Wegverkeer bord 30

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:59

Daantj__ schreef:
Relaxed schreef:
Je moet ook niet remmen, maar op tijd anticiperen en het gas los laten. Daarbij, als hij op jou knalt is hij fout en niet jij.. Ok, daar heb je niks aan als je een whiplash oploopt, maar laat je niet opjagen/anders rijden door iemand die zit te bumperkleven..

En ja, bij zo'n bord krijg je gewoon een boete, been there done that :')


Kreeg jij die boete toen er ook niet gewerkt werd langs de weg? Of waren ze op dat moment wel aan het werk?


Ik in ieder geval wel. 20 km te hard was ongeveer 230 euro boete voor mij destijds. Had een bordje met weekzaamheden over het hoofd gezien.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Wegverkeer bord 30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:13

Werkzaamheden worden vaak met een mobiele controle geflitst. Volgens mij wordt zo’n paal niet zo snel aangepast qua snelheid op de werkzaamheden, dus wellicht heb je geluk.

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:24

Ik hoop voor je dat je geluk hebt idd, volgens mij door wat nessie zegt (en al meer mensen) wordt een vaste paal niet aangepast aan tijdelijke snelheidsbeperking op de normale snelheid en wordt het flitsen dan met een mobiele flitser gedaan. Maar zeker weten doe je het pas als je over een maand of 3 nog geen boete binnen hebt gehad :)

Wat betreft bumperklevers, ik kan die gelukkig echt volledig negeren en laat me er ook niet door opjagen, ik doe gewoon net of ze niet bestaan, al is het een vrachtwagen. Kan er niet warm of koud van worden. Mijn vriend tikt idd gewoon een keer de rem aan zonder echt te remmen, maar dat alleen de lampjes gaan branden of hij zet gewoon irritant lang de ruitesproeier aan of steeds langzamer gaan rijden, wat er toevallig net in 'm opkomt en hoe z'n pet staat :')

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:59

Passadena schreef:
karuna schreef:
Rem aantikken helpt vaak wel om mensen afstand te laten houden. voor die tijd al zelfs. Ik hoop dat je meest wel vooruit kijkt zodat je dit soort borden iets eerder ziet en dan gas los laat op tijd. Scheelt ook straf remmen. :j


Bosrijk gebied dus die is helaas niet zo goed van ver te zien. Maar ik had eerder moeten anticiperen.
Maar dat is wel een goed idee. Die ga ik onthouden :)


En als de persoon achter je dan tegen je bumper aanrijdt, loop je het risico zelf te moeten betalen aangezien dit een uitzondering is op "achteroprijdend verkeer is altijd schuldig"
Ik ga altijd heel langzaam rijden, dan gaan ze er vanzelf omheen. Of zoals hier bij wet geregeld is in geval van traag verkeer, gewoon aan de kant om ze te laten passeren. Kost de minste moeite en ergenis.

30 is idd 30. Als je mazzel hebt staat de flitspaal nog ingesteld op 50. Je kunt natuurlijk gewoon rustig remmen.