Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 17:57

Rebecca schreef:
Heb pas paar keer buiten vertrouwde en veilige Friesland gereden , is wel even een fors verschil. Zoveel plekken waar je rijden kan := , heb geleerd zoveel mogelijk rechts dat hou ik dan maar aan . (Zal vast niet de enige zijn )


Is er zo'n groot verschil tussen de rest van NL en Friesland dan? Ik kom vrijwel nooit in Friesland, dus geen idee hoe het daar rijden is :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:00

Ghostattack schreef:
[naam] schreef:
Heb pas paar keer buiten vertrouwde en veilige Friesland gereden , is wel even een fors verschil. Zoveel plekken waar je rijden kan := , heb geleerd zoveel mogelijk rechts dat hou ik dan maar aan . (Zal vast niet de enige zijn )


Is er zo'n groot verschil tussen de rest van NL en Friesland dan? Ik kom vrijwel nooit in Friesland, dus geen idee hoe het daar rijden is :))

In mijn vertrouwde omgeving is het vooral 2 baans, een 4 baans en had geen idee waar ik rijden moest :') . Overal auto's, kwartje viel vlot dat ik gewoon zo ver mogelijk naar rechts moest en niet in de stress schieten

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:02

Moet je eens over de A2 gaan, daar is het op een gegeven moment een stuk 6-7 stroken _O- Maar het is heel simpel.. Gewoon exact hetzelfde als 2 baanswegen. Alleen heel veel mensen snappen dat niet, dus die blijven ergens in het midden hangen.

Edit: https://www.google.com/maps/@52.2786414 ... 384!8i8192
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 15-02-20 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:03

Rebecca schreef:
In mijn vertrouwde omgeving is het vooral 2 baans, een 4 baans en had geen idee waar ik rijden moest :')

Try Albertina Sisulu Avenue tussen Johannesburg en Pretoria. 5 banen complete chaos, met voertuigen die alles rijden tussen 30km/h en 150km/h. :)) Ik heb geleerd dat je voor een afslag het 1200m bord voor kennisgeving aanneemt, en idealiter vanaf het 600m bord niet meer inhaalt, maar op die weg zorg je dat je bij het 2km bord je al langzaam een weg naar links baant (zeker als je helemaal rechts rijdt) en dan ben je over het algemeen een paar meter voor de afslag wel op de baan waar je zijn moet.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:04

Dat kan ook soms ook een hele wow-factor hebben als je dat ineens tegenkomt. Ik ben blij dat ik dat standaard met rijlessen kreeg. :j

Thioro

Berichten: 3998
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:15

Ooooeeeeeh. Vele dingen zijn hier al genoemd. Ben zelf nu veel rustiger in het verkeer dan in m'n jongere jaren maar er blijven toch een paar dingen bloedirritant.

Traagrijders, g-a w-e-g. God echt, maak baan als je rustig wil kachelen.
Traagrijders die op het linker of middenvak blijven kleven, naar réchts please.
De 'oh help een sneeuwvlok/regendruppel' traagrijders. Blijf thuis als je niet durft rijden.
Heb ik traagrijders al genoemd?

Bumperklevers storen me niet echt, maar ik krijg dan wel acuut neiging om trager te rijden (ironisch, I know).

Richting aangeven is nìet optioneel.

Verder is het hier verlaten platteland dus weinig ergernissen. Zelfs de lokale wielerclubs doen m'n bloed niet meer koken.

Maaar, jagers. En dan vooral de slipjacht. Even een bord zetten dat ze jagen, ho maar. Moet je op de rem omdat er plots een meute honden en ruiters de weg oversteken. Seriously, ik rijd gewoon op een doorgaande weg en jullie rijden/lopen daar over zonder op of om te kijken. Ja een vuile blik kan ik krijgen als ik niet op 50m afstand rustig sta te wachten. Ga beetje op een afgesloten landgoed spelen, stelletje omhooggevallen aristocraten.
Sorry, geen fan van slipjacht hier.

De gewone jagers zitten vaak wel een eind weg van de weg dus storen geen verkeer.

chanicha

Berichten: 12165
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:17

Als je netjes voor het rode stoplicht staat te wachten om linksaf te slaan en er komt zo’n aso rechts langs je scheuren en rijdt door het rode licht linksaf.
Al een paar keer meegemaakt en geloof me als ik al zoiets zou doen zou ik gelijk een blauw zwaailicht zien en terecht.

Edit, inderdaad knipperlicht en plots bovenop je rem gaan staan omdat je dan toch rechtsaf moet ofzo _-:(

luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:22

Haha veel herkenbare dingen.

Nog een ergernis, de nieuwe felle fietslampen.
Als je een fietser treft met zo’n bouwlamp voorop de fiets ben je bijna verblind in de auto als tegenligger.

Thioro

Berichten: 3998
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:25

Doet me er aan denken.
Mijn auto is op zichzelf ook een bron van ergernis. Auto heeft led verlichting. Mensen vinden led verlichting niet altijd even tof :o .

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:25

Celiien schreef:
- de vailliantlaan in den haag..
- audi/mercedes/BMW rijders die er perse een wilde rijden, maar de knipperlicht-optie te duur vonden.

En dan met name op marktdagen. De Kemp straat is ook zo'n drama.
De thuisbezorgertjes zijn ook zo'n drama.
De fietsers in de grote Marktstraat. Wie die constructie heeft bedacht is vast niet eerst wezen kijken daar...

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:29

Mkango schreef:
marleen_88 schreef:


Dit idd.

En het niet gebruiken van de spitsstrook. Echt te hatelijk, ik blijf van links naar helemaal rechts en weer terug weven als hij open is. Geen mens die mijn hint snapt. }:0

O, ik had regelmatig dat als ik de spitsstrook op reed, er achter mij ook ineens een hele rits automobilisten wakker werd. :)) Vond ik altijd erg grappig.



Dat heb ik altijd bij hoevelaken hahaha . Heel die strook leeg ik ga naar rechts en idd de hele meut achter me die ook naar rechts gaat opeens _O- _O-

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:32

Koplampen die te hoog ingesteld zijn. ^)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:33

luuntje schreef:
Haha veel herkenbare dingen.

Nog een ergernis, de nieuwe felle fietslampen.
Als je een fietser treft met zo’n bouwlamp voorop de fiets ben je bijna verblind in de auto als tegenligger.


Nou niet alleen de fietslampen hoor. Merendeel van de nieuwe auto's kan er ook wat van. Rete irritant dat je meteen niks meer kan zien als er zo'n geinponem in achteruitkijkspiegel opdoemt. Ben wel eens expres heel langzaam gaan rijden in de hoop dat ik ingehaald werd want ik zag gewoon niks meer. En dat werkte gelukkig. Hij zal mij ook wel irritant gevonden hebben.

Fietsen zijn ook niet meer in te schatten qua snelheid. Ik vind die elektrische fietsen best gevaarlijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:35

Onnodig de rem constant intrappen. :x
Laat eerst je gas los en rem bij als dat nodig is. Als je gelijk op de rem moet trappen zat je er te dicht op. Grrr....

In slowmotion over een hobbel die je prima met 60 kan nemen om tot de volgende hobbel het gas in te trappen en daarna weer giga op de rem om weer in slowmotion over de hobbel te gaan.

Rij gewoon een constante snelheid en laat eerst je gas los voordat je gaat remmen.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:38

Ook van die oudere mensen op de fiets die gewoon oversteken zonder op of om te kijken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:47

tylando schreef:
Ook van die oudere mensen op de fiets die gewoon oversteken zonder op of om te kijken.


Dat doet hier alleen de schooljeugd. Om vervolgens heel verbaasd te kijken als ze als van links komend verkeer geen voorrang krijgen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:57

Mkango schreef:
Hubbels schreef:
Misschien staat het er al bij, zo ja dan nu nog een keer

Je niet de ruimte geven om in te voegen bij een oprit van de snelweg(en ja er is zat ruimte op de rijbaan links van hen)

Vrachtwagen die bijna in je trailer zitten, zodat je nauwelijks nog durft te remmen of vaart te minderen als je een afrit moet hebben.

25 kilometer " autootjes", weg met die lui, die geen rijbewijs kunnen halen maar wel aan het verkeer meedoen!

Tot die Canta de enige mogelijkheid voor je buurman of je oma is om nog enigszins zelfstandig van A naar B te kunnen. Ik vind dit een vrij ableist opmerking. :o

Van wat ik zie van die auto’s zou dat geen mogelijkheid mogen zijn. Ik heb eigenlijk nog nooit eentje ook daadwerkelijk veilig zien rond toeren. Helaas gaat de veiligheid van de grote groep voor mij toch echt voor op de zelfstandigheid van een kleine. Ben het volkomen mer haar eens. Ben verdorie ooit zo eentje van 50 op de autosnelweg tegen gekomen. :?

Maaike_Ma
Berichten: 1254
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:58

Autolampen die aan 1 kant kapot zijn.... Dat merk je toch?!?
Vrachtwagen die met 91 een andere gaat inhalen die 90 rijd zit je daar weer 5 minuten achter

Kairos
Berichten: 2717
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:17

- Auto's die volgas de rotonde af gaan. Hallo? Ik fiets rechtdoor op het fietspad en heb nog steeds voorrang.
- Mensen die je met 100 km/h inhalen op een 80 weg met doorgetrokken streep.
- Fietsers(vooral in de buurt van stations)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:19

Ik moest naar de welkoop voor voer. Maar was al bijna 20 voor 6 (6 gaat ie dicht) toen ik weg ging van stal. Nah ja dacht even snel door rijden dan red ik het makkelijk. Kom ik achter iemand die steeds slingert. Toen bij een wegversmalling ging een oude man stil staan zodat er niemand langs kon. Ik kwam wel 4 mensen tegen die geen licht, of te weinig licht hadden. En veel mensen die niet kunnen rijden. En dat op een stukje van +- 15 min a 6/8 km. Niet best.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:25

Fietsers die de rotonde tegen het verkeer in rijden! Bij mij een rotonde waarbij het verkeer alleen linksom rijd. Zowel fietspad als auto weg. En toch schrik ik me steeds weer het lazarus als er een fietser van rechts komt rijden op de rotonde omdat ze dan maar een kwart rotonde hoeven te fietsen ipv 3kwart _-:(

Voetgangers die 10 meter voor of na een zebrapad willen oversteken en dan verwachten dat ze voorrang krijgen.

Bestuurders die langs de weg met gevaren lichten stil gaan staan omdat ze anders 10 meter verder moeten lopen met de boodschappentassen. Vervolgens zie je dan dan dat er 3 plekjes verder gewoon plek is om te parkeren.

Zelfde situatie over mensen die dan vinden dat ze nog even rustig kunnen staan kletsen terwijl er 3 auto's achter staan te wachten tot ze weer kunnen gaan rijden. En dan nog een handje opsteken van 'bedankt he!' Ja super vriend, maar dit is een eenbaansweg met aan beide kanten geparkeerde auto's dus ja, ik kan niet anders dan wachten he..

Bestuurders die eerst op de rem trappen en daarna hun knipperlicht aandoen. Omgekeerde volgorde en zwaar irritant!

Bestuurders die op de snelweg denken dat als ze maar hard genoeg aan komen rijden, en daarna hard genoeg op de rem trappen, dat je dan wel aan de kant gaat terwijl je zelf aan het inhalen bent. Nope :n

Kan nog wel ff doorgaan :+

xPabloBokt

Berichten: 9440
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:28

Kairos schreef:
- Auto's die volgas de rotonde af gaan. Hallo? Ik fiets rechtdoor op het fietspad en heb nog steeds voorrang.


Ik erger me ook vaak aan het tegenovergestelde, mensen die ineens voorrang verlenen aan fietsers op een rotonde als ze dat niet hebben. Schrik me altijd lam als dat gebeurt, je verwacht het gewoon niet.

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:33

Oh god waar moet ik beginnen..

Een weg waar je geen uitwijkmogelijkheden hebt en niet met twee auto's tegelijkertijd overheen kan.
Vrachtwagens op de linkerbaan(of die nou aan het inhalen is of niet, ga aan de KANT)
(sl)Opels. Sorry.
Van die auto's die net jouw achterkant geen kusje geven zo dicht rijden ze op je (in elke situatie!! maar vooral op de snelweg, als je al de max snelheid en misschien zelfs sneller rijdt)
Mensen die niet de max snelheid rijden op een 80/70/50/60 weg (snelweg mag ieder het voor zich weten, daar kun je er altijd langs.. hopelijk)
Mensen die teveel met zichzelf en hun telefoon bezig zijn en hierdoor allerlei gekke capriolen uithalen op de weg
Slome optrekkers bij een stoplicht
Mensen die geen richting aangeven(bij rotonde, bij afslaan..)
Mensen die je op de fiets bijna aanrijden omdat ze veel te dicht langs je gaan
Fietsen op als eerst genoemde weg(geen uitwijkmogelijkheden) en dan een vrachtwagen/pick up truck/auto met aanhanger of trailer tegenkomen. OH NO
Van die mensen die vet sloom over drempels gaan die niet eens drempels genoemd mogen worden
Rechts inhalende mensen
Files

En zo kan ik nog wel 100 andere dingen bedenken :+ :+ .

DemiSisa

Berichten: 1030
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:34

Auto's die wanneer ze een straat o.i.d. in willen rijden midden op het fietspad stil gaan staan tot ze kunnen. Ook wanneer er een paar meter naar achteren voldoende zicht is op de straat en de fietser er dus ongestoord langs kan. Mijn ergernis als fietser, iedere dag weer :+

En auto's die heel hard aan komen rijden op bv een rotonde en je daarmee bijna van de sokken rijden omdat ze per se nog even voor moeten, terwijl er hele duidelijke haaientanden staan.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:35

Mensen die invoegen en m direct door naar links pleuren....