De advocatuur in Nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:38

cherie78 schreef:
Mijn mening is nog steeds dat er beloning naar werken zou moeten zijn en zeker voor advocaten.
Als er zoveel geblunderd wordt, wordt het toch eens tijd dat de groep van advocaten eens beter hun "best" gaan doen.

Jammer maar ik kan het niet anders zien!




Een advocaat steekt tijd in de zaak, geeft advies en staat je bij.
Daarom betaal je ondanks de uitslag.
Als je geen goed gevoel bij die advocaat hebt dan neem je een andere!

Als je dier dood gaat op de operatietafel heb je de rekening ook te betalen of zeg je dan dat de da zijn werk niet goed heeft gedaan??

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15927
Geregistreerd: 10-01-06

Re: De advocatuur in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:23

Je moet juristen of advocaten, en helemaal als je ze via de verzekering hebt, ook helemaal voorkauwen wat ze moeten doen anders doen het gewoon niet. Dat weet ik ondertussen wel.

cherie78
Berichten: 3284
Geregistreerd: 26-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 18:00

janderegelaa schreef:
Je moet juristen of advocaten, en helemaal als je ze via de verzekering hebt, ook helemaal voorkauwen wat ze moeten doen anders doen het gewoon niet. Dat weet ik ondertussen wel.


Zelfs als je het ze voorkauwt denken ze nog dat ze gelijk hebben.

Bij de rechtsbijstand, in ieder geval die wij hadden, worden advocaten betaald door hen!
Probleem is; als er iets fout gaat, blijven ze toch achter de advocaat staan.
Dekken hem zelfs.

Door een nieuw geschil, dat jammer genoeg niet in hetzelfde budget viel, heeft de behandelaar van dat budget de advocaat voorgesteld om ook in dat nieuwe budget samen te werken.

De ellende was, dat het niet officieel was.
De advocaat declareerde zijn werkzaamheden maar in het eerste budget, de rechtsbijstand gaf hem nog gelijk ook.

Resultaat dus, het eerste budget, zat te weinig geld meer in.

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:55

Je heb blijkbaar je roeping gemist, had advocaat moet worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41685
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: De advocatuur in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:02

Stap dan naar de tuchtcommissie.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:18

Op alle vragen die zien op het willen voeren van een gesprek met de advocaat in kwestie, dan wel het indienen van een klacht wordt niet gereageerd door TS, waaruit ik voorzichtig afleid dat dit niet gebeurd is, TS dit niet wil/durft ofwel dat het wél een klacht is ingediend en dat die ongegrond verklaard is. Ts wil geen discussie en ook geen advies. Dat mag, maar met inspiratieloos ‘meehuilen’ is nog nooit een zaak gewonnen en gaat TS ook hier niet helpen.

Het enige dat ik kan zeggen is: ga ik gesprek met je advocaat en kijk waar jullie samen op uit komen. Dan kan je vanuit daar bepalen welke kant je op wil.

cherie78
Berichten: 3284
Geregistreerd: 26-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 20:24

_San87_ schreef:
Stap dan naar de tuchtcommissie.


Dat zijn we inderdaad nu van plan.

cherie78
Berichten: 3284
Geregistreerd: 26-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 20:34

M_i_R schreef:
Op alle vragen die zien op het willen voeren van een gesprek met de advocaat in kwestie, dan wel het indienen van een klacht wordt niet gereageerd door TS, waaruit ik voorzichtig afleid dat dit niet gebeurd is, TS dit niet wil/durft ofwel dat het wél een klacht is ingediend en dat die ongegrond verklaard is. Ts wil geen discussie en ook geen advies. Dat mag, maar met inspiratieloos ‘meehuilen’ is nog nooit een zaak gewonnen en gaat TS ook hier niet helpen.

Het enige dat ik kan zeggen is: ga ik gesprek met je advocaat en kijk waar jullie samen op uit komen. Dan kan je vanuit daar bepalen welke kant je op wil.


De klachten waren bij de rechtsbijstand wel ingediend omdat die in als eerste de aangewezen instantie daarvoor waren.
Tenslotte was het een "huis"advocaat.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: De advocatuur in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:15


Merlen

Berichten: 1600
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:26

Wordt de advocaat betaald door de rechtsbijstandsverzekering?
Zo ja,mijn ervaring is dat een verzekeraar altijd kiest voor de goedkoopste oplossing.