Corona en vakantie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21812
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:28

Suuszels schreef:
Ach jongens, ik kom hier gewoon even mee huilen.
Ik zou 1 mei trouwen. Op Mauritius ;(
Alles geregeld, maar dat gaat dus ook niet door.
Enkel met een heel select groepje (alleen ouders en broers) zouden we gaan. Het leek mij zo speciaal en intiem...

Mijn moeder werkt in het onderwijs dus we zitten vast aan schoolvakanties... Hoop nu op de herfstvakantie...


:(:) dat lijkt me echt heel erg, hoop dat jullie later nog een mogelijkheid krijgen om die droom waar te maken

pien_2010

Berichten: 43855
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:28

Ach Suuszels dat vind ik echt heel heel sneu voor je. Wat jammer en wat een leuk idee. :(:) :*

Tancreda4

Berichten: 24132
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:33

Ik zou nu een week in zuid Afrika zitten en nog een week te gaan. Maanden naar uit gekeken, jaren voor gespaard. Super zuur maar zou er nu niet dood gevonden willen worden. Heel blij dat enkele dagen er vokr alle reisadvies negatief werd. Want ik durfde eifnelijk niet meer.

Juni zouden we een weekje Nederland met de paarden. Heeft de acco vanwege corona al geannuleerd. Daar wil ik nog wel iets anders voor zoeken tegen die tijd of later in het jaar....

En in juli naar Milaan. Zien of dat nog door gaat....

Ik zou dit jaar veel op vakantie. Normaal komt het niet verder dan een week met de paarden. Dit was uniek, unieke kansen, maar wel beetje spannend qua financien. Dus goed over nagedacht. Toch jammer dat het niet door gaat. Al hopen we zuid Afrika eind van het jaar te kunnen doen. We krijgen ticket geld niet terug en wel een voucher.

Tancreda4

Berichten: 24132
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:36

Suuszels schreef:
Ach jongens, ik kom hier gewoon even mee huilen.
Ik zou 1 mei trouwen. Op Mauritius ;(
Alles geregeld, maar dat gaat dus ook niet door.
Enkel met een heel select groepje (alleen ouders en broers) zouden we gaan. Het leek mij zo speciaal en intiem...

Mijn moeder werkt in het onderwijs dus we zitten vast aan schoolvakanties... Hoop nu op de herfstvakantie...


Oh wat rot zeg..... Knuff......

Mijn zus wilde dit jaar in mei trouwrn op curaçao. Omdat ze dat erg kortdag bekend maakte en ticket en verblijf eigen kosten waren, hebben we gestuurd op een jaar extra. Zodat iedereen er bij kan zijn. Blij dat ze besloten hebben het idd nog een jaar uit te stellen....

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:38

Ja, absoluut first world problems, maar zuur is het wel. Ik was halverwege mijn motorreis naar Nieuw-Zeeland, vanuit Mumbai besloten terug te komen als om Corona in Nederland af te wachten. Ongelofelijk rot, maar toen we de motoren afgeleverd hadden gekrast te worden en ik wat traantjes liet in de taxi terug, en ik langs de kant een vrouw en haar baby zag slapen besefte ik me hoe gelukkig ik mezelf kan prijzen dat ik mij, mijn vriend en onze motoren zonder echte problemen naar een eerste wereld land kan vervoeren om hier alles uit te zingen.
Laatst bijgewerkt door djodjodjo op 29-03-20 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Berichten: 8092
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:38

Suuszels schreef:
Ach jongens, ik kom hier gewoon even mee huilen.
Ik zou 1 mei trouwen. Op Mauritius ;(
Alles geregeld, maar dat gaat dus ook niet door.
Enkel met een heel select groepje (alleen ouders en broers) zouden we gaan. Het leek mij zo speciaal en intiem...

Mijn moeder werkt in het onderwijs dus we zitten vast aan schoolvakanties... Hoop nu op de herfstvakantie...


Wat erg, dikke knuffel! Misschien leuk idee om er met zijn tweeën toch nog een leuk dagje van te maken, lekker eten bestellen oid en FaceTime met degene die er bij zouden zijn :(:)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:39

Suuszels schreef:
Ach jongens, ik kom hier gewoon even mee huilen.
Ik zou 1 mei trouwen. Op Mauritius ;(
Alles geregeld, maar dat gaat dus ook niet door.
Enkel met een heel select groepje (alleen ouders en broers) zouden we gaan. Het leek mij zo speciaal en intiem...

Mijn moeder werkt in het onderwijs dus we zitten vast aan schoolvakanties... Hoop nu op de herfstvakantie...


Ohhhh wat naar. :(:)

Mijn vakantie is pas over 4 maanden. Maar ik durf er niks over te zeggen of het door gast of niet....

Nadir

Berichten: 12736
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 22:33

Men wat zuur Suuzels... Gaat het jullie nog veel geld kosten of valt dat mee?

Wij zouden half juli 4 weken gaan rondreizen door Thailand. We kijken er al een poosje enorm naar uit. Ik ben heel benieuwd of dit door gaat...

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 22:44

Autumnn schreef:
Suuszels schreef:
Ach jongens, ik kom hier gewoon even mee huilen.
Ik zou 1 mei trouwen. Op Mauritius ;(
Alles geregeld, maar dat gaat dus ook niet door.
Enkel met een heel select groepje (alleen ouders en broers) zouden we gaan. Het leek mij zo speciaal en intiem...

Mijn moeder werkt in het onderwijs dus we zitten vast aan schoolvakanties... Hoop nu op de herfstvakantie...


Wat erg, dikke knuffel! Misschien leuk idee om er met zijn tweeën toch nog een leuk dagje van te maken, lekker eten bestellen oid en FaceTime met degene die er bij zouden zijn :(:)


Ooh dat is inderdaad leuk!!

Thanks voor jullie lieve woorden <3

We krijgen zo'n voucher als het goed is dat we later kunnen gaan, dus als het goed is weinig kosten extra. Hoop alleen niet dat straks in het najaar de prijzen verdubbeld zijn :o

Echt vervelend ook dat niemand weet wanneer we wel weer normaal kunnen reizen...

Zonnetje81
Berichten: 18721
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 23:08

Ik moet begin juni mn ibiza reis voor half juli betalen of annuleren. Moeilijk hoor!!!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 00:11

Wat vervelend zeg van het trouwverhaal :(

Ik denk dat begin juni al wel meer duidelijk is.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 07:58

sureido schreef:
Wat vervelend zeg van het trouwverhaal :(

Ik denk dat begin juni al wel meer duidelijk is.

Nouja, het zou kunnen dat we het dan in Nederland / Europa redelijk onder controle hebben maar in Afrika nog niet

SsSimonee

Berichten: 2942
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:16

Ik heb in eind Juni Cyprus gepland staan..
Stiekem nog hoop dat het doorgaat maar denk het niet:(

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:35

Dit gaat misschien heel erg klinken, maar ik ben blij dat we nog niks hadden geboekt..
Zouden wel pas midden september gaan, maar i.v.m. mijn afstuderen en nog niet weten waarheen hadden we nog geen hele concrete plannen.
Nu kijken we het aan hoe het gaat lopen en wat we gaan doen.

Ik vind het voor de mensen die hebben geboekt en nu af moeten zeggen echt heel zuur. Ik kan me helemaal naar toe leven naar een vakantie. De voorbereiding, laatste dag nog kleine dingen halen, alvast de leuke dingen opzoeken in de omgeving, ja heerlijk!

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:46

Wij zouden 26 mei vertrekken voor een roadtrip door/naar Toscane, Italië. Ik vermoed dat dit niks gaat worden, maar kan tot een week van te voren onze accomodatie nog annuleren dus ik wacht toch nog even af..

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:54

SsSimonee schreef:
Ik heb in eind Juni Cyprus gepland staan..
Stiekem nog hoop dat het doorgaat maar denk het niet:(

Vergelijkbaar. Ik heb eind juni Malta staan.

Vooral omdat het eilanden betreft kan ik me voorstellen dat ze de risico's zo klein mogelijk willen houden. Even te vroeg je grenzen weer open en dan kan het zo mis zijn. Ik houd er dus rekening mee dat het er dit jaar niet in zit. Ik kan ermee leven, maar het blijft natuurlijk jammer, zeker voor de lokale bevolking die van het toerisme leeft en nu een flink deel van het seizoen misloopt.

x_Jeanine_x

Berichten: 9098
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:02

Ik heb zelf 14 juni vakantie gepland in NL op een camping in zeeland, Port Zelande aan centerparcs vast.
Hoop heel stiekem dat het door kan gaan, zouden camper van schoonouders meenemen en lekker lokaal bij de strandtentjes gaan eten :D

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:34

Hier nog een lotgenoot, wij zouden 2 mei naar de VS gaan voor ruim 2 weken. Rondreizen in het zuidwesten.
In theorie valt die datum net na alle lockdowns en inreisverbod daar, maar ik verwacht niet meer dat het doorgaat. Het is zo kort dag :\ Onze vlucht is van het weekend geannuleerd en omgeboekt naar een vlucht op dezelfde dag op een ander tijdstip.

Ik hoop aan de ene kant dat het inreisverbod van de VS langer van kracht blijft, anders gaat het ons duizenden euro’s kosten aan hotelkosten die we niet terugkrijgen als we niet gaan. Aan de andere kant hoop ik dat er een wonder gebeurt en dat het gewoon doorgaat, er zit maanden aan planning en voorpret in en dit zou echt de reis van mijn leven worden.

Natuurlijk zijn alle ernstig zieke mensen en doden veel erger dan een reis, maar ik ben er goed kapot van moet ik zeggen ;(

Susanne

Berichten: 11617
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:54

Lotgenoot meldt zich -O-
Tuurlijk zijn er veel ergere dingen momenteel aan de hand, maar dan mag je evengoed nog wel even balen hoor. Je leeft er toch naar toe.

Onze wintersport werd geannuleerd de avond voor de zouden vertrekken, gelukkig alle kosten terug gekregen van de accommodatie.
In mei hadden een vriendin en ik een vakantie geboekt naar de Veluwe (met de paarden); kreeg vorige week bericht van de accommodatie dat ook deze nu geannuleerd is. Dit bedrag krijgen we gelukkig ook terug.

Heb nog 3 andere vakanties in het vooruitzicht (zomer en najaar) maar het is even afwachten :\

Suliko

Berichten: 4356
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:06

Absoluut luxe problemen, maar dan mogen we er nog wel van balen!

Hier waren we ons aan het voorbereiden voor een trektocht met de paarden in de meivakantie, we zouden beginnen in de Eiffel in Duitsland, dwars door Luxemburg en via de Belgische Ardennen weer terug naar de Eiffel. Dat gaat 'm niet meer worden. -O-

Vooral die momenten dat het nog onzeker is en je ergens nog hoop hebt, zijn erg vervelend. Ben nu 'blij' dat we zeker weten dat het niet door gaat. We hadden eerst nog een plan B gemaakt om dan met de paarden een aantal dagen naar zee te gaan en op een camping te vertoeven, maar met de ontwikkelingen van afgelopen week gaan we daar ook niet meer vanuit.

Vind het enorm jammer van de trektocht, daar leefde we toch al maanden naartoe en de voorbereiding en training was al in volle gang, voor nu hebben we het geparkeerd tot er een nieuw moment aanbreekt dat we weg kunnen gaan. Maar ik weet niet zo goed wanneer dat zou kunnen zijn, volgend jaar zit ik op de uni en heb ik minder vakanties dan nu op het HBO, in de zomervakantie is het vaak te warm... Ach ja, we gaan het zien.

komone
Berichten: 262
Geregistreerd: 01-12-11

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:22

Wij hebben ook in juni een Canadareis geboekt via Travelhome. Travelhome gaf ook aan dat Canada de grenzen gesloten heeft tot 30 juni, maar dat dit geen vaste datum is. Canada kan deze datum nog aanpassen.
Wij mogen wachten met betalen van het restbedrag tot twee weken voor vertrek. En als we niet kunnen gaan kunnen we omboeken of een voucher krijgen. Dit vind ik allemaal heel schappelijk.
Ik ga er eigenlijk nu wel vanuit dat het dit jaar niet door gaat.
Laten we eerst maar eens dat virus onder controle krijgen. Er zijn al mensen in mijn omgeving hieraan gestorven en daarbij vergeleken is mijn vakantie zeer onbelangrijk.

irryproppy

Berichten: 328
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: overal waar de zon schijnt!!!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:32

Dochter heeft een vakantie met dr vriend geboekt half juni naar Samos.
Heeft alleen nog aanbetaald,moet voor 20 april in principe rest van de vakantie betalen.
Ze twijfelen nu heel erg.
Op het moment geldt er een code oranje voor griekenland en de eilanden.
Geen annuleringsverzekering dua ja wat nu,wel betalen en afwachten of annuleren en aanbetaling kwijt.

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:33

Griekenland zou ik niet doen...

Britta31

Berichten: 13189
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:39

Onze dochter van 17 gaat in Juli naar Albufeira.Maar nu het probleem,de zaak waar ze werkt is gesloten en er dus geen geld binnen komt.Ze kan dus niet voor de rest van het bedrag sparen.Nu doet ze al klusjes voor ons(deuren verfen enz).Maar ben bang dat als het door gaat wij het bedrag gaan voorschieten.

Westhof

Berichten: 2939
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:56

Ik zou met een vriendin naar Londen gaan in mei. Dit gaan we nu waarschijnlijk verplaatsen naar later in het jaar. Airbnb kunnen we nog annuleren en British Airways heeft laten weten dat we een voucher kunnen krijgen. Het is alleen nog even afwachten wat KLM doet (hebben 2 aparte vluchten geboekt bij 2 maatschappijen).