Bedrijf levert producten Aliexpress

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cabelona

Berichten: 1699
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:41

Dit zijn zogenaamde dropshippers.
In principe staat dropshipping voor het direct leveren vanuit een leverancier die niet beschikbaar is voor de particulier. Helaas zijn er steeds meer "bedrijven" die Alie express etc. als "leverancier" gebruiken. Hier wordt dus misbruik van gemaakt. Ze zijn soms lastig te achterhalen, maar vaak als je de naam van de website googled kom je al een heel eind. Ze zijn te herkennen aan het ontbreken van een KvK-nummer, shop adres, lange wachttijden en dat ze altijd gigantische aanbiedingen hebben. Helaas is de service ook beroerd.
Er zijn facebookgroepen waar je deze webshops kunt melden zoals "ali versus de rest".

Het is oneerlijke concurentie naar echte bedrijven toe. Je verwacht een Europees goedgekeurd product (CE), je betaald veel minder dan bij een erkend Nederlands of Europees bedrijf. Product dat wordt verzonden is gewoon Chinese pruttel, wat vaak niet goedgekeurd is en bij ali voor een fractie te bestellen is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:14

luuntje schreef:
Slecht dat ze geen KvK nummer hebben op de website.

Ik vond trouwens dit:
[ [url=m/bvuOAI.png]Afbeelding[/url] ]



Afbeelding

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:55

Nabster schreef:
Je had zelf die prijs over voor de bestelde spullen. Dat was geen probleem. Het is zuur, maar dat is dan ook alles. Het verschil terug eisen is niet terecht vind ik.

Ze zouden het wel moeten terugnemen als de spullen niet goed zijn, dat is gewoon de wet.


Helemaal mee eens. Vind dat je er een veel groter drama van maakt dan nodig, ts. Imo heb je als consument gewoon je eigen verantwoordelijkheden. Even wat verder research doen naar producten is tegenwoordig echt zo moeilijk niet meer.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:09

__Sannne schreef:
Nabster schreef:
Je had zelf die prijs over voor de bestelde spullen. Dat was geen probleem. Het is zuur, maar dat is dan ook alles. Het verschil terug eisen is niet terecht vind ik.

Ze zouden het wel moeten terugnemen als de spullen niet goed zijn, dat is gewoon de wet.


Helemaal mee eens. Vind dat je er een veel groter drama van maakt dan nodig, ts. Imo heb je als consument gewoon je eigen verantwoordelijkheden. Even wat verder research doen naar producten is tegenwoordig echt zo moeilijk niet meer.


Er is een strafbaar feit gepleegd en jullie vinden dat geen probleem?
Dropshippen van Ali mag niet.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12737
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:10

Ik begrijp je punt en zou mij ook bedonderd voelen.

LoveUggs schreef:
Dat iets uit china komt maakt me niet uit, maar als ik 30 euro meer betaal voor iets dat voor 10 euro gekocht wordt, zonder dat ik daarvan weet vind ik not done.



Maar is dat niet hoe het in de gewone Nederlandse winkel ook gaat?
Een ondernemer koopt een flesje cola in voor 80 cent en verkoopt hem ook voor €2,50

Karlijnxxx
Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:21

verootjoo schreef:
Er is een strafbaar feit gepleegd en jullie vinden dat geen probleem?
Dropshippen van Ali mag niet.


Wat is precies het strafbare feit hier? Want in definitie is dropshipping vanuit Ali niet tegen de wet.
Wat is niet volgens de consumenten recht, in dit geval:

- dat retourneren + geld terug garantie niet geboden worden door de tussenpartij, waarbij TS heeft besteld?
- mogelijk dat producten niet goedgekeurd zijn voor verkoop in Nederland, maar dat is aan de tussenpartij om na te kijken, want daar koopt TS van?

Dat maakt volgens mij Ali als leverancier per definitie niet illegaal?
Laatst bijgewerkt door Karlijnxxx op 08-05-20 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:22

verootjoo schreef:
Er is een strafbaar feit gepleegd en jullie vinden dat geen probleem?
Dropshippen van Ali mag niet.

Heb je een link dat het niet mag?
Als je gewoon netjes je belasting betaald etc, mag dat alleen niet bij producten die gecertificeerd moeten zijn, volgens mij

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:28

LoveUggs schreef:
Dat iets uit china komt maakt me niet uit, maar als ik 30 euro meer betaal voor iets dat voor 10 euro gekocht wordt, zonder dat ik daarvan weet vind ik not done.


Maar dit is toch niet meer dan normaal? De tussenpersoon moet er ook op verdienen. Of denk jij dat pak melk van 1 euro, ook is ingekocht voor 1 euro door de supermarkt?

Kijk het verschil van 30 naar 10 euro is wel een stuk groter natuurlijk, maar je bent zelf bereid er 30 euro voor te betalen zonder zelf verder onderzoek te doen naar verkooppunten voor dit product. Tja, dan moet je imo niet zeuren.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:50

Als de levertijd vrij lang is dan weet je genoeg.
Helaas wordt dat veel gedaan.
Netjes is het niet....

Ik had t gelukkig direct door, want ik ging verder kijken en uitzoeken en vond dat er dingen zijn die niet kloppen. Dus ben afgehaakt.

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:53

Mjetterd schreef:
Ik begrijp je punt en zou mij ook bedonderd voelen.

LoveUggs schreef:
Dat iets uit china komt maakt me niet uit, maar als ik 30 euro meer betaal voor iets dat voor 10 euro gekocht wordt, zonder dat ik daarvan weet vind ik not done.



Maar is dat niet hoe het in de gewone Nederlandse winkel ook gaat?
Een ondernemer koopt een flesje cola in voor 80 cent en verkoopt hem ook voor €2,50


Nee, dit is niet hoe het in een gewone Nederlandse winkel gaat. Daar draagt de ondernemer nl btw af over elk flesje cola en als hij heel veel flesjes verkoopt ook nog winstbelasting. En dat is handig want dan kan de regering de KLM gaan redden ofzo.
Plus dat je bij de Nederlandse winkel echt daadwerkelijk cola krijgt die veilig is om te drinken. De ondernemer heeft hier de certificaten van en kan van elke partij de exacte fabriek achterhalen indien nodig. Dus als jij toch rare cola hebt gekocht en je word er ziek van kan je iemand aansprakelijk stellen en kan zelfs de hele partij teruggeroepen worden. En ja, dit is 100% zeker ook zo bij winkels als de action, big bazar en solow.
Bij een dropshipper gaat dit je niet lukken.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12737
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:18

Foreverkliek schreef:
Nee, dit is niet hoe het in een gewone Nederlandse winkel gaat. Daar draagt de ondernemer nl btw af over elk flesje cola en als hij heel veel flesjes verkoopt ook nog winstbelasting. En dat is handig want dan kan de regering de KLM gaan redden ofzo.
Plus dat je bij de Nederlandse winkel echt daadwerkelijk cola krijgt die veilig is om te drinken. De ondernemer heeft hier de certificaten van en kan van elke partij de exacte fabriek achterhalen indien nodig. Dus als jij toch rare cola hebt gekocht en je word er ziek van kan je iemand aansprakelijk stellen en kan zelfs de hele partij teruggeroepen worden. En ja, dit is 100% zeker ook zo bij winkels als de action, big bazar en solow.
Bij een dropshipper gaat dit je niet lukken.


Het gaat TS in bovenstaande post over meer betalen dan dat de verkoper voor betaald. Daar reageer ik op :)

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:21

Karlijnxxx schreef:
verootjoo schreef:
Er is een strafbaar feit gepleegd en jullie vinden dat geen probleem?
Dropshippen van Ali mag niet.


Wat is precies het strafbare feit hier? Want in definitie is dropshipping vanuit Ali niet tegen de wet.
Wat is niet volgens de consumenten recht, in dit geval:

- dat retourneren + geld terug garantie niet geboden worden door de tussenpartij, waarbij TS heeft besteld?
- mogelijk dat producten niet goedgekeurd zijn voor verkoop in Nederland, maar dat is aan de tussenpartij om na te kijken, want daar koopt TS van?

Dat maakt volgens mij Ali als leverancier per definitie niet illegaal?


Ali verkoopt producten die niet aan de CE norm voldoen.
Dat mag niet, en zeker niet als je consumenten er zelf niet van af weten. Als je producten hier verkoopt zoals die dropshipper ben je dus illegaal bezig want jouw producten die je hier verkoopt moeten het CE keurmerk dragen. En wel de echte, niet de CE die China op de spullen zet...

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:41

pjotrg schreef:
Op deze site wordt het uitgelegd: https://www.chinesewebshop.net/is-verschil-aliexpress-en-alibaba/

Alibaba is een groothandel waar bedrijven kunnen bestellen, vaak (maar niet altijd) in grotere aantallen.
Heel erg veel bedrijven kopen hun producten in bij een groothandel, dat is heel gewoon.


Alibaba is gewoon een heel grote groothandel die in verschikkelijk veel verschillende spullen handelt en "toevallig" in China zit".

AliExpress levert rechtstreeks enkele stuks aan particulieren.


Dit klopt niet echt. Alibaba is de "hoofdvennootschap", die ook op de beurs noteert, en onderandere Aliexpress controleert. Aliexpress is gewoon een onderdeel van Alibaba Group. Die bezitten onderandere ook transportfirmas, productielijnen, telecombedrijven, vastgoedbedrijven, en noem maar op. Alibaba Group is één van de 10 grootste bedrijven ter wereld.
Dropshipping komt nochtans heel frequent voor. Ben er zelf ook al slachtoffer van geworden met de aankoop van een Hoverboard via hoverboardonline.nl. Pakket bleek rechtstreeks uit China te komen, en ik kreeg er nog een douanefactuur bovenop. Heb dan een klacht ingediend, en de week nadien was de site weg.

tip : kijk eens naar de verzendtermijnen. Zijn die langer dan een week, heb je waarschijnlijk te maken met een dropshipper.

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:50

In de link die ik gepost heb staat het, naar mijn bescheiden mening, goed en simpel uitgelegd, inclusief het feit dat AliExpress een onderdeel van Alibaba is.

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:47

Heb ik met Grandado gehad. Is ook een hele grote hierin.

Jolliegirl

Berichten: 32971
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 23:06

Suzanne F. schreef:
Heb ik met Grandado gehad. Is ook een hele grote hierin.


14 dagen heroepingsrecht...
Maar doen ze dus niets mee.

Ik kan niet anders dan wachten en hopen dat ik mn pakket krijg..

Heb via beslist.nl besteld.. Dus wist niets van China of wat dan ook af... Erg bijzonder allemaal.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 23:50

Ik heb niet alles gelezen hoor, want dat men vind dat ik er een groter probleem van maak dan het is had ik wel verwacht. (het kan me ook niet zo veel schelen hoe een ander hierin staat. Het gaat erom hoe ik mij hier in deze bij voel, en menig ander sluit zich hier bij aan. Iedereen zijn mening en dat is oke.) Het grootste punt waar ik nu tegenaan loop, is dat het deurtje op slot gaat wanneer ik vraag om retour gegevens omdat ik wil retourneren. Wat dat betreft sta ik namelijk wel volledig in mijn recht. Aldus het juridisch loket :) Ik zou ze hierom zelfs voor de rechter kunnen slepen, maar of mij dat waard is voor 30 euro...?

En ja, ik vond het de 40 euro waard die ik betaald heb. Maar niet in vergelijking met wat ik heb gekregen. Het is gewoon troep dat bij de minste kracht kapot gaat. Het is niet de kwaliteit die ik verwacht had bij het zien van de afbeeldingen + de prijs die ik ervoor betaald heb.

Ik wil dus gebruik maken van mijn retourrecht en daar reageren ze niet op.

Jolliegirl

Berichten: 32971
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 00:16

Heb je rechtsbijstand?
Die zijn hier zó handig mee.

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:08

Staat er een btw nummer op je factuur? Dan zouden de medewerkers van het juridisch loket moeten kunnen achterhalen wie er achter het bedrijf zitten. Staat dat er niet op dan doen ze niet eens een poging om legaal te lijken en vrees ik dat het echt heel lastig gaat worden.

@mjetterd, haha dat snap ik ;) ik heb het misschien niet zo handig verwoord. Waar het mij om gaat en wat ts hierboven zelf ook aangeeft is dat als je verwacht een product te kopen wat veilig en volledig gecertificeerd is daar ook een prijskaartje aan mag hangen. Maar als je dan iets geleverd krijgt waarvan de veiligheid discutabel en de kwaliteit op het eerste gezicht al niet best is mag je je zwaar belazerd voelen. Als ik een horloge bij Swarovski bestel en er word een pakketje van de Hema geleverd ben ik ook not amused (no offense Hema)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 22:44

Helaas geen rechtsbijstand.. geen idee of ik die nu kan afsluiten en ze me dan kunnen helpen.. Ik kan ze wel via de mail een aangetekende brief sturen dus dat ga ik eerst proberen..

Maar als je iets dergelijks verwacht en je ontvangt dit...
Afbeelding

Helaas ook verder niks zakelijks ontvangen van ze, behalve wat gel**l via de mail.. ondanks vragen om gegevens :(

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:02

LoveUggs schreef:
Helaas geen rechtsbijstand.. geen idee of ik die nu kan afsluiten en ze me dan kunnen helpen.. Ik kan ze wel via de mail een aangetekende brief sturen dus dat ga ik eerst proberen..

Maar als je iets dergelijks verwacht en je ontvangt dit...
[ [url=m/MfxHkT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas ook verder niks zakelijks ontvangen van ze, behalve wat gel**l via de mail.. ondanks vragen om gegevens :(

Het lijkt me dat je hier nu ondertussen wel zo ongeveer alle gegevens gehad hebt....

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 23:26

janderegelaa schreef:
LoveUggs schreef:
Helaas geen rechtsbijstand.. geen idee of ik die nu kan afsluiten en ze me dan kunnen helpen.. Ik kan ze wel via de mail een aangetekende brief sturen dus dat ga ik eerst proberen..

Maar als je iets dergelijks verwacht en je ontvangt dit...
[ [url=m/MfxHkT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas ook verder niks zakelijks ontvangen van ze, behalve wat gel**l via de mail.. ondanks vragen om gegevens :(

Het lijkt me dat je hier nu ondertussen wel zo ongeveer alle gegevens gehad hebt....


Klopt maar niet dankzij hun, zoals ik hun gevraagd had. Er zijn hier gewoon een aantal hele lieve goede speurders!

Ik dacht dat het adres op het hotel stond maar zie nu dat dit niet het geval is. Ik ga morgen iig de brief die ik via het juridisch loket heb ontvangen naar de situatie aanpassen en mailen. Dezelfde brief ga ik aangetekend naar dit adres versturen.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:15

Nu rechtsbijstand afsluiten hiervoor gaat niet.
Rechtsbijstand is er niet voor al lopende zaken.

Volgens mij kan je bij DAS eenmalig een rechtsbijstand aanvragen.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:33

klopt, maar je kunt het niet gebruiken voor een zaak waar je al weet van hebt bij het afsluiten van de verzekering, helaas.
Daarbovenop kost een DAS verzekering significant meer dan hetgeen TS betaald heeft voor haar weerstandsbanden.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 12:37

Ik heb een update voor jullie!

Na mijn aangetekende brief via de mail, en (eindelijk) response op mijn bericht op trustpilot, heb ik eindelijk een mail ontvangen met retour gegevens! Nog voordat ik het product retour heb gestuurd (want wie zegt dat ik mijn geld daadwerkelijk terug krijg nadat alles zo moeizaam is gegaan..) heb ik het geld terug op mijn rekening!