Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 21:39

Dat de wc niet open is vind ik ook lastig. Ik moet altijd zo plassen van zwemmen. En ben vast niet de enige. Ben wel een van de weinigen denk ik die er dus echt uit gaat dan. Ik gok zomaar dat toch wel veel mensen nu gewoon in het zwembad plassen := . Daar moet je maar niet teveel over nadenken.

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 22:24

verootjoo schreef:
Het verbaast mij vooral dat er nog mensen zijn die denken dat je van een ventilator, open raam, of weersveranderingen ziek/snotterig wordt...
Dat wordt je van een virus, er zijn er talloze van, maar dat kan dus ook door het coronavirus tegenwoordig.


Helemaal eens... Ik wordt echter niet ziek van open ramen en weersveranderingen, maar ik heb wel standaard last van airco’s, climate control systemen etc (oftewel: gebrek aan frisse lucht) en een hele lichte vorm van hooikoorts. Te lang in airco resulteert standaard in droge ogen, niezen en een kuchje. Ik heb het hele jaar door een lichte loopneus. Als ik dat allemaal ga beschouwen als mogelijke Corona kom ik niet meer aan werken toe en zit ik totdat ik gevaccineerd ben in quarantaine. Dat doe ik dus niet.

Vorige week voelde ik ineens een ander soort kriebel en loopneus dan de standaard variant, en kreeg ik ook nog eens barstende koppijn. Direct netjes laten testen en in quarantaine gegaan. Gelukkig niets aan de hand. Maar het blijft dus wat mij betreft gewoon gezond verstand gebruiken.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:08


Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:29

Dus dat is een soort 'verplicht' in een vakantiewoning verblijven... je kunt het erop uitkienen als je zou willen.. :+

Overigens.. ik vind het met die testen ook lastig, als je inderdaad ziet hoeveel mensen in dat andere topic getest worden en negatief testen. Maar ook hoe de berichtgevingen zijn:'de testen zijn niet 100% betrouwbaar' en dan vlak daarna 'hoera, negatief getest'. Dus als het jezelf betreft geloof je het wel?
(ik zou echt de scheitbalen hebben, eerst een test waarbij ze een wattenstaaf totaan je voorhoofd duwen (waarom hebben wij de andere testen nog niet?) en dan horen dat je geen Covid hebt, en dan in je achterhoofd bedenken 'ja dat zeggen ze nu wel, maar toch..'

... én hoeveel mensen blijkbaar standaard snotterig zijn... Iedereen kan Covid hebben, behalve precies die mensen :+ En zo lopen er dus nog heel wat rond buiten denk ik :j want niemand wil in quarantaine denk... ?

Overigens meende ik iets gelezen te hebben over hoe Iran het doet, maar dat blijkt misschien ook wat anders te zijn dan ze vertellen:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... misleidend
dus 42.000 ip 14.405...
Dat illustreerd denk ook wel een beetje dat je lastig naar een aantal andere landen kunt kijken en kunt aangeven 'kijk, zij doen het goed'.. het blijft per land gewoon lastig hoe het aangepakt moet worden denk ik?

Overigens.. een mondkapje is al een overtreding van een wet.. ik denk dat verplicht quarantaine niet heel goed ontvangen gaat worden.. ?

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:32

Destination schreef:
Net gearriveerd op de vakantiebestemming en gelijk positief getest. De vakantie van enkele dagen gaat toch wat langer duren, want ze zitten verplicht in quarantaine nu.

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/belg ... ~a19e99e9/



Lago Maggiore ? Er zijn slechtere plekken om die quarantaine uit te zitten :=

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:42

Cer, bet testbeleid en registratie is inderdaad zo verschillend per land dat we pas over minimaal een jaar, waarschijnlijk langer pas weten hoe het eigenlijk was.
Het John Hoppkins instituut heeft recent data voor Italie uitgewerkt (antistoffen) en daaruit kwam dat waarschijnlijk 1 op de 3 (33%) mensen nooit symptomen krijgt. Dan is niet alleen het aantal geinfecteerden overal fout, maar daarmee daalt ook het sterfte percentage aanzienlijk.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:27

Pandora2 schreef:
Destination schreef:
Net gearriveerd op de vakantiebestemming en gelijk positief getest. De vakantie van enkele dagen gaat toch wat langer duren, want ze zitten verplicht in quarantaine nu.

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/belg ... ~a19e99e9/



Lago Maggiore ? Er zijn slechtere plekken om die quarantaine uit te zitten :=

Ik weer alleen niet hoe veel ze ervan zien vanuit hun vakantiewoning :))

BigOne
Berichten: 38438
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:37

Sizzle schreef:
Cer, bet testbeleid en registratie is inderdaad zo verschillend per land dat we pas over minimaal een jaar, waarschijnlijk langer pas weten hoe het eigenlijk was.
Het John Hoppkins instituut heeft recent data voor Italie uitgewerkt (antistoffen) en daaruit kwam dat waarschijnlijk 1 op de 3 (33%) mensen nooit symptomen krijgt. Dan is niet alleen het aantal geinfecteerden overal fout, maar daarmee daalt ook het sterfte percentage aanzienlijk.

Ik ging al eerder aan dat de huidige cijfers van positieve besmettingen tegenover het sterftecijfer een vertekend beeld geven. Wanneer de mortaliteit een half procent is en er op dit moment 700.000 doden zijn kun je nagaan wat het werkelijke besmettingscijfer zal zijn.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:40

Dat klopt wasrschijnlijk wereldwijd gezien, maar niet perse per individueel land Bigone, niet ieder land zal dezelfde mortaliteit hebben voor iedere ziekte. Het is bekend dat de mortaliteit van influenza ook veel hoger is in Italie dan in de meeste andere europese landen.
Zo is in Amerika bijv Influenza nog een serieus risico met overlijden bij zwangeren terwijl dit in Europa amper het geval is.
Als vergrijzing een rol speelt bij corona dan zul je dat ook terug zien in verschillen per land/regio.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 04-08-20 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:41

bigone schreef:
Sizzle schreef:
Cer, bet testbeleid en registratie is inderdaad zo verschillend per land dat we pas over minimaal een jaar, waarschijnlijk langer pas weten hoe het eigenlijk was.
Het John Hoppkins instituut heeft recent data voor Italie uitgewerkt (antistoffen) en daaruit kwam dat waarschijnlijk 1 op de 3 (33%) mensen nooit symptomen krijgt. Dan is niet alleen het aantal geinfecteerden overal fout, maar daarmee daalt ook het sterfte percentage aanzienlijk.

Ik ging al eerder aan dat de huidige cijfers van positieve besmettingen tegenover het sterftecijfer een vertekend beeld geven. Wanneer de mortaliteit een half procent is en er op dit moment 700.000 doden zijn kun je nagaan wat het werkelijke besmettingscijfer zal zijn.

Maar dat hoeft toch niet verkeerd te zijn? Dat besmettingscijfer?
Op zich is het nog steeds niet ‘erg’ als mensen ziek zijn. Zo worden we nou eenmaal ziek. Het wordt vervelend als er veel mensen sterven of dingen eraan over houden.
Mijn graadmeter gaat daar de FB pagina’s niet zijn want daar zijn gewoon ook een heleboel bijzondere mensen die zich wat mij betreft aanstellen en overal wat ergs in zien. En dan heb ik het niet over specifiek over de Corona pagina’s maar over andere groepen over bepaalde aandoeningen.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:46

Lenaatje, het aantal besmettinging zou dus veel hoger liggen dan we nu eigenlijk weten. Pas als alle data uitgewerkt is weten we dus pas hoe veel mensen daadwerkelijk besmet waren en pas dan kun je weten welke maatregelen echt zinvol waren.
Voor Italie gaan ze uit dat het aantal potentieel 6x hoger licht dan tot nu toe geregistreerd. Daarom snap ik niet goed waarom men zo verwijtend naar Iran kijkt.
Ook alle Europese landen zullen waarschijnlijk uiteindelijk op andere cijfers uitkomen.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:48

Sizzle schreef:
Lenaatje, het aantal besmettinging zou dus veel hoger liggen dan we nu eigenlijk weten. Pas als alle data uitgewerkt is weten we dus pas hoe veel mensen daadwerkelijk besmet waren en pas dan kun je weten welke maatregelen echt zinvol waren.
Voor Italie gaan ze uit dat het aantal potentieel 6x hoger licht dan tot nu toe geregistreerd. Daarom snap ik niet goed waarom men zo verwijtend naar Iran kijkt.
Ook alle Europese landen zullen waarschijnlijk uiteindelijk op andere cijfers uitkomen.

Conclusies wil ik er ook nog niet uithalen. Helemaal niet over maatregelen dat is toch achteraf gepraat en dan nog kan je nooit zeker zijn. Dat het aantal besmettingen eigenlijk hoger ligt lijkt mij ook logisch! Bijna nergens is meteen goed getest.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 04-08-20 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78569
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:49

Destination schreef:
Net gearriveerd op de vakantiebestemming en gelijk positief getest. De vakantie van enkele dagen gaat toch wat langer duren, want ze zitten verplicht in quarantaine nu.

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/belg ... ~a19e99e9/


Ach jee zeg, hopelijk voelen jullie je al snel weer beter. Goed om te lezen dat er veel hulp is vanuit de plaats zelf.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:50

Neonlight schreef:
Destination schreef:
Net gearriveerd op de vakantiebestemming en gelijk positief getest. De vakantie van enkele dagen gaat toch wat langer duren, want ze zitten verplicht in quarantaine nu.

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/belg ... ~a19e99e9/


Ach jee zeg, hopelijk voelen jullie je al snel weer beter. Goed om te lezen dat er veel hulp is vanuit de plaats zelf.

Geloof niet dat dit over de bokker in kwestie gaat haha. Wel een lieve reactie.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:57

Neonlight schreef:
Destination schreef:
Net gearriveerd op de vakantiebestemming en gelijk positief getest. De vakantie van enkele dagen gaat toch wat langer duren, want ze zitten verplicht in quarantaine nu.

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/belg ... ~a19e99e9/


Ach jee zeg, hopelijk voelen jullie je al snel weer beter. Goed om te lezen dat er veel hulp is vanuit de plaats zelf.

Bedankt voor je lieve reactie, maar ik zit veilig in mijn eigen woning in Duitsland ;)

BigOne
Berichten: 38438
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:57

Fb sites? Het word vanaf het begin al geroepen door officiële kanalen dat het aantal besmettingen veel hoger ligt dan er werkelijk bevestigd zijn. Dus logisch dat het sterftecijfer procentueel veel lager is. Dat doet niets af aan de ernst van de ziekte en is zeker geen poging om het hele Corona verhaal te bagatelliseren zoals inderdaad door sommigen op Facebook word verkondigd . Die zeggen het om allerlei maatregelen tot onzin te bestempelen en daar hoor ik zeker niet bij. Of de mortaliteit nu een half , één of zes % is waar het nu nog op staat , elke dode is er eentje teveel indien dat door het aso gedrag van mensen komt.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:02

Ah, bedoeld Lenaatje het zo, dat had ik even gemist. Nee, het was niet om te bagatalliseren, het heeft echter wel een enorme impact op de effectiviteit van je maatregelen en het geeft weer veel onderzoeksmateriaal. Uiteindelijk wil de wetenschap natuurlijk graag weten waarom een grote groep totaal niet betroffen is want dat kan weer tot een medicatie voeren.

Het kan natuurlijk wel zorgelijk zijn als je weet dat potentieel 30% van de geinfecteerde mensen infectieus kan zijn zonder enig symptoom. Aangezien die mensen nog steeds niet goed te vinden zijn blijft het natte vinger werk om te weten of ze wel of niet infectieus zijn.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:05

bigone schreef:
Fb sites? Het word vanaf het begin al geroepen door officiële kanalen dat het aantal besmettingen veel hoger ligt dan er werkelijk bevestigd zijn. Dus logisch dat het sterftecijfer procentueel veel lager is. Dat doet niets af aan de ernst van de ziekte en is zeker geen poging om het hele Corona verhaal te bagatelliseren zoals inderdaad door sommigen op Facebook word verkondigd . Die zeggen het om allerlei maatregelen tot onzin te bestempelen en daar hoor ik zeker niet bij. Of de mortaliteit nu een half , één of zes % is waar het nu nog op staat , elke dode is er eentje teveel indien dat door het aso gedrag van mensen komt.

Die mensen neem ik niet eens serieus :')
Zelfs de blauwalg in het zwemwater hier komt door de overheid die het Corona virus gebruikt om ons angst aan te jagen en blauwalg gebruikt om ons niet te laten samenzweren bij het zwemwater :j

Maar ik bedoelde de mensen die restklachten ervaren van Corona. Ik geloof direct dat er veel mensen zijn met restklachten en dat deze zeee serieus genomen moeten worden!
Maar ik geloof niet iedereen op deze pagina’s over de ernst van hun klachten.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:05

Sizzle schreef:
Ah, bedoeld Lenaatje het zo, dat had ik even gemist. Nee, het was niet om te bagatalliseren, het heeft echter wel een enorme impact op de effectiviteit van je maatregelen en het geeft weer veel onderzoeksmateriaal. Uiteindelijk wil de wetenschap natuurlijk graag weten waarom een grote groep totaal niet betroffen is want dat kan weer tot een medicatie voeren.

Het kan natuurlijk wel zorgelijk zijn als je weet dat potentieel 30% van de geinfecteerde mensen infectieus kan zijn zonder enig symptoom. Aangezien die mensen nog steeds niet goed te vinden zijn blijft het natte vinger werk om te weten of ze wel of niet infectieus zijn.

Sorry was misschien niet zo duidelijk. Ik heb m’n nek verrekt tijdens het paardrijden in de regen. Ik ben wat warrig door de spierverslapper :')
Ik reageer daar altijd heftiger op dan ik denk :')
Dus normaal sla ik over maar ik kreeg de kramp er echt niet meer uit.

Kinke

Berichten: 20572
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:09

pffff...mijn vader (woont in noord Drenthe) vindt het nog steeds allemaal niet zo serieus. Hij moet donderdag naar het UMC voor de uitslag van een scan. De beste man is al een aantal jaren onder behandeling voor blaaskanker en darmkanker, heeft diabetes, een stoma en een hoge bloeddruk. Hij valt toch wel redelijk in de risicogroep ;)
Gelukkig komen alle berichten die het UMC plaatst in mijn email terecht. Hij moest dus nog een vragenlijst mbt corona invullen. Ik bel dus naar hem, neeeeee...in het UMC hoef je niks te melden over corona volgens hem. Maar goed dat ik het dus online kon invullen voor hem. Braaf alle vragen bij langs gegaan en verstuurd via zijn dossier. Toch handig zo :D

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:11

Kinke schreef:
pffff...mijn vader (woont in noord Drenthe) vindt het nog steeds allemaal niet zo serieus. Hij moet donderdag naar het UMC voor de uitslag van een scan. De beste man is al een aantal jaren onder behandeling voor blaaskanker en darmkanker, heeft diabetes, een stoma en een hoge bloeddruk. Hij valt toch wel redelijk in de risicogroep ;)
Gelukkig komen alle berichten die het UMC plaatst in mijn email terecht. Hij moest dus nog een vragenlijst mbt corona invullen. Ik bel dus naar hem, neeeeee...in het UMC hoef je niks te melden over corona volgens hem. Maar goed dat ik het dus online kon invullen voor hem. Braaf alle vragen bij langs gegaan en verstuurd via zijn dossier. Toch handig zo :D

En toch verbaast me die houding niet, Drenthe is een van de veiligste regio’s in Europa. Ik merk dat bij mijn ouders op het Groningse platteland ook. Er zijn nauwelijks besmettingen geweest en het is soms net alsof Corona niet bestaat.

https://www.dvhn.nl/groningen/Drenthe-g ... 99727.html

Hopelijk krijgt je vader een positieve uitslag :)

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:13

Haha ach hij wordt ondanks Corona toch zorgeloos oud. Is ook wat waard.
En ik hoop ook vooral dat het hier zo zorgeloos blijft :j
Succes met de uitslag. Hopelijk is die ook goed.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:34

Niet alles gelezen maar dit bericht op nos site las ik. Directeur van toverland past even eigenhandig de regels aan op basis van "gezond verstand". Tjsa -O-

Citaat:
Veiligheidsregio wil weer maatregelen in Toverland
De Veiligheidsregio Limburg-Noord heeft burgemeester Palmen van Horst aan de Maas opgeroepen om op te treden tegen pretpark Toverland in Sevenum. Het park handhaaft de anderhalve meter afstand niet meer in drie achtbanen en de wildwaterbaan. Volgens de directeur is dat besluit genomen omdat de wachttijden bij de attracties zo lang waren dat mensen in de rij zich niet meer aan de afstandsregels hielden.

De attracties waren vanwege de regels maar voor de helft bezet en in de rij voor de attracties stonden mensen steeds veel te dicht op elkaar. De maatregel om alle stoeltjes weer te bezetten, is volgens de directeur genomen op basis van "gezond verstand", meldt de regionale omroep 1Limburg. Volgens de burgemeester was het "een keuze tussen twee kwaden".

Volgens de veiligheidsregio mag het pretpark niet eigenhandig de regels aanpassen.

Kinke

Berichten: 20572
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 11:14

Destination, ik denk dat het een gevalletje 'stronteigenwijs onkruid vergaat niet' is :D
En helaas kan ik zeggen dat mijn vader totaal niet empatisch is, en graag zijn eigen regeltjes maakt, die vooral handig voor hem zijn. Dat hij eventueel een gevaar zou kunnen zijn voor anderen, daar denkt hij geen seconde aan. Hij krijgt ook iedere dag thuiszorg, soms meerdere keren per dag. Dat ziet hij ook niet als een gevaar. "ja maar ik draai mijn hoofd wel weg"....(ze moeten hem regelmatig helpen met zijn stoma) en met wassen en aankleden. Hij gaat al tig jaar boodschappen doen in Duitsland. Gelukkig de laatste tijd niet meer, want dat gedoe met die mondkapjes is niks aan'.
Mijn oom en tante wonen in the middle of nowhere in Friesland, ze zijn allebei de 80 al gepasseerd, die nemen het echt wel serieus. Toen mijn schoonvader in april overleed door corona dacht ik heel even dat het wel indruk had gemaakt op mijn vader, maar dat duurde niet lang.

lenaa_tje, hij wordt verre van zorgeloos oud hoor. Heeft diverse keren het lichtje aan het eind van de tunnel gezien, is in februari nog geopereerd omdat hij verdachte plekken op de lever had en plekken in een aantal lymfeklieren. Hij is lichamelijk gewoon ongelooflijk sterk.
Uitslag...we gaan het zien. Ze hebben 2 weken geleden bloed geprikt bij hem, ik zag in de uitslag dat de tumormarker voor darmkanker nog vreselijk hoog is, maar die is sinds december al ontzettend hoog, hij daalt iedere keer iets overigens. We kunnen er geen pijl op trekken met hem ;) :D

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:03

Ik snap eigenlijk heel goed dat iemand zich persoonlijk niet meer wil laten beperken door een virus dreiging terwijl je sowieso al een tikkende tijdbom bent.