Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
senna21

Berichten: 11871
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 23:29

Gefeliciteerd met je verjaardag Sierdsma.
Wat fijn dat je vader je toch heeft gebeld. +:)+

Independence
Berichten: 1379
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 00:00

Ik ben vandaag tot de conclusie gekomen dat ik echt helemaal niks kan. En na jaren vechten voor een klein beetje zelfwaardering ben ik verdrietig dat het in één dag weer compleet mis is

PotjeMayo

Berichten: 572
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 00:44

Wat vreselijk Karlijn! Een hele dikke knuffel van mij :knuffel:

Siers83

Berichten: 7365
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 07:43

MoniekJ schreef:
Karlijn, hele dikke knuffel :knuffel:
Siersma, Gefeliciteerd en wat fijn dat je vader toch nog gebeld heeft.

Ik zit zo ontzettend in de knoop met mezelf. Denk waar doe ik het nog voor? Ben/voel me vreselijk eenzaam. Het liefst verstop ik mezelf in bed. Tegen mezelf gezegd dat ik de huisarts moet bellen, maar ligt beetje ingewikkeld ofzo.
Of ik denk gewoon in doemscenario’s.

Bellen hoor! Ze kunnen je echt wel helpen en je zal opgelucht zijn als je t gedaan hebt

CalipsoLover

Berichten: 5577
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:26

Ik moet ook even m’n ding kwijt...

Ik voel me zo ongelofelijk ellendig de laatste tijd. Door corona veel minder sociaal contact en niet het gevoel dat ik van mijn studententijd kan genieten. Ik ben bang om ziek te worden en tegelijk voel ik me zo geïsoleerd... Tegelijkertijd ook boos op mijn school omdat er een heleboel mensen van mijn klas positief getest zijn maar zij niks ondernemen qua maatregelen en ons nog steeds kosten wat het kost naar school willen laten komen, ook voor lessen die online kunnen. Dan nog eens ruzie met m’n vader (niks nieuws) maar blijkbaar vind hij me niet wijs genoeg terwijl ik die man op 3 jaar tijd misschien 10 keer gezien heb. Ik ben eenzaam, overstressed en helemaal overprikkeld. Breekt de kerel met wie ik omging nog eens mijn hart én krijg ik vannacht opeens heel heftige pijn en vermoed ik een blaas of nierontsteking. Zit nu in bad omdat dit het enige is wat tot nu toe helpt. Heb gisteren ook maar al mijn sociale media verwijderd omdat ik gewoon even klaar ben met alles en iedereen. |(

Zertab

Berichten: 12276
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:56

CalipsoLover schreef:
Ik moet ook even m’n ding kwijt...

Ik voel me zo ongelofelijk ellendig de laatste tijd. Door corona veel minder sociaal contact en niet het gevoel dat ik van mijn studententijd kan genieten. Ik ben bang om ziek te worden en tegelijk voel ik me zo geïsoleerd... Tegelijkertijd ook boos op mijn school omdat er een heleboel mensen van mijn klas positief getest zijn maar zij niks ondernemen qua maatregelen en ons nog steeds kosten wat het kost naar school willen laten komen, ook voor lessen die online kunnen. Dan nog eens ruzie met m’n vader (niks nieuws) maar blijkbaar vind hij me niet wijs genoeg terwijl ik die man op 3 jaar tijd misschien 10 keer gezien heb. Ik ben eenzaam, overstressed en helemaal overprikkeld. Breekt de kerel met wie ik omging nog eens mijn hart én krijg ik vannacht opeens heel heftige pijn en vermoed ik een blaas of nierontsteking. Zit nu in bad omdat dit het enige is wat tot nu toe helpt. Heb gisteren ook maar al mijn sociale media verwijderd omdat ik gewoon even klaar ben met alles en iedereen. |(


Klinkt heftig. :knuffel: en ook erg herkenbaar. Zit ook niet lekker in mijn vel. Werk loopt niet. Langere tijd geleden ook gedumpt door een jongeman.
Mocht je behoefte hebben aan een app maatje of iets, mijn inbox staat altijd open :)

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:58

CalipsoLover schreef:
Ik moet ook even m’n ding kwijt...

Ik voel me zo ongelofelijk ellendig de laatste tijd. Door corona veel minder sociaal contact en niet het gevoel dat ik van mijn studententijd kan genieten. Ik ben bang om ziek te worden en tegelijk voel ik me zo geïsoleerd... Tegelijkertijd ook boos op mijn school omdat er een heleboel mensen van mijn klas positief getest zijn maar zij niks ondernemen qua maatregelen en ons nog steeds kosten wat het kost naar school willen laten komen, ook voor lessen die online kunnen. Dan nog eens ruzie met m’n vader (niks nieuws) maar blijkbaar vind hij me niet wijs genoeg terwijl ik die man op 3 jaar tijd misschien 10 keer gezien heb. Ik ben eenzaam, overstressed en helemaal overprikkeld. Breekt de kerel met wie ik omging nog eens mijn hart én krijg ik vannacht opeens heel heftige pijn en vermoed ik een blaas of nierontsteking. Zit nu in bad omdat dit het enige is wat tot nu toe helpt. Heb gisteren ook maar al mijn sociale media verwijderd omdat ik gewoon even klaar ben met alles en iedereen. |(


:knuffel: :knuffel:

PotjeMayo

Berichten: 572
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:48

Ik kom ook weer even alles eruitgooien

mn hoofd zit zo vol de laatste tijd... volgende week toetsweek maar ik ben zo bang dat ik dan alles vergeet wat ik heb geleerd.. ik was de hele nacht wakker. viel pas in slaap iets na half 6. werd wakker om 2u vanmiddag omdat mn moeder zich afvroeg wrm ze geen licht zag onder mn deur. uitgelegd en ze begreep het gelukkig. oma ligt in ziekenhuis ivm benauwdheid. heeft al lang leukemie en nu corona erbij... ik weet niet of het corona of de leukemie is of een longontsteking ( die heeft ze vaak gehad )
en ik wil overgaan dit jaar. anders moet ik mn vriendengroep weer missen en ik vind het best lastig om nieuwe vrienden te maken ivm groepjes die al gevormd zijn etc.
hopelijk gaat het binnenkort wel wat beter. ik voel me zo leeg vanbinnen atm... verdriet omdat het niet lukt maar verder leegte. ik voel dat ik moet huilen maar ik kan het niet... en ik huil vaak dus dat is nieuw...

;(

Zertab

Berichten: 12276
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:12

Dat iemand waar ik veel om geef zo ongeveer gezegd heeft dat ik te onmogelijk ben voor een relatie. Au. Genoeg voeding voor mijn onzekerheid weer om mijn datingapps er maar af te gooien.

Myfairytale
Berichten: 5395
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 21:20

Ik lees nog steeds mee, maar heb geen tijd om op iedereen te reageren. Sorry sorry sorry.

Wel heel veel sterkte en een dikke knuffel voor allemaal! :(:)

Zertab

Berichten: 12276
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:30

Oké ik ben een wrak. Bij elk werk mailtje waarin staat dat iets even anders loopt of er een taak naar mij komt, moet ik huilen. Omdat ik alles tegelijk wil doen en alles belangrijk vind. En dat gaat niet

Jenara

Berichten: 1570
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:52

Wat een verhalen hier weer, ik leef met jullie allemaal mee en wou dat ik kon helpen!

@CalypsoLover, bah, wat een rotsituatie! Ik begrijp helemaal dat je er even klaar mee bent! Probeer inderdaad even terug wat rust te vinden bij jezelf en dan kan je er terug beter tegen! Na regen komt vaak zonneschijn!

@Maylene0910, Voor jou hetzelfde, eventjes rust proberen vinden! Als je jezelf de kans kan geven om eventjes tot rust te komen, gaat alles daarna weer wat beter! Niet té druk maken om die toetsen! Als ik vroeger panikeerde over toetsen en punten en niet slagen, dat zette mijn mama me onder een dekentje voor een leuke film, met iets lekkers erbij. Als ik dan weer gekalmeerd was, ging alles daarna weer stukken beter! Succes in ieder geval!!

@Zertab, auw, wat gemeen! Ik snap dat het niet goed is voor je onzekerheid, maar laat het ook niet te hard aan je komen, iemand die zoiets zegt, is je ook gewoon niet waard. Iedereen heeft het wel eens moeilijk en is wel eens onaangenaam, dat hoeft niet te betekenen dat je in geen enkele relatie kan functioneren. Het is niet omdat deze persoon niet met jou overweg kan, dat andere dat ook niet kunnen!
Dat vele huilen en niets meer kunnen verdragen is erg herkenbaar, ik weet nog dat ik in erge stressperiodes kon uitbarsten in tranen van een lepel die ik op de grond liet vallen. Als je kan, probeer een dagje voor jezelf te nemen, ook even proberen tot innerlijke rust komen!

Ik had een tijdje terug hier een bericht gepost dat even alles tegelijk tegen zat en wat waren jullie reacties hier fijn! Ondertussen gaat hier alles terug goed, ben weer helemaal op de goede weg! Dus nooit wanhopen, het kan alleen maar weer beter gaan!

MoniekJ

Berichten: 3593
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:39

Ben zo moe van de dagelijkse gevechten met mezelf. Het laten lijken dat alles perfect gaat met mij. Om ondertussen te denken om hele lading pillen naar binnen te gooien. Te gaan slapen en niet wakker te worden.
Ik hoop dat ik maandag dit ook tegen de huisarts kan vertellen. Klap altijd dicht.

Zertab

Berichten: 12276
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:42

MoniekJ schreef:
Ben zo moe van de dagelijkse gevechten met mezelf. Het laten lijken dat alles perfect gaat met mij. Om ondertussen te denken om hele lading pillen naar binnen te gooien. Te gaan slapen en niet wakker te worden.
Ik hoop dat ik maandag dit ook tegen de huisarts kan vertellen. Klap altijd dicht.


Misschien opschrijven en laten lezen aan de huisarts?

:knuffel:

Independence
Berichten: 1379
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 00:02

Zoveel zelfhaat |o En mijn omgeving begrijpt dat gewoon niet

Suzanne F.

Berichten: 49284
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:45

Ik heb zo met jullie te doen. Ik heb me ook ooit zo gevoeld en wilde ook er ook liever niet meer zijn. De mensen die er aandacht aan gaven maakte het alleen maar erger en andere mensen deden net of er niks aan de hand was en negeerden het dus en maakte het daarmee ook erger. Want ergens wil je gehoord worden en gezien worden. Maar niemand kan je echt helpen.
Ik heb meerdere jaren therapie gehad, het heeft me geholpen om dingen meer in perspectief te zien maar het stukje zelfacceptatie en vrede hebben met jezelf kwam pas later. Ik heb echt het gevoel gevonden te zijn in de wanhoop en vanaf daar ging het elke maand beter. Ik hoop zo dat dit ook voor jullie is weggelegd. Ik denk aan jullie in ieder geval.

Zertab

Berichten: 12276
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:19

Suzanne F. schreef:
Ik heb zo met jullie te doen. Ik heb me ook ooit zo gevoeld en wilde ook er ook liever niet meer zijn. De mensen die er aandacht aan gaven maakte het alleen maar erger en andere mensen deden net of er niks aan de hand was en negeerden het dus en maakte het daarmee ook erger. Want ergens wil je gehoord worden en gezien worden. Maar niemand kan je echt helpen.
Ik heb meerdere jaren therapie gehad, het heeft me geholpen om dingen meer in perspectief te zien maar het stukje zelfacceptatie en vrede hebben met jezelf kwam pas later. Ik heb echt het gevoel gevonden te zijn in de wanhoop en vanaf daar ging het elke maand beter. Ik hoop zo dat dit ook voor jullie is weggelegd. Ik denk aan jullie in ieder geval.


Ook voor jou: :knuffel: :knuffel: :knuffel:

Suzanne F.

Berichten: 49284
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:28

Lief de knuffel maar ik heb hem niet meer nodig. Ik ben zoveel meer dan ik toen was. Ik wist niet eens wie ik toen was en wat ik belangrijk vond. Inmiddels kan ik echt zeggen er sterker uitgekomen te zijn en weer ‘heel’ te zijn.
Ik gun dat de anderen uit dit topic ook. En jou ook Zertab. Ik hoop dat je ook eens kan zeggen dat je jezelf respecteert en accepteert zoals je bent en dat het goed is zo, dat je je innerlijke rust vind en dat niets of niemand je nog eens zo diep kan laten gaan.

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:35

Prachtig geschreven SuzanneF.

Er wordt altijd gezegd dat je door een (heel) diep dal moet gaan om er daarna zoveel sterker uit te komen .
Daar heb je even niks aan als je in dat diepe dal zit en je het erg zwaar hebt ,maar geloof me ..ooit wordt het weer beter ..
Er is altijd licht aan het einde van de periode ..
Lees in dit topic stilletjes mee , is een heel fijn en warm topic en fijn voor degene in het diepe dal om steun en een luisterend oor te krijgen ..
Voor iedereen die het nodig heeft een hele dikke knuffel ,hou vol en wees een beetje lief voor jezelf :knuffel:

Anoniem

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:22

Even een knuffel voor iedereen die het hier nodig heeft <3

Independence
Berichten: 1379
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:57

Mooie woorden SuzanneF! Ik hoop ook ooit te kunnen zeggen dat ik uit het dal ben gekomen en dat het goed met me gaat

MoniekJ

Berichten: 3593
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:24

Zertab schreef:
MoniekJ schreef:
Ben zo moe van de dagelijkse gevechten met mezelf. Het laten lijken dat alles perfect gaat met mij. Om ondertussen te denken om hele lading pillen naar binnen te gooien. Te gaan slapen en niet wakker te worden.
Ik hoop dat ik maandag dit ook tegen de huisarts kan vertellen. Klap altijd dicht.


Misschien opschrijven en laten lezen aan de huisarts?

:knuffel:


Gelukkig ging het ‘goed’ vandaag bij de huisarts. Hij kent me erg goed dus had weinig woorden nodig. Sta nu ingeschreven en ik word gebeld. Moest ondertussen ook contact houden met hem.

Mooi geschreven SuzanneF!

PotjeMayo

Berichten: 572
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:44

ouders net terug van ziekenhuis bezoek bij oma... net kleine update gekregen;
ze ligt nog op de ic aan de beademing. ze gaat heeel langzaam achteruit. ze gaat steeds 2 stappen vooruit en 3 achteruit eigenlijk om het zo te uit te leggen... Voor ons is het afwachten wat er gaat gebeuren. aangezien ze langzaam achteruit gaat kan ze straks ineens weg zijn of niet.
ook heeft dus dus blijkbaar een ontsteking maar ze weten niet waar. en de antibiotica slaat niet aan dus ze gaan nu nog zwaardere geven en hopen dat dat helpt. en mocht ze overlijden dan reanimeren ze niet omdat het dan niet haar hart is maar de rest wat ze heeft wat teveel is geworden.

concentratie om te leren voor toetsweek in 1 keer weg...

Zertab

Berichten: 12276
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:46

Bah ik moet echt mijn zin en energie uit mijn tenen halen vandaag. Alles is ook echt teveel, meteen traanogen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:25

Zertab schreef:
Bah ik moet echt mijn zin en energie uit mijn tenen halen vandaag. Alles is ook echt teveel, meteen traanogen :')



Oh, dat herken ik zo goed... Dat zijn echt poedersuiker...
Nu mag ik gelukkig zeggen dat ik dat al een tijd niet heb gehad, maar ik heb een heel moeilijke periode gehad dit jaar en toen was echt alles te veel, zelfs een vriendinnetje zien die iets kwam afgeven op mijn werk en daar klapte ik al van..