ook niet dat dat blijkbaar algemeen bekend is? :7

Anoniem

Re: Black Friday 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:22

Het is ook niet echt gebruikelijk dat bedrijven alles zelf op voorraad hebben, vooral voor grote sales als Black Friday. Zo groot is het magazijn ook niet :)) Maar aangezien de post nu zo goed als stil ligt is de kans best groot dat zij het niet van hun leverancier naar hun eigen magazijn kunnen krijgen en daardoor ook niet van magazijn naar klant. En dan krijg je dit soort taferelen.

Sanet

Berichten: 7948
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Black Friday 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:48

Ik was naar HypoStore geweest. Maar ik vond het er erg druk en niemand (behalve ik) met maskers op. Dus snel mijn bestelling opgehaald en vlug weer weg.

ingvdh

Berichten: 6371
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:01

Heel veel bedrijven hebben afspraken met hun toeleveranciers en roepen af wanneer er een bestelling is. Zo kunnen ze een groter assortiment aanbieden en/of een grotere maatrange zonder al teveel risico te lopen om met overtollige voorraad te blijven zitten.
Vaak is het systeem zodanig ingericht dat bij een bestelling de toeleverancier het gelijk naar de webwinkel toestuurt.

In feite is het heel efficient, er hoeft veel minder weggegooid te worden bij assortimentswisselingen,
de voorraad over de hele keten is kleiner, minder magazijnruimte nodig etc. Met als positief punt voor de klant dat de prijs ook lager kan worden.

Met acties zoals black friday kan het systeem flink van de rel raken door de vele bestellingen, als de voorraad bij de toeleverancier heel snel leeg loopt door de bestellingen van meerdere webwinkels is de kans aanwezig dat de levertijd enorm oploopt omdat de toeleveranciers vaak niet op korte termijn geleverd krijgen.

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:06

Van de kroo heb ik inmiddels netjes binnen.
Ander pakketje nu al 4 dagen op aan t wachten. Kijk, ik snap dat t druk is bij postnl. Maar zeg dan niet dat t geleverd wordt. Of regel het beter, ga niet 3x de dag niet door laten gaan aan t einde vd dag....

Dan gaat er ook in de planning structureel iets mis..
Ik baal daar echt wel van. Nu maar weer kijken wanneer het wederom opnieuw gaat komen, hopelijk..

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Black Friday 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:28

Ik laat zoveel mogelijk op een afhaalpunt leveren
Hoef ik er niet naar om te kijken en de app brult wel een keer als het geleverd is

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:29

PostNL heeft al ver voor de feestdagen en BF aangegeven bij de klanten dat ze aan de max zitten en dat ze hun aan hun contract houden. Verstuur je meer dan is er kans op vertraging. Wij versturen geen pakketten maar ik heb op het werk ook dit bericht gehad.

Verder zijn er ook bedrijven die al een track en tracé doorgeven terwijl de pakketten nog niet eens klaar zijn voor de ophaalservice. Kramer doet dat bv standaard. Die geeft binnen een paar uur een code en het pakket is pas een week later aangeleverd.

Ik denk dat alle bedrijven zich een beetje verkeken hebben op BF en de hysterie die daarbij ontstaan is.
Na zo’n vervelend jaar willen mensen zichzelf ook een beetje meer verwennen.

Vergeet ook niet dat contractafspraken enz al vorig jaar gevoerd zijn, toen Corona nog niet (echt) speelde.

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Black Friday 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:46

hier geeft het afhaalpunt bij de winkel een Tony chocoladereep als mensen hun pakket dezelfde dag nog komen ophalen :')

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:47

Dat doe ik trouwens sowieso (vooral nu het zo idioot druk is met pakketten)
Als ik de melding krijg dat het bezorgd is ga ik het zsm ophalen
Zeker bii het postnl punt want die hebben echt een beperkte ruimte

Dhl, dpd etc hebben een flinke opslag, maar daar probeer ik het ook vlot op te halen