Hoe [***] jij nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies_sparkle

Berichten: 6135
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:04

jolmer20 schreef:
Ik werk in een dierenwinkel maar (helaas) gewoon zoals het normaal is.
In de winkel aan t werk.

Toch vind ik het best spannend.
Heb astma en bronchitis, vind het toch wat om aan het werk te gaan..


Ik hoop dat ze voor jou en anderen de winkels snel sluiten...
Supermarkten en drogisterijen open en verder laten..
Ik studeer maar de uni is dus dicht, daarnaast rijd ik (nog) maaltijdboxen rond.
Ik weet niet voor hoe lang nog...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:04

Ik werk in de GGZ.
Sinds vandaag 4 dagen per week thuis en 1 dag per week met 1 (iedere week dezelfde) collega op kantoor voor crisissen en eventuele medicatie vragen. Alle andere contacten moeten wij omzetten naar telefonisch en als cliënt dat niet wil dan afzeggen.

_Denise_

Berichten: 5611
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:08

LadyMadonna schreef:
_Denise_ schreef:
Zojuist bericht gekregen van onze beroepsgroep. Zij vinden (i.t.t. de beroepsgroep mondzorg zoals hierboven aangegeven door Amber_anne) dat wij onder de zorg vallen en derhalve een 'cruciale beroepsgroep' zijn.

Ik voer overwegend cosmetische behandelingen in het gezicht uit. Echt heel cruciaal. Werkzaamheden gaan dus hetzelfde door als afgelopen week, met iets verscherpte hygiënemaatregelen.

Welke branche val jij onder dan?


Huidzorg. Denk aan acne- en lasertherapie.

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:37

liespower94 schreef:
jolmer20 schreef:
Ik werk in een dierenwinkel maar (helaas) gewoon zoals het normaal is.
In de winkel aan t werk.

Toch vind ik het best spannend.
Heb astma en bronchitis, vind het toch wat om aan het werk te gaan..


Ik hoop dat ze voor jou en anderen de winkels snel sluiten...
Supermarkten en drogisterijen open en verder laten..
Ik studeer maar de uni is dus dicht, daarnaast rijd ik (nog) maaltijdboxen rond.
Ik weet niet voor hoe lang nog...


Ik hoop het niet.
Dierenwinkels zijn ook zeer belangrijk. Je zal maar geen voeding meer voor je dieren kunnen kopen...

Maar snap in geval van liespower dat het alles behalve fijn is en super eng is.... Als je risico groep bent is het niet prettig toch met veel mensen in aanraking te moeten komen. Is is het moglleokk wat meer op de achtergrond te werken ipv direct met klanten?

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:49

Dieren voeding is altijd nog online te kopen, heel veel dierenwinkels bezorgen nu ook gratis. Ik snap je punt hoor, maar dat is denk ik wel de minste zorg. Dat zal vast wel goedkomen.

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:51

Ik zit gewoon op mijn werk :P Bouwbedrijf - administratie.

Matheno

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:07

Nu toevallig even thuis, want het stroom wordt omgelegd op kantoor.
Morgen weer gewoon op kantoor.

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:15

Ik werk afwisselend thuis en op kantoor. De fabriek waar ik werk draait gewoon door en er moet elke dag iemand van HR aanwezig zijn dus wij hebben een roulatie schema.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:17

Ik zit drie weken lang vanuit thuis te werken.

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:20

Ik werk ook vanuit huis (software, executive assistant) tot minimaal 31 maart. Ons kantoor is helemaal dicht, vrijwel iedereen werkt thuis. Het scheelt enorm dat ik geen reistijd meer heb en geen afleidingen op kantoor, vanochtend om 07:00 direct vanuit bed begonnen en ben nu al zo ver als ik normaal om 15:00 ben :)

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:29

Ik en mijn man werken beide thuis, 2 kinderen van 3 en bijna 6 ook thuis. Voor onze werkzaamheden niet ideaal, want ze hebben op deze leeftijd nog veel aandacht nodig om zich te vermaken. We hebben op zolder een homeoffice en 'schooltje' ingericht en proberen het zo veel mogelijk te structureren voor de kids met dagroosters en uitgeprinte schoolwerkjes zodat we zelf nog een beetje aan werken toekomen en zij niet tegen de muren op gaan, maar dan nog...
Winkels als action en IKEA, waar elka dag veel mensen onnodig samenkomen mogen van mij wel dicht, maar ik hoop dat nuttige winkels en voedselbezorging open blijven.

MarliesV

Berichten: 15241
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:40

Ik zit gewoon op kantoor, zolang je niet verkouden of ziek bent, kom je gewoon werken.
Kan je thuiswerken, dan mag dat, maar ik zit voor 90% aan productie gerelateerd qua werk dus dat is voor mij niet handig.

Werk dus in een productiebedrijf, op dit moment worden wij nog beleverd en kunnen we nog verzenden, zolang daar niets in veranderd, blijft het werk gewoon doorgaan.

Mijn partner werkt bij een installatiebedrijf, daar doen ze geen onderhoud de komende weken, alleen storingen qua monteurs. En het ondersteunende personeel werkt waar mogelijk thuis.
Mijn lief zit dus thuis achter de PC en kan gewoon werken.

sans6

Berichten: 7896
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:18

Ik heb net de huisarts gebeld voor advies ivm mijn hoesten. Advies is thuis blijven, ondanks dat ik aangaf het al sinds begin vorige week te hebben.
Wanneer ik toch ga werken (omdat ik daar verwacht wordt), dan zo min mogelijk contact uiteraard en op verantwoording van werkgever.
Ik heb gebeld omdat ik heel erg in dubio zit waar ik wijs aan doe.
We werken met een risico groep en ik heb vrijdag al de nodige opmerkingen van klanten gehad over mijn hoesten.
En het is een richtlijn vd RIVM thuis te blijven bij hoesten.

Ik voel me niet ziek verder en kan wat dat betreft dus prima werken maar wil ook mijn verantwoording nemen t.o.v. klanten en collega's.

Werkgever verwacht me gewoon op het werk dus, ondanks hoesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:20

verootjoo schreef:
Wel ironisch dat er in de cruciale beroepenlijst allemaal ondergewaardeerde beroepen staan die afgelopen jaren actie gevoerd hebben voor meer waardering :=

Ja, hoop dat er nog iets positiefs uit gaan ontstaan!

lovee
Berichten: 590
Geregistreerd: 30-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:23

sans6 schreef:
Ik heb net de huisarts gebeld voor advies ivm mijn hoesten. Advies is thuis blijven, ondanks dat ik aangaf het al sinds begin vorige week te hebben.
Wanneer ik toch ga werken (omdat ik daar verwacht wordt), dan zo min mogelijk contact uiteraard en op verantwoording van werkgever.
Ik heb gebeld omdat ik heel erg in dubio zit waar ik wijs aan doe.
We werken met een risico groep en ik heb vrijdag al de nodige opmerkingen van klanten gehad over mijn hoesten.
En het is een richtlijn vd RIVM thuis te blijven bij hoesten.

Ik voel me niet ziek verder en kan wat dat betreft dus prima werken maar wil ook mijn verantwoording nemen t.o.v. klanten en collega's.

Werkgever verwacht me gewoon op het werk dus, ondanks hoesten.



Wat een bullshit.. je werkgever moet zich aan de regels houden.. ik werk in de zorg wil ook graag maar hoest en heb verhoging , dus moet thuis blijven..

Emori

Berichten: 13129
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:25

Ben woonondersteuner in de thuiszorg en omdat ik verkouden ben en hoest mag ik niet komen.
Hopelijk kan ik volgende week weer wat betekenen voor de mensen.

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:25

Hier mag één persoon per afdeling aanwezig zijn. Ik zie er veel meer. Een aantal blijkt niet thuis te kunnen werken en daar is ICT nu heel druk mee.

Ik had gehoopt dat er minder mensen zouden zijn... Ik zou de donderdag en vrijdag het fort bewaken, maar een collega heeft griep en blijft thuis, dus ik neem haar plek over. Ik snap dat er niet meteen paniek hoeft te zijn als iedereen die hier is ook helemaal fit is, maar ik ben er eigenlijk voor om het sociale contact nog veel verder in te dammen, zodat we zo snel mogelijk van deze ellende af zijn. Ik zou bijvoorbeeld prima thuis kunnen werken, maar ze willen een aanspreekpunt op kantoor hebben, dus nu zit ik er toch.

Nirvana_

Berichten: 3204
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:27

Ik zit wel op kantoor, maar raden aan om zodra je symptomen hebt thuis te werken. Op kantoor verschillende maatregelen genomen en zitten op ruime afstand van elkaar. Ik ben er wel blij mee, werk veel liever hier dan thuis!

Lillian__

Berichten: 3279
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:29

Niet.. Heb lichte klachten. Verzoek van mijn leidinggevende om mij ziek te melden. Op thuiswerken zijn ze (nog) niet ingesteld. Ze gaan wel uitzoeken of dit mogelijk is, zodat ik klanten met vragen alsnog per email, whatsapp en chat kan helpen.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:30

verootjoo schreef:
Wel ironisch dat er in de cruciale beroepenlijst allemaal ondergewaardeerde beroepen staan die afgelopen jaren actie gevoerd hebben voor meer waardering :=

Dit is het afgelopen weekend hier ook meerdere malen ter sprake gekomen. Hopelijk gaat men nu dan echt voor eens en altijd écht beseffen hoe nodig de mensen van de vitale beroepen zijn en hier ook naar handelen wbt afspraken etc.
Maar goed, da's off-topic.

Hier gaat alles gewoon door zoals anders, we hebben een melveebedrijf thuis. Alleen heb ik een aantal rondleidingen op de planning staan en die annuleer ik en maken we een nieuwe afspraak voor wanneer er weer groen licht is.

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:31

Ik werk bij een truck en trailer bedrijf en dan afdeling banden (aparte afdeling). Bij ons mochten voor het weekend geen chauffeurs op kantoor komen maar nu ook niet meer in de werkplaats. Truck buiten neerzetten. En na een tijdje zetten wij ze binnen. Vervangen de banden en dan weer naar buiten. Verder op kantoor regelmatig overal ontsmettings doekjes overheen halen. En beneden bij de jongens in de werkplaats hetzelfde. En handschoenen idd, maar die hebben de jongens standaard al aan. Onze dochter van bijna 9 maanden kan niet naar de opvang nu. Gelukkig is schoonmams net met pensioen dus zij kan haar vaker opvangen. En wanneer nodig ben ik thuis. Ik kan vanuit thuis wel mijn administratieve werk doen gelukkig. Mijn man en ik werken voor hetzelfde bedrijf dus hij kan mijn werk evt mee naar huis nemen.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:49

Autumnn schreef:
Dimphyl schreef:
Vriendlief zit ook thuis vanaf vandaag, aangezien alle horeca dicht is, is er als kok niet veel te arbeiten..


Dat ligt eraan of het restaurant aangesloten is bij Thuisbezorgd (en anders lijkt het me slim om dat te gaan doen!).


Thuisbezorgd komt hier nauwelijks, zijn vanaf mijn eigen huis maar 4 die hier bezorgd worden, en allemaal min. 30 euro bestellen, en ik zit op een halve minuut lopen van zijn werkplek.
1En volgens mijn vriend is dat vooral veel extra werk voor een vergoeding die de moeite niet waard is, een hoop frustratie vooral.
Hij is nu samen met de andere chef de keuken aan het klaarmaken om 2 weken dicht te zijn, en een gesprekje met de baas..

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:22

Ik werk momenteel niet. Ik werk in de horeca en helaas met een 0 uren contract..
Ik heb dus geen idee hoe ik nu inkomen moet genereren.

Ik heb mij al aangemeld voor de coronalijst (oid) voor mensen die de zorg willen bijstaan. Ik ben een laatste jaars social work student met ervaring in de ouderen- en jongerenzorg.

xMriit
Berichten: 75
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:26

Inmiddels zijn we bijna één week verder, en zit ik nog steeds thuis.
Voel me verder wel oké, maarja nog steeds wel verkouden.

Ik heb het aangeboden om evt. via thuis te werken.
Ze gingen kijken in hoeverre dat het mogelijk is.

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:27

Ik zit thuis, ben verkouden dus mag sowieso niet naar m'n werk. Hoop wel wat dossiers op te kunnen halen deze week, dat maakt mijn werk een stuk makkelijker. Gelukkig vorige week een thuiswerkplek geregeld (inlog) en hebben gelukkig een prima computer met mega scherm thuis, dat is wel heel fijn.