Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 22:54

Volgens mij doe jij het hartstikke goed Nuvel! Ik kan me geeneens voorstellen wat jij momenteel doormaakt. Wel zelf 3 kinderen en een hond en dat heeft af en toe veel gevergd van een moeder. Laat staan als je de zorg van je geliefde ook nog eens op je moet nemen. Nuvel, volgens mij ben jij een kanjer, hopelijk krijg je binnenkort wat meer lucht en ruimte om je gedachten te kunnen verzetten!

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 00:42

Juist goed dat je ook tijd neemt (probeert) voor jezelf en je kids. Dat maakt jou veerkrachtiger, waardoor je Ruben weer beter kan ondersteunen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 05:35

Ik had je laatste update even gemist. Moest net aan jullie denken en topic even opgezocht. Helaas dus nog geen rustiger vaarwater :\
Idd heel goed dat je voor jezelf ook wat tijd probeert te nemen. Dat geeft jou de kans om misschien een klein beetje ademruimte te krijgen zodat je Ruben beter kunt ondersteunen en ook met vernieuwde kracht je bevalling in kunt gaan :(:)

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 11:55

Goedemorgen iedereen :) hoop dat jullie allemaal een fijne zondag hebben! Hier heeft het voor het eerst goed gevrozen. (Geen idee meer hoe je dat best typt?) Bedankt voor de opbeurende en lieve woorden.

Gister nog een goede dag gehad. S'morgens was de depressie in de lucht voelbaar. Gelukkig is dat gekeerd nadat we kerst dingen hebben geknutselt van kerstboom tot sneeuwman en rendier kerstballen haha. S'avonds lekker makkelijk gegeten met broodjes hotdog en mini pizza. Al bij al een fijne middag om energie uit te putten!! *\o/*

pien_2010

Berichten: 43337
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:00

Dat is fijn Nuvel. Een goed bericht! Dat er nog vele mogen volgen van die momenten.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:37

Gevroren, noem je dat :D Fijn bericht om te lezen!

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:46

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar wil wel zeggen dat ik echt heel veel bewondering voor je heb!

Het is zo veel wat je nu allemaal in korte tijd te verduren krijgt.
Ik hoop dat jullie kunnen gaan genieten van de aanloop naar kerst, en dat het een kerst wordt om nooit te vergeten. En dan niet omdat er weer allerlei nare dingen gebeuren, maar omdat het een mooie kerst mag zijn. De laatste kerst voor jullie nieuwe baby komt, als het goed is <3

luuntje

Berichten: 13975
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 13:25

Gevroren inderdaad.

Hier ook. Het is erg koud, vind ik.
Gelukkig dat Lucy weer fit is. Is toch een zorg minder.
Fijn dat gisteren toch leuk werd met knutselen.en lekekr eten ‘s avonds.

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 14:54

Wat een heerlijk bericht!
Doe het vandaag nog maar een keertje over en de rest van de week ;)

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 16:44

Ik vind alles om te lezen heel intens, mijn vraag is: beseft Ruben hoe het voor jou is? Of is hij alleen met zichzelf bezig? Niet vervelend bedoeld maar maar patiënten en niet alleen die met hersengerelateerde aandoeningen kunnen een ander beeld hebben van de werkelijkheid hebben en egocentrisch zijn. Het is wel belangrijk dat ze onderhand rekening met jou gaan houden . Als jij het niet meer redt lichamelijk of psychisch ben je verder van huis.

pien_2010

Berichten: 43337
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:30

Citaat:
Het is wel belangrijk dat ze onderhand rekening met jou gaan houden . Als jij het niet meer redt lichamelijk of psychisch ben je verder van huis.



Wouw wouw, jij durft . :oo

Het is voor beiden zoo moeilijk, voor Ruben zo basaal heftig, voor zijn vrouw ook zo zwaar. Kom op, die zeer zware operatie nog niet zolang geleden, daardoor de doodsangst bij Ruben versterktdoor de aanvallen, wellicht hersenbeschadiging waardoor karakter verandering (moet de toekomst uitwijzen), kortom het is zowel voor Ruben als Nuvel (hoog zwanger), zo'n extreem moeilijke en angstige situatie.
Knollentuin, jouw opmerking is veels te prematuur en erg ongelukkig in de huidige situatie. Het is allemaal nog zo kort geleden.
Het is gewoon zo zwaar poedersuiker voor alle partijen!!
Deze opmerking begrijp ik maar vind hem nu te vroeg ook al maak ik me ook zorgen om hoogzwangere Nuvel.

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:29

Wat een overdreven reactie Pien, het is allemaal goed bedoeld hoor.

pien_2010

Berichten: 43337
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:35

knollentuin schreef:
Wat een overdreven reactie Pien, het is allemaal goed bedoeld hoor.


Ok dat begrijp ik nu, alleen komt ie bij mij echt naar over. Vandaar een wat pittige reactie die "men" van mij niet gewend is.

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:50

Ik snap wel wat Knollentuin bedoelt hoor. Ik had dat met Marc ook. Die veranderde geestelijk door de MS ook en werd op een aparte manier heel claimend naar mij toe. Hij deed dat niet met opzet, maar het was wel heel naar en vaak ook wel moeilijk voor me om daar mee om te gaan. Totdat ik mijn rug grondig beschadigde en in het ziekenhuis en in het gips kwam. Mijn zus kwam in huis en zag het allemaal eens aan en die kon Marc wel goed tot de orde roepen op een mooie manier, toen werd het voor mij ook weer een stuk leefbaarder.
Mensen met een beschadiging in de hersenen kunnen erg veranderen en zichzelf niet meer zijn, dat is lastig om mee om te gaan en als je er als partner alleen voorstaat zonder goede hulp, kan dat echt heel zwaar zijn. Dan trekken de verhoudingen van partner/verzorger ook scheef en eigenlijk wil je dat niet.

Nuvel: sterkte ermee, ik hoop dat de beeb lang genoeg mag blijven zitten totdat de kids weer naar school gaan en dat je toch wat aan je eigen rust toekomt!

pien_2010

Berichten: 43337
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:57

Eens met je Jet. Alleen die operatie van Ruben is net geweest. Dan nog al die aanvallen . Zo'n jonge gast. Ik vind dat ongelooflijk heftig. Zowel voor hem als voor Nuvel.
Geef Ruben even tijd ombij te komen. Zelfs ih gunstigste geval kan hij nog niet eens aan verwerking toekomen. Het is zo kort geleden, en het gaat wel over zijn hachie!
Hoe het wel/niet zit met beschadiging is nog zo prematuur allemaal nu gezien ook nog eens de aanvallen.
Het is een buitengewoon nare ingewikkelde situatie voor Nuvel en voor Ruben, en alles is nog zo kort geleden. Geef het even de tijd allemaal dat niet wegneemt dat ook ik het erg heftig vind voor Nuvel!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:02

Ik snap wel wat knollentuin bedoelt en zeker in ts haar toestand, gezondheid van haar en haar kindje is ook niet onbelangrijk. Ik liep er zelf ook tegenaan, je gaat en gaat en gaat op automatische piloot tot je er bijna aan onderdoor gaat, maar 'klagen' mag niet want staat niet in verhouding tot wat de ander heeft.

pien_2010

Berichten: 43337
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:11

Zo zie ik dat TOTAAL niet. Het is niet de een of de ander in mijn ogen. Het is de situatie en voor beiden is het zo afschuwelijk. Ik ga er verder niets meer over schrijven, want het komt blijkbaar niet over!

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:26

Mijn beroep is de zorg, ik spreek uit ervaring, Ruben heeft meer aan een partner die functioneert, de belasting voor ts is loodzwaar en ik vind het bewonderenswaardig hoe ze zich houdt, maar ook m'n ervaring is dat veel mensen in een vergelijkbare situatie ver over hun eigen grens gaan, ik ben bezorgd over ts, zeker omdat ze al wat verder in haar zwangerschap is en ook nog de zorg over kleine kinderen heeft en omdat haar partner flink ziek is dat alles geeft impact, heel veel impact. Ik hoop dat de mensen om ts heen haar gaan helpen en verzorgen en ontzorgen.

pien_2010

Berichten: 43337
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:30

En daar Knollentuin zijn we het totaal met elkaar eens.
Ook ik kom uit de zorg, ook ik spreek uit ervaring, en zal enorm opgelucht zijn als de schoonouders er zijn. De rest van je verhaal ga ik niet herhalen want eens eens eens.

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:32

Maar Pien, dit is toch precies met m'n eerdere bericht ook zeg? Ik snapte echt je verontwaardiging niet hoor, sorry

pien_2010

Berichten: 43337
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:44

knollentuin schreef:
Ik vind alles om te lezen heel intens, mijn vraag is: beseft Ruben hoe het voor jou is? Of is hij alleen met zichzelf bezig? Niet vervelend bedoeld maar maar patiënten en niet alleen die met hersengerelateerde aandoeningen kunnen een ander beeld hebben van de werkelijkheid hebben en egocentrisch zijn. Het is wel belangrijk dat ze onderhand rekening met jou gaan houden . Als jij het niet meer redt lichamelijk of psychisch ben je verder van huis.


Je legt teveel op DIT MOMENT bij Ruben en vult al teveel in ,wellicht onbedoelt imo. Zie vetgedrukte. Die heeft fysiek en psychisch niets over voor zichzelf, laat staan voor een ander zo verwacht ik. Daarvoor is het puur fysiek en emotioneel te kort geleden en te heftig .

Knollentuin ik reageer verder echt niet meer. Het is niet mijn topic.
Maar ik moest het gewoon even voor Ruben opnemen want ik vond het te naar.
Ook ik hoop dat Nuvel spoedig ontzorgt wordt want 37 weken schiet al op en er zijn nog 2 kinderen.

We zijn het eens, laten we het daar bij laten aub.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:50

TS,je doet het super.
Fijn dat jullie een gezellige knutsel middag hebben gehad.

Hier in huis brand een lichtje voor jullie. :(:)

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 01:21

Ik reageer morgen verder. De vragen en discussie stoort mij zeker niet. Ik begrijp beide kanten/berichten. Hij is vandaag Weer slecht geweest vanaf 3uur kreeg Hij electrische schokken, licht in zijn hoofd, doodmoe en niet lekker. Nu gelukkig wat rustiger dus op maar een *fingers crossed* rustige nacht. Je mag mij trouwens ook bij naam noemen. Beetje stom dat ik mezelf niet heb voorgesteld. Mijn naam is Jamie, 31jaar en onze kids zijn miles 7 en caitlinn 6jaar. Lekker laat maar toch haha. Beter laat Dan nooit. Trusten :Z :*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 03:51

Wat rot dat het vandaag weer wat minder was :\ Hopelijk een rustige nacht voor jullie allemaal! :(:)

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 06:09

Jamie, hopelijk gaat t zo weer beter.
Lijkt me vreselijk om te moeten zien wat je man allemaal overkomt. Hopelijk een goede nacht en morgen weer wat beter. Mijn fingers crossed