LAT-relatie en corona

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:23

Hier moet mijn vriend over 4 a 5 weken naar Spanje voor werk. Meestal voor 8 a 10 weken. Hij is ZZPer en die inkomsten kunnen wij eigenlijk niet zomaar missen. Daarnaast is het in de landbouwsector/voedselvoorziening (tuinbonen en erwten oogsten voor de conserven fabriek) dus ook belangrijk werk, aangezien mensen moeten kunnen blijven eten.

Collega's die machines er naar toe brengen mochten zo het land in en weer uit. Vanzelfsprekend met minimaal tot geen contact met anderen. Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Of ze straks mogen gaan en ook of ze wel weer terug mogen komen en niet voor hele lange tijd daar vast komen te zitten. Dit is onze belangrijkste inkomstenbron dus erg dubbel allemaal. Ook voor de boeren daar in Spanje. Als hun producten niet afgereden worden missen zij ook een hele belangrijke inkomstenbron.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:25

_Femkeeex schreef:
@Huertecilla : dat is waar. Alleen brengt het heel veel zorgen, frustraties en angst met zich mee. Koppels die nooit lang zonder elkaar zijn geweest en dan nu ineens voor misschien wel enkele maanden (in het ergste geval) uit elkaar worden gerukt , zullen het toch wel zwaar te voortduren krijgen.


Koppels met verplicht bij elkaar huisarrest hebben het even zwaar of nog zwaarder. De veschillende landen rapporteren grote toenames in huidelijke vredebreuk en waar in China de regels versoepeld worden is er een verveelvoudiging in verzoeken tot echtscheiding.

Tel de zegeningen dames. Je hebt skype, whatsap, email; alles behalve direct, direct contact.
Ik hou dagelijks contact via whatsapp video bellen én veel berichten.
´Thuis´ heb ik mijn ego naar buiten gestuurd; daar is even geen plek/tijd voor. De ´lieve vrede´ heeft prioriteit: Ik zit met een veel jongere vrouw en een puber-zoon op een afgelegen boederij. Sinds afgelopen vrijdeag alleen de ´buurman´; de geitenhoeder met zijn kudde op afstand gezien... en als ik kuch vliegen ze als katten in de gordijnen ;-)

@Karlijnxxx;
Málaga lief danste gister in eva-kostuum rond toen ze video-belde. We hebben niets zakelijks besproken _O-
´De regels versoepeld worden´? dát is voorlopig nog niet in zicht.

Nogmaals; tel de electronische zegeningen van nú leven :)*
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 19-03-20 12:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:30

Delphi schreef:
Hier moet mijn vriend over 4 a 5 weken naar Spanje voor werk. Meestal voor 8 a 10 weken. Hij is ZZPer en die inkomsten kunnen wij eigenlijk niet zomaar missen. Daarnaast is het in de landbouwsector/voedselvoorziening (tuinbonen en erwten oogsten voor de conserven fabriek) dus ook belangrijk werk, aangezien mensen moeten kunnen blijven eten.

Collega's die machines er naar toe brengen mochten zo het land in en weer uit. Vanzelfsprekend met minimaal tot geen contact met anderen. Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Of ze straks mogen gaan en ook of ze wel weer terug mogen komen en niet voor hele lange tijd daar vast komen te zitten. Dit is onze belangrijkste inkomstenbron dus erg dubbel allemaal. Ook voor de boeren daar in Spanje. Als hun producten niet afgereden worden missen zij ook een hele belangrijke inkomstenbron.



Het is buiten jouw invloedssfeer Delphi.
Handel naar ´slechtste geval´ scenario.
Het is aan drama voor iedereen. Het is hier in Spanje een steeds grotere, dikkere, ´olievlek´ en optimistische solidariteit is de enige weg naar de toekomst.
Verandering is een zekerheid; er kómt een einde aan :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37272
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:39

Ooit komt het wel weer goed en tot die tijd geduld aanpassing van iedereen en hopen op het beste. En idd hier is normaal de gewoonte videobellen. Lang leve messenger, "samen" ontbijten of avondeten of idd film kijken met beeldbellen en daar commentaar op geven. Wordfeut, trivia crack of andere spelletjes die je op afstand kan doen. :j

Met ex destijds die vaak weg was voor zijn werk was het telefoonbellen mailen of sms. Nu met beeldbellen dat veel eenvoudiger is is dat wel fijn, je kunt idd veel "samen" doen terwijl je op afstand zit. En heel cru misschien. Als je relatie daar niet tegen bestand blijkt te zijn dan kun je er toch ook iets tegen doen helaas. :(:)

Je wordt vanzelf creatief met het afstand contact :j en als je elkaar dan na langere rijd weer kunt zien in het echt is het des te fijner toch

Op elkaars lip zitten als je dat niet gewend bent is ook raar hoor. En vergt wat aanpassen van beide kanten.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:57

Ladybird schreef:
Em_ schreef:
Hier twijfel, vriend woont in de provincie Drenthe en ik in Utrecht. We zien elkaar normaal altijd in het weekend. Uiteraard zitten we dan dichterbij elkaar dan 1,5 meter :') net als veel stellen die bij elkaar wonen natuurlijk. Wat is dan handig? Elkaar weken niet zien of gewoon naar elkaar toe gaan? Overigens heb ik nu alleen contact met m'n ouders en werk ik thuis. Ik ga alleen naar buiten voor boodschappen en paard en hou dan afstand van andere mensen.


Als je een auto hebt, niemand in het huis verkouden/hoesten/koorts enz heeft zou ik het er op durven wagen. Ik zou wel extra kleren meenemen


Thanks voor het meedenken!
Ik ga idd met de auto (nadeel is wel dat ik dan natuurlijk weer eerder moet tanken maar goed.. Daar moet je natuurlijk ook gewoon voorzichtig zijn). En we hebben beide geen klachten. Extra kleren is slim! Voor het geval dat..

Marije112

Berichten: 3398
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 13:29

Ik was in Nederland op vakantie, ben woonachtig in Zuid-Afrika. Ik ben dinsdag middag geland en zit nu in twee weken thuis quarantaine. Voel me ook niet 100%, dus ik kom gewoon niet buiten.
Ik ben naar ZA verhuisd van wegen mijn man, hij is Zuid Afrikaan, maar hij is begin januarie verplicht verhuisd zo'n 6 uur rijden verderop. Ik ben nu bezig om alles in te pakken en hij komt me volgende week ophalen. Het enge is dat hij arts is in een ziekenhuis dus als we dan samen zijn zal hij wel weer het één en ander mee terug brengen naar huis qua virussen.

Ik vind het wel erg moeilijk, zeker omdat ik hier maar een paar vriendjes en vriendinnetjes heb en die niet mag zien, dus ik zit écht stokziel alleen -O-
Qua boodschappen brengt mijn schoonvader de boodschappen, zet ze bij het hek en dan kan ik ze weer ophalen...

[EDIT] Ik ben precies op tijd terug gekomen, Zuid-Afrika laat heel weinig vluchten nog toe, weet eigenlijk niet precies of Nederlanders nog naar binnen mogen komen n.a.v. het wijnhuis-Nederlander-akkefietje ;(

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 13:55

Marije, dan zit je daar ook niet lekker zeg. Fijn als je volgende week weer bij je man kunt zijn.

Voor degene die het vroeg: mijn vriend is gelukkig echt geen ijskonijn en heel communicatief. Maar bellen en FaceTime enzo lukt niet ivm gebrekkig internet en hoge kosten, appen gaat gelukkig wel een paar keer per dag. Als wij behoefte hebben aan afleiding en gewoon even echt geen Corona praat houden we sexy whatsapp gesprekken :') .
En verder open en eerlijk bespreken dat je behoefte hebt aan meer/ een andere vorm van communicatie?

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:08

Em_ schreef:
Ladybird schreef:
Em_ schreef:
Hier twijfel, vriend woont in de provincie Drenthe en ik in Utrecht. We zien elkaar normaal altijd in het weekend. Uiteraard zitten we dan dichterbij elkaar dan 1,5 meter :') net als veel stellen die bij elkaar wonen natuurlijk. Wat is dan handig? Elkaar weken niet zien of gewoon naar elkaar toe gaan? Overigens heb ik nu alleen contact met m'n ouders en werk ik thuis. Ik ga alleen naar buiten voor boodschappen en paard en hou dan afstand van andere mensen.


Als je een auto hebt, niemand in het huis verkouden/hoesten/koorts enz heeft zou ik het er op durven wagen. Ik zou wel extra kleren meenemen


Thanks voor het meedenken!
Ik ga idd met de auto (nadeel is wel dat ik dan natuurlijk weer eerder moet tanken maar goed.. Daar moet je natuurlijk ook gewoon voorzichtig zijn). En we hebben beide geen klachten. Extra kleren is slim! Voor het geval dat..


Het schijnt dat de benzine goedkoop is :(:)

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:12

Vanwege de grote hoeveelheid aan topics die betrekking hebben op de coronacrisis, is er een speciaal subforum over corona gekomen namelijk CV Corona Vragen. Omdat dit topic over Corona gaat verplaats ik dit topic daarheen.

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:20

TamaraFloor schreef:
Ik vind het ook erg lastig!
Ik woon in Zaanstad boven Amsterdam en mijn vriend in Veghel Brabant.
Laten daar nou net de meeste besmettingen zijn...
Ik woon met mijn vader van 69 en hij woont met zijn ouders en zijn moeder haar gezondheid is niet zo goed.
Verder werk ik gewoon en ga ik naar mijn paard. Ik heb niet super close contact met klanten en het is rustig.
Hij werkt sinds maandag thuis. Zijn broertje is vandaag weer naar het werk gegaan.
Ik heb geen klachten en mijn vriend af en aan wat verkouden en hoesten.

Afspreken of niet afspreken???


Serieus? Jij twijfelt nog? Was je afwezig toen voor de uh... 100e x de voorlichting voorbij kwam? -O-


Ter verduidelijking: NEE!


:') Sorry, ik las niet goed. Ik las dat je vader bij zijn zieke moeder woonde. Dacht nog ‘Wow, bijzonder.’ Pas toen ik me afvroeg waarom je niet zei dat je zelf daar ook woonde kreeg ik het heldere moment. Maar evengoed. Beter niet gaan.
Laatst bijgewerkt door Sybelle op 19-03-20 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 15:22

@TamaraFloor: Ik vind dat ook best wel riskant. Ik zou het niet doen!

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:25

Hier ook, soort van. Partner werkt in de haven in Rotterdam. We wonen in Groningen. Normaliter 2 wk op 2 wk af. We gaan wel zien of hij thuis kan en mag komen over 2 wk, of dat we in lockdown gaan.
Ach we hebben voor betere vuren gestaan, hij is eens 13 weken van huis geweest

Kimbers

Berichten: 5105
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:30

Ik snap de overweging niet eens. Iemand missen is niet leuk, maar verspreiding riskeren is toch vele malen erger.
Als je elkaar dan opzoekt, blijf dan ook maar ga niet heen en weer reizen.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:56

Ja ik heb ook een vraag... het is superlastig al denk ik dat ik het antwoord al weet.

Situatie:

Moeder woont alleen, diabetes en copd. Ik woon ook alleen, mijn vriend woont nog (weer) thuis. Ik wilde morgen naar mijn vriend en zaterdag wandelen met mijn moeder (eigenlijk dan daar ook eten). Vriend en ik heb beiden geen klachten.

Wat te doen? Mijn moeder is alleen en dat vind ik echt heel vervelend. -O-

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 23:18

@Gimme_Joy: Copd én diabetes zijn wel 2 grote risico factoren. Ik vind het eng, ik zou niet met je moeder gaan wandelen...

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:32

Kimbers schreef:
Ik snap de overweging niet eens. Iemand missen is niet leuk, maar verspreiding riskeren is toch vele malen erger.
Als je elkaar dan opzoekt, blijf dan ook maar ga niet heen en weer reizen.



Ben ik met je eens hoor! Vriendlief wilt mij heel graag zien (ik hem ook hoor ) maar hij is nog steeds niet fit . Heel moe, geen eetlust af en aan verhoging .
Nou hij heeft pech en heeft maar geduld ik beslis voor het erbij dat we elkaar niet gaan zien.
Dat hij wel naar buiten etc gaat vind ik heel dom. Maar kan ik buiten zeggen weinig aan doen.
Maar ik ga geen risico lopen werk in de apotheek van een ziekenhuis en mij vader valt in de risico groep.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:36

Mijn vriend woont in België, ik in Nederland. Al zou het kunnen is het nog niet verstandig om elkaar te zien.. Aantal tantes positief getest, en nu moet hij de paarden gaan doen want zijn tante waar hij dat normaal mee samen doet is sinds vandaag ook met koorts thuis en haar dochter ook.. Mijn vriend is daar wel de hele week thuis geweest voor medicatie te halen... Hopelijk ontspringt hij de dans, want wie anders de paarden moet gaan doen...

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 03:52

Hier bij de Belgische grens zijn ze al aan het controleren. Kom je alleen nog maar binnen of uit als je een of andere werk verklaring hebt, anders krijg je een boete van €500,-.

Ik weet niet of dit voor heel België geldt... Ik wens jullie heel veel sterkte in deze situatie! Ik heb zelf een LAT relatie gehad dus weet hoe het voelt. Ik zou zoveel mogelijk Skypen en bellen. :(:)

Thats_Me

Berichten: 10946
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:06

Het is ook lastig. Ik zit inmiddels thuis te werken en hou van alles en iedereen afstand. Zit verder ook alleen thuis met mijn konijn. Vriend woont in Brabant ik in Limburg. Gaan het weekend toch weer samen afspreken. Zijn allebei alleen en zien mensen alleen van een afstand. Verstandig? Geen idee, niemand heeft op dit moment de wijsheid in pacht. Het is iets wat gewoon nog mag dus wij gaan fijn wandelen en netflix. Vooral lekker mensen vermijden en tijd samen besteden.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:48

We zijn de hele avond en nacht bezig geweest om een vlucht te organiseren en het is eindelijk gelukt, vriendlief is op weg naar huis *\o/* . We gaan elkaar wel zien, hij zal de eerste dag bij mij zijn, daarna naar huis en richting zijn vader. Zondag wordt er dan ook meteen vergaderd over een lockdown, dus we houden er rekening mee dat we elkaar daarna weer een aantal weken niet zien.

Gimme_joy, dat is ook niet makkelijk zeg. Voor mij zou de gezondheid van je moeder nu even voor geluk gaan, om het maar even zo uit te drukken. Maar het zijn lastige keuzes :(

Karlijnxxx
Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:45

prulletje schreef:
We zijn de hele avond en nacht bezig geweest om een vlucht te organiseren en het is eindelijk gelukt, vriendlief is op weg naar huis *\o/* . We gaan elkaar wel zien, hij zal de eerste dag bij mij zijn, daarna naar huis en richting zijn vader. Zondag wordt er dan ook meteen vergaderd over een lockdown, dus we houden er rekening mee dat we elkaar daarna weer een aantal weken niet zien.

Gimme_joy, dat is ook niet makkelijk zeg. Voor mij zou de gezondheid van je moeder nu even voor geluk gaan, om het maar even zo uit te drukken. Maar het zijn lastige keuzes :(


Goed te horen dat hij terug kan!

_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:16

Neverland schreef:
Hier bij de Belgische grens zijn ze al aan het controleren. Kom je alleen nog maar binnen of uit als je een of andere werk verklaring hebt, anders krijg je een boete van €500,-.

Ik weet niet of dit voor heel België geldt... Ik wens jullie heel veel sterkte in deze situatie! Ik heb zelf een LAT relatie gehad dus weet hoe het voelt. Ik zou zoveel mogelijk Skypen en bellen. :(:)



Waar is dit ergens? En krijg je effectief al meteen die boete? Niet eerst een waarschuwing of iets in die zin?
Ik woon zelf ook in België en mijn vriend in Nederland. We wonen beide niet extreem ver van de grens af.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:18


_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:23

Pff Saskia wat een situatie dit... Nooit gedacht dat we hierin terecht zouden komen.
Zit niets anders op dan het uit te zitten vrees ik. En hopen dat we allemaal gezond blijven.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:28

Nou echt he... Wij zeiden gisteren ook al, gelukkig leven we in de tijd van internet.. Anders had ik het niet geweten hoor.. Nu kun je jog regelmatig beeldbellen etc..
Maar het is heel slopend en onzeker...