Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 10:25

Gisteren even bij de kringloop in Assen geweest. Gingen heen voor 2of 3 schemerlampjes. Dat dan niet gevonden maar manlief vind wel iets ander leuks.
Wetende dat we iedere kerst iets kleins nieuw erbij kopen.Afbeelding

Erna_

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 10:44

Gisteren had ik toch geluk! In een winkel van Rataplan vond ik een prachtige winterjas van Tenson, werkelijk als nieuw, voor €12,50. Thuis voel ik in de zakken, vind ik eerst een muntje van 50 cent en in een binnenzak een briefje van 10 :D
Heb ik dus een jas voor 2 euro

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 10:54

Erna_ schreef:
Gisteren had ik toch geluk! In een winkel van Rataplan vond ik een prachtige winterjas van Tenson, werkelijk als nieuw, voor €12,50. Thuis voel ik in de zakken, vind ik eerst een muntje van 50 cent en in een binnenzak een briefje van 10 :D
Heb ik dus een jas voor 2 euro


Zo mazzelpik!

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:34

Erna_ schreef:
Gisteren had ik toch geluk! In een winkel van Rataplan vond ik een prachtige winterjas van Tenson, werkelijk als nieuw, voor €12,50. Thuis voel ik in de zakken, vind ik eerst een muntje van 50 cent en in een binnenzak een briefje van 10 :D
Heb ik dus een jas voor 2 euro

Dat is nog eens geluk!
Ik had laatst ook een goede vangst.
Oude apotheker flesjes voor in mijn apothekerskast. Variërend van 4 en 5 euro.
Afbeelding

Boekje en blikje voor 1 euro per stuk.

Afbeelding

Een dit krukje voor 6 euro. :)

Afbeelding

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 16:28

Die flesjes staan ook bij Saartje in Wieringerwerf, maar is beetje ver denk ik voor je.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 17:35

Weet iemand een leuke kringloop tussen Landal het Vennenbos en Ouwehands dierenpark?

Rugzak vergeten...

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 18:02

Elastiek schreef:
paddington schreef:
Ik ben aankomende week in zuid limburg heeft iemand toevallig nog tips voor leuke kringloopwinkels?


Ik kom even onder mijn steen vandaan... Maar Hartelstein nabij Maastricht is erg leuk om te neuzen!


Staat genoteerd! Dank je wel :-)

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 09:44

Héél weinig deze keer. Alleen een knuffelwasbeertje. Kon het niet laten staan... :) (Zoek nog altijd naar meer Grand Champion paarden maar die zijn ineens spoorloos verdwenen bij Het Goed...)

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 10:37

hier een kersttrein en 2 truien.
beiden van maison scotch. precies de kleuren die ik nog nodig had. 3,- totaal

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 14:27

corinep schreef:
Weet iemand een leuke kringloop tussen Landal het Vennenbos en Ouwehands dierenpark?

Rugzak vergeten...


Wageningen heeft er eennpaar. Die in de nude is best groot

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 02:09

_xManadisx_ schreef:
corinep schreef:
Weet iemand een leuke kringloop tussen Landal het Vennenbos en Ouwehands dierenpark?

Rugzak vergeten...


Wageningen heeft er eennpaar. Die in de nude is best groot


Hebben die echt leuk kringloopspul voor kringloopprijzen? Zie op de website ook vintage enzo staan?

Ik had zelf in Veldhoven een kringloop gevonden die bijna niet omrijden was. Hele tassenrek leeggespit en uiteindelijk een sportrugzak van Puma eruit gevist om vandaag te gebruiken, die gaat mooi door naar mn dochter voor zwemles.

Stond ook een mooie grote Cowboysbag voor 19.95. Rits was alleen wel binnenkort aan vervanging toe en een naadje zat los. Als het goed is kan ik dat zelf repareren en kreeg hem voor 4.95 mee :D.

(Ik heb al een cowboysbag in dezelfde maat maar dan een andere kleur en eigenlijk geen tweede nodig :D)

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:54

paddington schreef:
Ik ben aankomende week in zuid limburg heeft iemand toevallig nog tips voor leuke kringloopwinkels?


Kringloopwinkel Zuid in Valkenburg vind ik altijd erg leuk.
Even opletten of je daar niet vooraf een afspraak moet maken.
Geloof dat dat momenteel de bedoeling is namelijk - voor je daar staat en niet binnen komt hihi.

En De goede Doelen winkel in Sittard vind ik fantastisch.
Niet heel groot, zoals het goed in Sittard, maar echt super fijne prijzen en heel vriendelijke eigenaren/personeel.

Hartelstein is inderdaad ook erg leuk om eens langs te gaan.

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:32

cursebreaker schreef:
Kringloopwinkel Zuid in Valkenburg vind ik altijd erg leuk.
Even opletten of je daar niet vooraf een afspraak moet maken.
Geloof dat dat momenteel de bedoeling is namelijk - voor je daar staat en niet binnen komt hihi.

En De goede Doelen winkel in Sittard vind ik fantastisch.
Niet heel groot, zoals het goed in Sittard, maar echt super fijne prijzen en heel vriendelijke eigenaren/personeel.

Hartelstein is inderdaad ook erg leuk om eens langs te gaan.


Die in Valkenburg is dicht vandaag want we reden er langs en zag er donker uit.

Hartelstein zijn we geweest net en idd een leuke plek om te shoppen.
We vonden vooral boven erg leuk om te snuffelen.

Die in Sittard is voor op de terugweg wel een goed idee maar we gaan eerst wat dagen kerstmarkten bezoeken in Nederland en Duitsland. :-)

IrisDH
Berichten: 2644
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 19:02

Ooh vandaag dit topic gevonden en helemaal doorgescrold! Wat een heerlijke aankopen komen er voorbij! En gave verhalen over 'verborgen schatten'. Daar heb ik helaas het oog en de kennis niet voor :+

Sinds kort ook helemaal fan van kringlopen, eerder ging ik af en toe al eens heen maar de laatste tijd echt minimaal wekelijks :=

Foto's plaatsen lukt me helaas niet meer :o? Al jaren niet gedaan, ben niet zo actief meer op bokt.

Maar mijn laatste aankopen:
Heel veel tapas schaaltjes bij verschillende kringlopen. Heb er een stuk of 10 verzameld nu denk ik en heeft met mekaar lang geen 10 euro gekost :) We gaan met kerst tapas doen in plaats van het eeuwige gegourmet dus toen had ik een goede reden om kringlopen af te gaan struinen :D

Bloempotten! Tijdens corona een nieuwe hobby ontwikkelt, namelijk planten. Heb zeker een stuk of vijf bloempotten bij kringlopen weg :j

Een jas! Al bijna 10 jaar opzoek naar een vervanger voor mijn prachtige wijnrode trenchcoat die ik echt tot de draad toe had afgesjouwd en helaas echt aan de prullenbak toe was.. Maar vandaag zag ik hem, dé vervanger! En dat tweedehands! Een wollen trenchcoat, bruin/lichtbruin met een gouden draad er doorheen geweven.

Nu heb ik alle kringlopen in de buurt gehad de afgelopen drie weken, dus eerst maar weer even kalm aan _O- Hoewel ik er met mekaar misschien net 50 euro heb uitgegeven, inclusief de jas :+

Edit; oh ja ik shop onderin Groningen. Kringlopen waar ik geweest ben zijn:
't Trefpunt in Marum
Kringloop Afrika Surhuisterveen
Kringloop Pikulan Surhuisterveen
Kringloop Novatec Tolbert

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 20:42

Aaah leuk iemand van dichtbij!

Trefpunt in Marum, is dat wat?

Voor jou ook leuk; Hangar050 in Aduard en nog eentje in Tolbert bij die Hopman keukens ofzo, ik weet de naam niet meer...

Binnenkort wil ik naar de Vlooienmarkt in Eelde, mensen die daar niet al te lang geleden (niet zoals ik meer dan 20 jaar geleden) is geweest? Moet ik een aanhanger mee? :')

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 21:02

Ik kruip even onder mijn steen vandaan.. bij de opnieuw en co in Dordrecht vond ik kwaliteitswol voor een euro per bolletje. Daar heb ik dit schatje van gehaakt:
Afbeelding

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:53

Heel mooi! Ik haak ook en kijk ook regelmatig bij de bolletjes wol.

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:20

Eindelijk! EEN TRAILER! (maar dan in het klein...)Kan bijna een manege beginnen, ghahaha! (en zowat de hele serie van Supernatural voor 2,50 bij een winkeltje dat gaat stoppen... ennnnn het zoveelse paardenboek.)

Paardengek? IIIIIIIIIK???????

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IrisDH
Berichten: 2644
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:44

Janine1990 schreef:
Aaah leuk iemand van dichtbij!

Trefpunt in Marum, is dat wat?

Voor jou ook leuk; Hangar050 in Aduard en nog eentje in Tolbert bij die Hopman keukens ofzo, ik weet de naam niet meer...

Binnenkort wil ik naar de Vlooienmarkt in Eelde, mensen die daar niet al te lang geleden (niet zoals ik meer dan 20 jaar geleden) is geweest? Moet ik een aanhanger mee? :')


Oh leuk dat je in dezelfde regio zit!

‘T Trefpunt vond ik heel erg leuk :j Het zit in de oude pastorie voor de kerk. Dus het is eigenlijk een kringloop in een voormalige woning. Alle kamers hebben ze er gewoon in gelaten dus je wandelt een beetje door dat huis heen van de ene, naar de andere kamer. Qua spullen was het in sommige kamers best rommelig, dus het was af en toe even goed scannen wat er nu daadwerkelijk allemaal ligt. Er is een kamer vol met boeken, boven is allemaal kleding, dan zijn er twee ‘rommelige’ kamers met van alles en nog wat en een grote kamer met allemaal keukengerei en prullaria. Ik heb er een aantal leuke tapas schaaltjes kunnen vinden :)

Hangar050 zal ik onthouden! En die in Tolbert bedoel je misschien Weiting? Daar wil ik namelijk ook nog naartoe!

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:11

Even onder mijn steen vandaan: hergebruik weiting in tolbert is een aanrader!! Net als de cirkel in roden(alleen kleding)

IrisDH
Berichten: 2644
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:57


Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 19:26

Bedankt voor de tip! Ik had daar laatst een gave jurk gezien, maar die was bijna 70 euro. Al zullen ze die vast op zo'n dag wel achter hangen. Ik ben er vrijdag wel in de buurt.

Kaplaars

Berichten: 1546
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 20:38

Ik kan deze ook eindelijk laten zien!
Bij de kringloop in Zaltbommel deze roze, glimmende, synthetische stof gevonden (half jaar geleden ofzo). En nu dan eindelijk een over-the-top verkleed cape van gemaakt. De bonte stof en de voering had ik nog liggen.
(Als ik een betere foto heb, zal ik die nog plaatsen. Deze doet de cape geen eer aan)
Afbeelding

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 13:06

CoonArt schreef:
Eindelijk! EEN TRAILER! (maar dan in het klein...)Kan bijna een manege beginnen, ghahaha! (en zowat de hele serie van Supernatural voor 2,50 bij een winkeltje dat gaat stoppen... ennnnn het zoveelse paardenboek.)

Paardengek? IIIIIIIIIK???????

[ [url=m/jd3aXZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tmWQBd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bynueh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Supernatural!!! Wow wat een koopje! Die zoek ik dus ook nog.

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 20:53

Weet iemand leuke tweedehands winkels waar ze kleding verkopen die niet in de kast lagen bij mijn oma? :')
Soort kleding net zoals bij de kilo kilo etc. Dus wat oudere maar nog "trendy" (merk)kleding