[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:26

Dat herken ik wel.
Ergens vind ik sneu dat ik mijn moeder geen oma kan maken.
Maar om het alleen daarvoor te doen kan natuurlijk echt niet.

Mijn schoonouders noemen zich gewoon opa en oma van onze papegaai :+
En dat is ook gewoon mijn "kind" dus helemaal prima.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-01-20 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:27

Vind het ook een dooddoener persoonlijk

Gelukkig als jongste van 5 kom ik (en mijn broer ) er 'onderuit'

lor1_1984

Berichten: 12065
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:31

Mijn moeder heeft straks 4 kleinkinderen (plus de twee stiefdochters) van mijn zusje, das meer dan zat lijkt me. :+
Van mij heeft ze 3 harige kleinkinderen in de vorm van een kat en twee honden. _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:32

Mijn moeder heeft volgens mij het buurmeisje geadopteerd :+

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:37

Mijn ouders zouden het echt fantastisch doen als opa en oma. Maar ze snappen mijn ‘NEE! Ik wil geen kinderen’ heel goed. Mams beter dan paps, dat wel.

Ik zit op dit moment overspannen thuis en dat is weer zo’n moment dat ik zó blij ben dat ik geen kind(eren) heb. Mezelf de dag door krijgen is al meer dan genoeg, laat staan dat je dan ook nog een kind rond hebt lopen. Moet er niet aan denken :=

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:38

Er zijn ook gezinnen die een adoptiegrootouder zoeken, misschien is dat een oplossing?

Moeders van vriendinnen komen hier ook hun babyfix halen en de ouders van mijn bestie passen soms op.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:44

mijn pa leek het ook super leuk dat ZIJN dochter een kind zou krijgen, want dat was volgens hem toch echt anders dan van zijn schoondochter. ( ik ben en blijf papa's 'kleine'' meisje... :+ )

maar nu ik duidelijk in ben dat ik het echt niet wilt, acepteerd hij het en heeft hij er vrede mee..

mijn schoonmoeder daar in tegen heeft keer tegen mijn moeder gevraagd. Van goh willeke wilt geenkinderen waarom niet? blijkbaar had mijn vriend (toen net uit was met zijn vorige relatie) gezegd nu wordt ik nooit vader (werdt ook beetje verwacht van hem).

Toen ik hem dat zei tegen me vriend. wist hij niet eens meer dat hij dat gezegdt had. Daarnaast heb ik echt wel sireuse gesprekken gehad met hem. Van als hij echt kinderen wilt dat hij dan niet bij mij moet blijven maar zijn eigen weg moet gaan volgen hoe pijnlijk het ook zou zijn. Ik zat er meer mee in mijn maag dan hij zelf. (iets wat ik niet zou willen is iemand anders leven beinvloeden, net zo goed dat ik niet gedwongen wilt worden om kinderen te nemen omdat het zo hoort..) Maar hij wilt ze ook echt niet.

Het was meer bij zn vorige relatie dat het gewoon verwacht werdt. je gaat samen wonen/trouwen en je bent bijna 30 dus moeten er kinderen komen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:46

Cayenne schreef:
Dat herken ik wel.
Ergens vind ik sneu dat ik mijn moeder geen oma kan maken.
Maar om het alleen daarvoor te doen kan natuurlijk echt niet.

Mijn schoonouders noemen zich gewoon opa en oma van onze papegaai :+
En dat is ook gewoon mijn "kind" dus helemaal prima.

Mijn vader zei altijd: "even naar mijn kleinkinderen kijken" en dan ging ie naar m'n konijnen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:52

MarcoBorsato schreef:
Er zijn ook gezinnen die een adoptiegrootouder zoeken, misschien is dat een oplossing?

Moeders van vriendinnen komen hier ook hun babyfix halen en de ouders van mijn bestie passen soms op.


Mijn moeder haalde haar dosis kotergeluk bij mijn vriendinnen of neven en nichten.
Ze zou een superOma geweest zijn hoor, echt!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:54

Mijn opa en oma stopten ons altijd helemaal vol met koek en snoep zodat we op de terugweg naar huis altijd in de auto over ons nek gingen :')
Ik weet zeker dat mijn ouders dat uit wraak ook bij onze kinderen zouden doen _O-

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:09

_O-

Opa gaf ons altijd kindercola en een zakje chips , oma mocht het niet zien _O- . We trokken ook altijd wortels uit de moestuin, even door de waterton halen en met een lading zand opeten _O-

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:36

Grootouders zijn awesome :D Al helemaal door de dosis kennis die ze doorgeven. In ieder geval mijn oma van moeders kant. Dat is gewoon mijn tweede moeder en ze leert me zoveel. Is ook veel meer openminded dan mijn ouders al zijn ze nu wel aan het bijdraaien hoor. Mijn moeder word waarschijnlijk ook wel een beetje oma van mijn petekind. Ach, doorgeefkind :+

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:40

Op mijn 12de overleed mijn laatste oma , heb alleen flarden herinneringen aan ze -O-

Ben benieuwd hoe mijn grootouders nu geweest waren dik in de 80 a 90

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:44

Oh wat naar :( Gelukkig zijn flarden herinneringen beter dan helemaal niets. Ik heb alleen nog maar oma's. Een opa is overleden bijna 20 jaar terug en ik vraag me nog regelmatig af hoe mijn leven geweest zou zijn als hij er nog was. Hij was multi-instrumentalist en speelde echt alles. Ik heb zijn piano in mijn huis staan nu <3 Mijn andere opa is een aantal jaar terug overleden na een kort ziekbed, die man speelde fantastisch accordeon tot op het allerlaatst!

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:48

Toevallig mijn opa speelde ook accordeon :)) , heb hem alleen nooit leren kennen hij is jong overleden -O-

Mooi zulke herinneringen <3 ,en met je grootmoeders nog altijd nieuwe kunnen maken :D

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:56

Zeker, afgelopen week nieuwjaarsconcert Andre Rieu meegemaakt met 1 oma (vrouw van de multi-instrumentalist :+ ) Herinneringen en ervaringen zijn alles nu de beide oma's ouder worden. Eentje is 90 inmiddels en de ander goed op weg daarheen. Ergens jammer dat ze beide geen vier generaties mee gaan maken, maar tis goed haha!

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:22

Ik ben zo een bofkont wat dat betreft, aan mijn vaders kant heb ik de moede van zijn moeder en de moeder van zijn vader ook nog echt gekend. Beide overleden pas toen ik ergens in de 20 was. Mijn oma heb ik tot eind dertig gehad, echt luxe.
Nu mensen steeds later en later kinderen nemen denk ik weleens dat overgrootmoeder en misschien ook wel oma straks niet meer bestaat.

Prairy
Berichten: 9170
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:22

Ho, nieuw topic en 7 pagina's op 1 dag :')

Ik heb nog 1 opa en 2 oma's, respectievelijk 87, 89 en 89. Opa kwakkelt al jaren maar gaat nog steeds door, en mijn 2 oma's zijn altijd sterk geweest. Helaas is 1 oma nu ineens helemaal van het padje en opgenomen op de psychiatrische afdeling van het ziekenhuis :(

Mijn andere oma heeft maar eigenlijk 1x gezegd dat ze het wel heel jammer vind dat ze nooit overgrootmoeder gaat worden (ik ben de oudste, maar mijn zusje, nichtje en neven zie ik ook nog niet zo snel koters krijgen), maar ze accepteerde het wel dat ik geen kinderen wil en me heb laten steriliseren.

@plutolover, ik heb me laten steriliseren. Er zijn eigenlijk maar 2 dingen gewijzigd:
1: Ik zit niet meer elke maand in spanning of ik wel ongesteld ga worden (ik gebruikte de pil niet en gebruikte een app om mijn vruchtbare dagen te herkennen, dat werkte perfect)
2: Ik heb niet meer elke maand rond mijn eisprong een duiveltje op mijn schouder zitten die zei: laat dat condoom maar zitten, HIIEERRR met dat zaad! :+

Verder nog steeds ongesteld want alleen de glijbanen zijn eruit gehaald, de rest zit er nog.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:54

Ik heb nog één oma. Zij is nu 90.
Maar dat is niet de makkelijkste. Zo zegt ze regelmatig dat ze het jammer vindt dat ze ons in het hiernamaals niet meer zal zien. Want zij gelooft in God en gaat naar de hemel en omdat wij niet geloven gaan we naar de hel :+
Dus ja, als we daar zijn is het niet altijd heel gezellig :')

Edit: oh ja, en toen mijn nichtje op vrouwen bleek te vallen en daarvoor uit kwam, heeft ze een jaar niet meer tegen haar gesproken, "want zo heeft God het niet bedoeld". Uhhuh :=

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:03

Wow, ik loop achter. Even bijlezen. Mooi openingspost!

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:19

Mijn ouders vinden het jammer dat ze van mij geen opa en oma worden. Maar ik wil echt geen kinderen.

boemel

Berichten: 8496
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:24

Hier ook bewust kinderloos. Geen hekel aan kinderen, maar ik vond mijn leven zonder kids heel erg prima.

Nadat de relatie met mijn toenmalige partner over was, werd ik verliefd op een man met 2 kids ... 5 en 7 jaar.

Tja en dan sta je voor de keuze... je grote liefde laten lopen of de situatie accepteren. Ik heb het laatste gedaan.
Ik weet inmiddels wel dat ik zeer zeker geen spijt heb dat ik geen kids van mezelf heb.

Je wordt echt waanzinnig geleefd. Ik heb die vaste leefschema's al nooit echt kunnen waarderen en echt wennen doet dat niet.

Hoe ik het volhoud?
Lief zijn naar elkaar, duidelijke regels in huis ook aangaande respect naar elkaar en ook zeer zeker mijn eigen leven houden.

Maar, zie ook wel dat mijn vriend het zwaar heeft om naast zijn fulltime job zich suf te haasten naar school, de BSO, de sportclub en het getaxi naar vriendjes en vriendinnetjes en zijn ex.

De kinderen zijn hartstikke lief hoor en we maken er samen het beste van, maar ik begrijp de wens kinderloos te willen zijn nog steeds erg goed.

marleen_88

Berichten: 14105
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:42

Leuke OP, erg grappige plaatjes en teksten kwam ik tegen.
Ik lees weer stilletjes mee hier.

Mando

Berichten: 15724
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:55

Cayenne schreef:
Mijn moeder heeft volgens mij het buurmeisje geadopteerd :+


Mijn ouders de 3 buurmeisjes _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:56

Mijn laatste oma is een jaar geleden overleden op 94-jarige leeftijd. Was ook niet heel makkelijk de laatste jaren vanwege haar mentale gezondheid (depressie waar ze al decennia mee kampte, en veel angstklachten), waar wij als (klein)kinderen ineens veel meer van meekregen na de dood van mijn opa twaalf jaar eerder omdat hij er toen natuurlijk niet meer was om het ergste op te vangen. Ze was ook ontzettend bang om alleen dood te gaan, zelfs toen ze al meer dood dan levend was, was heel zielig. Afgezien daarvan heb ik wel onwijs fijne herinneringen aan die oma, en opa.

Mijn moeders biologische vader heb ik niet heel veel herinneringen aan; hij overleed toen ik nog vrij jong was en we zagen hem ook maar eens per jaar omdat hij op de Antillen woonde. Soms vind ik het wel jammer dat hij gestorven is toen ik nog zo jong was. M’n moeder heeft later ook gezegd dat ik veel dezelfde interesses met hem deelde (en straks ook zijn beroep), net als met de andere opa en oma aan die kant eigenlijk; we kwamen nooit gespreksstof tekort. Mijn vaders vader overleed toen mijn eigen vader een tiener was, dus doe heb ik nooit gekend, en zijn moeder heb ik niet heel veel herinneringen aan die er echt uit springen... ik kon wel oké met haar overweg, maar ze was altijd vrij afstandelijk en formeel.

boemel: pfoe, knap dat je het zo kunt hoor! Lijkt me om te beginnen al niet makkelijk om een gezin te vormen met kinderen van een partner, maar ook helemaal als je zelf die wens niet hebt. Voor mij zou het wel echt een dealbreaker zijn; wat jij zegt, je wordt geleefd, en zelfs als ze niet van jou zijn, moet je er wel rekening mee blijven houden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-01-20 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt