Nog meer mensen helemaal alleen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
musiqolog
Berichten: 3333
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:00

Ik moet zeggen dat ook vóór deze quarantaine vrouwen al redelijk uit mijn buurt bleven, dus voor mij is deze discussie grotendeels theoretisch...

Zonder gekheid: het gaat hier nog steeds om adviezen. In Nederland heeft de overheid nooit ge- en verboden voor onze slaapkamer uitgevaardigd. (Wel samenscholingsverboden, dus alleen de liefhebbers van groepsseks zijn echt de ... ik durf het in deze context bijna niet te zeggen.) Gelukkig blijken veruit de meeste mensen verstandig genoeg om weg te blijven van wisselende contacten, al dan niet seksueel.

Mocht ik het geluk hebben dat ik in quarantainetijd een vrouw tegenkom die wat met me wil (vraag me niet hoe of waar), dan snappen we hopelijk allebei dat we de komende tijd aan elkaar vastzitten. (Nee, niet letterlijk... ik durf ineens niets meer te schrijven hè!) Als het geen serieuze relatie wordt, dan toch in ieder geval iemand met wie je niet in één avond uitgepraat bent.

O ja, en als je aan de burger moet communiceren wat er op dat gebied wel en niet kan - ja, dat kan niet anders dan "droog" worden. Zolang het maar hout snijdt en niet uitmondt in slap ge.... Oké nu hou ik écht op!!! Sheran, wat heb je gedaan?

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 12:43

Ik denk dat het RIVM alleen maar blij zou zijn met zoveel mogelijk slap ge.... _O-

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:59

Omg I can't even :') :') :')

Droog taalgebruik en slap ge... muziek in de oren van het rivm. +:)+

En gezond verstand gebruiken is hierin het belangrijkste. Al lijkt gezond verstand bij sommigen als sneeuw voor de zon te verdwijnen als er twee boekjes pandapunten vol zijn :=

Anyhow. Ik ben verkouden, net een kwartier met mijn vriend aan de telefoon gehangen om te beslissen of we elkaar zouden zien dit weekend en het antwoord is nee. K*t corona, om maar even in het jargon te blijven. _-:(

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:09

Gelukkig is de pandapuntentelling minder streng sinds de coronauitbraak. Ik geloof dat de Speld dat schreef, dus dan is het waar.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:16

Oh nou dat is dan een opsteker!

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:55

Met de panda puntentelling hou ik mij helemaal niet bezig.
Ik zal al blij zijn als ik dit jaar gezellig met vrienden en familie uit eten kan of kan barbecueën straks.

* probeert verder hele rare beelden van ontklede mensen met mondkapjes te onderdrukken *

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 18:51

Gimme_Joy schreef:
Oh nou dat is dan een opsteker!


:') :')Ik lees nu echt overal wat fouts in

Hou me verder ook niet bezig met pandapunten hoor, dat is sowieso een verloren zaak. Maar gewoon lekker afspreken met een vriendin, samen op de bank, weer dansen... ik zie er enorm naar uit.

musiqolog
Berichten: 3333
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:59

Yes! Ik heb vandaag mijn huidhonger een beetje gestild. Ik heb nog geen mens aangeraakt, maar wel een paard. Gewoon een privélesje op niet al te hoog niveau, maar ik ben allang blij dat alles het nog doet. (Als ik een paar maanden niet gereden heb, ben ik al gauw bang wanneer een paard niet doet wat ik wil. Ik denk niet dat je dat er ooit nog uit krijgt...) Dus ja, ik ben wel blij, al kan het nog veel beter...

JsA

Berichten: 305
Geregistreerd: 17-03-08

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:40

Hahaha! Nou super dat je weer mocht rijden en fijn dat het goed ging. Ik hoop niet dat je morgen veel spierpijn heb.

Ik heb vandaag 2 uur gewandeld met een vriendin die ik al 2 maanden niet gezien heb. Hoop bij gepraat en volgende week gaan we weer aan de wandel. Ik ben helemaal blij!

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:16

Ik ben er echt heeeeeeeelemaal klaar mee.
Tel zodra ik wakker word de minuten af tot ik weer mag slapen. Heb het echt zo gehad met continue alleen zijn.
Goddank mag ik wel weer buiten dansen sinds deze week, dus dan zie ik wel mensen met die verdomde afstand. Maar ook dat, groepen zijn samengevoegd, mijn favoriete dansles vervalt want dat was roostertechnisch gewoon niet mogelijk. Heb daar vorig weekend echt om gejankt, afgelopen week ook nog wel eigenlijk. Vind het echt zo absurd dat binnensporten op z'n vroegst pas in september mag. Met dansles kunnen we meer dan genoeg afstand houden en we staan nu met grotere groepen bij elkaar, doordat er nu maar 1 "studio" is i.p.v. 5.
Hatelijk. Snap ook niet zo goed waarom kinderen niet gewoon naar binnen mogen, als die verder geen risico vormen, maar ok. Ik snap wel meer niet qua maatregelen en besluiten, dus dat scheelt. :+

Maar het is dus even oliebol, gewoon echt klaar met dat continue alleen zijn en als mijn beste vriendinnetje dan zou bellen maar daar komt iets tussen, o god, dan kan ik wel janken.
Vind het sowieso best lastig dat al mijn vrienden kinderen en/of een partner hebben, dus veel te druk. Wil ze ook niet lastig vallen, want ze hebben het al zo druk, en als ik dan bedenk dat ik dus al dagen dood zou kunnen zijn voor iemand het merkt, meh, dan wil ik liever in slaap gebracht worden.

Dat is mijn mood dus vandaag, erg gezellig. :\


@Musigulog, in principe is het niet eens alleen een advies. Je mag namelijk elkaar niet aanraken als je geen partner/gezin van elkaar bent. Dat is wel heel duidelijk gezegd, dat je daar dan dus boetes voor kan krijgen omdat je in de 1.5 meter van elkaar komt. En ik vind dat best absurd. Het is sowieso absurd dat de grondwet volledig aan de kant gegooid wordt. Ik snap dat het voor het goede doel is enzo he, en ik ben echt een super brave dodo die dus niemand ziet (nu dus alleen met dansles), maar vind dat wel eng. Net als dansles altijd onder cultuur valt en nu ineens onder sport. Zoals de overheid letterlijk zegt "In dit scenario valt het onder sport", dat is een totaal ander ministerie, en dat vind ik wel zorgelijk, dat ze blijkbaar van alles kunnen veranderen, de grondwet aan de kant mogen schuiven, en dat het gewoon geaccepteerd wordt ook nog. :=

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 19:22

Dikke knuffel Milou! :(:)

Hier begint het me ook echt wel weer even op te breken. Het lijkt alsof iedereen steeds soepeler wordt, weer bij elkaar gaat zitten, en alsof mensen me aan het vergeten zijn. Ook een beetje wat Milou dus zegt... ik vermaak me op zich nog wel maar heb wel echt huilmomentjes nu. Hoe lang gaat dit nog duren? Ik wil er niet teveel over nadenken.

Zou vooral graag mijn ouders weer zien. Helaas deze week een heeel klein kuchje ontwikkeld waardoor ik er niet meer heen durf (echt ik hoest over de hele dag misschien 10x, bijna niks dus). Ook niet buiten, met een afstand. Maar als ik 24u geen klachten meer heb, zou het dan weer veilig zijn om langs te gaan? Het liefst trek ik gewoon weer even bij ze in, maar dat risico vind ik veel te groot :(. Maar aan de andere kant... hoe lang duurt dit allemaal nog? Ik vind het ook helemaal niet fijn dat er weer zoveel versoepeld wordt, het maakt het risico alleen maar weer groter waardoor dit soort dingen nog langer duren.

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:07

Herkenbaar.
Fijn dat huishoudens vanaf 1 juni gezellig uit eten kunnen in restaurants, maar daar schiet ik dus geen f*ck mee op als alleenstaande.
Ik vond de eerste keer paardrijden weer wennen. Nu ben ik een redelijke angsthaas en normaal moet ik na een vakantie ook altijd een soort drempel over, maar deze week liep het niet lekker: een voor mij moeilijk paard en angst. Paard werd nerveus van mij en ik van hem. Ik ben afgestapt.

JsA

Berichten: 305
Geregistreerd: 17-03-08

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:15

Ik snap je Milou :(:) Ik snap ook niet waarom je niet binnen mag sporten tot september als alles op afstand kan is dat toch te doen?. Mijn sportschool heeft alles zo ingericht dat iedereen op 1.5 meter kan sporten. Ze hebben zelfs de grote basketbal/zaalvoetbal zaal er bij getrokken zodat alles verspreid is helaas mogen ze alleen maar buiten les geven. Jammer dat net je favo les niet gegeven wordt maar wat wel fijn is lijkt mij dat je andere lessen kan volgen, beter iets dan niets toch? Hopelijk heb je morgen een betere dag!

Sheran: ik vraag me ook af hoelang dit nog blijft.. en of het überhaupt nog terug gaat naar het '' oude ''. Balen zeg dat je een hoestje hebt.. misschien kan je met de ouders overleggen of ze het een probleem vinden als je na 24u klachten vrij bij ze langs gaat?

Ik vind het wel angstig dat we niet weten wanneer het weg is en of het nog terug komt(ik weet dat ze het wel voorspellen) en of het na jaren nog eens komt..

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:15

Aaah thanks allemaal. Ook een knuffel voor jullie, voor wie wil!

Nou, ik vind het dus ook best lastig dat de WHO roept dat het altijd onder ons zou blijven, hou op met angstzaaien denk ik dan. Sars, Mers, alles is ook nog onder ons, maar daar gaat geen hele nieuwe maatschappij voor ingericht worden. Als je terugkijkt naar het verleden duurt het ong 8 tot 9 maanden (het neemt steeds verder af, net als nu), dus nu hopelijk ook.

@Sheran, ik heb meerdere onderzoeken gelezen dat je vanaf de dag van de start van de klachten tot 6 dagen erna besmettelijk bent, erna niet meer.

@Dammie, ooh, wat balen dat het zo tegen viel. Dat is echt zuur, nu wellicht nog meer dan anders. -O-

En JsA, ja beter iets dan niets, zeker. Maar baal wel enorm. De les die ik daarvoor nu in plaats kan volgen vind ik echt niks, de docent is lief hoor, maar haar stijl is zo anders. En wat ook niet helpt is dat mijn docent van mijn favo les net 3 weken terug was van zwangerschapsverlof. En nu heb ik haar voor die les dus sowieso het hele seizoen niet meer. Nouja, ik overleef het wel, maar het is gewoon zwaar oliebol. Baal daar echt van, en dan vind ik het weer stom dat ik van zoiets (voor vele) onbenulligs baal en daar zo van slag door kan zijn.
En wat ook niet helpt is dat nu alle lessen buiten zijn, ik dus niets meer via zoom o.i.d. kan volgen, waardoor ik overdag echt niks te doen heb. En behalve als mijn beste vriendinnetje belt, is het verder dus leeg en doelloos. Hoef nog maar 2 dingen echt te doen voor het afronden van mijn master, maar dat is ook niet veel. Daar ben ik max 3 dagen zoet mee, als ik dat al haal. := Heb mijn thesis zelfs weken voor de deadline ingeleverd. :+

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:31

@milou123, niet te streng zijn voor jezelf ( dat probeer ik ook := )
Normaal heb je een heleboel afleidende dingen en leuke zaken, nu zijn er veel dingen weggevallen. Plus door alle rotberichten om je heen wordt je ook belast en angstig gemaakt.
Daardoor komen onbenullige dingen harder aan: je belastbaarheid is afgenomen.
Dus probeer er niet mee te zitten dat je zo van slag bent van iets onbenulligs.

Het is een elastiekje dat je heel ver uit kunt rekken, en dan is het op.

musiqolog
Berichten: 3333
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:58

Ik ervaar het niet als een elastiekje dat een keer knapt. In het begin vond ik het allemaal veel k*tter (ik censureer dit alleen maar omdat er anders "poedersuiker" verschijnt bij mensen die de Boktcensuur niet hebben uitgezet) dan nu. Een mens went aan alles. Een dooddoener van hier tot Tokio, maar wel een die voor mij voelbaar opgaat. Natuurlijk heb ik er wel een dag bij dat ik het weer compleet niet zie zitten, maar daar staat altijd een goede dag tegenover.

Een kleine disclaimer: ik blijf natuurlijk een autist, die iets beter is ingesteld op een leven in isolatie dan de meesten van jullie. Maar neem van mij aan: ook ik heb er baat bij om met mensen om te gaan. Deze situatie vergt van jullie misschien wat meer aanpassingsvermogen dan van mij, maar ik ben overtuigd dat ook jullie er het beste van kunnen maken. Er zijn zoveel leuke dingen die je alleen of met twee mensen kunt doen en die nauwelijks geld kosten... Als je inspiratie zoekt, ben je hier meer dan welkom!

Op de medische prognose wil ik niet al te diep ingaan, maar het is natuurlijk onzin dat deze maatregelen van kracht blijven tot we tachtig zijn. De Spaanse Griep en de pandemie van 1957 zijn ook onder ons gebleven, maar niet als de zeis van Magere Hein. Als je er niet tegen kunt (en dat is niet l*llig bedoeld, ik snap dat namelijk heel goed), kun je het beste het nieuws niet te veel volgen en je gewoon aan de regels en adviezen houden. Wij wassen onze handen en houden netjes afstand, de dokters doen de rest wel.
Afbeelding

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:05

Dammie schreef:
@milou123, niet te streng zijn voor jezelf ( dat probeer ik ook := )
Normaal heb je een heleboel afleidende dingen en leuke zaken, nu zijn er veel dingen weggevallen. Plus door alle rotberichten om je heen wordt je ook belast en angstig gemaakt.
Daardoor komen onbenullige dingen harder aan: je belastbaarheid is afgenomen.
Dus probeer er niet mee te zitten dat je zo van slag bent van iets onbenulligs.

Het is een elastiekje dat je heel ver uit kunt rekken, en dan is het op.



OMG, ja, dit gebruik ik dus heel vaak in mijn werk en bij vriendinnen. Maar lezen naar mij gericht helpt zeker, thanks!
Heb gisteravond (toen het begon te schemeren, dus duurde even) mooi m'n kaarsjes aangestoken. Met name die ik van mijn beste vriendinnetje heb gekregen helpt meestal wel, nu dus ook, dus dat is fijn. En had een prachtig uitzicht op de kaars op tafel, met daarachter pioenrozen. Was echt zo mooi, heb er echt een half uur naar zitten kijken. <3 :D

Vandaag iets beter, maar die eenzaamheid is wel echt een ding. Maar nouja, oooooit komt er een einde aan.

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:51

Fijn dat je nu wat beter voelt.
Ik heb net een brief met een theezakje op de bus gedaan naar een vriendin: met een uitnodiging om op afstand gezamenlijk thee te gaan drinken .

Musiqoloog, bedankt voor je post, goed om jouw perspectief te lezen. Dat helpt.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:43

Hier ook alleen (of tellen honden en cavia's ook mee, dan speel ik vals).
Begin het inmiddels wel aardig zat te worden die quarantaine, maar ja, zit weinig anders op dan vol te houden. Ik ben wel mantelzorger voor mijn moeder en die heeft kanker, dus niet helemaal geïsoleerd, maar wel extra voorzichtig. Wil wel weer graag een pony kopen of bijrijd paard/pony gaan zoeken, maar niet voordat mijn moeder overleden is.

Dus nu supersaai. Ik wordt ook steeds luier lijkt wel.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:36

Milou ik had dat van het weekend ook, in de ochtend al bedenken wanneer ik weer mocht slapen. Heel naar voelde dat. Ondanks dat ik genoeg te doen heb in huis en tuin.

Qua werk begin ik nu ook te merken hoe belangrijk het sociale aspect voor mij is. Ik heb een pittige baan, erg analytisch ook maar altijd plezier in gehad. Nu vallen de sociale stukken weg waardoor ik mijn werk eigenlijk een stuk minder leuk vind... Ik hoop dat alles snel weer wat meer open gaat worden in de samenleving.

DideH
Berichten: 7003
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:08

Rytir schreef:
Milou ik had dat van het weekend ook, in de ochtend al bedenken wanneer ik weer mocht slapen. Heel naar voelde dat. Ondanks dat ik genoeg te doen heb in huis en tuin.

Qua werk begin ik nu ook te merken hoe belangrijk het sociale aspect voor mij is. Ik heb een pittige baan, erg analytisch ook maar altijd plezier in gehad. Nu vallen de sociale stukken weg waardoor ik mijn werk eigenlijk een stuk minder leuk vind... Ik hoop dat alles snel weer wat meer open gaat worden in de samenleving.



Oh heeeeel herkenbaar! Ik zat hele dagen met een (steeds afwisselend) team van mijn kantoor bij verschillende klanten. Dus heel veel onderweg en heel veel afwisseling. Nu week 10 achter mn laptop in mn uppie en haal inmiddels echt 0 plezier meer uit mijn werk. Bel wel veel met klanten en collegas, maar dat heb ik inmiddels ook wel gezien! Dag in dag uit is het hetzelfde...

Appte zondagavond nog met een collega: "ohhh bah... morgen begint er weer een nieuwe week, waarom wéér niks leuks gebeurd"

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:25

Jaa, gek he, het is zo anders. Telefonisch mensen spreken is toch wel echt anders dan mensen zien, of de mensen die belangrijk voor je zijn spreken is ook echt anders dan klanten natuurlijk. Weet ook niet zo goed wat je zou kunnen helpen om er meer plezier in te krijgen.

Ik heb vandaag ook zo'n dag dat ik ergens blij ben, maar ergens voel ik me ook alleen en eenzaam, zó verwarrend. Heb gehoord dat ik mijn stage heb gehaald, maar écht genieten doe ik er dus ook niet van. En bezwaard voelen naar vrienden dat ik weer zo verdrietig en eenzaam ben. Verwarrend is het.
Maar PostNL is in ieder geval blij met me, want ik stuur tig kaartjes en brieven. :+

Sosha, zo heftig dat je juist in deze tijd zoveel afstand van alles en iedereen moet nemen. Dat lijkt me echt pittig. :(:)

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:57

milou123 schreef:
Sosha, zo heftig dat je juist in deze tijd zoveel afstand van alles en iedereen moet nemen. Dat lijkt me echt pittig. :(:)


Ik vind het veel erger voor mijn moeder, nu is ze nog redelijk goed, maar mag ze niemand zien.
Ze blijft er gelukkig nog heel vrolijk onder, maar vooral voor haar hoop ik dat Covid gauw voorbij is en dat ze familie en vrienden nog kan zien.

Winged

Berichten: 33038
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:44

Ik hop even binnen hoor.

Vorige week dinsdag is een vriendin van mij overleden na een gasexplosie. Daar had ik afgelopen zaterdag uitvaart van. Absurd... 30 man in een zaal, haar dood (ingreep van de zorg kwam te laat), ik als vertegenwoordiger van onze vriendengroep, allemaal snikkende mensen en steun bij elkaar zoeken gaat niet op de wijze die je normaal gesproken kent. Merk nu pas (een ruime week na haar dood dus) wat het allemaal met mij doet. -O-

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 12:52

Wat heftig zeg, Winged! Heel veel sterkte! Kun je nog wel ergens steun vinden nu?