Hoe [***] jij nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamy

Berichten: 24067
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:52

Ik werk in een laboratorium en wij gaan vanaf woensdag in ploegendiensten werken. Kreeg vanmiddag wel een telefoontje van mijn leidinggevende dat ik morgen iig nog thuis moet blijven, aangezien mijn huisgenoten zaterdag ziek terug zijn gekomen van wintersport en er een kans is dat het corona is. Maar even aankijken of ik ook klachten krijg.

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:58

Ik werk in een ziekenhuis en daarnaast nog bij iemand thuis verplegen. Doordat ik in het ziekenhuis veel risico loop Corona op te pikken vind de huisarts van mijn zorgvrager die ik thuis verpleeg het geen goed idee om daarheen te gaan. (Zwakke gezondheid en beademing) dit is in loondienstverband vanuit pgb. Ik vraag mij ernstig af of ik deze uren wel betaald zal gaan krijgen... iemand die daar iets van weet toevallig?

dollyspikkel

Berichten: 1044
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:18

Ik werk net zoals anders, ben rundveedierenarts en dat kan je helaas niet van thuis uit verderzetten.

Petpa

Berichten: 1712
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:19

Pascalle90 schreef:
Ik werk in een ziekenhuis en daarnaast nog bij iemand thuis verplegen. Doordat ik in het ziekenhuis veel risico loop Corona op te pikken vind de huisarts van mijn zorgvrager die ik thuis verpleeg het geen goed idee om daarheen te gaan. (Zwakke gezondheid en beademing) dit is in loondienstverband vanuit pgb. Ik vraag mij ernstig af of ik deze uren wel betaald zal gaan krijgen... iemand die daar iets van weet toevallig?


Ik vermoed dat er nu een andere zorgverlener ingezet gaat worden.
Dat houdt in dat jij geen salaris krijgt.
Een PGB-houder kan zijn budget slechts 1x uitgeven.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:21

Ik werk op een paarden en landbouwhuisdieren praktijk en in de kinderopvang. Gaat beide gewoon door. Tenzij ik klachten krijg uiteraard.

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:25

Mijn werk gaat helaas gewoon door.

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:39

Op dit moment zijn de werktijden weer aangepast. Nog minder open. De koopavonden zijn er geheel afgehaald.

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:50

Ik werk als klantenservice medewerker bij een hypotheekverstrekker en vanaf vandaag werkt 95% thuis. Alleen een klein groepje dat niet thuis kan werken zit op kantoor maar wel verspreid. De afgelopen weken was het wel al zo dat mensen preventief thuis hebben gewerkt als ze (lichte) klachten hadden. Zelf probeer ik ook zo weinig mogelijk andere mensen te zien.

Autumnn

Berichten: 8047
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:55

Hoe regelen jullie werkgevers het financieel? Bij ons werd aan sommige gevraagd of ze vrije dagen op wilde gaan nemen om het bedrijf te compenseren

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:46

xJurdyWonanx schreef:
Ik werk als klantenservice medewerker bij een hypotheekverstrekker en vanaf vandaag werkt 95% thuis. Alleen een klein groepje dat niet thuis kan werken zit op kantoor maar wel verspreid. De afgelopen weken was het wel al zo dat mensen preventief thuis hebben gewerkt als ze (lichte) klachten hadden. Zelf probeer ik ook zo weinig mogelijk andere mensen te zien.

Hier precies t zelfde

Melisje_92

Berichten: 1097
Geregistreerd: 02-12-12

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:58

Ik ben metrobestuurster en tot nu toe is er nog niks veranderd qua werk. Zijn sinds vandaag wel schoonmakers die bij de eindpunten elke keer even de cabine schoonmaken.

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:03

Petpa schreef:
Pascalle90 schreef:
Ik werk in een ziekenhuis en daarnaast nog bij iemand thuis verplegen. Doordat ik in het ziekenhuis veel risico loop Corona op te pikken vind de huisarts van mijn zorgvrager die ik thuis verpleeg het geen goed idee om daarheen te gaan. (Zwakke gezondheid en beademing) dit is in loondienstverband vanuit pgb. Ik vraag mij ernstig af of ik deze uren wel betaald zal gaan krijgen... iemand die daar iets van weet toevallig?


Ik vermoed dat er nu een andere zorgverlener ingezet gaat worden.
Dat houdt in dat jij geen salaris krijgt.
Een PGB-houder kan zijn budget slechts 1x uitgeven.


Wanneer ik mij normaal ziek meld dan krijgt de pgb houder dat budget terug zodat een andere zorgverlener ingeschakeld kan worden. Zodoende krijg ik normaal wel gewoon doorbetaald.
Nu ben ik echter niet ziek.. ik mag gewoon niet komen omdat ik een risico ben.

Janine1990

Berichten: 43835
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 22:07

Ik moet morgen toch wel op locatie werken...
Netwerk problemen in het hele land waardoor het niet te doen is om thuis te werken. Tot nader bericht dus naar kantoor, maar wel gescheiden van de andere ploeg.

Supervixen

Berichten: 12868
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:10

Ik werk in het basisonderwijs en wij zijn deze week gewoon op school tijdens de schooltijden om werkzaamheden te doen en evt kinderen op te vangen. We houden afstand van elkaar.
Volgende week wordt er gekeken of we meer thuis kunnen doen.

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:11

Dik overwerken zowel op de basisschool als thuis. School moet open zijn en we proberen in 2 dagen voor medewerkers en leerlingen Teams in te richten zodat er online gewerkt kan worden. Ik ben er nog niet over uit of dit gekkenwerk is of een leuke uitdaging.

TheNovelist

Berichten: 1512
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:11

Ik werk in een cafetaria en wij gaan nu open van 16:00-19:30 ipv 12:00-19:30. Hierbij mogen we alleen online en telefonische bestellingen aannemen en niet meer aan de kar zelf.
Zo proberen wij ook de tijden zo veel mogelijk te spreiden zodat er niet teveel mensen in 1 keer zijn.
En de tassen zetten we op de balie neer en geven we niet meer aan.

Horseloverl
Berichten: 2225
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:15

Ik ben net begonnen met het nieuwe seizoen. Wij beginnen nu rustig met opbouwen van de paarden met niet meer dan 3 man. En heb me aangemeld in de zorg bij nood. Meer niet op het moment

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:15

Ik ben gesloten tot zeker 3 april.
Ben zelfstandige honden trimmer aan huis in belgie
Het risico is te groot naar mijn klanten, mijn moeder en mezelf.
Ik ben namelijk ook mantelzorger voor mijn moeder.

Klanten hebben begrip, veel zijn ook oudere mensen.

Mogelijk krijg ik een vergoeding vanuit de regering. Maar dat is niet zeker. Dat zie ik dan wel. Voor nu gaat ons gezondheid voorop!!!

iirrssjjee

Berichten: 5945
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:35

Autumnn schreef:
Hoe regelen jullie werkgevers het financieel? Bij ons werd aan sommige gevraagd of ze vrije dagen op wilde gaan nemen om het bedrijf te compenseren


Niet mee akkoord gaan hoor!

Je werkgever kan werktijdverkorting aanvragen bij het UWV. Kost jullie beiden niks.

Momenteel werk ik 1/3e van mijn normale uren. Dit staat gelijk aan 1 dag werken. Schoonmaken (ipv lesgeven). Hoe het de komende weken gaat, moet nog blijken.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:45

Als boer werk ik altijd thuis dus wat dat betreft verandert er niets. De vraag is meer of de slagerij die onze lammeren koopt open blijft.

Sellyxx

Berichten: 1213
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:49

Wat vinden jullie van markten die wel/niet doorgaan?

De markt hoort niet tot de evenementensector, de markt behoort tot de ‘vitale sector’, en maakt dus deel uit van de ‘voedselketen’. Het is daarbij van belang dat de consumenten hun boodschappen op de markt moeten kunnen blijven doen. Ook is er in de openlucht een kleinere kans op besmetting aanwezig t.o.v. een overdekte of
gesloten verkoopinrichting. Ook lopen de consumenten op de markt verder uit elkaar dan in een
winkel. De afstand tussen een verkoper achter de kraam of in de verkoopwagen is veel groter dan bij
een kassamedewerker en de klant.

Bovenstaande info heb ik gekregen, ik werk dus op de markt (met een food-product) wel worden er strikte maatregelen genomen m.b.t. hygiëne; maar mijn werk gaat dus door net als dat winkels nog open blijven. Ene kant hebben ze een punt, supermarkten komen ook zoveel mensen bij elkaar. anderzijds zorgen open markten misschien toch voor te veel volk op straat.... Wat vinden jullie?

Autumnn

Berichten: 8047
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:53

iirrssjjee schreef:
Autumnn schreef:
Hoe regelen jullie werkgevers het financieel? Bij ons werd aan sommige gevraagd of ze vrije dagen op wilde gaan nemen om het bedrijf te compenseren


Niet mee akkoord gaan hoor!

Je werkgever kan werktijdverkorting aanvragen bij het UWV. Kost jullie beiden niks.

Momenteel werk ik 1/3e van mijn normale uren. Dit staat gelijk aan 1 dag werken. Schoonmaken (ipv lesgeven). Hoe het de komende weken gaat, moet nog blijken.


Aan mij hebben ze het niet gevraagd. Ik denk omdat ze weten dat ik er nooit mee akkoord zou gaan :D wel aan collega’s. Maar mijn leidinggevende zei dat werktijdverkorting het bedrijf ook geld kost en dat zij dan nog voor 30% moesten opdraaien oid? Ik snap niet helemaal hoe dat werkt, vandaar hier even mijn vraag.

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:00

Ik moet ook gewoon werken. Ik werk bij een snackbar & dus alleen afhalen... maar ik vind het eng. Bovendien hoest ik ook al 3 weken. Baas vind gewoon dat ik moet komen. :o

Stephanie_M
Berichten: 1388
Geregistreerd: 19-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:02

Autumnn schreef:
iirrssjjee schreef:
[quote="Autumnn
Hoe regelen jullie werkgevers het financieel? Bij ons werd aan sommige gevraagd of ze vrije dagen op wilde gaan nemen om het bedrijf te compenseren


Niet mee akkoord gaan hoor!

Je werkgever kan werktijdverkorting aanvragen bij het UWV. Kost jullie beiden niks.

Momenteel werk ik 1/3e van mijn normale uren. Dit staat gelijk aan 1 dag werken. Schoonmaken (ipv lesgeven). Hoe het de komende weken gaat, moet nog blijken.


Aan mij hebben ze het niet gevraagd. Ik denk omdat ze weten dat ik er nooit mee akkoord zou gaan :D wel aan collega’s. Maar mijn leidinggevende zei dat werktijdverkorting het bedrijf ook geld kost en dat zij dan nog voor 30% moesten opdraaien oid? Ik snap niet helemaal hoe dat werkt, vandaar hier even mijn vraag.[/quote]


Lastige situatie, wij hebben gelukkig nog niet voor deze keuze gestaan. Maar werknemers hebben er net zo goed baat bij geen ontslag te krijgen.

Wij hebben 2 mensen net 2 weken in dienst... dat wordt mogelijk wel een complex verhaal. Geen idee nog wat we daar mee gaan doen. Zijn maanden aan het zoeken geweest voor nieuwe werknemers en de omzet blijft nu wel echt achter.

laura1987

Berichten: 7138
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:04

Mijn werk zal vermoedelijk minder uur worden dan normaal. Ik werk op een luchthaven en er zijn al flink wat vluchten geschrapt omdat die landen geen vluchten uit Nederland willen ontvangen.