Beleggers op het forum?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:00

Dusja1 schreef:
Heeft er iemand Tesla?
Houd die al een tijdje in de gaten en die jojoot best wat. Staat nu weer laag.


Tesla staat inderdaad wel een stukje lager maar vergis je niet dat er een split is geweest, 5 voor 1
Dus waar hij volgens mij rond de 2300 lag is hij gesplit in 5 aandelen van 460 euro oid. De waarde is dus veranderd, maar er is geen gigantisch grote daling geweest.

Qua instapmoment hier kijk ik nog altijd een beetje naar de technische analyse en toch ook wel een beetje gevoel. Ik ben er nu meer over aan het leren dus wellicht kan ik later beter op die vraag terugkomen :D

Wildgirl

Berichten: 11672
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:02

Ik lees even mee, gisteren een account bij de giro aangemaakt en ik wil ook gaan beginnen met beleggen(in aandelen).

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:37

Ja ik heb tesla. Op het hoogste punt na de splitsing gekocht, helaas. Nu dus gewoon wachten tot ie weer omhoog gaat.

Alfen heb ik van bijgekocht, als dat 5-10 euro hoger staat als ik ze gekocht heb, gaan die er ook weer uit.

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:20

Ik wil ook graag meelezen en af en toe reageren.

Wij hebben ook sinds vorige week een account bij degiro, en hebben nu wel 4 hele aandelen! :P

Waarvan 2 Shell en 2 unibail rodamco.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:29

2x shell dus zeg maar 20-22€ ..... hoezo zo laag aantal Nancy

En waarom hebben jullie voor unibail gekozen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:34

Ik lees een beetje mee, ik doe niet heel veel spannends (beleg bij mijn eigen bank)

Ik ben toch wel ergens heel erg benieuwd naar, waarom zijn jullie zo'n fan van Shell aandelen? Ik zou daar echt van mijn leven geen geld in willen steken, gewoon uit moreel oogpunt :o

Ketly

Berichten: 5928
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 22:44

Shell keert dividend uit :D En momenteel is Shell zo gezakt dat het interessant is omdat ze vrijwel altijd wel weer stijgen.

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:05

Tita, omdat we maar met €100 begonnen zijn. We hadden wel meer kunnen kopen, maar we willen gewoon niet te gek beginnen. We moeten ons ook nog altijd goed inlezen en we hebben nog veel te leren.

We willen maandelijks gaan storten, we zijn nog niet helemaal uit over het bedrag. Als we wat groters willen kopen, dan zullen we ook een grotere storting moeten doen en dan zouden we een paar maanden daarna niet storten. Of wel, geen idee nog.
We zijn nog geen week bezig :+

Er zullen vast meer aandelen volgen, niet alleen van Shell.

Myou
Berichten: 921
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:16

_Nancy schreef:
Tita, omdat we maar met €100 begonnen zijn. We hadden wel meer kunnen kopen, maar we willen gewoon niet te gek beginnen. We moeten ons ook nog altijd goed inlezen en we hebben nog veel te leren.

We willen maandelijks gaan storten, we zijn nog niet helemaal uit over het bedrag. Als we wat groters willen kopen, dan zullen we ook een grotere storting moeten doen en dan zouden we een paar maanden daarna niet storten. Of wel, geen idee nog.
We zijn nog geen week bezig :+

Er zullen vast meer aandelen volgen, niet alleen van Shell.


Ik weet niet waar je de aandelen aankoopt.
Maar heb je dan niet onwijs hoge kosten in verhouding met je gtransactiekosten? Zeker omdat je verschillende aandelen hebt gekocht met 100 euro.

8nnemiek

Berichten: 43414
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:27

Wij investeren in Shell omdat het een van de weinige oliebedrijven is die het roer om gaat gooien naar duurzame energie. Verder was het financieel inderdaad een mooie kans doordat ze zo laag staan en ook nog eens leuk wat dividend uitkeerden. Shell is druk bezig met het opzetten van laadstations voor elektrische auto’s langs de snelweg bv, goede concurrent van Fastned, en omdat ze juist op die belangrijke locaties al een tankstation hebben denk ik dat ze daarmee goed met hun tijd mee kunnen en flink kunnen bijdragen aan het verduurzamen van het wagenpark.

MuSLi

Berichten: 5255
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:28

Ik lees ook graag mee en praat ook graag mee. M'n man belegt al een tijdje.
Tot nu toe heb ik mezelf er altijd een beetje van weg gehouden.
Maar toch lijkt het me wel erg interessant. Dus ik ga me er ook eens in verdiepen.

Tips waar ik goede informatie kan vinden voor starters?

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:39

Myou schreef:
_Nancy schreef:
Tita, omdat we maar met €100 begonnen zijn. We hadden wel meer kunnen kopen, maar we willen gewoon niet te gek beginnen. We moeten ons ook nog altijd goed inlezen en we hebben nog veel te leren.

We willen maandelijks gaan storten, we zijn nog niet helemaal uit over het bedrag. Als we wat groters willen kopen, dan zullen we ook een grotere storting moeten doen en dan zouden we een paar maanden daarna niet storten. Of wel, geen idee nog.
We zijn nog geen week bezig :+

Er zullen vast meer aandelen volgen, niet alleen van Shell.


Ik weet niet waar je de aandelen aankoopt.
Maar heb je dan niet onwijs hoge kosten in verhouding met je gtransactiekosten? Zeker omdat je verschillende aandelen hebt gekocht met 100 euro.


Ja dat klopt wel inderdaad, voor beide transacties €2,02 betaald. Dus dat is zeker hoog in verhouding.
Maar we willen gewoon niet meteen met duizenden/honderden euro’s beginnen als we er te weinig kennis van hebben, dus we nemen de hogere kosten voor nu.
Tot we beter onderlegd zijn met beleggen, dan zal dit vast minder worden.

We hebben nu oa een abonnement op financieel dagblad genomen, kijken of dat iets is en ons verder kan helpen en uiteraard goed inlezen in potentiële aandelen die we willen kopen. Ervaring is ook gewoon belangrijk en die hebben we nog niet, dus dat kost gewoon even tijd.

8nnemiek

Berichten: 43414
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:17

Beginnen met kleine beetjes is prima om wat meer inzicht erin te krijgen. Zo kun je zo'n aandeel ook goed in de gaten houden en eventueel bijkopen als het eens flink zakt. Je zal er niet veel mee verdienen, maar je bent dan in ieder geval ermee bezig en leert hoe het allemaal werkt.

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 18:32

Hier ben ik zelf ook met een paar kleine transacties begonnen. Puur om een gevoel erbij te krijgen. Uiteindelijk merk je wel dat je snel met hogere bedragen wil spelen omdat je bij de kleine transacties uiteindelijk hele hoge winsten moet behalen om je transactiekosten eruit te halen.

Grappig voorbeeld, AMG had ik gekocht voor iets van 70 euro, verkocht met 25% winst. 25% winst is best prima. Resultaat: Kwam hij dus uit op iets van 87 euro. - 6 euro transactiekosten ongeveer voor aan en verkoop, dan werd de winst toch wel matig. Maar voor het leren was het zeer nuttig.

Voor mijn gevoel is 300 euro voor 1 transactie echt wel het minimale, maar ik voel me zelf nu ook pas klaar voor zulke transacties. Een paar maanden terug had ik dat echt niet prettig gevonden :+

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 18:42

Iinge_ schreef:
Hier ben ik zelf ook met een paar kleine transacties begonnen. Puur om een gevoel erbij te krijgen. Uiteindelijk merk je wel dat je snel met hogere bedragen wil spelen omdat je bij de kleine transacties uiteindelijk hele hoge winsten moet behalen om je transactiekosten eruit te halen.

Grappig voorbeeld, AMG had ik gekocht voor iets van 70 euro, verkocht met 25% winst. 25% winst is best prima. Resultaat: Kwam hij dus uit op iets van 87 euro. - 6 euro transactiekosten ongeveer voor aan en verkoop, dan werd de winst toch wel matig. Maar voor het leren was het zeer nuttig.

Voor mijn gevoel is 300 euro voor 1 transactie echt wel het minimale, maar ik voel me zelf nu ook pas klaar voor zulke transacties. Een paar maanden terug had ik dat echt niet prettig gevonden :+


Aandelen houden die dividend uitkeren kan dan ook nog een optie zijn, maar vaak is daarvoor wel een aardig bedrag nodig wil dat zich lonen (Al loont het al gauw met de lage rente standen :+ ).

Leuk topic. Ik blijf even mee lezen. :D

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:54

Iinge_ schreef:
Hier ben ik zelf ook met een paar kleine transacties begonnen. Puur om een gevoel erbij te krijgen. Uiteindelijk merk je wel dat je snel met hogere bedragen wil spelen omdat je bij de kleine transacties uiteindelijk hele hoge winsten moet behalen om je transactiekosten eruit te halen.

Grappig voorbeeld, AMG had ik gekocht voor iets van 70 euro, verkocht met 25% winst. 25% winst is best prima. Resultaat: Kwam hij dus uit op iets van 87 euro. - 6 euro transactiekosten ongeveer voor aan en verkoop, dan werd de winst toch wel matig. Maar voor het leren was het zeer nuttig.

Voor mijn gevoel is 300 euro voor 1 transactie echt wel het minimale, maar ik voel me zelf nu ook pas klaar voor zulke transacties. Een paar maanden terug had ik dat echt niet prettig gevonden :+


:= AMG heeft nooit hoger gestaan dan 65.20 never nooit niet dat je 88€ voor aandeel hebt ontvangen

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 00:00

tita schreef:
Iinge_ schreef:
Hier ben ik zelf ook met een paar kleine transacties begonnen. Puur om een gevoel erbij te krijgen. Uiteindelijk merk je wel dat je snel met hogere bedragen wil spelen omdat je bij de kleine transacties uiteindelijk hele hoge winsten moet behalen om je transactiekosten eruit te halen.

Grappig voorbeeld, AMG had ik gekocht voor iets van 70 euro, verkocht met 25% winst. 25% winst is best prima. Resultaat: Kwam hij dus uit op iets van 87 euro. - 6 euro transactiekosten ongeveer voor aan en verkoop, dan werd de winst toch wel matig. Maar voor het leren was het zeer nuttig.

Voor mijn gevoel is 300 euro voor 1 transactie echt wel het minimale, maar ik voel me zelf nu ook pas klaar voor zulke transacties. Een paar maanden terug had ik dat echt niet prettig gevonden :+


:= AMG heeft nooit hoger gestaan dan 65.20 never nooit niet dat je 88€ voor aandeel hebt ontvangen


We begrijpen elkaar verkeerd denk ik. Hij heeft voor mij nooit hoger gestaan dan 18 euro daar heb ik hem verkocht, had hem een stuk goedkoper gekocht. Had ter waarde van 87 euro verkocht, dus niet 1 aandeel van 87 euro, maar een paar aandelen die samen 87 euro waard waren

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:38

Ik ga even meelezen!

In maart begonnen met Peaks (nu zo'n 500 ingelegd en 25 euro winst, prima dus) en een paar weken geleden mijn eerste ETF's gekocht via deGiro. Mijn vriend belegt al een tijdje via deGiro, dus hij helpt mij ook een beetje en daarnaast is een vriend van mij ook flink bezig in de aandelen en hij maakt daar ook leuke filmpjes over op YouTube.

Voor mij is het wel echt long-long term en leg ik nu nog maar 100 euro per maand in en dingen als mijn eindejaarsuitkering en targetafhankelijke bonussen. Vriend en ik willen volgend jaar een huis kopen, dus ik spaar nu ook veel op een spaarrekening. Wanneer dat op een fijn level is, wil ik mn maandelijkse inleg verhogen :)

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:47

We hebben 4 aandelen in totaal, 2 Shell en 2 unibail.

Blijken op dit moment wel echte toppers te zijn :) :+
Goed begin!

8nnemiek

Berichten: 43414
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:04

Haha ja, Shell ging echt als een gek :=
We hebben ook een paar Boeing aandelen, man die zijn ook omhoog geschoten, niet normaal!

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:59

Ik heb unibail in april gekocht voor 59.8.... ik heb hem weer bijna kort na een half jaar... Hoop stiekem dat hij nog even doorgaat met stijgen... Al heb ik het gevoel dat die straks weer zakt.... Maar ik wil niet met verlies gaan verkopen.... Moeilijk.... Verder gaat het wel goed, mijn gehele portefeuille is in 1,5 dag 20% gestegen

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:32

8nnemiek schreef:
Haha ja, Shell ging echt als een gek :=
We hebben ook een paar Boeing aandelen, man die zijn ook omhoog geschoten, niet normaal!

Ik had alle ballen op shell gedaan... dus ik was content :')

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:58

Jooproo is onmogelijk om van elk aandeel te houden met winst soms moet je verkopen of LT gaan zitten

Ik heb denk ik iets van 30 soorten aandelen opties trackers en obligaties is onmogelijk om alles aan te houden en met winst te verkopen

Alleeen Shell en Acomo blijven tot mijn pensioen en dan mogen ze best in waarde zakken zolang ik maar plus met dividend

Dus vb totale portefeuille Shell is over 25 jaar 2000€ minder waard maar als ik dan ruim 5000€ dividend heb ontvangen is dat toch heel mooi

Bank levert niks op allen deflatie

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 18:21

Alles is inderdaad gisteren enorm omhoog geschoten. :D Zelf ook weer 2 verkopen gedaan waarvan van 1 stuk de helft zodat ik met gratis geld speel op dat stuk, en hoop stiekem dezelfde weer terug te kopen bij een daling om dan dus meer voor hetzelfde geld in te kopen. We gaan zien of dat uitpakt. Maar het moet bijna wel nadat hij maar in de lucht bleef schieten :+ zo niet, dan heb ik de andere helft gelukkig nog.

Verkopen blijft moeilijk :')

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 18:21

c_alsemgeest schreef:
8nnemiek schreef:
Haha ja, Shell ging echt als een gek :=
We hebben ook een paar Boeing aandelen, man die zijn ook omhoog geschoten, niet normaal!

Ik had alle ballen op shell gedaan... dus ik was content :')


Woow ook wel spannend :D maar met goed resultaat!