Beleggers op het forum?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 09:04

tita schreef:
Jooproo is onmogelijk om van elk aandeel te houden met winst soms moet je verkopen of LT gaan zitten

Ik heb denk ik iets van 30 soorten aandelen opties trackers en obligaties is onmogelijk om alles aan te houden en met winst te verkopen

Alleeen Shell en Acomo blijven tot mijn pensioen en dan mogen ze best in waarde zakken zolang ik maar plus met dividend

Dus vb totale portefeuille Shell is over 25 jaar 2000€ minder waard maar als ik dan ruim 5000€ dividend heb ontvangen is dat toch heel mooi

Bank levert niks op allen deflatie


Dank, ik denk ga voor wat meer long-term, zeker nu ik dit geld nog niet nodig heb :). Maar als er goed winst is verkoop ik alsnog ;).

MuSLi

Berichten: 5255
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:37

CCCCC schreef:
Ik ga even meelezen!

In maart begonnen met Peaks (nu zo'n 500 ingelegd en 25 euro winst, prima dus) en een paar weken geleden mijn eerste ETF's gekocht via deGiro. Mijn vriend belegt al een tijdje via deGiro, dus hij helpt mij ook een beetje en daarnaast is een vriend van mij ook flink bezig in de aandelen en hij maakt daar ook leuke filmpjes over op YouTube.

Voor mij is het wel echt long-long term en leg ik nu nog maar 100 euro per maand in en dingen als mijn eindejaarsuitkering en targetafhankelijke bonussen. Vriend en ik willen volgend jaar een huis kopen, dus ik spaar nu ook veel op een spaarrekening. Wanneer dat op een fijn level is, wil ik mn maandelijkse inleg verhogen :)

Klinkt interessant. Heb je hiervan een linkje, of wil je die via PB doorsturen? :)
Meer kennis is altijd welkom...

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 15:13

Ik lees al sinds het begin van dit topic mee en wil er eindelijk maar gewoon eens aan beginnen.
Weten jullie toevallig ook internationale websites of apps die ik kan gebruiken? Omdat ik niet in Nederland zit.

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 15:21

JudithO schreef:
Ik lees al sinds het begin van dit topic mee en wil er eindelijk maar gewoon eens aan beginnen.
Weten jullie toevallig ook internationale websites of apps die ik kan gebruiken? Omdat ik niet in Nederland zit.


Ik weet niet precies waar je woont, maar je kunt altijd je bank benaderen. Mocht je nog een bank in Nederland hebben zoals ing of abn dan kun je volgens mij ook alsnog een beleggingsrekening openen.

DeGiro is volgens mij ook internationaal. Daar mag je volgens mij vanuit meerdere landen aanmelden, omdat het alleen een online broker is.

Zelf heb ik ooit bij icmarkets (Australië) een account gehad, wel weinig aandelen maar wellicht lag dat aan het type account. Dat weet ik niet zeker. Maar bij de meeste online brokers kun je vanaf elk land lid worden.

Met oog op eventuele restricties/voordelen per land/broker zou je eens moeten kijken wat mogelijk is. Persoonlijk denk ik wel dat het aanhouden van beleggingen mbt belastingen handiger is in eigen land. Zo weet ik uit ervaring dat er in sommige landen, in tegenstelling tot Nederland, capital gain berekeningen over de beleggingen heen gaan, dan is het wel belangrijk dat je bank of broker deze ook kan aanleveren of dat dit ingeregeld is in hun systeem.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:36

Ik zit in Canada. Ik moet zeker nog uitzoeken hoe en wat hier precies, maar aangezien jullie al diverse apps uitgebreid besproken hebben zou ik dat erg handig vinden :)
Dank voor het meedenken!

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 17:37

JudithO schreef:
Ik zit in Canada. Ik moet zeker nog uitzoeken hoe en wat hier precies, maar aangezien jullie al diverse apps uitgebreid besproken hebben zou ik dat erg handig vinden :)
Dank voor het meedenken!


Oh dat is nog verder dan ik had verwacht. Check het zeker als je in Canada woont met betrekking tot restricties als je in het buitenland wil beleggen. Canada en USA zijn daar beiden niet zo heel happig op weet ik toevallig.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 17:49

Nee dat snap ik inderdaad. Ik zal het even goed uit gaan zoeken allemaal.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:05

Nog meer mensen die deze week bericht hebben gekregen van dividend
Heerlijk “gratis” geld

Mijn pareltje had gewoon 0.43€ per aandeel en daar heb ik er dus paar van (200) en doet ie 4x per jaar

Doubtless

Berichten: 8490
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:13

:wave:
Ik ben net begonnen met een vierweekse cursus beleggen, om er meer te weten over te komen. Ik wil naast mijn spaarrekening gaan investeren, in de hoop meer uit dat geld te halen. Lees hier graag mee, voor nu om er meer over te leren en over een maandje hopelijk mee te gaan praten!

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:32

Welke cursus ben je gaan doen doubtless?

Doubtless

Berichten: 8490
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:34


Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:36

Oh die had ik ook gezien idd! Ben benieuwd wat je ervan vind!

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:48

Beurs staat sky high dus je kans in en sinds maart is behoorlijk verkleind.

Beetje mosterd na de maaltijd
Misschien dat we nog een crash komt

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:03

Niet beginnen omdat de markt sky high staat is een beetje onzin, over 10 jaar staat ‘ie t.o.v. nu ook weer hoger. Het beste moment om te beginnen is gewoon altijd: nu. Time in the market beats timing the market. Maar je moet dus wel geduld hebben.

Interessant Doubtless, ik ben benieuwd wat je ervan vindt en wat je uiteindelijke stappen op de beurs gaan zijn! :)

Hier ook dividend ontvangen, 80 euro ofzo, mooi meegenomen.

Judith, misschien kan je even op de canadese reddit kijken, daar zijn veel ervaringen met brokers en fondsen enzo, als je op canadian FIRE zoekt kan je denk ik genoeg vinden.

Leuk en klinkt als een goed plan CCCCC!

Ik sta nu op +11,6% op m’n Northern Trust portefeuille, lekker hoor, Biden die wint en Pfizer met ‘t vaccin :D.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 23:25

Ik kan mijn oude bericht niet meer bewerken, maar RTL Z heeft vandaag nog een kort filmpje geupload over het verschil tussen actief en passief beleggen, hier de link.

https://youtu.be/hrIG_6eq7vs

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:14

Iinge_ schreef:
Woow ook wel spannend :D maar met goed resultaat!

Moet wel zeggen dat mijn man een heel ervaren persoon pis en het als tip gaf, dus dat durfde ik wel aan.
En anders had hij op de bank mogen slapen :') _O-

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:49

Ons rendement is inmiddels bijna 50% :') Van € 100 inleg is nu € 150 gemaakt. Dat maakt het begin wel heel leuk.
Ons startbedrag was natuurlijk erg laag, dus stel dat we nu € 1000 hadden ingelegd, hadden we er € 1500 van gemaakt en dan is het natuurlijk een stuk leuker. Maar goed, dat mag onze beginners pret niet drukken.

We zijn nu aan het oriënteren op ons volgende aandeel/aandelen.
We vinden het nog wel lastig om te bepalen waar we voor gaan en hoeveel dan. Hoe bepalen jullie dat?

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:04

Wil je een safe aandeel

Acomo heel saai aandeel voor beleggers
Maar dit einde jaar en volgend heel jaar keren ze geen dividend uit
Ze hebben Organic Trading ofzoiets over genomen

Maar in 2022 weer flink dividend denk aan rendement van 7%
Aandeel blijft over algemeen stabiel

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:08

Ik lees en gebruik mijn verstand
Bekijk grafieken en lees veel op forum mee als stille meelezer o ben ik aan gok aandelen gekomen
Zoals palantir genomic vision echt om te daytraden

Dat doe ik met speelgeld
Papa en man zitten ook fanatiek in turbo’s dus hoor genoeg maar mij te riskant

Verder zoek ik aandelen uit die flink stijgen
Asmi
Asml
Voor “handel”

En paar aandelen voor als ik 65 ben
Eck
Shell
Acomo
Dsm
Hal

Deze verhandel ik niet koop plukjes bij als ik geld heb

Maar komend jaar voor mij geen nieuwe aandelen eerst spaargeld weer aanvullen

8nnemiek

Berichten: 43413
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:29

Zo Nancy, dat is zeker een leuk begin :D
Hier gaat het ook allemaal wel lekker.
We hebben nog steeds een berg geld opzij staan voor als er eens echt een goede koopkans voorbij komt, maar het geld dat wel in aandelen zit stijgt lekker.

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 14:16

_Nancy schreef:
Ons rendement is inmiddels bijna 50% :') Van € 100 inleg is nu € 150 gemaakt. Dat maakt het begin wel heel leuk.
Ons startbedrag was natuurlijk erg laag, dus stel dat we nu € 1000 hadden ingelegd, hadden we er € 1500 van gemaakt en dan is het natuurlijk een stuk leuker. Maar goed, dat mag onze beginners pret niet drukken.

We zijn nu aan het oriënteren op ons volgende aandeel/aandelen.
We vinden het nog wel lastig om te bepalen waar we voor gaan en hoeveel dan. Hoe bepalen jullie dat?


Hier precies hetzelfde. Inleg van 153 incl de transactiekosten en nu net over de 200 waard. Dat maakt het leuk!
Nu gestaag naar een hogere inleg te werken. En wat verder researchen.

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:48

Tita, wij hoeven niet perse een safe aandeel. We willen best wat risico lopen als daarmee de winst hoger kan zijn. Safe is ook maar saai en gaat zo langzaam. Maar de dividend uitkeringen zijn dan wel weer heel leuk, zeker als ze meerdere keren per jaar uitkeren. Zijn toch best wel wat afwegingen die je moet maken voor je wat koopt.

We lezen ons ook steeds heel goed in, zo ook met de aandelen Unibail goed ingelezen alvorens wij deze aankochten. Inlezen is wel het minimale wat je moet doen vind ik.

Hebben jullie ook andere zaken dan alleen aandelen? Beleggingsfondsen misschien?

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:16

Nancy ik deel niet jouw post hoor :D

Je hebt altijd safe nodig tenzij je speelt of heel veel geld heb

Trackers
Opties
Obligaties
En toch turbo’s .... maar daar bemoei ik me niet mee
Bezit ik ook maar vind aandelen leuker om te praten alleen is dit forum er niet zo geschikt voor :D

Unbail vind ik zo slecht voorbeeld om te noemen dat aandeel is gekelderd vanaf 250 naar 30€
Inlezen is beetje nutteloos je moet weten waarom het zo gekelderd is

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:39

Tita, hoe kom je te weten waarom een aandeel zo gekelderd is, zonder je in te lezen? Natuurlijk is inlezen niet nutteloos.. Het is juist hartstikke zinvol. Zo leer je het bedrijf kennen en waarom er wat gebeurd is de afgelopen tijd en wat ze van plan zijn voor de toekomst.

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:14

Hier alweer brokers geswitched na een paar maanden beleggen :') vond ING toch wel duur vergeleken met deGiro.

Verder gaat alles alweer hard omhoog vandaag. Ook weer een leuk aandeel op het oog. :D even kijken wat daarmee gaat gebeuren.

Inmiddels is hier het boek, aangeraden door 8nnemiek, ook bijna uitgelezen. Super interessant en komt enorm overeen met de strategie van de analisten van morningstar. Dit boek heeft mij dus enorm geholpen met het begrijpen van de ratings en cijfers binnen een bedrijf en ook Morningstar. Het heeft me zeker geholpen wat meer context te zien. Wellicht voor meer bokkers ook wel interessant. Rule #1 voor degenen die die post destijds hebben gemist.

Heb nu dus ook een aantal ondergewaardeerde aandelen op het lijstje staan. Die ga ik goed in de gaten houden om te kijken of ik het allemaal een beetje heb begrepen :+