Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:24

Heb je al gekeken naar een bril met blauw-licht filter, Denisesilver? Door het thuiswerken kreeg ik ook klachten. Hoofdpijn, vermoeide ogen, bijna niet meer scherp kunnen zien en daardoor met veel moeite amper teksten kunnen lezen. Heb nu elke dag, als ik achter de computer zit, een bril op zonder sterkte, maar met blauw-licht filter en het heeft al mijn klachten verholpen.

Ghostattack

Berichten: 11250
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:27

Een aft helemaal achter in mijn mond, nog achter mijn verstandskies, waardoor ik mijn mond amper open kan doen en eten bijna onmogelijk is geworden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:32

__Sannne schreef:
Heb je al gekeken naar een bril met blauw-licht filter, Denisesilver? Door het thuiswerken kreeg ik ook klachten. Hoofdpijn, vermoeide ogen, bijna niet meer scherp kunnen zien en daardoor met veel moeite amper teksten kunnen lezen. Heb nu elke dag, als ik achter de computer zit, een bril op zonder sterkte, maar met blauw-licht filter en het heeft al mijn klachten verholpen.
Dat heeft een vriendin van mij ook, en die is er heel erg tevreden over! :j Zeker de moeite waard om even naar te kijken.

Telpeva schreef:
denisesilver schreef:
Ik heb al drie dagen hoofdpijn en last van mijn ogen, maar telkens als ik naar de opticien ga om ze op te meten is er niks afwijkends %)

Heb je al eens gedacht aan schermtijd? Ik merk zelf dat ik zulke klachten krijg als ik veel naar schermen heb gekeken, zoals telefoons, computers enz. Zeker nu met corona zit ik veel meer achter zulke apparaten en is het vaak raak met die klachten

Mkango :knuffel: klinkt alsof ze aardig wat issues heeft die compleet los staan van jou, wel ontzettend jammer dat ze dan zo tegen je doet -O-
Heeft ze ook, maar zolang ze zichzelf altijd in een slachtofferrol blijft plaatsen en boos blijft op alles en iedereen, zal dit patroon zich blijven herhalen. Ik bedoel, als je jezelf al slachtoffer vindt van iemand die misschien iets té hard gevochten heeft voor de vriendschap, dan gaat er iets heel erg mis in je hoofd. :') Ik weet van mezelf ook dat ik echt geen makkelijke ben, en toen een vriendschap met een studievriendin een paar jaar terug eindigde, heb ik ook echt wel goed gekeken naar wat ik anders had kunnen doen (en daar dus ook van geleerd), maar in dit geval is er echt oprecht niets wat ik had kunnen doen.

Mando

Berichten: 15703
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:48

Van vriendschap moet je energie krijgen en het moet je geen energie kosten.

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37298
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:56

Ik ben er jaren geleden vrij hard in geweest. Teveel energie kosten is zwaai zwaai. :evaw:

Mijn ergernis over de garage wordt steeds groter.

Ze hebben de boel aantoonbaar verkeerdom en met sluiting gemonteerd, bel ik ze op is de reactie oh maakt u er zelf maar een goede verbinding van. :oo :roll: >;) -:(- Jemig jullie maken er na drie keer de kans te krijgen het te repareren alleen maar verder stuk en nu mag ik het zelf oplossen. Ze hebben potdorie bijna de volledige computerunit van de camper opgeblazen. Goddank heeft mijn vader alle fotos van de aansluitingen nog. Maar ipv een goede zekeringkast in het motordeel plaatsen gaan ze zitten rommelen op een heel andere plek. Zien de computer aan voor acculader en verklo ten het alleen maar verder. Maar er is nog steeds een verkeerde zekeringkast geplaatst. -O-

Myfairytale
Berichten: 5413
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:03

Aan mijn verloofde die echt alles laat slingeren en laat liggen op de plek waar hij het gebruikt heeft.
Hij is echt superhandig, maar die eeuwige rotzooi die hij achterlaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:05

Zo ben ik ook hoor, maar ik wilde ook niet iemand zijn die iemand anders de rug toekeert terwijl diegene door een moeilijke periode gaat en misschien wél steun put uit wat ik voor ze doe, maar wellicht even niet in staat is om daar blijk van te geven. Als haar partner niet was overleden, had ik de stekker er al lang uitgetrokken. Helaas heb ik verkeerd gegokt en betekende het allemaal niks voor haar - net als de twee jaar daarvoor, die ze "plotseling" even vergeten is. :') Ik ben er inmiddels ook achter door wie ik vervangen ben, en het is duidelijk dat ze diegene ook weer gewoon gebruikt. Naja, ik ben niet degene die straks eenzaam aan de grond eindigt. :D Ik heb fantastisch lieve vrienden en put ook veel steun uit jullie lieve berichten. <3

karuna: Jemig, wat een gedoe, en wat vervelend! -O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37298
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:10

Het speelt al sinds mei dit gezeik. De garage heeft nu drie pogingen gehad het te fixen (helaas moeten ze wettelijk die kans krijgen) en maken het alleen maar verder stuk. -O- het begon met een brandstofpomp zekering met een vage sluiting. Vervolgens is er een verkeerde zekeringkast gemonteerd die ook nog eens verkeerd is aangesloten toen. Waardoor de motor accu niet meer af te lezen was en hij niet laadde met 220 v.

Dat hebben ze omgezet in een ander groter probleem Waardoor er vage accu problemen ontstaan en de camper huishoud accu zich spontaan ontlaadde. En de camper in feite als camper niet doet wat hij moet doen.

En dat hebben ze nu weer omgezet in het hele systeem krijgt sluiting en de motor accu ontlaadt zich nu ook spontaan. -O-

deksel

Berichten: 3794
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:39

Ik heb echt facking veel zin in chips maar ik heb niks in huis. En ik kan niet naar de supermarkt omdat ik moet wachten tot mijn corona-uitslag. En m'n huisgenoot is een gezondheidsguru dus die gaat nooit chips voor me halen :+.

Ineke2

Berichten: 33159
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:57

Karuna wat een ellende zeg kan mij erg goed voorstellen dat je het helemaal zat bent.

Deksel waar woon je?

black_kelpie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:59

Vandaag zou de keuken klaar zijn, na 8 dagen. Ik heb nog geen tegels, de afzuigkap is niet aangesloten op de afvoer en er moet nog veel meer gebeuren. Heel fijn :j

iirrssjjee

Berichten: 5946
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:18

Auto naar de garage, 4 nieuwe banden nodig... Katsjing...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37298
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:30

Black kelpie kun je wel koken?

Banden duur grapje altijd, :(:)

Chips helaas ik kan je ook niet helpen.

Ben door en door koud van het prutsen buiten. Maar mijn paps is gekomen (even 80 km enkele reis en dat in de drukte met 86 jaar) en samen hebben we alles uit elkaar gehad, alles doorgemeten, alles weer in elkaar (een slordige 35 draadjes in 15 stekkers :+ ) en een extra check dat alles ook goed zit en de computer lijkt tot leven. *\o/*

De accus hebben een flinke tik gehad van het ontladen. Nu de boel aan de 220 v. En hoera de garage heeft de stekker uit het vuilnis tevoorschijn getovert en sturen hem op. :+ geen excuus, geen sorry niks. Maar dan kan de tijdelijke verbinding weer terug naar het orgineel.

Maar we zijn bijna 3 uur bezig geweest -O- . Er zaten draden met nieuwe verkeerde stekkers en losse koperdraadjes die sluiting maakte op elkaar en verkeerd om gemonteerd. Plus en min omgewisseld :oo en daar waar volgens hun de boel geen stroom kreeg is daarmee niks aan de hand. De computer is zo duidelijk wat waar moet. Staat af fabriek netjes gemeld op draadjes en het systeem.

Hopelijk blijft het nu ook werken := en heeft de kortsluiting de accuus niet gesloopt. Een nieuwe huishoudaccu (deze is net een jaar oud) is een dure grap.

Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:31

Je betaald die garage toch niet Karuna?

Nayomie
Berichten: 32787
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:34

Dat ik een duur cadeau had gegeven aan iemand, die ik zelf bedacht had omdat een lijstje van 3 dingen dus belachelijk klein was, deze persoon dit cadeau blijkbaar al heeft en de ouder daar nooit wat van gezegd heeft maar die persoon dus eigenlijk deze niet wil... Ik haat verjaardagen. Volgende keer maar een cadeaubon, zoeken ze het zelf maar uit. Dit is inmiddels 2de jaar op rij dat dit gebeurt.

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:40

Ik bedoel het niet verkeerd Nayomie, maar je weet het natuurlijk nooit toch als je iets geeft? Of wist de ouder al van het cadeau af?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37298
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:44

Nayomie zuur zeg -O-

Rambogirl schreef:
Je betaald die garage toch niet Karuna?

Dat was al betaald in mei -O- helaas. Want ja de brandstofpomp ging weer braaf uit en de camper reed. Anwb had de accu moeten loskoppelen omdat de pomp bleef doorjengelen. Ivm quarantaine heb ik hem niet zelf opgehaald (was betalen voor meekrijgen helaas wat voorgeschoten is door de ophaler) en ik kwam er pas een paar dagen later dus achter dat er iets niet klopte. Maar ik ga er wel achteraan en ook het hoofdkantoor weer bericht doen. Die hebben de eerste keer al aardig rondgeschopt daar. :')

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:50

alles.....

Bloemetje75
Berichten: 1991
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:56

Trainer die zich 20 min voor training afmeldt met iets wat hij echt wel al 2u wist. Dus nu staat man training te geven en ik mans administratieve zaken af te handelen (of nouja in de kou te wachten om dat te kunnen doen). Echt, communiceer op tijd, dan is de kans dat iemand training kan overnemen groter

black_kelpie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:25

karuna schreef:
Black kelpie kun je wel koken?

Ik heb een losse oven en een 1-pits elektrische kookplaat in de bijkeuken staan dus ik kom een heel eind. Sinds vandaag werkt de kookplaat in de keuken ook, maar geen afzuiging en ik mag ook niet smeren omdat er geen tegels aan zitten. De boel is daarom ook nog niet afgekit.

Ik ben alleen zo vreselijk zat van de zooi. Er staan nog speciekuipen met afval, stapels tegels, een enorme berg karton waar de kastjes in zaten, een vat met afvalwater en er ligt een - inmiddels aardig vieze - vloerbeschermer door de hele kamer en keuken.

Nayomie
Berichten: 32787
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:27

PoelieWoelie schreef:
Ik bedoel het niet verkeerd Nayomie, maar je weet het natuurlijk nooit toch als je iets geeft? Of wist de ouder al van het cadeau af?

Ik had het overlegd en werd me verteld dat kind dit nog niet heeft. En dit is tweede keer op rij dat ik iets geef waarvan ik van te voren heb gevraagd of kind dit al had. En dan baal ik er helemaal van dat ik zelfs achteraf niet van de ouder hoor maar van het kind en die was best teleurgesteld.

luuntje

Berichten: 13993
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:54

Nayomie dat is rot.
Volgende keer een cadeaubon geven of geld. Of lekker de verjaardag overslaan.

Vorig weekend mijn hand opengehaald bij was in de droger doen.
Het is minder blauw, maar wel ontstoken.

Nyaleti

Berichten: 6277
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:40

Prachtige foto gemaakt met een goede camera, haarscherp. Zegt Albelli dat de kwaliteit te laag is om het uit te vergroten {:)-:(

MyWishMax

Berichten: 25398
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:13

Nyaleti schreef:
Prachtige foto gemaakt met een goede camera, haarscherp. Zegt Albelli dat de kwaliteit te laag is om het uit te vergroten {:)-:(


Niet per ongeluk verkleind of de dpi lager gezet met opslaan?

wyoming

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:17

Nyaleti schreef:
Prachtige foto gemaakt met een goede camera, haarscherp. Zegt Albelli dat de kwaliteit te laag is om het uit te vergroten {:)-:(


Had ik toen ook bij 1 van de 3 foto’s die ik wilde uitvergroten (21x30), al waren die gewoon met mijn telefoon gemaakt. Ik heb de gok toen gewoon genomen en ik zie geen verschil tussen de foto’s.