Hoe [***] jij nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:10

Malenka schreef:
Flowery schreef:
Helaas ligt dat niet zo makkelijk, ik ben net een paar dagen aan het werk na een griepje (geen corona :+ ) en ik weet zeker dat ik dan ontslagen ga worden door te veel afwezig te zijn, daar werd al voor gewaarschuwd


Zodra je kan een andere baan zoeken. Wat een belabberde werkgever.

Ben ik inderdaad druk mee bezig maar alle sollicitatiegesprekken die ik gepland had staan, zijn afgezegd vanwege corona. Het zit me niet mee wat dat aan gaat haha

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:10

Ik ben aan het afwachten op t nieuwe rooster. Ik werk in de kinderopvang, dus even zien wie ze waar gaan plannen...

Yaffie
Berichten: 223
Geregistreerd: 10-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:13

Ik werk in het ziekenhuis. De crisis is begonnen, dus de komende weken ben ik vooral aan het werk. Ik zou woensdag voor mijn e rijbewijs, maar dat gaat niet door helaas. Dus extra werken.

Alle spreekuren worden zoveel mogelijk afgezegd, OK's worden afgezegd, opnames beperkt. Iedereen helpt iedereen met de hoeveelheid werkzaamheden.

We hebben een traige centrum voor de ingang. Wij worden extra ingezet om mensen uit te vragen over klachten en te controleren of ze in het ziekenhuis moeten zijn. Personeel komt alleen binnen met personeelspas..

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:21

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

sans6

Berichten: 7895
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:23

Ik werk bij een audicien: voornamelijk met oudere mensen dus.
Wij voeren een aantal handelingen niet meer uit en nieuwe afspraken plannen we pas in na 6 april.
Ook extra hygiëne maatregelen uiteraard.

Ik hoest al 2 weken, maar moet wel komen werken. Voel me verder niet ziek overigens.
Laatst bijgewerkt door sans6 op 15-03-20 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

genja
Berichten: 3943
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:24

[/quote]
Helaas ligt dat niet zo makkelijk, ik ben net een paar dagen aan het werk na een griepje (geen corona :+ ) en ik weet zeker dat ik dan ontslagen ga worden door te veel afwezig te zijn, daar werd al voor gewaarschuwd[/quote]


Niet goed voor je werkverhouding maar daar krijgt het nooit een ontslagvergunning voor .
Snap dat je liever niet de strijd aan gaat maar ik zou wel de info lijn van het rivm bellen voor advies . Je baas staat niet boven de wet al denken sommige dat wel

lovecappie

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:31

Sintara schreef:
Ik moet voorlopig nog naar kantoor, collega's hebben de opdracht gekregen te liegen tegen de kinderopvang over welke baan ze hebben.. Ik denk dat ik er morgen alleen ben en alle collega's aan de telefoon krijg voor een ziekmelding :')
Achja, voor het einde van de week zullen we wel dicht zijn, ga ik vanaf dan wel thuis werken.. Ik maak me er niet zo druk over


Jeetje, ik moet hier gewoon om lachen. Ik werk dus als pedagogisch medewerker op een kdv, en het is ongelofelijk, maar dit is de eerste vraag die wij met z'n alle stelden: hoe controleren we ouders op beroep? Want wij wisten direct dat dit zou gaan gebeuren. "Nou, ouders zullen toch ook hun verantwoordelijkheid wel nemen" zei een collega. "Onderschat ze niet.." zei mijn leidinggevende. Mensen zijn echt knettergek gewoon. Bizar.

Van de meeste ouders weten we hun beroepen, dus liegen heeft geen zin. En van de enkele waarvan we het niet weten, zullen ze het, hoe kinderachtig ook, moeten gaan aantonen.. Deze toestemming hebben we van de managers en directie gekregen. Reguliere opvang is gesloten, punt. We zijn vanaf morgen noodopvang, dus hebben we het recht om ouders om bewijs te vragen. _/-\o_

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:34

Ik werk in de thuiszorg. Dus werk gaat gewoon door. Komende week de opvang voor mn kinderen gelukkig al kunnen regelen. Hopelijk kom ik de 2 weken erna ook rond.
Ik ben een alleenstaande moeder en kinderen mogen alleen naar school als beide ouders in de zorg werken. Dus geen idee of de regel ook voor mij geldt als ik geen oppas krijg. Maar dat zien we dan wel. Andere optie is nog op een andere dag gaan werken.
Mn cliënten ga ik nog informeren of ik boodschappen voor ze mee kan nemen op de dag dat ik naar ze toe moet, maar de meeste hebben kinderen die dat kunnen regelen.

verootjoo
Berichten: 35656
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:40

lovecappie schreef:
Sintara schreef:
Ik moet voorlopig nog naar kantoor, collega's hebben de opdracht gekregen te liegen tegen de kinderopvang over welke baan ze hebben.. Ik denk dat ik er morgen alleen ben en alle collega's aan de telefoon krijg voor een ziekmelding :')
Achja, voor het einde van de week zullen we wel dicht zijn, ga ik vanaf dan wel thuis werken.. Ik maak me er niet zo druk over


Jeetje, ik moet hier gewoon om lachen. Ik werk dus als pedagogisch medewerker op een kdv, en het is ongelofelijk, maar dit is de eerste vraag die wij met z'n alle stelden: hoe controleren we ouders op beroep? Want wij wisten direct dat dit zou gaan gebeuren. "Nou, ouders zullen toch ook hun verantwoordelijkheid wel nemen" zei een collega. "Onderschat ze niet.." zei mijn leidinggevende. Mensen zijn echt knettergek gewoon. Bizar.

Van de meeste ouders weten we hun beroepen, dus liegen heeft geen zin. En van de enkele waarvan we het niet weten, zullen ze het, hoe kinderachtig ook, moeten gaan aantonen.. Deze toestemming hebben we van de managers en directie gekregen. Reguliere opvang is gesloten, punt. We zijn vanaf morgen noodopvang, dus hebben we het recht om ouders om bewijs te vragen. _/-\o_


Jeetje, dat mensen dat doen. :').
Vragen jullie dan om een contract ofzo? Hoe moet je anders bewijzen wat voor werk je doet ?

lovecappie

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:41

Sannert schreef:
Ik werk in de thuiszorg. Dus werk gaat gewoon door. Komende week de opvang voor mn kinderen gelukkig al kunnen regelen. Hopelijk kom ik de 2 weken erna ook rond.
Ik ben een alleenstaande moeder en kinderen mogen alleen naar school als beide ouders in de zorg werken. Dus geen idee of de regel ook voor mij geldt als ik geen oppas krijg. Maar dat zien we dan wel. Andere optie is nog op een andere dag gaan werken.
Mn cliënten ga ik nog informeren of ik boodschappen voor ze mee kan nemen op de dag dat ik naar ze toe moet, maar de meeste hebben kinderen die dat kunnen regelen.


Bij ons geldt de vitale beroep regel ook voor alleenstaande ouders. Zou vrij onlogisch zijn anders. :)

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:42

lovecappie schreef:
Sintara schreef:
Ik moet voorlopig nog naar kantoor, collega's hebben de opdracht gekregen te liegen tegen de kinderopvang over welke baan ze hebben.. Ik denk dat ik er morgen alleen ben en alle collega's aan de telefoon krijg voor een ziekmelding :')
Achja, voor het einde van de week zullen we wel dicht zijn, ga ik vanaf dan wel thuis werken.. Ik maak me er niet zo druk over


Jeetje, ik moet hier gewoon om lachen. Ik werk dus als pedagogisch medewerker op een kdv, en het is ongelofelijk, maar dit is de eerste vraag die wij met z'n alle stelden: hoe controleren we ouders op beroep? Want wij wisten direct dat dit zou gaan gebeuren. "Nou, ouders zullen toch ook hun verantwoordelijkheid wel nemen" zei een collega. "Onderschat ze niet.." zei mijn leidinggevende. Mensen zijn echt knettergek gewoon. Bizar.

Van de meeste ouders weten we hun beroepen, dus liegen heeft geen zin. En van de enkele waarvan we het niet weten, zullen ze het, hoe kinderachtig ook, moeten gaan aantonen.. Deze toestemming hebben we van de managers en directie gekregen. Reguliere opvang is gesloten, punt. We zijn vanaf morgen noodopvang, dus hebben we het recht om ouders om bewijs te vragen. _/-\o_

Wat bizar. Dat verzin je toch niet .

verootjoo
Berichten: 35656
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:43

Wel ironisch dat er in de cruciale beroepenlijst allemaal ondergewaardeerde beroepen staan die afgelopen jaren actie gevoerd hebben voor meer waardering :=

Mandarijn
Berichten: 9071
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:45

Ik werk in de horeca, dus wij konden als de wiedeweerga sluiten vandaag (viel precies in een piekmoment dat het verbod in ging). Daarvoor hadden we veel extra regels wbt hygiëne en minder gasten tegelijk binnen.
Ben benieuwd, morgen in de loop van de dag horen we meer over de komende tijd.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:45

Ik ben salarisadministrateur en bij ons werkt 50% van de collega's thuis.
Ik werk thuis omdat ik vrij ver weg woon en tot de risicogroepen behoor.
Een groot deel van mijn collega's heeft helaas geen thuisaansluiting.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:46

lovecappie schreef:
Sannert schreef:
Ik werk in de thuiszorg. Dus werk gaat gewoon door. Komende week de opvang voor mn kinderen gelukkig al kunnen regelen. Hopelijk kom ik de 2 weken erna ook rond.
Ik ben een alleenstaande moeder en kinderen mogen alleen naar school als beide ouders in de zorg werken. Dus geen idee of de regel ook voor mij geldt als ik geen oppas krijg. Maar dat zien we dan wel. Andere optie is nog op een andere dag gaan werken.
Mn cliënten ga ik nog informeren of ik boodschappen voor ze mee kan nemen op de dag dat ik naar ze toe moet, maar de meeste hebben kinderen die dat kunnen regelen.


Bij ons geldt de vitale beroep regel ook voor alleenstaande ouders. Zou vrij onlogisch zijn anders. :)


Ja kinderen hebben wel een vader, maar dat is door omstandigheden geen optie op dit moment. Officieel zijn ze doordeweeks sowieso altijd bij mij. Dus ik weet niet of dan gezegd wordt; vader heeft geen baan in de zorg dus ..

lovecappie

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:49

verootjoo schreef:
Jeetje, dat mensen dat doen. :').
Vragen jullie dan om een contract ofzo? Hoe moet je anders bewijzen wat voor werk je doet ?


Die vraag ging natuurlijk ook gelijk rond in de groepsapp. Die staat roodgloeiend momenteel :') Collega's riepen ook al dat ze geen zin hadden om politie agentje te moeten spelen, wat absoluut logisch is. Dat het überhaupt nodig is hè, kan het echt niet geloven, maar ik weet dat er een aantal ouders tussen zitten op mijn locatie die dat rustig zouden doen, de boel bij elkaar liegen.

Het antwoord van mijn leidinggevende was dat dit een onvoorziene situatie is en dat het heel bijzonder is wat er nu in de wereld gebeurd. Er is geen scenario voor geschreven, geen plan van aanpak. Er is voor nu in ieder geval vanuit het hoofd toestemming gegeven om te controleren, in welke zin dat zal zijn, tja? Dit is voor iedereen de eerste keer. Mijn leidinggevende zal morgen ochtend de politie agent gaan spelen zei ze :')

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:50

Heel bijzonder te lezen hoe iedereen zijn werk aanpast waar mogelijk.
Ik tattooeer en werk in een tattooshop. De deur gaat op slot, klanten mogen geen ‘publiek’ meenemen, en we nemen contact op met al onze klanten om ze voor te lichten hoe of wat.
Als zzper hoop ik alleen niet op teveel afmeldingen. :o
Er word vanuit de overheid niks geregeld voor zzpers, dus ik hoop dat iedereen zich netjes an de regels houd en we snel weer verder kunnen tot de orde van de dag.
Mijn man is seizoenswerker. Hij is ook zzper en zou van de maand weer open gaan (fietsverhuur)
Maar ik ben bang dat dat hem ook niet gaat worden.

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:51

Wauw, wat een bijzondere situaties komen hier voor. Voor de zorg-medewerkers: veel sterkte en succes!!

Gelukkig zitten we nu niet in het bruidsseizoen.. ik heb drie weken geleden de eerste gehad, zij zijn eigenlijk net op tijd geweest. De volgende is 9 april.. fingers crossed!

Nouvel

Berichten: 28564
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:04

Onderwijs, wij hebben morgenvroeg crisisoverleg met het MT en in die tijd nemen andere collega’s telefoontjes van ouders aan die onder de groep vitale beroepen vallen en geen opvang voor hun kinderen hebben.
Zo kunnen we inventariseren hoeveel kinderen wij opvang kunnen bieden.
Vanaf 11.00 ontvangen we dan die kinderen en er wordt een opvang plan gemaakt.
Voor de hogere groepen wordt er digitaal onderwijs voor thuis in orde gemaakt.

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:10

Electra63 schreef:
Ik ben salarisadministrateur en bij ons werkt 50% van de collega's thuis.
Ik werk thuis omdat ik vrij ver weg woon en tot de risicogroepen behoor.
Een groot deel van mijn collega's heeft helaas geen thuisaansluiting.


Voor mij heeft IT het zo ingeregeld dat ik middels een aantal paswoorden via een remote control gewoon op mijn eigen "virtuele machine" van mijn werk kan werken vanaf mijn eigen laptop.
Omdat anders een deel van de bankprogramma's die ik nodig heb wellicht niet zouden werken.
Moet zeggen het inloggen op internetbankieren bij de ING "hikt" af en toe even, ondanks mijn stabiele internet, maar de rest loopt eigenlijk probleemloos.
Ik werk technisch gezien op een iets andere manier thuis als de rest van het bedrijf.

De rest logt ook in via een token, op het netwerk van het bedrijf. IT had dat snel ingeregeld.
Wij hebben dus geen "thuisaansluiting" nodig, inloggen gaat in principe vanaf elk willekeurig apparaat.

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:12

verootjoo schreef:
Wel ironisch dat er in de cruciale beroepenlijst allemaal ondergewaardeerde beroepen staan die afgelopen jaren actie gevoerd hebben voor meer waardering :=


Dit inderdaad...

Ik werk in de varkens en melkveehouderij dus werk gaat gewoon door. We doen ook geen aanpassingen verder.

Dusja1

Berichten: 366
Geregistreerd: 02-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:15

Ik zit op dit moment al 2 maanden overspannen thuis. En als ik zo eens lees wat een enorme gekte het coronavirus heeft veroorzaakt.. ben ik heel stiekem opgelucht dat ik nog even thuis zit. Werk in een winkel met honderden klanten per dag en heb normaal al last van smetvrees := Moet dan heel de dag dwangmatig mijn handen wassen en ontsmetten met al dat vieze geld.

Heb wel heel veel respect voor alle mensen die nu dag in dag uit aan het werk zijn met kans om zelf besmet te raken!

Stephanie_M
Berichten: 1388
Geregistreerd: 19-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:16

Ik werk in het familiebedrijf. Bij ons werken er maar 2 fulltimers samen op kantoor en 2 parttimers. Morgen komen wij met de volgende aanpassingen.

- Handen wassen bij binnenkomen, voor het eten en na het eten
- Wie verkouden is blijft thuis.
- Pauze's worden opgesplitst max. 5 personen tegelijk in de kantine, niet naast elkaar zitten.
- Geen koffie meer bij elkaar aan het bureau.
- De 2 parttimers gaan elkaar afwisselen op kantoor.
- De 2 fulltimers, gaan we of 1 iemand van verplaatsen of gaan om en om halve dag magazijn in.
- Magazijnpersoneel, mag volgens de 1,5 meter van het RIVM met 4 mensen aan een tafel maar we gaan 2 aanhouden.
- Niks meer aanpakken van transporteurs/postpakketten.
- Ieder haalt zijn eigen koffie
- Max. 1 persoon bij de wasbak op de wc om handen te wassen, andere mensen wachten in het gangpad. (dubbele wasbak strak op elkaar).
- Max. 1 persoon buiten in het rokershokje
- Bij het lossen van een container mag er max. 1 persoon in de container voor leeggooien.
en door het hele bedrijf heen liggen nu antibacterieel doekjes.

Gelukkig hebben wij maar 1 collega met kinderen op de basisschool, haar man werkt niet. In principe kan zij dus doorwerken maar haar spreken we morgen.

Het is een fix waslijstje, hopelijk helpt het. Het zijn allemaal kleine dingetjes die niet te moeilijk zouden moeten zijn.

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:20

Ik werk op een stal, met nog één collega en de eigenaar. Er veranderd bij ons niks, we blijven rustig en kalm. En doen gewoon wat we moeten doen, de paarden verzorgen, beweging geven en voorzien van schone bedden!

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:24

Sassy schreef:
Electra63 schreef:
Ik ben salarisadministrateur en bij ons werkt 50% van de collega's thuis.
Ik werk thuis omdat ik vrij ver weg woon en tot de risicogroepen behoor.
Een groot deel van mijn collega's heeft helaas geen thuisaansluiting.


Voor mij heeft IT het zo ingeregeld dat ik middels een aantal paswoorden via een remote control gewoon op mijn eigen "virtuele machine" van mijn werk kan werken vanaf mijn eigen laptop.
Omdat anders een deel van de bankprogramma's die ik nodig heb wellicht niet zouden werken.
Moet zeggen het inloggen op internetbankieren bij de ING "hikt" af en toe even, ondanks mijn stabiele internet, maar de rest loopt eigenlijk probleemloos.
Ik werk technisch gezien op een iets andere manier thuis als de rest van het bedrijf.

De rest logt ook in via een token, op het netwerk van het bedrijf. IT had dat snel ingeregeld.
Wij hebben dus geen "thuisaansluiting" nodig, inloggen gaat in principe vanaf elk willekeurig apparaat.



Klopt wij loggen (tegenwoordig) ook in via een token op het netwerk.
Maar sommigen van mijn collega's hebben geen goede laptop/pc of geen goede werkplek thuis (zeggen ze). Zij hebben ook nooit een token aangevraagd, omdat ze niet thuis wilden werken.

Tot anderhalf jaar geleden, werkte ik dagelijks vanuit huis (over).
Maar bij deze werkgever was dit niet zo gewenst, dus werkte ik nog maar zelden vanuit huis.