Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoniekJ

Berichten: 3597
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 22:51

Kaatastrof schreef:
Independence schreef:
Elke avond weer de gedachten aan een nieuwe dag, de angst voor een nieuwe dag en de tegenzin. Soms word ik er boos van, soms wanhopig en soms gewoon heel verdrietig. Het klinkt egoïstisch, maar ik ben verdrietig door het besef dat het leven waarschijnlijk nog lang niet klaar is voor mij

Vreselijk herkenbaar helaas ;( Moest het kunnen zou ik mijn leven willen geven aan iemand die er wel van kan genieten.


Hier hetzelfde, maar dan schaam ik mezelf. Mijn zus wilde niet dood en is toch gegaan. Het had ook beter andersom kunnen zijn.

Myfairytale
Berichten: 5419
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-20 23:19

Lieve lieve bokkers die het nodig zijn, hele dikke knuffel en veel sterkte!! :knuffel: :knuffel:
Hou alsjeblieft moed, hoe zwaar of donker het nu ook is, al is dat natuurlijk makkelijk zeggen voor een vreemde.

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 23:24

Ontzettend veel sterkte voor jullie...
Ik herken jullie gevoel, heb er zelf mee rondgelopen toen ik jonger was. Erover kunnen praten werkt helend! Al lost het praten an sich niets op, je kunt dan wel even je gedachten en gevoelens ventileren.
Hopelijk klaart jullie gevoel wat meer op, al is het maar kleine beetjes per keer.

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 23:30

Lori schreef:
@Soeboenoe, Herkenbaar ;( . Hier ook telkens voor ons neus verkocht en sinds de corona zijn de prijzen nog eens gestegen ook.


Ja de huizenmarkt is echt ziek op het moment. Het laatste huis waarop we geboden hebben, waren we ook écht verliefd op. Al hele plannen hoe we het zouden gaan inrichten, opties bedenken voor de katten i.c.m. openslaande tuindeuren...
We hadden écht een heel net bod gedaan, geen opmerkingen over hun datum van overdracht etc. Krijgen we via via te horen dat het huis voor 10.000 meer dan de vraagprijs is verkocht. -O-
Terwijl de makelaar zelf al gezegd had dat het huis écht enorm hoog geprijsd was voor de ruimte e.d. :\

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:27

Ik heb het echt even helemaal gehad met mijn huisbaas. De ene belediging na de andere die ze naar mijn hoofd slingert, maar ik ben de trut en psychisch gestoord persoon en ik beledig haar en heb een negatieve houding. Ik wil niets niets niets liever dan weg hier maar ik kan gewoon geen woonruimte vinden. Dreigen met politie bellen omdat ik mijn deur niet meer open wilde doen nadat ik aan had gegeven (met de deur open) geen gesprek met haar te willen voeren... Maar ik ben de bad guy. Maakt verder ook niet uit dat ik al twee jaar enorme spanningen heb, teruggevallen ben in depressie, mijn studie heb moeten stoppen omwille van mijn mentale gezondheid (want hè, studeren als je extreme suïcidale gedachten hebt is niet echt chill). Ik heb vooral nu op dit moment heel erg het gevoel dat ik me gewoon aanstel. Dat ik al anderhalf uur aan het huilen ben, maakt geen verschil.

N4N4
Berichten: 1115
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:06

Oei Knud , dit is geen fijne situatie.
Heb er verder niets aan toe toevoegen omdat ik er geen ervaring mee heb , maar wil je wel sterkte wensen .

Anoniem

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:56

Wat vervelend, Knudd! Wat wil ze van je dan? Sterkte, juist je huis zou een fijne plek moeten zijn.

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:34

culaccino schreef:
Wat vervelend, Knudd! Wat wil ze van je dan? Sterkte, juist je huis zou een fijne plek moeten zijn.


Kort gezegd, wil ze me er per 1 maart uit hebben omdat ze dan het huis zelf nodig heeft om in te wonen, vanuit een luxe probleem. Ze heeft een huis geërfd, die ze gaat verkopen om een nog te bouwen appartement te financieren. Technisch gezien heeft ze dus 3 woningen. Ik heb geweigerd een beëindigingscontract te ondertekenen omdat ik dus niet zeker weet of ik per maart wel een andere woning heb. Daarnaast zijn er nog meer dingen voorgevallen, waarbij ze vooral mij verwijt van het probleem zijn (zoals een ander internetabonnement aanvragen omdat met 4 man in een huis 10mb niet echt veel is, maar teveel gedoe, kost geld en is niet nodig, ondanks dat ik zelf had aangeboden om het te regelen en het p.p. maar 1,75 p.m. meer zou kosten).

Loodgieter moest komen want de CV bleef dus in storing vallen, maar dat kwam dus door geen doorstroming in het huis. Maar dat is dus mijn schuld omdat ik overdag mijn radiatoren niet open heb (maakt niet uit dat in 4 andere kamers nu dus de radiatoren dicht zijn...). En dan moet ik maar mijn 'gezonde verstand' gebruiken, terwijl ze voordat de loodgieters kwamen, haar eigen niet even gebruikte om mij dat simpele feit te vertellen. Moest ze ook nog even drie keer checken of ik wel naar iets anders op zoek was (ben ik al sinds ik hier woon, maar ze gelooft het toch niet). Ik heb daarna meermaals aangegeven geen zin te hebben in een gesprek met haar. Ze is een type dat graag door blijft praten. Op een gegeven moment heb ik vriendelijk bedankt en haar een fijne dag gewenst en de deur voor haar neus dicht gedaan. Probeerde ze daarna de deur weer open te doen, maar die hield ik tegen, daarna probeerde ze het te forceren. Toen liep ze weg terwijl ze me een trut noemde. Wat getier over de keuken en de vaat (zoals gewoonlijk), de koelkast, de bakken buiten en toen moest ze nog maar eens aan mijn deur komen want ze wilde nog wat vragen, of ik aub de deur open wilde doen. Ik heb dat niet gedaan. Uiteindelijk ben ik voor psychisch gestoord persoon uitgemaakt. Ze zou de politie wel bellen, en een huurverhoging doorvoeren en de rekening sturen van de loodgieter. En terwijl ze me een klein meisje noemde is ze het huis uit gegaan.

Ik heb daarna half hysterisch huilend mijn moeder gebeld, maar die kan helaas ook niet zoveel voor mij betekenen. Ik heb gelukkig ook wel sociale werkers vanuit WMO die me bijstaan, maar deze ongeplande confrontaties met haar heb ik liever gewoon niet. Omdat ze dan dus zulke dingen gaat zeggen en ik kan er niet op reageren. Voel me zo machteloos.

Anoniem

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:09

Ja, ik snap dat je je daar machteloos bij voelt. Wat een vervelend gedoe. Ik hoop dat je gauw een fijne andere plek vindt!

Kaatastrof

Berichten: 6268
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:53

Ik hoop dat je een oplossing vindt Knudd! Lijkt mij echt een rot situatie.. Zeker als je dan nog persoonlijk uitgemaakt wordt.. Bah.

Jullie zullen mij hier vast al beu gezien zijn, maar het lijkt wel of alles en iedereen tegen me is. Ik moet meer buiten komen, maar telkens als ik dat doe loopt er wel iets mis.. Met de honden wandelen was geen succes aangezien één van onze honden plots een wei inschoot en een hele horde koeien heeft achterna gezeten. Mijn andere hond kon ik net nog aanlijnen, dus die bleef bij me. Ik maar brullen en doen, met speeltje proberen aandacht te trekken.. niets, hond was weg. Nog proberen terug te lopen in de hoop dat ze me zou volgen.. noppes. De wei op was ook geen optie, was prikkeldraad en niet makkelijk open te maken. Ik heb nog nooit in mijn leven zo hard geschreeuwd maar uiteindelijk is ze dan toch gekomen.. (Ze jaagt de koeien enkel achterna, daarvoor zijn ze gefokt - ze bijt ze niet.. spreekt het echter niet goed hoor.. := ) Vervolgens had ik zin om nog eens te gaan skaten. Dus skates meegesleurd in een rugzak en naar een ander jaagpad gegaan. Bleek die dus NIET plat te zijn in het begin. Iets van niet meer kunnen stoppen, proberen het hek te grijpen en kei hard op de grond gesmakt. Bijna nog een dranghek op me getrokken omdat die toch niet zo vast stond als ik dacht.. Toppie :+ De zin was dan ook al snel weg en na een halfuurtje dan maar teruggekeerd. Vandaag met veel moeite mijzelf buiten gesleurd om te gaan rijden. Galopje op grasveld, ging prima - paardlief is super braaf de laatste tijd. Maar ik heb haar blijven pushen en paard dacht 'Euh, nee. Vliegen zal je.' En dat deed ik. Niet heel hard gevallen ofzo, maar reed met barebackpad dus dat betekende de rest van de rit te voet tot we een bankje tegen kwamen.

Enfin bij deze dus mijn 'buiten' avonturen van de laatste tijd :') Snappen jullie waarom ik de hoop begin te verliezen?

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 18:16

Ik zit er een beetje doorheen, alles loopt slecht. Heb het de afgelopen 4 jaar bijna nooit mee gehad, alles wat ik doe of wil doen sta ik tenminste voor 2 tegenslagen, ik wil gewoon dat 1 ding is een keer goed loopt.

Ik sta onder zoveel stress dat als de vuilniszak lekt ik al moet huilen.

Zertab

Berichten: 12321
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:27

AylaL schreef:
Ik zit er een beetje doorheen, alles loopt slecht. Heb het de afgelopen 4 jaar bijna nooit mee gehad, alles wat ik doe of wil doen sta ik tenminste voor 2 tegenslagen, ik wil gewoon dat 1 ding is een keer goed loopt.

Ik sta onder zoveel stress dat als de vuilniszak lekt ik al moet huilen.


:knuffel:

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 07:35

Ik ben verdrietig vandaag omdat ik jarig ben. Ik heb ruzie met mn moeder en verwacht dan ook niks te horen van mn ouders. Ook met mn schoonmoeder loopt t nu niet lekker, dus verwacht daar ook weinig van. Wou nu al dat deze dag voorbij was...

Suzanne F.

Berichten: 49399
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:02

Siersma schreef:
Ik ben verdrietig vandaag omdat ik jarig ben. Ik heb ruzie met mn moeder en verwacht dan ook niks te horen van mn ouders. Ook met mn schoonmoeder loopt t nu niet lekker, dus verwacht daar ook weinig van. Wou nu al dat deze dag voorbij was...


Aguttie, dikke knuffel. Toch gefeliciteerd van mij. Ik weet inderdaad nog dat ik jaren geleden ook zo op zag tegen mijn verjaardag. Het was heel confronterend. Verdrietig om wat ooit geweest is en nu mist.
Maar echt, dit gaat voorbij en ook jij vindt je weg en kan weer blij zijn met je verjaardag en met kerst. Wees maar lief voor jezelf.

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:20

Dank je. Ik vier mn verjaardag verder niet, maar een felicitatie van mn ouders zou we fijn zijn

N4N4
Berichten: 1115
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:18

Ook van mij van harte met je verjaardag :(:)

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 18:06

Iedereen bedankt voor de felicitaties. Heb wel een kaartje van mn schoonouders gehad. Maar mn eigen ouders tot nu toe niks. Maakt dat ik t geen leuke dag vind vandaag

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 18:10

Siersma schreef:
Iedereen bedankt voor de felicitaties. Heb wel een kaartje van mn schoonouders gehad. Maar mn eigen ouders tot nu toe niks. Maakt dat ik t geen leuke dag vind vandaag

Wat vervelend! Ook al vier je je verjaardag niet, is het toch wel fijn om iets van felicitaties te krijgen.

Dus bij deze, van harte gefeliciteerd! Heel veel party smileys zodat je toch aangemoedigd wordt om een beetje een goede dag te hebben!
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:16

emilyslaluna schreef:
Siersma schreef:
Iedereen bedankt voor de felicitaties. Heb wel een kaartje van mn schoonouders gehad. Maar mn eigen ouders tot nu toe niks. Maakt dat ik t geen leuke dag vind vandaag

Wat vervelend! Ook al vier je je verjaardag niet, is het toch wel fijn om iets van felicitaties te krijgen.

Dus bij deze, van harte gefeliciteerd! Heel veel party smileys zodat je toch aangemoedigd wordt om een beetje een goede dag te hebben!
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Dank je, ik heb nu iig een lach op mn gezicht :)

Suzanne F.

Berichten: 49399
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:54

En van mij nog: *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* :# :# :# :# :# :# :# *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* :# :# *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* :# :# :# *\%/* _-:( _-:( _-:( Y)(^) Y)(^) Y)(^) Y)(^) Y)(^) Y)(^) Y)(^) Y)(^) Y)(^) [&] [&] [&] [&] [&] [&] [&] [&]

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:20

Bedankt dames. Voel me echt een stuk beter door jullie, echt heel erg bedankt!

PotjeMayo

Berichten: 575
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:05

nog van harte met je verjaardag!

_Karlijn
Berichten: 6493
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:03

Ik ben intens verdrietig om mijn beste vriendin, die op 8 maart suïcide heeft gepleegd. Ik hoef alleen haar naam maar op te schrijven en ik ga weer in standje ontroostbaar |(

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:32

Karlijn hele dikke knuffel.

Mijn dag is iets beter nu. Lekker gebakje gegeten met mn vent en mn lieve papa heeft toch nog eventjes gebeld. Weet dat mn moeder t niet leuk vind maar hij doet t toch ondanks dat ie wss ruzie met mn noeder erom krijgt

MoniekJ

Berichten: 3597
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 23:20

Karlijn, hele dikke knuffel :knuffel:
Siersma, Gefeliciteerd en wat fijn dat je vader toch nog gebeld heeft.

Ik zit zo ontzettend in de knoop met mezelf. Denk waar doe ik het nog voor? Ben/voel me vreselijk eenzaam. Het liefst verstop ik mezelf in bed. Tegen mezelf gezegd dat ik de huisarts moet bellen, maar ligt beetje ingewikkeld ofzo.
Of ik denk gewoon in doemscenario’s.