Nog meer mensen helemaal alleen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 15:40

Hoi! Hoe is het met jullie? Leven jullie nog? Of zijn er echt zo weinig mensen alleen?

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:45

:wave: Still alive !
Maar ik ben altijd alleen, dus weinig verschil voor mij nu.

friezenfan2

Berichten: 2633
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:47

Hier ook nog in leven.
En ik denk dat er weinig zijn die echt alleen zijn zonder huisdier.

LiesM
Berichten: 444
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Midden Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:48

Ook ik woon alleen en voel me best eenzaam eerlijk gezegd.
Wel heb ik het geluk dat ik landelijk woon met de paarden bij huis, en de gezelligheid van katten en kippen om mij heen.

Het allerergste mis ik mijn ouders, maar natuurlijk ook de spontane dingen die voorheen zo vanzelfsprekend waren, zoals met vriendinnen uit eten, shoppen ed.

Gelukkig bellen en appen we regelmatig.

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:48

Oh ja, huisdieren meegeteld heb ik een kroostrijk gezin :D
3 paarden, 3 poezen en 3 kipjes <3

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:50

Ik leef ook nog.

Maar ik heb huisdieren meegeteld nog wel een klein gezinnetje, 2 katten thuis die de boel af en toe flink opschudden. En 1 paard op stal staan ( helaas niet bij huis).

Zijn jullie de afgelopen week een beetje oke doorgekomen?

Winged

Berichten: 33075
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:53

friezenfan2 schreef:
Hier ook nog in leven.
En ik denk dat er weinig zijn die echt alleen zijn zonder huisdier.

Bij deze meld deze uber-eenzame zich dan maar :+

Drukke baan, appartement.. het niet eerlijk vinden tegenover een dier om mij als baasje te hebben momenteel.

Iemand een kat over? :+

Anoniem

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:57

Ik merkte dat hoe meer aandacht ik dat gevoel gaf, hoe erger het werd. Dus ik ben gaan struisvogelen en mezelf zo rustig mogelijk gaan houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:06

Ik leef ook nog. Zonder huisdier :+ .

Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken met oa legpuzzels en de cursussen van de Vogelbescherming. En Bokt natuurlijk. En te bedenken hoe enorm ik straks van de kleinste dingen ga genieten.

Dat lukt op zich wel aardig. Af en toe de dipje, daar geef ik dan even aan toe, en dan weer door.

En hoe is het met jou, Sheran?

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 16:16

Goed om te horen dat het met jullie allemaal wel goed gaat!
Met mij ook over het algemeen best goed. Ik ben gaan schilderen, vind veel afleiding en probeer er net zoals Tica niet te erg bij stil te staan. Het mooie weer helpt erg!
Gisteren wel even een dipje: heb eigenlijk nog maar contact met 1 vriend waar ik nu 2x bij langs ben geweest. Had gevraagd of we misschien dit weekend weer even een stukje konden fietsen (gezellig) maar hij geeft tot nu toe niet thuis. Dat vind ik dan wel weer lastig/vervelend ofzo, dan voel ik me echt onzichtbaar. (ik ben niet zijn enige contact).

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:28

Winged schreef:
Iemand een kat over? :+


Ja, maar die krijg je niet }> :')

friezenfan2

Berichten: 2633
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:35

Ondertussen heb ik meerdere mensen met wie ik kan videobellen en dat helpt wel.
Zaterdag komen mijn ouders hier lunchen en nemen ze hun eigen lunch mee en gaan we op afstand in de tuin zitten. Ik zie nu al op naar het moment dat ze naar huis gaan.

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:08

Ik woon ook alleen. Ben juf en werk nu digitaal. Dus heb overdag genoeg te doen, maar het is wel heel anders dan normaal.
Gelukkig kan ik ook nog naar de paarden en heb ik thuis twee katten. Mijn ouders zie ik bij hun in de tuin met afstand. Ik ben dus niet echt alleen, maar ik kan niet wachten tot alles weer wat 'norameler' wordt.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:36

Ook ik ben weer alleen. Tijdje een zwerfkatje over de vloer gehad maar die heeft een fijn huisje gekregen.
Verder druk met werk. Even al 1,5 week een "dipje" en mijn lease pony doet met mij mee :+
Maar dit mooie weer maakt veel goed, daarnaast heb ik mijn zaden binnen gekregen en wil ik eens proberen brood te bakken. Gewoon omdat het kan.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:04

Nog steeds....en bij vlagen is het niet grappig maar over het algemeen goed te doen.

Van het weekend vond ik er ineens geen moer meer aan, mijn zus zat foto's te appen dat ze met haar gezin in de tuin bezig waren. En savonds foto's van de gourmet. DAn denk ik hmmmm ik had zo graag in de auto gestapt maar je doet t niet......dat zeg ik dan ook eerlijk en vervoglens hebben we gebeld via video en gierend de slappe lach gekregen.

Dat helpt altijd!

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:18

Ga je toch alleen gourmetten? Goede film op. Alleen maar dingen die jij jummie vind en aan de bak dan maar. Doe ik wel vaker. Hell, ik BBQ zelfs in mijn uppie _O-

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:21

Hahaha ja in het verleden deed ik dat wel maarrrr...ik heb een maagverkleining gehad dus daar is in je eentje echt geen reet meer aan :D :D :D

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:27

chamion schreef:
Ga je toch alleen gourmetten? Goede film op. Alleen maar dingen die jij jummie vind en aan de bak dan maar. Doe ik wel vaker. Hell, ik BBQ zelfs in mijn uppie _O-


Heerlijk! We moeten er toch wat van maken.

musiqolog
Berichten: 3358
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:48

Nou, ik ga niet in mijn eentje vreten. Ik ben van nature niet bepaald mager en de laatste tijd beweeg ik (drie keer raden waarom) bijzonder weinig, dus dat is wel het laatste tijdverdrijf dat ik moet kiezen. Sowieso: als je alleen leeft, en je bepaalt je hele agenda zelf, is de lol van jezelf verwennen er gauw af. Tenzij het iets bijzonders is, bijvoorbeeld naar een concert. Maar juist dát kan nu niet.

Ik had van de week ineens weer het gevoel: ik wil niet alleen zijn. Sterker nog: ik weet precies wie ik zou willen versieren. Met vrouwen ben ik nooit zo'n held en ik zit al jaren zonder relatie, maar de afgelopen tijd kon me dat minder schelen. En juist nu mensen waarschijnlijk massaal aan de relatie willen, loop je niemand meer tegen het lijf. Nou ja, af en toe online flirten dan maar. En vooral: dit niet te erg gaan vinden en BEZIG BLIJVEN!

Marcella

Berichten: 36811
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:19

Alleen met 2 katten die niet weg gaan. :+ En druk bezig met de moestuin dus beweging genoeg (alle aardappelen zitten in ieder geval in de grond). Heb namelijk nog een partij opsluitbanden erin te gooien. 3 Palen voor de 3 druiven erin even netjes en mooi afwerken. En dan moet ik eigenlijk nog aan de slag met het kippenhok en ren.

Maar eerst opsluitbanden erin zodat ik ook bloemenrandje kan gaan maken. Kunnen de dahlia bollen de grond in. <3

germie

Berichten: 26044
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 07:49

Ik ben begonnen met mijn 7 vierkante meter tuin onkruidvrij te maken. Er is nu 3 tot 4 gedaan. En meteen maakte al iemand een opmerking: jij eens in de tuin bezig?
Nou, het is echt geen hobby hoor. Ik haal optisch het onkruid er uit, maar de grond is zo enorm hard dat je er niet dieper inkomt dan 2 cm. Ik moet eigenlijk echt spitten, maar heb geen schop. En tja, om dat nu ineens te doen terwijl je nooit om een tuin gegeven hebt gaat me ook te ver. Maar ik denk dat over een week of 3 de tuin schoon is en je dus zwarte grond ziet i.p.v. groen onkruid. Ik heb met een beetje geluk een paar paprikaplantjes opgekweekt, dus dan zouden die er wel in kunnen. En misschien dat ik sla ga zaaien. Ja, we hebben ht dan over een groentetuin in de voortuin. Achter is alles betegeld.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:04

Ik heb bijna overal steen en daarom dat ik zaden heb besteld die speciaal voor teelt in potten zijn bedoeld. Eens kijken of ik dan mijn tuintje wat beter bij kan houden.

Marcella

Berichten: 36811
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:08

Tip grond 's avond goed nat maken dat 2 dagen doen en je komt door de harde boven laag. ;)

Mijn tuin is ook niet gespit, maar na een paar keer goed nat sproeien zo gefreesd. Met daarbij heeft spitten afgelopen jaar geen nut gehad wegens geen vorst.

F_Orumster

Berichten: 15336
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:22

germie schreef:
Ik moet eigenlijk echt spitten, maar heb geen schop. En tja, om dat nu ineens te doen terwijl je nooit om een tuin gegeven hebt gaat me ook te ver.

En toch, handig gereedschap is de helft van je klus. Je kunt even met je gemeente checken of he gereedschap kunt lenen, ook zijn er in grotere plaatsen soms websites voor uitwisseling.

germie

Berichten: 26044
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:42

Ik heb al 12 jaar geen schop nodig gehad. Dus tja, ik denk dat optisch weer zwarte grond dan de keuze wordt. ;)