Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siggislief

Berichten: 14034
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 20:03

luuntje schreef:
Siggislief fijn zulke bestuurders.

Ik zag gisteren een filmpje van Dumpert op tv voorbijkomen van Nieuw-Vennep.
Asociale taxibus chauffeur die het leven moe was en inhaalde bij doorgetrokken strepen.


Ik merk vaak in de Gaasperdammertunnel (A9) dat er mensen van een ander weg helft
dus gerust over dubbel doorgetrokken streep er over heen gaan en dan leuk de andere kant op rijden.
Komen dan harder dan 100 km aan tuffen en die gaan dan ineens voor je rijden.

purny

Berichten: 27536
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 20:34

Mijn telefoon staat bijna 24/7 stil, ook onder het autorijden of fietsen. Ook geen oortjes in

pien_2010

Berichten: 43544
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 20:44

Ergernissen van vandaag. 500 km Spaanse autosnelweg gereden.

SPAANSE vrachtwagen chauffeurs
1. Ze rijden vlak achter elkaar met te weinig ruimte er tussen..Zo eng. Vandaag aan de andere kant was zwaar ongeluk gebeurd. Vrachtwagen 1 lag van achter flink in de kreukels, 2 nr 2 van voor en achter,nr 3 van voor.

2. Opeens naar links komen om te passeren mijn man noest op de rem paar keer. Ik niet want ging gewoon op baan 3 rijden als ik dacht dat hij zou kunnen komen

3. De ergste. Mijn hart wordt minder oud, zo geschrokken. Manlief rijdt. Passeert vrachtwagen met 110 km. Die opeens gekke slinger naar links maakt. Die gast was aan het bellen. Ik schrok me kapot want dat was echt te dicht bij en terwijl ik riep:" hij komt", was mijn man al uitgeweken. Niets mis met zijn 81 jarige reflexen. Maar het moest toch niet kunnen gebeuren. Foei.

Onze telefoon is aangesloten op het scherm vanwege de navigatie. Alles komt binnen maar we reageren we niet op in principe.

luuntje

Berichten: 13993
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 10:59

Pien wat een waardeloze autorit hebben jullie gehad.

Siggislief handig die mensen die zo’n streep negeren.

pien_2010

Berichten: 43544
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 11:41

Dat beleef ik zelf zo niet hoor Luuntje. Je moet wel extra scherp zijn hier. De rest was heel rustig en wij rijden max 110 met uitschieters af en toe naar 115 -120. We doen dit vanwege het milieu ( minder benzine verbruik) maar ook vanwege leeftijd waardoor reactie vermogen toch iets minder is. Dat is gewoon zo.
Hetzelfde geldt voor Parijs, ik kan daar boeken over schrijven. Mijn vriendin die daar woont die zei ooit nuchter:" Maar Pien er sterven heel veel motor rijders rondom Parijs. Dat zie je goed dat het vaak net goed afloopt. Maar dus ook tevaak gaat het mis. "

We zitten veel op de weg ro dom vakanties en dan zie je gewoon veel. Maar dat bellen is echt nieuw. En de chauffeurs in Nederland rijden hun vrachtwagens veel veiliger.

luuntje

Berichten: 13993
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 14:24

Pien ik zou een hartslag van 180 hebben.
En net hersteld en weer een andere chauffeur die een hoge hartslag/bijna ongeluk veroorzaakt.

In Nederland ook genoeg slechte chauffeurs op de weg.
Maar ik kan mij indenken datsommige landen erger zijn.

Is er een verbod op bellen in de auto in Frankrijk en Spanje?

Ineke2

Berichten: 33158
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-24 14:32

Ja ook in Spanje en Frankrijk is niet handsfree in de auto verboden. Sterker nog in Frankrijk mag je ook langs de kant van de weg niet handfree bellen.

O en rijden met oortjes in is ook verboden.

Rennie89
Berichten: 37273
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:22

MyWishMax schreef:
Mijne uit 2003 en nee, dat kan daarbij niet. :+ Heb alle opties bekeken en het is bij deze niet mogelijk. Lekker rustig ook, telefoon in de tas en ik zie hem op de bestemming wel weer

Heb je een sigaretten aansteker en radio in de auto? Heb je prima opties :D

pien_2010

Berichten: 43544
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 17:05

Ineke2 schreef:
Ja ook in Spanje en Frankrijk is niet handsfree in de auto verboden. Sterker nog in Frankrijk mag je ook langs de kant van de weg niet handfree bellen.

O en rijden met oortjes in is ook verboden.


Weer wat geleerd. Onze telefoon is verbonden met een kabel met de auto en zo hebben wij Google maps op het scherm die ik ook via het scherm kan bedienen.

Telefoon kan via spreken als het gaat om WhatsApp of bellen.

Meestal zet ik dan de auto aan de kant en bel handsfree als het belangrijk is. Bv klein kinderen van de dochter die zelden bellen. Verder laten wij alles gaan of ik moet er naast zitten en dus niet rijden.

Ineke2

Berichten: 33158
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-24 19:08

Ik bedoel voor de duidelijkheid natuurlijk dat je niet mag bellen met de telefoon in de hand langs de kant van de weg in Frankrijk. Het staat er enigszins raar zie ik nu :')

luuntje

Berichten: 13993
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 20:17

Bedankt voor de toelichting op bellen in de auto in Frankrijk en Spanje.

Domme vraag van mij.
Waarom zitten chauffeurs met oortjes in in de auto?
Je kan toch de radio aanzetten.

Ineke2

Berichten: 33158
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-24 20:24

luuntje schreef:
Domme vraag van mij.
Waarom zitten chauffeurs met oortjes in in de auto?
Je kan toch de radio aanzetten.

Om te bellen meestal denk ik, maar je krijgt minder mee van het verkeer en het is niet te controleren of je wel of niet muziek of noisecancelling aan hebt staan.

pien_2010

Berichten: 43544
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 20:48

Ineke2 schreef:
Ik bedoel voor de duidelijkheid natuurlijk dat je niet mag bellen met de telefoon in de hand langs de kant van de weg in Frankrijk. Het staat er enigszins raar zie ik nu :')


Dat had ik wel begrepen. Ik wist dit niet. Ik parkeer auto aan de kant en bel dan. Zet hem meestal uit.

MyWishMax

Berichten: 25397
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 22:03

Rennie89 schreef:
MyWishMax schreef:
Mijne uit 2003 en nee, dat kan daarbij niet. :+ Heb alle opties bekeken en het is bij deze niet mogelijk. Lekker rustig ook, telefoon in de tas en ik zie hem op de bestemming wel weer

Heb je een sigaretten aansteker en radio in de auto? Heb je prima opties :D


Zoals ik zei, alles bekeken en in mijn auto is het niet mogelijk. Of natuurlijk wel maar dan moet ik er flink geld in steken en dat vind ik zonde voor iets wat ik niet mis

Vandaag weer achter een vrachtwagen die denkt dat hij op die weg niet gewoon een andere vrachtwagen kan passeren... En echt met 25/30 een 60km weg afrijden. Dat is onwijs vervelend want je zou denken dat je na 2 vrachtwagens snapt dat het wel past. Maar vervolgens ook auto's blokkeren als doe er langs willen gaan, zo asociaal?

Rennie89
Berichten: 37273
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 22:44

MyWishMax schreef:
Rennie89 schreef:
Heb je een sigaretten aansteker en radio in de auto? Heb je prima opties :D


Zoals ik zei, alles bekeken en in mijn auto is het niet mogelijk. Of natuurlijk wel maar dan moet ik er flink geld in steken en dat vind ik zonde voor iets wat ik niet mis



Wat ik bedoel is maximaal 10 euro. Werkt prima en handsfree. Is een soort carkit die je dus in die aansteker zet en dan op een frequentie instelt van de radio dat je gewoon kan bellen handsfree en muziek kan luisteren. Mijn vorige auto had ook geen aux of usb en gebruikte dat fanatiek.

Hier een voorbeeld, die had ik ook. Werkte top!

https://a.aliexpress.com/_EytIXlj

Het enige wat je nodig hebt is een simpele radio en een plug voor de aansteker wat elke auto wel heeft.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 23-02-24 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25397
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 22:45

Mijn aansteker werkt niet, dus nee het is alsnog geen optie. Echt, ik heb alles bekeken en nagevraagd bij de garage. En het is nergens voor nodig.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 23-02-24 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89
Berichten: 37273
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 22:46

MyWishMax schreef:
Mijn aansteker werkt niet, dus nee het is alsnog geen optie. Echt, ik heb alles bekeken en nagevraagd bij de garage.

Misschien als je die laat maken dan is het opgelost? Zal niet zo duur zijn neem ik aan?

Edit; anders heb ik inderdaad geen oplossing voor je.

MyWishMax

Berichten: 25397
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 22:47

Dat is het wel, of de auto is het iig niet waard, daarom zeg ik dat bij mijn auto geen enkele optie is. En ik mis het niet.

luuntje

Berichten: 13993
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 10:46

Ineke dank je wel voor je antwoord .

Mywish groot gelijk. Ik zou het ook niet laten maken.

Shadow0

Berichten: 43528
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 21:50

Het is mij ook niet genoeg waard... ik heb inmiddels wel zo'n houder voor de telefoon voor als ik navigatie aan heb, dat is iets.

Ik wil nog wel eens oordopjes die gewoon het geluid dempen in de auto leggen. Want dat vind ik op langere ritten soms wel vervelend.

Ineke2

Berichten: 33158
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-24 21:55

Besef wel dat je daarmee het overige verkeer en de hulpdiensten niet goed hoort. Het is in Nederland niet verboden, maar of het nou zo verstandig is…

Shadow0

Berichten: 43528
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:08

Hmm, goede active noise cancelling zou dat juist beter hoorbaar moeten maken. Bovendien hoor je op de snelweg de sirenes meestal toch niet, omdat de afstanden en snelheden een stuk groter zijn. Daar maak ik me wat dat betreft geen zorgen om.

ista
Berichten: 1138
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 10:33

Ik rij op de motor met op maat gemaakte gehoorbescherming en hoor daardoor toeters en sirenes juist beter. En dan luister ik ondertussen nog een muziekje ook. Anders zou ik vooral rijwind en mijn eigen motor horen.

luuntje

Berichten: 13993
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:00

Er zijn mensen genoeg die de radio/muziek heel hard hebben aanstaan in de auto.
Ik norm het boink boink herrie.
Die kunnen naar mijn idee nooit een sirene of claxon horen.

Siggislief

Berichten: 14034
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:06

luuntje schreef:
Er zijn mensen genoeg die de radio/muziek heel hard hebben aanstaan in de auto.
Ik norm het boink boink herrie.
Die kunnen naar mijn idee nooit een sirene of claxon horen.


Ik heb wel eens heel hard de muziek aan staan, maar ook wel niet heel hard maar wel hard..
Maar ik hoor de sirenes zeker, en een claxon ook.. en ik schrik er zelfs soms van.. :')