Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 16:02

Automobilisten die maar overal hun auto parkeren.
Maakt niet uit dat het voor een uitrit of fietspad is.

Richtingaanwijzers lijken bij nieuwe auto’s een optie te zijn.
Een hele dure optie want ze zitten er vaak niet op.

Fietsers die geen lichten aanhebben en zwart gekleed overal oversteken zo der handen uitsteken.

Automobilisten die hun muziek/herrie zo hard hebben staan dat je ze een straat verder hoort.

Anoniem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 16:03

Mensen die achter de trailer blijven plakken en dan steeds een stukje opzij gaan maar er niet voorbij. Ga gewoon! |o

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 16:04

Misschien moeten jullie eens een kijkje in India komen nemen, of Iran of Pakistan, was ook gezellig :') Ik mis het Nederlands verkeer...

Ineke2

Berichten: 33132
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 16:06

Haha ik kom daar gewoon niet, trekt mij ook absoluut niet.

Danielleeee_
Berichten: 3175
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 16:11

Oude mensen. En dan vooral oude mensen op de fiets :Y) Heel vaak kijken ze niet en slaan ze ineens af naar links en rijd ik ze bijna plat. Soms willen ze nog wel hun hand uitsteken zodat ik het in elk geval zie aankomen, maar kijken doen ze alsnog niet .

Anoniem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 16:14

Zondagsrijders :+ ,lekker rustig doorkachelen _-:(

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 16:16

Laurora schreef:
Met stipt op nummer 1: mensen die te hard rijden, met name binnen de bebouwde kom.
(en dan bedoel ik niet mensen die af en toe perongeluk een paar km te hard rijden, maar mensen die structueel te hard rijden)
Deze mensen lijken soms het idee te hebben dat hun tien seconden eerder thuis zijn waardevoller is dan het leven van een overstekende kat/hond/kind/weetikhet.

Onnodig een te lage snelheid kán ik me wel aan ergeren, maar ik heb dat 1000x liever dan een te hoge snelheid.


Ik vind te langzaam rijden toch echt veel vervelender. Te hard rijdende auto's zijn snel weer weg dus die last is maar van korte duur.

Nog een irritatie, twijfelende chauffeurs. Bij iedere afslag van het gas, links hangen, rechts hangen, plotseling remmen. Rij gewoon door en duik dan een zijstraat in om even uit te zoeken waar je heen moet.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 16:18

Oh nog een ergernis, mensen op de snelweg die gaan inhalen (vooral asociaal er tussen drukken) met 100-110 terwijl er verkeer aan komt die 130 rijdt en daardoor op de rem moeten.

xPabloBokt

Berichten: 9444
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 16:42

Muiz schreef:
Mensen die op de snelweg voor iedere scheet de rem aantikken. Stop.


_/-\o_

A-men, een van de grootste ergernissen op de snelweg. Naast bumperklevende Audi/BMW/Tesla/Mercedes/voeg ander duur automerk in-bestuurders.

Ik rij al vaak 140 op de linkerbaan, ga lekker in je eigen reet zitten in plaats van in de mijne. :')

Oh ja en mensen die hun auto ineens achter een vrachtwagen vandaan gooien (al dan niet zonder knipperlicht) terwijl ze 40-50 km/u langzamer rijden dan de linkerbaan op een tweebaans snelweg. En dan ook geen ruimte voor hunzelf hebben gelaten om vast op snelheid te komen voordat ze de linkerbaan op knallen. Poepjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 16:46

Nayomie schreef:
Oh nog een ergernis, mensen op de snelweg die gaan inhalen (vooral asociaal er tussen drukken) met 100-110 terwijl er verkeer aan komt die 130 rijdt en daardoor op de rem moeten.

Of mensen die proberen in te voegen op de snelweg met 70-80kph, terwijl ze ruimte zat hadden om het ding even door te trappen tot 100. ¬¬'

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 16:47

Misschien staat het er al bij, zo ja dan nu nog een keer

Je niet de ruimte geven om in te voegen bij een oprit van de snelweg(en ja er is zat ruimte op de rijbaan links van hen)

Vrachtwagen die bijna in je trailer zitten, zodat je nauwelijks nog durft te remmen of vaart te minderen als je een afrit moet hebben.

25 kilometer " autootjes", weg met die lui, die geen rijbewijs kunnen halen maar wel aan het verkeer meedoen!

Ineke2

Berichten: 33132
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 16:52

Mkango schreef:
Nayomie schreef:
Oh nog een ergernis, mensen op de snelweg die gaan inhalen (vooral asociaal er tussen drukken) met 100-110 terwijl er verkeer aan komt die 130 rijdt en daardoor op de rem moeten.

Of mensen die proberen in te voegen op de snelweg met 70-80kph, terwijl ze ruimte zat hadden om het ding even door te trappen tot 100. ¬¬'

Inderdaad gebruik die invoegstrook mensen!

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 16:53

Ah heerlijk, urenlang vloeken op irritante weggebruikers :D Waar ik echt niet tegen kan: mensen die om elke scheet gaan roadragen. Doe even normaal, je hoeft niet een uur lang te toeteren, slingeren, rechts inhalen of whatever. Ja het is bloedirritant als iemand iets onhandigs doet op de weg of een foutje maakt, maar dat doen we allemaal wel eens toch? Even diep zuchten en je weg weer vervolgen kost minder energie.

Gisteren al een kind op de fiets die ineens linksaf sloeg voor mij. Vandaag een oude dame met de fiets aan de hand die de weg overstak, ik dacht dat ze op de vluchtheuvel wel even zou wachten voor ze verder zou oversteken. Nou niet dus! Ik kon vol in de ankers en madam kijkt niet op of om 8)7

Ik twijfel bijna om mijn dashcam beelden te verzamelen en op YouTube te zetten, maar officieel mag dat volgens mij niet en het is dan ook wel een beetje ramptoerisme :+
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 15-02-20 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 16:53

Hubbels schreef:
Misschien staat het er al bij, zo ja dan nu nog een keer

Je niet de ruimte geven om in te voegen bij een oprit van de snelweg(en ja er is zat ruimte op de rijbaan links van hen)

Vrachtwagen die bijna in je trailer zitten, zodat je nauwelijks nog durft te remmen of vaart te minderen als je een afrit moet hebben.

25 kilometer " autootjes", weg met die lui, die geen rijbewijs kunnen halen maar wel aan het verkeer meedoen!

Tot die Canta de enige mogelijkheid voor je buurman of je oma is om nog enigszins zelfstandig van A naar B te kunnen. Ik vind dit een vrij ableist opmerking. :o

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 16:56

Wielrenners, ze zijn echt állemaal k*t, ja állemaal

Slome mensen, pfffffff Ga lekker van de weg af als je niet normaal durft te rijden.

En bejaarden, denk 80+ Ze zijn levensgevaarlijk, met name op de snelweg.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 17:02

Vrachtwagens die 60 (blijven) rijden op een 80 km weg waar je ze niet in kan/mag halen. Bijna altijd "oostblok" kentekens, Roemenië, Tsjechië, Litouwen waarom? ik snap het bij rotondes en dat je moeite hebt met optrekken maar waarom 60? of nog langzamer.

45 km wagentjes

Fietsers met donkere kleding in het donker en zonder licht.
Wandelaars op de weg met donkere kleding.. mensen je bent echt niet te zien hoor.

Motoren die in het weekend vol gas door het dorp scheuren (je mag er 30) omdat het zo lekker klinkt blijkbaar en zo'n leuk slingerweggetje is. |o

Ouders die hun kinderen even bij school afzetten met de auto, opstoppingen veroorzaken en wegscheuren en zo andere kinderen in gevaar brengen 8)7

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 17:17

Mkango schreef:
Nayomie schreef:
Oh nog een ergernis, mensen op de snelweg die gaan inhalen (vooral asociaal er tussen drukken) met 100-110 terwijl er verkeer aan komt die 130 rijdt en daardoor op de rem moeten.

Of mensen die proberen in te voegen op de snelweg met 70-80kph, terwijl ze ruimte zat hadden om het ding even door te trappen tot 100. ¬¬'

Of dat ja. :=

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 17:35

Ik kan er heel slecht tegen als vrouwen voor mij in de file/voor een stoplicht constant aan hun haar zitten. Goed doen, naar achteren gooien, en dat minutenlang achter elkaar. Maar dit is zo’n stomme ergernis dat ik mij een soort schaam om hem te delen. :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 17:41

Een grote ergernis is idd de ochtenden bij school. Waarom moeten al die bloedjes van kinderen met de auto gebracht worden? Overlast voor de buurt. En gevaarlijk voor de mensen die wel hun kind lopend of met de fiets brengen.

Verder veel hier al gelezen. Ik heb echt de grootste bloedhekel aan file. Daar kan ik gewoon zo ongelooflijk chagrijnig van worden. Waarom geen idee. Gelukkig werk ik in mijn eigen woonplaats. Zou niet goed voor mijn bloeddruk zijn als ik dagelijks in de file zou moeten staan :')

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 17:44

Dat heb ik nou dus totaal niet in de file, ik ben het inmiddels zo gewend dat ik het gewoon als moment voor mezelf zie. Muziek lekker hard aan en fiets de wereld :D Al die opgefokte figuren in de file maken de boel alleen maar gevaarlijker :+

Maar mensen die met 60-70 proberen in te voegen op de snelweg.. Willen die alsjeblieft het rijbewijs inleveren? En dan niet met het excuus komen dat je maar een koekblik hebt en je dus niet harder kan, want dat is echt complete bullshit. Kwestie van plankgas geven en pas schakelen als je al op de snelweg rijd.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 17:46

Appende mensen in de auto. Daar heb ik echt geen goed woord voor over.

marleen_88

Berichten: 14066
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 17:47

Rebecca schreef:
Zondagsrijders :+ ,lekker rustig doorkachelen _-:(


Dit idd.

En het niet gebruiken van de spitsstrook. Echt te hatelijk, ik blijf van links naar helemaal rechts en weer terug weven als hij open is. Geen mens die mijn hint snapt. }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 17:49

marleen_88 schreef:
Rebecca schreef:
Zondagsrijders :+ ,lekker rustig doorkachelen _-:(


Dit idd.

En het niet gebruiken van de spitsstrook. Echt te hatelijk, ik blijf van links naar helemaal rechts en weer terug weven als hij open is. Geen mens die mijn hint snapt. }:0

O, ik had regelmatig dat als ik de spitsstrook op reed, er achter mij ook ineens een hele rits automobilisten wakker werd. :)) Vond ik altijd erg grappig.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26387
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 17:52

Met stip op 1: GEEN OF HALFGEBAKKEN LICHT! Op de fiets/ bromfiets/ snorfiets/ elektische fiets etc lampjes die het niet doen, heel slecht doen of ergens achter hangen (Jas/ tas/ mand voorop etc), of in de auto de daylightverlichting/ dagrijverlichting in het donker of bij mist/ neerslag! Vele mensen weten blijkbaar niet dat bij gebruik van die laatste het achterlicht NIET brandt. Voor mij een goed recept om iemand je kofferbak in te krijgen, men ziet je dan gewoon niet rijden!

No 2: geen richting aangeven, geldt ook voor alle bestuurders. Joh gast, ik kan gewoon niet ruiken waar jij heen wilt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 17:56

Heb pas paar keer buiten vertrouwde en veilige Friesland gereden , is wel even een fors verschil. Zoveel plekken waar je rijden kan := , heb geleerd zoveel mogelijk rechts dat hou ik dan maar aan . (Zal vast niet de enige zijn )