[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:59

Ik heb mijn opa‘s en oma‘s allemaal lang mee mogen maken maar eerlijk gezegd had ik er totaal geen band mee. De ene opa en oma waren gewoon echt niet aardig en de andere zagen we gewoon vrij weinig ivm afstand en omdat ze iets van 20 kleinkinderen hadden of zo.
Toen ze overleden waren heb ik daar eerlijk ook weinig moeite mee gehad.

boemel

Berichten: 8496
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:15

boemel: pfoe, knap dat je het zo kunt hoor! Lijkt me om te beginnen al niet makkelijk om een gezin te vormen met kinderen van een partner, maar ook helemaal als je zelf die wens niet hebt. Voor mij zou het wel echt een dealbreaker zijn; wat jij zegt, je wordt geleefd, en zelfs als ze niet van jou zijn, moet je er wel rekening mee blijven houden.[/quote]

Het is ook zeer zeker niet makkelijk.
Wat wel helpt is dat ze nagenoeg altijd lief en respectvol zijn en de hut ook niet afbreken.

Maar goed, 1 is een behoorlijke aandachtvrager (heeft psychische hulp ivm meerdere problemen) en daar word ik soms helemaal gek van.

Probleem is vooral in vakanties. Eigenlijk heb ik gewoon geen zin in vakantie met kids. Dat is geen ontspanning voor mij.

De helft van de tijd zijn ze er niet. Dan hebben mijn vriend en ik quality time.
Als ze er zijn,heb ik dat meer met vriendinnen, paard,hobby, familie.

Amado
Berichten: 1342
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:18

Wat een fantastische OP _O-

Vorig jaar ook stiekem een beetje mee gelezen. Nu meld ik me toch ook maar even om gezellig mee te kletsen!

Ik ben nog jong, inmiddels bijna 19. Maar kinderen? Moet er niet aan denken. En dat is geen gek puber ding ofzo :’)

Nee ik heb een andere kijk op de wereld en het leven, oa door de psychische problemen die ik heb gehad en dat we gewoon in een verschrikkelijke maatschappij leven. Nee dat kan ik geen kind aan doen.

+ dat ik mezelf al dat snot, luiers en noem maar op niet gun :’)

Mocht ik later trouwen met mijn vriendin en zij wilt enorm graag kinderen kan ik er altijd nog overna denken... maar moet er niet aan denken haha!

Ik heb ook regelmatig memes erover dus die zal ik ook delen :D


Afbeelding

Afbeelding

HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:59

De OP is weer prachtig! Ook ik ben weer van de partij en nog steeds kindvrij. (Tja poëzie is toch misschien niet helemaal mijn ding)

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:09

Ohh topic naar mijn hart *\o/*

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:31

boemel schreef:
Hier ook bewust kinderloos. Geen hekel aan kinderen, maar ik vond mijn leven zonder kids heel erg prima.

Nadat de relatie met mijn toenmalige partner over was, werd ik verliefd op een man met 2 kids ... 5 en 7 jaar.

Tja en dan sta je voor de keuze... je grote liefde laten lopen of de situatie accepteren. Ik heb het laatste gedaan.
Ik weet inmiddels wel dat ik zeer zeker geen spijt heb dat ik geen kids van mezelf heb.

.... ik begrijp de wens kinderloos te willen zijn nog steeds erg goed.


grappig, dit is heel herkenbaar.

Met dat verschil dat ze (kind) hier al 16 is en wij (man en ik) beide heel duidelijk loslopende kleine kinderen voor meer dan 2 minuten niet meer trekken. :Y)

Mijn moeder begrijpt mijn/onze keuze heel goed, maar ze zou een kind wel een moeder als mij gunnen. Dat vind ik dan wel weer een mooi compliment. Maar ze zou echt nooit op pushen dat ik ook een kind moet maken omdat zij oma wil worden of zo.

Nu moet ik zeggen dat ik sowieso niet vaak last heb van mensen die je proberen te overtuigen van hoe leuk een eigen kind is.
Nu heb ik natuurlijk een mooi excuus; 'nee sorry leeftijdsverschil is te groot' :)* maar ik heb het idee dat ik überhaupt niet uitstraal dat ik enige vorm van aanmoediging in die richting op prijs stel. Resting bitchface in het meest positieve geval en en een 'val jij hier even ter plekke dood' blik die ik niet altijd onder controle heb :')

Luxorvalkje
Berichten: 1945
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:32

Ik was een stille meelezer in het vorige topic.

Hier is de opa/oma generatie al uitgestorven.
Wist als kleuter al dat ik geen kinderen wil. Waarschijnlijk zoals zoveel van jullie wel jaren moeten aanhoren: dat verandert wel als je 20/25/30 jaar bent - je een vriend krijgt - vaste relatie hebt - je vriendinnen eraan beginnen etc.

Moeders heeft zich er al lang bij neergelegd. Maar toen ik drie jaar geleden een huis zocht vroeg pa nog: Maar je wil toch wel ruimte voor een schommel? >;)

Probeer al meer dan 15 jaar een doorverwijzing te krijgen voor sterilisatie (ik en hormonen gaan niet samen). Altijd maar: ‘je bent te jong’ of ‘wat als...’. Maar goed nieuws. 5 februari mag ik op gesprek bij de gynaecoloog *\%/*

Geen kinderen is ook nog eens good voor het milieu en de stikstof stoot. Lekker duurzaam

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:47

Luxorvalkje schreef:
Ik was een stille meelezer in het vorige topic.

Hier is de opa/oma generatie al uitgestorven.
Wist als kleuter al dat ik geen kinderen wil. Waarschijnlijk zoals zoveel van jullie wel jaren moeten aanhoren: dat verandert wel als je 20/25/30 jaar bent - je een vriend krijgt - vaste relatie hebt - je vriendinnen eraan beginnen etc.

Moeders heeft zich er al lang bij neergelegd. Maar toen ik drie jaar geleden een huis zocht vroeg pa nog: Maar je wil toch wel ruimte voor een schommel? >;)

Probeer al meer dan 15 jaar een doorverwijzing te krijgen voor sterilisatie (ik en hormonen gaan niet samen). Altijd maar: ‘je bent te jong’ of ‘wat als...’. Maar goed nieuws. 5 februari mag ik op gesprek bij de gynaecoloog *\%/*

Geen kinderen is ook nog eens good voor het milieu en de stikstof stoot. Lekker duurzaam

Oh wat goed! Hoe oud ben je nu als ik vragen mag? Ik heb het tot nu toe nog steeds niet voor elkaar gekregen en heb de wens van sterilisatie maar opgegeven :).

Laurora

Berichten: 2653
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:50

Afbeelding

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:58

:D

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:00

Afbeelding
Tegen een kat? Hond? Paard? Geld..? :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:01

Ik zit Les Misérables te kijken en ik vind het toch altijd wel sneu wanneer Gavroche neergeschoten wordt ;(.

Dammie

Berichten: 3324
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:15

Afbeelding

Ik volg weer!

Luxorvalkje
Berichten: 1945
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:20

_San87_ schreef:
Oh wat goed! Hoe oud ben je nu als ik vragen mag? Ik heb het tot nu toe nog steeds niet voor elkaar gekregen en heb de wens van sterilisatie maar opgegeven :).


32. Voorkeur voor dichtmaken en alles laten zitten.

Toen ik nog bij mijn vriend was testte ik elke 3 maanden, ondanks bescherming, zodat ik er zeker op tijd bij zou zijn mocht ik bij de 1% horen. Was altijd al zeker. Maar ik snap de voorzichtigheid ook wel.

Steeph schreef:
[ [url=m/w7FqnK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tegen een kat? Hond? Paard? Geld..? :=


Ik las eerst iets anders: kid ... change :x

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:21

Woooow, wat gaat dit topic hard. We maken heel Bokt nog kindvrij :')
Ik was net sporten, was er iemand die het een goed idee vond om zn kind mee te nemen. Los in de sportzaal. Dat kind verveelde zich natuurlijk dood, dus ging overal aanzitten. Grrr. En dan de plaatjes van de appie, dat is ook weer zo’n feest :roll: muuuvrooouuuwww (en dat 20x achter elkaar) mag ik uw plaatjes hebben? Echt rot op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:23

Luxorvalkje schreef:
Ik las eerst iets anders: kid ... change :x

Dat las ik ook, een beetje een idee dat je een zoon kan veranderen in een dochter en andersom.

Niobe

Berichten: 7994
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:29

Ow ik las het als een plek waar je een vervelend kind kunt inruilen voor een leuke!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:31

Steeph schreef:
[ [url=m/w7FqnK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tegen een kat? Hond? Paard? Geld..? :=

Oh jee, ik lees hier kid - sex-change. Dat is wel heel fout.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:40

Ik plaats mijn favoriete verbodbord nog even, die hoort wel in dit topic vind ik:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:41

Niobe schreef:
Ow ik las het als een plek waar je een vervelend kind kunt inruilen voor een leuke!

Soort Småland, maar dan anders. :+ Of is dat niet het concept van Småland?

_San87_ schreef:
Ik zit Les Misérables te kijken en ik vind het toch altijd wel sneu wanneer Gavroche neergeschoten wordt ;(.

Gavroche is ook wel vet schattig. <3 Vooral dat heerlijke Cockney accent dat hij praat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:46

Mkango schreef:
Niobe schreef:
Ow ik las het als een plek waar je een vervelend kind kunt inruilen voor een leuke!

Soort Småland, maar dan anders. :+ Of is dat niet het concept van Småland?

_San87_ schreef:
Ik zit Les Misérables te kijken en ik vind het toch altijd wel sneu wanneer Gavroche neergeschoten wordt ;(.

Gavroche is ook wel vet schattig. <3 Vooral dat heerlijke Cockney accent dat hij praat.

Ik moet dan altijd huilen. Sowieso moet ik veel huilen bij Les Misé :'). Als t niet is van de zielige momenten, dan is 't wel van de muziek dat me kippevel geeft <3.

Nadiine__x

Berichten: 2804
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 22:15

Leuk topic, ik volg ook!
29 bijna 30,kindvrij samen met mijn vriend en dat laten we ook lekker zo!
Sinds paar weken een grote pup in huis, dat zijn zorgen en goas genoeg! Verder lekker de paarden aan huis sinds deze. Zomer, dus wij vermaken ons prima zonder baby's en alle ellende die erbij komt..

Je moet er toch jiet aan denken dat er 9 maanden wat in je groeit, je vervolgens aan alle kanten uitscheurt om het naar buiten te werken met alle pijnlijke uren/dagen van dien om vervolgens in de stont, kots en het eeuwige gejank te zitten om daarna van iedereen te horen hoe lief het is en op mij lijkt?
En als die ellende afgelopen is gaan ze in de "neeee!" modus en wanneer je dan eindelijk een kind hebt waarvan je denkt dat je wat bereikt hebt gaan ze de puber in, nou dat kunnen we ons allemaal nog wel herinneren denk ik :+
En als dat kind dan ook nog op mij lijkt gaat het jankend op de vloer van de supermarkt zitten krijzen omdat het zijn zin niet krijgt -O-

Nee, geef mij maar katjes, hondjes paardjes, en gezellige mensen om mij heen, die ik niet zelf heb hoefen uit poepen :')

Overigens dacht ik dat ik zeldzaam was zonder moedergen, dus bedankt voor dit topic! *\o/*

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:08

Hallo, hopelijk mag ik meelezen en soms meeschrijven hier. Ikzelf ben 25 jaar oud en vriend is 27 jaar, we zijn alweer bijna 11 jaar samen en gelukkig vanaf het begin al duidelijk dat we beiden geen kinderen willen.

Mijn moeder was ook wel weer blij dat wij geen kinderen willen, want ze wilt niet ‘oma’ genoemd worden. Dan voelt ze zich zo oud zegt ze :')

Mijn oma heeft nog altijd hoop, mijn neven krijgen van alle kanten kinderen, maar ze heeft nog alle hoop voor mij. Tja, ik ben dan ook het jongste kleinkind.

Ik heb 1001 redenen om geen kinderen te willen, een van de grote redenen zijn alle medische problemen die in onze familie zitten (erfelijk, dus overdraagbaar) dus mocht ik geen zin hebben in vragen, dan zeg ik dat gewoon.

Mooie is dat ik anderhalf jaar lang bij een kinderpark gewerkt heb, voor mij absolute horror. Nu heb ik de gulden middenweg gevonden waar ik alweer 2,5 jaar werk. Ik werk als Paintball instructeur/leidinggevende en daar heb je kinderpaintball, maar dit is pas vanaf 8 jaar oud. Dus ik vermijd de lastige leeftijden meestal, want de meeste moeders nemen hun kind niet mee naar een plek waar geschoten word. Want ja., er spelen ook volwassenen met “harde” geweren. Ofwel.. veel knalgeluiden die eng zijn voor kleine guppies }> :+

Maar, de 8 jarige kinderen vinden het meestal leuk haha. Maar dan zijn ze er anderhalf/2 uur geweest en ben ik blij als ze weer meegaan met hun ouders en ik alle rommel mag opruimen :')

Oh, en later willen we ter vervanging graag kippen kinderen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:10

Heb je niet te neiging met een paintball geweer achter de koters aan te rennen ? :=

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:13

Rebecca schreef:
Heb je niet te neiging met een paintball geweer achter de koters aan te rennen ? :=


Ja :Y)
Maarja, ik blijf er nog graag werken. Krijg je weer zo’n klacht van een boze moeder dat hun kindje beschoten is..

Of bedoelde je alleen rennen, niet schieten }>