Corona en vakantie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 22:19

Ik hoef niet naar Spanje toe te testen, alleen voor de terugweg en dan 5 dagen later nog een keer.
Precies omgekeerd van NL dus. Het moet verplicht pcr zijn helaas dus wel duur.

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 22:51

Pcr is bij mij niet verplicht, antigen wel maar ik doe voor de zekerheid beide. Toch apart hoeveel verschil tussen de landen

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 22:56

Prachtig ieder voor zich beleid.
Vorige keer vloog ik op dezelfde dag vanuit CH en een vriendin uit NL naar dezelfde bestemming, zelfde maatschappij. In haar vlucht hoefden kinderen geen masker, bij ons wel.
En dan moet je dat ook allemaal nog logisch vinden en vooral niet zeuren anders ben je een covid ontkenner :=

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 23:09

Ik ga nu weer na een actief weekje terug naar huis. Het is ook nog eens in mijn rug geschoten

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 09:47

Heb je het leuk gehad?

Sodera

Berichten: 5305
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 10:52

Ik vlieg volgende week van Dublin naar Amsterdam, Nederland kom ik zo in maar terug naar huis moet ik een officiële antigentest doen(want gevaccineerd). Nja vind t wel prima, weet ik zeker dat ik thuis niemand besmet.
Als ik het zou hebben, hebben mijn ouders het ook dus dan blijf ik wel wat langer haha…

Edit Purny, hopelijk heb je t leuk gehad! Maar even goed ibuprofen nemen en geregeld stukje lopen in het vluegtuig…

Rosa_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Friesland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:14

Wij zijn net vorige week naar de VS geweest (man, ik en onze dochter van 1,5). Alles prima verlopen en daar heerlijk gehad. Als je die kant opgaat raad ik je we aan alle documenten 4x te printen en alles ook digitaal mee te hebben. Wij vlogen klm en dan kan je vooraf al uploaden (negatieve test en vaccinatiebewijs), scheelt veel tijd op Schiphol. Delta doet dat ook :j

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:38

Sizzle schreef:
Heb je het leuk gehad?

Heerlijk! Even geen nederlands corona gezever aan het hoofd.
Je kon je daar ter plekke laten testen als je wilde, er waren ook vaccinatiebussen. Helaas kwam ik net 2 weken tekort voor mijn booster.
112 km gelopen in totaal met blaren in blaren...
Het weer was droog en mooi soms wel een beetje koud. En ik heb weer heel veel koffie ingeslagen :D

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:39

Rosa_ schreef:
Wij zijn net vorige week naar de VS geweest (man, ik en onze dochter van 1,5). Alles prima verlopen en daar heerlijk gehad. Als je die kant opgaat raad ik je we aan alle documenten 4x te printen en alles ook digitaal mee te hebben. Wij vlogen klm en dan kan je vooraf al uploaden (negatieve test en vaccinatiebewijs), scheelt veel tijd op Schiphol. Delta doet dat ook :j

Alleen test en vaccinatiebewijs werd er bij mij gevraagd, meer niet. Ik vloog met United.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:42

Fijn dat het zo naar wens was, je hebt er lang naar uitgekeken.

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:59

Rosa_ schreef:
Wij zijn net vorige week naar de VS geweest (man, ik en onze dochter van 1,5). Alles prima verlopen en daar heerlijk gehad. Als je die kant opgaat raad ik je we aan alle documenten 4x te printen en alles ook digitaal mee te hebben. Wij vlogen klm en dan kan je vooraf al uploaden (negatieve test en vaccinatiebewijs), scheelt veel tijd op Schiphol. Delta doet dat ook :j


Ik dacht nog om voor de zekerheid die Qr code te printen maar volgens mij is die maar 1 dag geldig?

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 22:01

moonsparkle schreef:
Rosa_ schreef:
Wij zijn net vorige week naar de VS geweest (man, ik en onze dochter van 1,5). Alles prima verlopen en daar heerlijk gehad. Als je die kant opgaat raad ik je we aan alle documenten 4x te printen en alles ook digitaal mee te hebben. Wij vlogen klm en dan kan je vooraf al uploaden (negatieve test en vaccinatiebewijs), scheelt veel tijd op Schiphol. Delta doet dat ook :j


Ik dacht nog om voor de zekerheid die Qr code te printen maar volgens mij is die maar 1 dag geldig?

De nieuwe regels zijn idd dat je test maar 24 uur geldig mag zijn. Ik ben net op tijd vertrokken toen

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 22:05

Ik heb het niet over de vs :o maar ik bedoel je Qr van je vaccinatie bewijs die je kunt downloaden als ik deze print staat er geldig tot en dan de dag waarop ik deze heb geprint

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 22:06

moonsparkle schreef:
Ik heb het niet over de vs :o maar ik bedoel je Qr van je vaccinatie bewijs die je kunt downloaden als ik deze print staat er geldig tot en dan de dag waarop ik deze heb geprint
Als het goed is de dag waarop je geprint hebt met dan 2022 erachter. Althans zo is het bij mij wel.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 22:08

moonsparkle schreef:
Ik heb het niet over de vs :o maar ik bedoel je Qr van je vaccinatie bewijs die je kunt downloaden als ik deze print staat er geldig tot en dan de dag waarop ik deze heb geprint

Oh dat dacht ik, excuus

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 22:08

Rosa_ schreef:
Wij zijn net vorige week naar de VS geweest (man, ik en onze dochter van 1,5). Alles prima verlopen en daar heerlijk gehad. Als je die kant opgaat raad ik je we aan alle documenten 4x te printen en alles ook digitaal mee te hebben. Wij vlogen klm en dan kan je vooraf al uploaden (negatieve test en vaccinatiebewijs), scheelt veel tijd op Schiphol. Delta doet dat ook :j

Wanneer hebben jullie je laten testen na thuiskomst?

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 22:20

Katja schreef:
moonsparkle schreef:
Ik heb het niet over de vs :o maar ik bedoel je Qr van je vaccinatie bewijs die je kunt downloaden als ik deze print staat er geldig tot en dan de dag waarop ik deze heb geprint
Als het goed is de dag waarop je geprint hebt met dan 2022 erachter. Althans zo is het bij mij wel.


Ah misschien heb ik het daardoor verkeerd gelezen

Rosa_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Friesland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 22:25

Wij hadden mee (allen gecontroleerd ook, zowel in AMS als bij aankomst JFK); Esta, Attest, reiscertificaat negatieve test, vaccinatiebewijs. Op AMS controleerden ze de CoronaCheck app en daar vroegen ze om de papieren uitdraai. Die is idd maar 24 uur geldig staat erop. Toen wij gingen (2-12) mocht negatieve test max 72 uur oud zijn. Wij hadden express laat getest ivm eventuele wijziging daarin dus onze test was 22 uur oud bij vertrek. Bij terugkomst nu in NL so far op dag 3&5 getest.

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 22:39

Maar 24 uur geldig dan zou ik wel stressen dat ik zo kort van te voren pas zou weten dat het toch niet doorgaat, maar ja het is niet anders als je wil gaan natuurlijk.

Karlijn_dv

Berichten: 380
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Meppel

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 11:45

Even een vraagje naar ervaringen: ik ben aan het zoeken naar een vakantie op dit moment, zie vooral dat alle vluchten vanaf duitsland en belgie een stuk goedkoper zijn dan vanaf nederland. Vind alleen spannend om te boeken, je weet natuurlijk niet alle regels qua inreizen etc zo goed. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben laatste tijd? We zijn beide gevaccineerd ook <9maanden

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:07

De ervaring leert dat dit van dag tot dag aangepast wordt zo ongeveer. Dus het is aan jou of je daar relaxed in staat of niet. Steeds meer landen testen ook ingeente mensen dus er is dan altijd een risico dat je daar 10 dagen of langer vast komt te zitten.
Ik ben meer van het: ik boek gewoon en zie wel of het lukt en neem voor de zekerheid mijn werk computer mee op reis :P

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:24

Bovenstaande hebben wij ook gedaan, laptops mee voor het geval we ergens vast kwamen te zitten. We hadden op de vakantiebestemming ook nog een grensovergang. Veel testen vooral, ook zelftests mee.

Als het je heel veel stress geeft, dan zou ik het echt afraden om te doen.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:32

Dat is wel een goede tip. Ik mag toch 40 kilo bagage meenemen dus mijn laptop kan best mee.

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:39

Ik kan niet thuiswerken... Gevaccineerd en Crp + antigen test, het grootste risico is het vliegtuig, een paar uur met mensen waarvan je helemaal niet weet of ze getest hebben, dat vind ik toch wel een naar idee. Verder op bestemming zal ik weinig risico lopen in the middle of nowhere

Karlijn_dv

Berichten: 380
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Meppel

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 14:40

Thuiswerken gaat bij mijn baan ook niet, wat banketstaaf voor je collegas als je strand. Ja idd beetje wat ik al verwacht had nog even goed over na denken dan maar