Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:46

Antwoord op @sharoontje dit is hoe ik kleding zoek en dus tips voor als je koper zoals mij wilt aanspreken.
Waar ik als koper naar kijk zijn:
-Is je prijs laag (ik ga niet meer dan 10 euro per item betalen)
-Heb je meer dan 8 producten op je pagina (meer kopen is minder verzendkosten per product)
-Zijn al je producten dezelfde prijscategorie (zelfde reden als hierboven ik wil minimaal 3 items tegelijk aanschaffen).
Daarnaast kan je als je een bundel koopt extra korting "krijgen" dus ik doe een bod met ongeveer 30-50 procent korting.
Daarbij zijn prijzen erg belangrijk. Ik sorteer vaak van laag naar hoog de prijs.
Daarnaast meerdere foto's van een product. Zeker bij jassen, broeken en schoenen moet je gewoon een foto van de voor en de achterkant. Ik heb het liefst een foto aan en dan nog 3 of drie uit. 1 van de voorkant 1 van de achterkant en een detail foto van de soort stof.

Dit is hoe ik kleding bekijk/zoek ik heb geen verstand voor de rest van uw. Maar als jouw product niet aan deze eisen voldoet sla ik het over. Er is namelijk erg veel aanbod.

Anoniem

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:42

Ik hoop dat mijn bundelbod wordt geaccepteerd :=

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:48

Hoi, een nieuweling meld zich hier. Ik sta op het punt wat kleding te verkopen (kast eens uitgeruimd) maar weet niet zo goed hoe en wat.

Hoe zit het bijv. Met het verzenden ervan? Moet dat op een speciale manier via een bepaald bedrijf of..?

Moet het altijd merkkleding zijn?

Het gaat vooral om een stapel "sportkleding" van Adidas , Nike etc. (Bijna nooit gedragen := )

Hoop dat jullie me kunnen helpen :)

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:01

jesss_amigo schreef:
Hoi, een nieuweling meld zich hier. Ik sta op het punt wat kleding te verkopen (kast eens uitgeruimd) maar weet niet zo goed hoe en wat.

Hoe zit het bijv. Met het verzenden ervan? Moet dat op een speciale manier via een bepaald bedrijf of..?

Moet het altijd merkkleding zijn?

Het gaat vooral om een stapel "sportkleding" van Adidas , Nike etc. (Bijna nooit gedragen := )

Hoop dat jullie me kunnen helpen :)

Ik spreek hier puur over hoe het bij vinted gaat, uw weet ik niet precies.

Verzenden: je kunt (in je profiel) aangeven welke verzendopties je wilt gebruiken. Dhl/postnl/homerr/dpd, en als je iets verkoopt, dan geeft koper uit eindelijk aan welke verzendoptie ze willen. Jij als verkoper bent dan verantwoordelijk voor het afleveren van het product bij een verzendpunt. Je moet altijd de track&trace doorgeven aan vinted, dit ook als bewijs.

Merkkleding, nee. Bij het maken van een advertentie kun je het merk aangeven, dit mag ook gewoon onbekend zijn.

Enne, sportkleding heb ik evt wel interesse in dus mocht je het erop gooien, dan zou ik graag een link ontvangen (via pb)



Hier vandaag voor het eerst een probleempje. Kreeg mijn skeelers binnen, die volgens advertentie en gesprek met verkoopster prima te gebruiken waren en alleen eventueel een sopje nodig hadden.. maar geen enkel wiel draaide soepel en ook na schoonmaken niet. Wat bleek, van 2 wielen zijn de lagers totaal weggerot, en de andere wielen zaten helemaal vast gedraaid met haar :\
Contact opgenomen met verkoopster en uiteindelijk tot overeenkomst gekomen, heb de helft van mijn kosten terug gekregen en ga zelf wel lagers kopen. Jammergenoeg zijn die duurder dan de totale skates, maar ze zitten wel lekker en wilde ze niet terug sturen ivm moeizaam contact.

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 18:40

Ohhh wat balen Dimp, daarom blij met UW, uploaden die hap en retour, als de verkoopster het er niet mee eens is dan besluit UW zelf...
Pfff wat duurt dat homer lang jongens :') ik wil mn jurken :')

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:57

Bij vinted staat voor een paar schoenen verzendkosten van €2 klopt dit? En betekent dit ook dat ik €7 betaal als ik schoenen van €5 koop of komen er nog administratiekosten overheen?

Elitedeux

Berichten: 691
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:12

Je betaalt wel iets van administratie kosten. Ik heb laatst een shirt van 3 euro via Vinted gekocht, verzending was 3.49 en nog iets van 80 cent voor de koopgarantie

mvdende

Berichten: 5724
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:53

Ik heb net even op Vinted gekeken maar ik schrik toch wel heel erg van de prijzen die mensen nog durven te vragen.

Gebruikte kleding duurder dan gloednieuwe in een goede sale.

Ja daaag, dat ga ik echt niet kopen. Ik had gehoopt door dit topic een paar leuke vestjes en misschien nog een broek oid te kunnen scoren voor een zacht prijsje, maar 50% van de adviesprijs betalen voor gedragen kleding doe ik niet aan mee.

Jammer maar helaas.

tengeltje11
Berichten: 7142
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 21:01

Maar koopjes wil iedereen, je moet geduld hebben en het wat volgen en dat op het juiste stuk een leuk bod doen of een koopje direct toehappen.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 21:03

Ik dacht dat ook toen ik aan United Wardrobe begon, maar ik heb gemerkt dat je even goed moet zoeken naar de juiste verkopers die wel normale prijzen vragen. En als er verkopers tussen zitten die meerdere leuke dingen hebben kan je ook bundelen en extra korting krijgen. Je moet het koopjes jagen even doorhebben merk ik.

Ik heb het door helaas _O- een jas verkocht en 7 andere items voor terug gekocht. Zo gaat het niet echt hard met opruimen :))

mvdende

Berichten: 5724
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 21:05

tengeltje11 schreef:
Maar koopjes wil iedereen, je moet geduld hebben en het wat volgen en dat op het juiste stuk een leuk bod doen of een koopje direct toehappen.



Maar sorry hoor, iets wat je nu nieuw in de winkel kan kopen voor €200 aanbieden voor €125 terwijl het gedragen is. Dat vind ik echt onzin.

Met wachten en een beetje goed zoeken op internet vind je datzelfde artikel waarschijnlijk voor €150 gloednieuw ergens in de aanbieding.

Ik kijk dan wel naar echt merkkleding, maar alsnog vind ik de prijzen absurd voor 2e hands kringloop kleding.

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 21:07

Ik vind de prijzen juist enorm meevallen op vinted, maar ik kijk dan ook in een lagere prijscategorie. Maar toch schoenen die nieuw €60 zijn en dan nu €5. Ze zijn dan wel gedragen, maar bij mij zien ze er na twee weken precies hetzelfde uit.

tengeltje11
Berichten: 7142
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 23:34

Idd, kocht laatst een winterjas, zo goed als nieuw, 15 euro, nieuwprijs 150. Een jas voor de paarden, zgan, 2 euro. Nieuwe kinderschoenen voor de middelste,8 euro, winkelprijs 79 euro.

Die dingen zijn vaak het eerste uur verkocht, je volgt de merken die je wil, wat geluk, tijd en vlug zijn.

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 00:42

Het is idd goed zoeken, je kan niet verwachten dat je de app opstart en t wordt in je schoot geworpen... t is echt koopjes jagen, mensen die jurkjes van de primark aanbieden voor 12 euro, al 1x overgenomen via united wardrobe (dus 3dehands) 12 euro + 1,99 + 3,50 verzenden is 16,50, nieuwprijs in de winkel, 16 euro... mensen pls :') je wordt er mee doodgegooid hoor maar je moet gewoon echt goed snuffelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 00:46

Zo had ik gister een bod gedaan op een pakket. Totale verkoopprijs van de items was 45 euro. Persoon wou 38 euro hebben. Tsja, voor die paar euro bundel ik het niet B-)

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:05

Ik heb een leren jack wat ik wil verkopen, nieuw prijs was rond de 150/200 euro. Met een beetje gebruikersschade wat zouden jullie dna als prijs mooi vinden 30/40 euro?

tengeltje11
Berichten: 7142
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:28

Voor die prijs zou ik dat enkel ‘nieuw’ 2de hands kopen, met gebruikschade zou ik daar echt niet veel meer aan willen geven

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:48

AylaL schreef:
Ik heb een leren jack wat ik wil verkopen, nieuw prijs was rond de 150/200 euro. Met een beetje gebruikersschade wat zouden jullie dna als prijs mooi vinden 30/40 euro?


Als er schade op zit wat niet te herstellen is? Dan denk ik hooguit 15 euro...

Ik ga komende dagen mijn kast ook weer eens door en mijn UW updaten. Zal tegen die tijd wel een linkje plaatsen! Heb een paar succesvolle items zelf gekocht, maar tot op heden nog maar 1 item zelf verkocht.

(@Friemel: ik ben op UW gegaan door jouw jurkje uit het Post je Outfit topic haha :D)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:52

Ik moet er nog sportkleding opzetten pfff haha. Moet ik dat weer aandoen. _O-

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:57

MarlindeRooz schreef:
Ik moet er nog sportkleding opzetten pfff haha. Moet ik dat weer aandoen. _O-


Misschien zou ik dat eens moeten aandoen _O- _O-

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:21


Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:44

Hier ook een enthousiaste gebruiker van UW. Ik ben altijd aan het zoeken naar mooie parels maar ik heb er zelf nog nooit iets opgezet. Vandaag toch maar gedaan.
Ik vind het wel lastig om prijzen te bepalen van de producten :o

Zijn er hier ook mensen die de duurdere merkproducten kopen? Zo ja, waar letten jullie op om te weten of het echt is?

Aranel
Berichten: 20201
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:56


Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:58

Aranel schreef:
Denise_Storm schreef:
Ik heb mijn UW kledingkast aangevuld!
https://unitedwardro.be/u/Lq7o?plcl


Leuk dat panter jurkje :D als welke maat valt ie?


Bedoel je deze?

Afbeelding

Deze valt als S/M, je kan hem zelf zo strak aantrekken als je wil!

GQMMS
Berichten: 2717
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:50

Hoi allemaal
Ik ben een stiller meelezen
Op UW heb ik al eens vaker war verkocht
Nu heb ik vandaag wat Vinted verkocht, netjes naar het dhl punt gebracht, ik heb op mijn mail ook de bevestiging.
Maar wat nu? Bij UW kan je een knop drukken’ ‘verzonden’. Ik kan dir nergens op Vinted vinden, kan iemand mij hiermee helpen?