Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 08:08

Zo denk ik ook MWM inderdaad, maarja… De ikke ikke mentaliteit vind overal steeds meer plaats en dat is heel triest.

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 10:14

Mywish ik voel je ergernis.
Ik krijg kromme tenen van dat soort bestuurders.

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 12:02

Een vrouw van 60+ en ik staan voor een verkeerslicht te wachten. Beide elektrische fiets. Zodra het groen is rij ik weg, iets sneller dan mevrouw. Ik rij 22km per uur, vind ik hard zat maar mevrouw haalde me toch in. Om vervolgens op de rem te trappen want ze moest rechts afslaan. Blijf dan gewoon achter me ipv me in te halen en vervolgens de pas af te snijden! Ze stak gelukkig nog net wel een hand uit, anders had ik helemaal geen idee waarom ze ineens stopte.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 13:29

Zoveel mensen kunnen niet nadenken / hebben geen inzicht… Zoals de situatie maar weer die Fohadie beschrijft. Hoe simpel kan het zijn he…

Net op weg terug naar huis op de snelweg. Ik reed 105-110 kilometer per uur op de rechterbaan. Komt er links 1 met behoorlijke snelheid voorbij en gaat na mij naar rechts. Ik had een behoorlijk gat op mijn voorganger, dus geen probleem… Hij moet flink remmen en daardoor wist ik al dat hij de eerst volgende afslag moest hebben, anders had hij al niet eens naar rechts gegaan. Hij moest nog 2x remmen intussen haast op de bumper van de voorganger uiteraard. Kan allemaal he…
Het enige dat hij ermee heeft gewonnen is dat hij zich ergert, het meer centjes kost en ook een mega ergernis is voor de rest van het verkeer. Hoewel ik het vermakelijk zat te bekijken zo op veilige afstand.

pien_2010

Berichten: 43702
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 13:36

Verkeersinzicht ontbreekt vaak en ik vind dat de Noordelijke mens (dat begint rond Orleans) erg veel haast heeft.
Ook zo'n vb van hierboven en ook die van de electrische fiets, dat is toch raar.

xSagan
Berichten: 669
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 13:46

@Ineke2 die acties zijn zo vervelend inderdaad. Goed voor uit gekeken van jezelf!

Hier vanochtend op een vijftig weg een motorrijder zo dicht achter mij dat hij volgens mij liever bij mij op de achter bank zat en het was een eenbaansweg. Hij wilde mij daar in halen, zag het op tijd en liet dat op een veilig manier niet toe, ging meneer verhaal halen bij mij bij de stoplichten. Net zo lang tot ik toe zou geven zeg maar, voelde mij behoorlijk opgelaten…..

Alles is veilig verlopen, maar ik ben daarna wel eerst op een parkeer plaats even gaan ontstressen voor ik weer verder ging.

pien_2010

Berichten: 43702
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 13:58

Wouw wat heftig dit voorbeeld xSagan. Schandelijk gewoon. Dit gaat vele male verder als een ergenis voor mij

Siggislief

Berichten: 14061
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 14:07

fohadie schreef:
Een vrouw van 60+ en ik staan voor een verkeerslicht te wachten. Beide elektrische fiets. Zodra het groen is rij ik weg, iets sneller dan mevrouw. Ik rij 22km per uur, vind ik hard zat maar mevrouw haalde me toch in. Om vervolgens op de rem te trappen want ze moest rechts afslaan. Blijf dan gewoon achter me ipv me in te halen en vervolgens de pas af te snijden! Ze stak gelukkig nog net wel een hand uit, anders had ik helemaal geen idee waarom ze ineens stopte.


Dat is ook vaak met auto bestuurders, dan moeten ze je voorbij als je net ingevoegd bent of iets
en dan ineens voor je rijden en vol in de ankers gaan want ze moeten er hier af.. WHY?! %) :roll: |o

Ga dan achter mij rijden en naar rechts en niet eerst hard voorbij en dan voor je rijden
en vol in de ankers.. weet wel waar de meeste ongelukken vandaan komen. #)

xSagan
Berichten: 669
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 14:25

pien_2010 schreef:
Wouw wat heftig dit voorbeeld xSagan. Schandelijk gewoon. Dit gaat vele male verder als een ergenis voor mij


Ik kreeg ook al de tip mocht dit nog eens gebeuren dan inderdaad 112 voor te bellen omdat er geen veilige situatie is.

Lig nu ook lang uit op de bang met oogjes bijna dicht inderdaad, merkte dat ik ook onrustig werd bij andere motorrijders achter mij terwijl die netjes bleven. Dus wat je zegt inderdaad, moet even slijten….

Gini
Berichten: 17962
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 15:47

Vandaag heb ik voor ergernis gezorgd waarschijnlijk. Ik was op onbekend terrein en dacht tot tweemaal toe de straat die ik moest inslaan gevonden te hebben. Nietes. Ik denk dat de chauffeur achter me enorm opgelucht was toen ik de derde keer daadwerkelijk insloeg. Normaal zet ik me aan de kant als ik rustig wil zoeken waar ik heen moet, maar aan deze weg was geen kant. :D

FrNo
Berichten: 3677
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 16:56

Ik reed net op een 80km weg, met rechts een fietspad.
Auto voor me draait af en trapt nog even de rem in om zodoende met de kont van haar auto op de weg stil te staan. (Geen(brom)fietser) te zien.
Wel een tegenligger, dus ik moest ook remmen.
Gelukkig geen auto direct achter me.

Daarna rij ik naar huis, weg met aan beide kanten fietsstroken.
Ik fiets achter een man en vrouw, (die beide netjes achter elkaar fietsen)
Ik wacht tot we de zijstraat van rechts hebben gehad, wil ze dan eigenijk gaan inhalen. (Er kwam niets meer tegemoet, maar was nog wel bezig om de omgeving verder te checken)
Gaan ze opeens naar links over de rijbaan, want na een geparkeerde auto stonden twee fietsers stil op het fietspad te buurten)


Even later wil ik linksaf slaan, in een bocht naar rechts, dus het is al lastiger om te zien of er iets aankomt.
Maar op die zijstraat die ik in wilde stond een auto stil aan de rechterkant met ook twee fietsers midden op de rijbaan aan het buurten.

MyWishMax

Berichten: 25451
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 16:59

Gini schreef:
Vandaag heb ik voor ergernis gezorgd waarschijnlijk. Ik was op onbekend terrein en dacht tot tweemaal toe de straat die ik moest inslaan gevonden te hebben. Nietes. Ik denk dat de chauffeur achter me enorm opgelucht was toen ik de derde keer daadwerkelijk insloeg. Normaal zet ik me aan de kant als ik rustig wil zoeken waar ik heen moet, maar aan deze weg was geen kant. :D


Zolang je knipperlicht aanzet en dan pas gaat remmen en weer uit en optrekken, geen probleem. :') Ik zal bij de 3e keer echt wel een keer mopperen, maar dan ben je duidelijk de weg kwijt en als er geen kant is kan je niet anders haha. Als je hem eerst voor iemand gooit zodat die op de rem moet of telkens heel erg remmen zonder knipperlicht kom je wel bij mijn ergernis haha

Xsagan wat naar zeg!

Verkeersinzicht heeft niets met haast te maken. Ook juist zat mensen die heel langzaam rijden, maar gewoon alleen aan zichzelf denken. Ook in het zuiden van Europa zijn er veel automobilisten en weggebruikers die het inzicht missen. Of dat nu egoïsme is of gewoon blind en compleet in eigen wereldje.

pien_2010

Berichten: 43702
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:13

Spanje vond ik ook erg. Zonder richting aan geven naar links, veel op de telefoon zitten, met name vrachtwagen chauffeurs . Ik heb daar zoveel rare gevaarlijke dingen gezien.
Dat is hier ook wel eens MAAR er wonen amper mensen en iedereen is eigenlijk super relaxed.

Avalanche

Berichten: 16208
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:07

Siggislief schreef:
fohadie schreef:
Een vrouw van 60+ en ik staan voor een verkeerslicht te wachten. Beide elektrische fiets. Zodra het groen is rij ik weg, iets sneller dan mevrouw. Ik rij 22km per uur, vind ik hard zat maar mevrouw haalde me toch in. Om vervolgens op de rem te trappen want ze moest rechts afslaan. Blijf dan gewoon achter me ipv me in te halen en vervolgens de pas af te snijden! Ze stak gelukkig nog net wel een hand uit, anders had ik helemaal geen idee waarom ze ineens stopte.


Dat is ook vaak met auto bestuurders, dan moeten ze je voorbij als je net ingevoegd bent of iets
en dan ineens voor je rijden en vol in de ankers gaan want ze moeten er hier af.. WHY?! %) :roll: |o

Ga dan achter mij rijden en naar rechts en niet eerst hard voorbij en dan voor je rijden
en vol in de ankers.. weet wel waar de meeste ongelukken vandaan komen. #)

Ze zeggen weleens dat slechte chauffeurs nooit hun afslag missen :D

hagelslag
Berichten: 9139
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:54

Hitsige zelfmoord konijnen/hazen......

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-24 15:18

Vandaag ook gegrinnikt. Ik reed in een tunnel op de linkerbaan, het was druk, ook veel vrachtwagens in een lange rij rechts en op de middelste baan.
Achter mij een klever. Als we de tunnel uitkomen komt er een 4de rijbaan bij. Dus de klever gaat mij daar uiteraard vlot voorbij. Maar denk 100 meter verder gaat hij opeens remmen en 3 banen naar rechts om nog nét de afslag te halen _O-
Zo gefrustreerd doen en dan dit, zo grappig :D

Avalanche

Berichten: 16208
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 15:20

Wat een kneus joh :')

pien_2010

Berichten: 43702
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 15:32

Wat een zielepiet.

hagelslag
Berichten: 9139
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 10:37

Ik werd vanmorgen door een 7,5 ton vrachtautotje ingehaald.
Ik was zelf ook met de vrachtauto

Hij wou al de hele tijd om mij heen maar dit kon niet.
Het is daar zo paasei smal. Dat 2 vrachtauto's naast elkaar echt zeer zeer klote is.
Ik heb de hele tijd meer links gehouden zodat hij niet kon inhalen
En ook kwamen er tegenliggers en het was af en toe echt extreem mistig. Dus je zag eigenlijk de tegenligger te laat....

Gaat die haribo alsnog inhalen.
Is naast mij. En God zij dank hebben we allemaal geremd behalve die paasei....
Maar anders was het een hele kaboem.
Doei nieuwe oplegger van mij... en ik zou niet weten of ik de vrachtauto goed op de straat zou kunnen houden als iemand in de oplegger zou rijden.
Afbeelding
Afbeelding

Het was dat er helaas geen naam op de 7,5 tonner stond... ander had ik echt zeer zeker gebeld!

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 12:37

Dat snap ik dan niet van een beroepschauffeur.
Die zouden juist nog meer verkeersinzicht moeten hebben.

pien_2010

Berichten: 43702
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 12:48

Bizar!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26561
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 13:24

Jeetje en dat van een beroepschauffeur inderdaad. Jammer dat er geen telefoonnummer op zijn wagen stond.

hagelslag
Berichten: 9139
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 13:26

Naja bij zo'n 7.5 tonner kan het ook nog om een huurauto gaan.
Mensen met de oude klasse rijbewijs in duitsland kregen de 7.5 tonner rijbewijs met een pakje boter erbij....

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 14:12

Jee, wat een koekwous, Hagelslag!

Vraagje, want ik begin nu toch aan mezelf te twijfelen. Situatieschets: kruispunt voor fietsers waar alle verkeerslichten tegeljjk op groen springen. Ik heb geen verkeersbord of haaientanden. Verkeer van rechts heeft WEL haaientanden. Heeft rechts dan ondanks de haaientanden alsnog voorrang?(want komt van rechts) ik ben van mening van niet. Haaientanden betekent stoppen en overig verkeer voor laten gaan. Of gelden die haaientanden alleen als de verkeerslichten het niet doen?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26561
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 14:19

Afbeelding

Dit is een mooie kruising hier in Zwolle, met verkeerslichten. Op het fietspad zie je haaientanden bij het kruisende vlak. Daar moet je als fietser van rechts altijd voorrang geven. Veiliger ook, als er een kudde scholieren passeert, dan wil je niet dat die op de kruising stil moeten staan. De haaientanden bij de autorijbaan lijken mij alleen van toepassing op het moment dat de verkeerslichten buiten werking zijn. Want anders zou ik niet weten waarom ze er moeten staan. Wegverkeer en fietsers hebben hier nooit tegelijk groen namelijk.

Denk dat het bij die kruising die jij omschrijft, wellicht ook zoiets is?