Show je mondkapje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sandra_H

Berichten: 2717
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:09

Ik heb tot nu toe alleen maar zelf gemaakte katoenen gedragen. Van die dingen die je zonder te naaien van een bandana kunt vouwen. Daar doe ik dan zelf nog iets van een filter in. Dat gaat prima en het sluit aan alle kanten goed af.

Ter vergelijking heb ik nu net maar eens zo'n wegwerpdingetje opgezet, uit het pakje van 10 wat voor nood in mijn tas zit. En ja, daar adem je inderdaad een stukje fijner door, maar ik kan me niet voorstellen dat dat zo'n groot verschil maakt t.o.v. geen kapje. Het is net of je niks op hebt, en ik kan nog steeds met m'n uitademing de spiegel laten beslaan, dat gaat met mijn zelfgeknutselde echt niet. En ik hou wat ik ook probeer een flink gat aan de zijkanten.

Gelukkig hoef ik er alleen maar mee de supermarkt in, en straks evt de bus als het echt geen fietsweer meer is, langer dan een halfuur hoef ik ze niet op en dat red ik prima met mijn katoenen dingen.

Anoniem

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:34

Ik merk idd verschil met de chirurgische mondmaskers op het werk en de stoffen maskers.

Bij de chirurgische maskers ervaar ik geen problemen, afgezien dat mijn oren het niet altijd fijn vinden.

Maar bij de stoffen maskers krijg ik het gauw benauwd en ook snel warm. Dus jas gaat al gauw uit :+

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:47

Ik heb nu een setje van neopreen. Stonden goede ervaringen bij, dus die besteld. Zijn gedesinfecteerd, dus ruiken wat, maar ze zitten wel aardig. Heel zacht.

Alles zit wat ruim bij ons beiden, dus dat is dan maar een beetje zo.

Mijn man moet ze de hele dag op en die heeft er wel last van. Maar er is ook wel een verschil met de hele dag een mondkapje op of alleen voor ov, winkels en verplaatsen op werk denk ik.

Hebben mensen nog van die siliconen vormen erin? Dat je ze niet je neus/mond in zuigt?

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:47

Is het gek dat ik een mondkapje eigenlijk heel comfortabel vind? :+ Als ik met zo'n ding op in de trein zit voelt het helemaal veilig en warm, alsof je een dekentje om je gezicht hebt. Heel kalmerend of zo :P

Getup

Berichten: 8300
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:51

Heb er inmiddels verschillende, en vind ( helaas) de wegwerpvariant echt het fijnste zitten. Of liever gezegd: makkelijkst ademen, fijnst met een bril en je stem wordt niet zo gedempt ( en aangezien ik op mn werk veel moet praten, is dat best n puntje).

nicole_floor

Berichten: 3266
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:55

Getup schreef:
Heb er inmiddels verschillende, en vind ( helaas) de wegwerpvariant echt het fijnste zitten. Of liever gezegd: makkelijkst ademen, fijnst met een bril en je stem wordt niet zo gedempt ( en aangezien ik op mn werk veel moet praten, is dat best n puntje).

Hier ook. Draag op mijn werk een wegwerpvariant of een gelaatsmakser en naar de winkel enzo wel een katoenen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:01

Kookaburra schreef:
Wat tof! Staat nog op mijn wensenlijstje als ik ooit genoeg ruimte, tijd en geld heb!


Hier een paar besteld via shein. Dus ik ben benieuwd hoe de kwaliteit is en of ze passen! Recensies waren goed..!

[ [url=m/Izjj2h.png]Afbeelding[/url] ]


Hij heeft een eigen topic als je wilt volgen! [BB-ITP] Het zware leven met onze groene terrorist in huis
En misschien in de toekomst dan? Je moet idd wel veel tijd en aandacht aan ze besteden, maar daar krijg je ook veel voor terug <3
En wat een leuke mondkapjes zeg!

Wij hebben inmiddels ook verschillenden maar de mondkapjes met de vogel erop zit voor mij tot nu toe nog het beste.
De wegwerp mondkapjes zijn voor mij eigenlijk net iets te groot. Ze gaan ook steeds half voor mijn ogen zitten dus dat zorgt voor irritatie.

Sandra_H

Berichten: 2717
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:02

superpony schreef:
Hebben mensen nog van die siliconen vormen erin? Dat je ze niet je neus/mond in zuigt?


Als het goed is komen die hier binnenkort binnen, ik ben ook heel benieuwd.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:15

Lynnepinny schreef:
Is het gek dat ik een mondkapje eigenlijk heel comfortabel vind? :+ Als ik met zo'n ding op in de trein zit voelt het helemaal veilig en warm, alsof je een dekentje om je gezicht hebt. Heel kalmerend of zo :P


Ik heb dat ook wel een beetje, en mijn neus is eindelijk warm!

Hiraeth

Berichten: 3226
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:09

Nu het kouder begint te worden vind ik het echt geweldig inderdaad. Ik heb nog nooit zo lekker geslapen in de trein. Je zou er bijna nog een masker voor je ogen bij doen, maar dan zie je alleen nog maar een toefje haar. :')

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:15

Getup schreef:
Heb er inmiddels verschillende, en vind ( helaas) de wegwerpvariant echt het fijnste zitten. Of liever gezegd: makkelijkst ademen, fijnst met een bril en je stem wordt niet zo gedempt ( en aangezien ik op mn werk veel moet praten, is dat best n puntje).


Ik heb dat model, maar dan dun katoen. Vind je die niet fijn? Was 2euro bij kruidvat. Ben ermee naar de arts geweest en kon er goed mee praten. Moest even wennen, dat wel.


Sandra_H schreef:
superpony schreef:
Hebben mensen nog van die siliconen vormen erin? Dat je ze niet je neus/mond in zuigt?


Als het goed is komen die hier binnenkort binnen, ik ben ook heel benieuwd.


Ik ook. Zie ze wel enorm veel voorbij komen met reclame.

Ik had nieuwe mondkapjes en bij ML zat een ear saver erbij. Had ook een setje losse. Maar er zat wel flink verschil in.

Volgens mij zijn mensen met 3D printers er goed op in gesprongen in ieder geval.


Hiraeth schreef:
Nu het kouder begint te worden vind ik het echt geweldig inderdaad. Ik heb nog nooit zo lekker geslapen in de trein. Je zou er bijna nog een masker voor je ogen bij doen, maar dan zie je alleen nog maar een toefje haar. :')


Zei ik vd week ook al. Ik zeur al jaren dat ik een neuswarmer wil en dan krijg je dit. Maar ik loop buiten op eigen terrein en daar is niemand, dus om daar nu een mondkapje op te zetten............
Heb wel van die losse kollen en zag dat je die ook al als mondkapje hebt.

Getup

Berichten: 8300
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:56

Superpony: zal er eens naar kijken

rockwitch

Berichten: 11744
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:12

Ik heb ook dat ik met een katoenen heel de tijd dat ding mee in adem zeg maar. Hij beweegt mee met mijn ademhaling en dat is wel enorm benauwd.

moonsparkle
Berichten: 21747
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:19

@superpony Google eens op neusmuts :') misschien als we ze net zo gewoon kunnen maken als het mondkapje hoeft niemand meer een koude neus. Nu draag m alleen soms binnen in huis, haha.

xSCWx
Berichten: 7062
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:28

Citaat:
De wegwerp mondkapjes zijn voor mij eigenlijk net iets te groot. Ze gaan ook steeds half voor mijn ogen zitten dus dat zorgt voor irritatie.

Daarvoor is een simpele oplossing; een slag in het elastiek doen. Dus het elastiek wat boven je oor loopt, loopt dan naar de onderkant van het mondkapje en het elastiek wat onder je oor vandaan komt loopt naar de bovenkant van het mondkapje. Het elastiek kruist dan dus tussen je mondkapje en oor. Op die manier wordt de bovenkant van het mondkapje naar beneden getrokken en gaat niet je ogen in.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:47

Afbeelding

Dit is mijn mondkapje, de enige die echt werkt!

xSCWx
Berichten: 7062
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:55

Houdt zo'n paprika wel goed de luchtstroom tegen? Of moet je dan een ui in je mond doen en 2 wortels in je neus?

kaatje77

Berichten: 10433
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 23:17

xSCWx schreef:
Houdt zo'n paprika wel goed de luchtstroom tegen? Of moet je dan een ui in je mond doen en 2 wortels in je neus?

:')

Kookaburra

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 23:42

Een bekende van mij heeft medische mondkapjes op bij coronapatiënten die vergelijkbaar zijn met de niet-medische mondkapjes van bijvoorbeeld hema en kruidvat. Uiteraard kan ik niet met zekerheid de kwaliteit van niet-medische mondkapjes bespreken, want ze hebben geen keurmerk... Maar dat ze makkelijk ademen geeft dus geen indicatie voor het ook doorlaten van virusdeeltjes.

Ik draag in de trein en op korte momenten een stoffen mondkapje. Mocht ik in de trein toch benauwd worden kan ik hem omwisselen voor een niet-medisch mondkapje. Als ik lang een mondkapje moet dragen (buiten de trein om) kies ik voor een niet-medische :)

Benauwdheid met mondkapjes komt, uitzonderingen daargelaten, ook wel eens voor bij verkeerd ademhalen omdat men schrik heeft voor te weinig lucht.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 01:34

moonsparkle schreef:
@superpony Google eens op neusmuts :') misschien als we ze net zo gewoon kunnen maken als het mondkapje hoeft niemand meer een koude neus. Nu draag m alleen soms binnen in huis, haha.


Hahaha, ja die had ik een keer gezien, maar ja...........

Maar nu maakt het allemaal niet meer uit en kan je alles wel aantrekken :)

xSCWx schreef:
Houdt zo'n paprika wel goed de luchtstroom tegen? Of moet je dan een ui in je mond doen en 2 wortels in je neus?
:+


Kookaburra schreef:
Een bekende van mij heeft medische mondkapjes op bij coronapatiënten die vergelijkbaar zijn met de niet-medische mondkapjes van bijvoorbeeld hema en kruidvat. Uiteraard kan ik niet met zekerheid de kwaliteit van niet-medische mondkapjes bespreken, want ze hebben geen keurmerk... Maar dat ze makkelijk ademen geeft dus geen indicatie voor het ook doorlaten van virusdeeltjes.

Ik draag in de trein en op korte momenten een stoffen mondkapje. Mocht ik in de trein toch benauwd worden kan ik hem omwisselen voor een niet-medisch mondkapje. Als ik lang een mondkapje moet dragen (buiten de trein om) kies ik voor een niet-medische :)

Benauwdheid met mondkapjes komt, uitzonderingen daargelaten, ook wel eens voor bij verkeerd ademhalen omdat men schrik heeft voor te weinig lucht.


Dat is denk ik ook wel zo. De eerste keer was in de wachtkamer en probeerde ik er niet aan te denken. Anderen begonnen over moeilijk ademen en toen begon ik er ook aan te denken.
Eenmaal bij de arts binnen in gesprek, nergens meer last van.......

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 02:40

Ninx schreef:
[ [url=m/acL96S.png]Afbeelding[/url] ]

Dit is mijn mondkapje, de enige die echt werkt!


Ga aub weg uit dit topic :')

MarliesV

Berichten: 15211
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 08:56

Mand schreef:
Ninx schreef:
[ [url=m/acL96S.png]Afbeelding[/url] ]

Dit is mijn mondkapje, de enige die echt werkt!


Ga aub weg uit dit topic :')


Nee joh, ik zit te wachten op een foto van Ninx met een pompoen over d'r kop :j

Een ander zijn voordeel (lekker warm) is in dit geval mijn nadeel, ik heb het altijd warm, laat staan met zo'n mondkapje op.
Laatst na het sporten ff lang de AH, warm lijf, mondkapje, bril. Het effect was niet handig haha.
Dus als een half blinde kip zonder bril op maar ff boodschapjes gedaan.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:05

Ik heb mijn (2e) mondkapje van vistaprint al binnen 10 dagen na bestelling en dat had ik nog niet verwacht met de huidige levertijden. Maar fijn :D kan ik mooi wisselen tussen 2 fijne ;)

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:45

Fleury schreef:
Ik heb mijn (2e) mondkapje van vistaprint al binnen 10 dagen na bestelling en dat had ik nog niet verwacht met de huidige levertijden. Maar fijn :D kan ik mooi wisselen tussen 2 fijne ;)


Hier was de 2e levering ook sneller! Ik heb er nu 4 waarvan één zelf ontworpen. We kunnen er wel even tegen aan haha.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78533
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:53

Ik heb op de mijne 19 dagen moeten wachten (incl. weekenden). Maar vind ze wel erg fijn die van vistaprint, mijn man ook. Had er 2 voor mezelf en 2 voor mijn man besteld.

Ik heb deze en deze.