[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:03

Niobe schreef:
Je bent ook niet verplicht om aan kinderen te beginnen... Ik kan niet geloven dat ziekenhuispersoneel expres dingen doet die traumatisch zijn. Maargoed, ik weet er te weinig van om echt iets zinnigs te zeggen. Al vind ik het vergelijken met verkrachting eigenlijk echt not done.


Zeggen dat als je aan kinderen begint je alles maar goed moet vinden qua bevallen is hetzelfde als zeggen dat als je instemt met zoenen je ook automatisch instemt met seks...

Ik ken meerdere vrouwen die beiden meegemaakt hebben(geboortetrauma en verkrachting) en helaas gaat die vergelijking soms helaas wel op...

Paar jaar geleden wat de actie #genoeggezwegen. De verhalen die je daar ook af en toe leest...

Niobe

Berichten: 7990
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:05

corinep schreef:
Niobe schreef:
Je bent ook niet verplicht om aan kinderen te beginnen... Ik kan niet geloven dat ziekenhuispersoneel expres dingen doet die traumatisch zijn. Maargoed, ik weet er te weinig van om echt iets zinnigs te zeggen. Al vind ik het vergelijken met verkrachting eigenlijk echt not done.


Zeggen dat als je aan kinderen begint je alles maar goed moet vinden qua bevallen is hetzelfde als zeggen dat als je instemt met zoenen je ook automatisch instemt met seks...

Ik ken meerdere vrouwen die beiden meegemaakt hebben(geboortetrauma en verkrachting) en helaas gaat die vergelijking soms helaas wel op...

Paar jaar geleden wat de actie #genoeggezwegen. De verhalen die je daar ook af en toe leest...


Jezus, wat een poedersuiker

Captain

Berichten: 21402
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:06

Niobe schreef:
Je bent ook niet verplicht om aan kinderen te beginnen... Ik kan niet geloven dat ziekenhuispersoneel expres dingen doet die traumatisch zijn. Maargoed, ik weet er te weinig van om echt iets zinnigs te zeggen. Al vind ik het vergelijken met verkrachting eigenlijk echt not done.


Sluit ik me bij aan. Als je al die verhalen onder die post moet geloven is het een groot trauma en zou iedereen daarna therapie moeten volgen. Tsja, niemand dwingt je om een kind te baren. En als men het heeft over '3 verschillende bevallingen' dan zullen die trauma's wel meevallen anders was je er na de eerste al mee gekapt. :wave:

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:14

corinep schreef:
Mkango schreef:
Niemand dwingt je om te bevallen in het ziekenhuis, dus als je liever thuis wilt creperen, doe je dat toch?


Nou sommige verloskundigen zijn heel goed in bang maken. Trekken gemakkelijk de dode baby kaart.

Ik ben het helemaal met je eens dat we blij moeten zijn dat hier zoveel kennis en mogelijkheden zijn voor wat betreft ziekenhuizen. En als er echt iets aan de hand is dat je dan ook vooral naar een ziekenhuis moet gaan.

Maar juist door medicalisering gebeuren er een hoop onnodige ingrepen die gewoon niet goed te praten zijn.

Zeker ook al die echo's waar ze een hoop aan kunnen zien maar niet alles.

Even een voorbeeldje. Baby wordt groot geschat dus je "moet" in het ziekenhuis bevallen. Is geen dwang maar het alternatief is zonder begeleiding thuis? Vervolgens allerlei ingrepen, inknippen, vacuümpomp(gebeurt vaak omdat je in het ziekenhuis meestal op je rug moet liggen, dan wordt het geboortekanaal gewoon kleiner maar kan de gyn er wel makkelijk bij) en dan alsnog een keizersnede. Baby blijkt heel normaal qua groote en gewicht maar wel alle ellende voor niets? Oh nee want je baby is toch gezond dus je moet ze nog dankbaar zijn ook dat ze je baby "gered" hebben. Dat ze je lichaam voor niets naar de klote hebben geknipt moet je maar voor lief nemen.

Stress stagneert iedere bevalling, dat lijkt mij wel dat iedereen dat snapt, en dat bovenstaande scenario voor stress zorgt als je eigenlijk gewoon liever thuis had bevallen kan je je misschien wel voorstellen. Onder goede begeleiding van een verloskundige die je kent en niet steeds weer alleen laat, misschien een doula, waar je in een vertrouwde omgeving zit en je eigen houding kunt kiezen. Dan heb je diezelfde gezonde baby maar scheelt het jou een pak aan lichamelijk en geestelijk ongemak en zo'n 15.000 euro zorgkosten.

* bovenstaande is niet mijn verhaal maar komt dus wel veel te vaak voor...


En als er wel echt wat was geweest en de gyn dacht 'laat maar', dan zou dat minder erg zijn ofzo? Nee hoor ben het helemaal met Mkango eens.

Iets dergelijks viel me ook al in het huisartsentopic op: altijd er een soort van uitgaan dat het die artsen niets boeit en ze hun best niet doen (in extremis).

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:52

Toch snap ik het wel. In de zorg worden regelmatig protocollen boven eigen inbreng gesteld. Daar is uiteraard wat voor te zeggen, maar dan kun je nogsteeds wel menselijk zijn. Een barende vrouw is niet aan het doodgaan (meestal) en haar kind is ook niet aan het doodgaan (meestal). Dan kun je als zorgmedewerker (of je nou verloskundige bent, of gynaecoloog, of verpleegkundige) dus ook uitleggen welke handelingen je voornemens bent te gaan doen, en waarom. Als ik verhalen hoor over stiekem weeënopwekkers in het infuus, het 'helpen' met de ontsluiting, na het toucheren aangeven dat de stagaires ook even gaan voelen en als mevrouw zegt dat niet te willen het toch doen, dan vind ik dat best schokkend.

Ik denk dat er niemand is die denkt dat ze fluitend door een bevalling heen fietst, zonder centje pijn en met een blije doos achteraf. Maar als ik met een gebroken been in een ziekenhuis kom dan wordt er ook met mij besproken wat ze gaan doen en waarom. En als ik dan weiger om mijn been in het gips te laten zetten (om welke reden dan ook) dan gaan ze me proberen te overtuigen het toch te doen, maar ze zullen me niet vastbinden op een tafel en forceren. Als ik dan hoor dat er vrouwen zijn die heel graag willen lopen of zitten of wat dan ook, en wel vastgebonden liggen te bevallen, dan vind ik dat niet normaal.

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:56

Mijn vriendin kreeg tijdens de bevalling ook de keuze, of we grijpen nu hard in of het wordt een keizersnede. Kind moest er gewoon uit. Dat werd dus hard ingrijpen en was heftig..

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:58

Relaxed schreef:
Mijn vriendin kreeg tijdens de bevalling ook de keuze, of we grijpen nu hard in of het wordt een keizersnede. Kind moest er gewoon uit. Dat werd dus hard ingrijpen en was heftig..


Maar dan krijg je de keuze. En soms heb je geen keuze, dat begrijpt iedereen, maar dan nog kun je als medische staf 30 seconden nemen om te vertellen wat er gaat gebeuren en waarom.

Laurora

Berichten: 2648
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:58

Ik heb het absoluut met corinep eens dat het willen van kinderen niet automatisch betekent dat de mensen in het ziekenhuis dan maar klakkeloos zonder goed overleg hun hand in je mogen steken, of een knip mogen zetten, en echt, dat gebeurt!
Zelfs als een vrouw "stop" of "nee" roept. Want het is een medische handeling, niet sexueel, en de dokter weet het beter. Toch kan het sexueel aanvoelen want het gaat tenslotte om je geslachtsorgaan.
Maar vrouwen mogen niet zeuren, "want je hebt toch een gezond kind?" en dat is alles wat belangrijk is, wederom, zoals altijd, het kind. (de vrouw is slechts een wandelende baarmoeder) Hoe ellendig de vrouw zich voelt na een bevalling die op zn zachts gezegd traumatisch was vergeten we voor het gemak. Het is een taboe, vrouwen praten er niet over, en doen ze dat wel dan worden hun gevoelens gebagatelliseerd, en voelen ze zich ook nog eens schuldig dat ze zich zo voelen. En doordat iedereen de verhalen bagatelliseert zijn de volgende vrouwen waarmee het gebeurt compleet verrast en onvoorbereid.
En hoe je het ook wend of keert, het is wel belangrijk dat de betreffende behandelaars weten dat ze iets fout hebben gedaan, en wát. Want als vrouwen niet eerlijk kunnen vertellen hoe ze iets ervaren hebben kan er geen verandering teweeg gebracht worden in het beleid.
Ik wil niet zeggen dat passief aggressiefe kaartjes de juiste manier of toon zijn, maar dat er een gesprek word gestart is imo erg belangrijk.

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 15:00

Laurora schreef:
Ik heb het absoluut met corinep eens dat het willen van kinderen niet automatisch betekent dat de mensen in het ziekenhuis dan maar klakkeloos zonder goed overleg hun hand in je mogen steken, of een knip mogen zetten, en echt, dat gebeurt!

Zelfs als een vrouw "stop" of "nee" roept. Want het is een medische handeling, niet sexueel, en de dokter weet het beter. Toch kan het sexueel aanvoelen want het gaat tenslotte om je geslachtsorgaan.
Maar vrouwen mogen niet zeuren, "want je hebt toch een gezond kind?" en dat is alles wat belangrijk is, wederom, zoals altijd, het kind. (de vrouw is slechts een wandelende baarmoeder) Hoe ellendig de vrouw zich voelt na een bevalling die op zn zachts gezegd traumatisch was vergeten we voor het gemak. Het is een taboe, vrouwen praten er niet over, en doen ze dat wel dan worden hun gevoelens gebagatelliseerd, en voelen ze zich ook nog eens schuldig dat ze zich zo voelen. En doordat iedereen de verhalen bagatelliseert zijn de volgende vrouwen waarmee het gebeurt compleet verrast en onvoorbereid.

En hoe je het ook wend of keert, het is wel belangrijk dat de betreffende behandelaars weten dat ze iets fout hebben gedaan, en wát. Want als vrouwen niet eerlijk kunnen vertellen hoe ze iets ervaren hebben kan er geen verandering teweeg gebracht worden in het beleid.

Ik wil niet zeggen dat passief aggressiefe kaartjes de juiste manier of toon zijn, maar dat er een gesprek word gestart is imo erg belangrijk.


Amen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 15:02

Vjestagirl schreef:
Relaxed schreef:
Mijn vriendin kreeg tijdens de bevalling ook de keuze, of we grijpen nu hard in of het wordt een keizersnede. Kind moest er gewoon uit. Dat werd dus hard ingrijpen en was heftig..


Maar dan krijg je de keuze. En soms heb je geen keuze, dat begrijpt iedereen, maar dan nog kun je als medische staf 30 seconden nemen om te vertellen wat er gaat gebeuren en waarom.


Maar dat gebeurt dan niet? Nooit? Dat geloof ik dus niet, nu worden gynaecologen en verloskundigen als een stel barbaren neergezet die niets communiceren :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 15:03

corinep schreef:
Mkango schreef:
Niemand dwingt je om te bevallen in het ziekenhuis, dus als je liever thuis wilt creperen, doe je dat toch?


Nou sommige verloskundigen zijn heel goed in bang maken. Trekken gemakkelijk de dode baby kaart.

Ik ben het helemaal met je eens dat we blij moeten zijn dat hier zoveel kennis en mogelijkheden zijn voor wat betreft ziekenhuizen. En als er echt iets aan de hand is dat je dan ook vooral naar een ziekenhuis moet gaan.

Maar juist door medicalisering gebeuren er een hoop onnodige ingrepen die gewoon niet goed te praten zijn.

Zeker ook al die echo's waar ze een hoop aan kunnen zien maar niet alles.

Even een voorbeeldje. Baby wordt groot geschat dus je "moet" in het ziekenhuis bevallen. Is geen dwang maar het alternatief is zonder begeleiding thuis? Vervolgens allerlei ingrepen, inknippen, vacuümpomp(gebeurt vaak omdat je in het ziekenhuis meestal op je rug moet liggen, dan wordt het geboortekanaal gewoon kleiner maar kan de gyn er wel makkelijk bij) en dan alsnog een keizersnede. Baby blijkt heel normaal qua groote en gewicht maar wel alle ellende voor niets? Oh nee want je baby is toch gezond dus je moet ze nog dankbaar zijn ook dat ze je baby "gered" hebben. Dat ze je lichaam voor niets naar de klote hebben geknipt moet je maar voor lief nemen.

Stress stagneert iedere bevalling, dat lijkt mij wel dat iedereen dat snapt, en dat bovenstaande scenario voor stress zorgt als je eigenlijk gewoon liever thuis had bevallen kan je je misschien wel voorstellen. Onder goede begeleiding van een verloskundige die je kent en niet steeds weer alleen laat, misschien een doula, waar je in een vertrouwde omgeving zit en je eigen houding kunt kiezen. Dan heb je diezelfde gezonde baby maar scheelt het jou een pak aan lichamelijk en geestelijk ongemak en zo'n 15.000 euro zorgkosten.

* bovenstaande is niet mijn verhaal maar komt dus wel veel te vaak voor...
En stel dat vrouw wel thuis was bevallen, baby was wel te groot geweest en vrouw ligt daar vervolgens met inwendige bloedingen of weet-ik-het-wat? Dan wordt vervolgens de arts of het ziekenhuis voor een tuchtraad of rechter gesleept, "want zij hadden moeten zien dat kind te groot was." Achteraf praten is altijd zo makkelijk en achteraf met een vingertje wijzen nog veel makkelijker.

Linksom of rechtsom kun je het als zorgmedewerker maar zelden goed doen. Als mensen eens wat meer zouden accepteren dat we niet op de stoel van God kunnen zitten en zelf ook verantwoordelijkheid nemen voor hun keuzes, zouden artsen zich ook niet hoeven indekken en in zekere zin verschuilen achter protocollen.

Daarnaast ben ik het wel helemaal eens met Vjestagirl.

Captain

Berichten: 21402
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 15:04

Ik denk dat je ook niet moet vergeten dat de meeste vrouwen ook niet hun gezellige zelf zijn tijdens het bevallen, wellicht dat artsen het helemaal niet zo bedoelen, maar het al snel zo over komt? Anyway, blij dit nooit mee te hoeven maken zeg. "Maar je krijgt er zoveel voor terug." Uhuh! :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41685
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 15:06

Laurora schreef:
Ik heb het absoluut met corinep eens dat het willen van kinderen niet automatisch betekent dat de mensen in het ziekenhuis dan maar klakkeloos zonder goed overleg hun hand in je mogen steken, of een knip mogen zetten, en echt, dat gebeurt!
Zelfs als een vrouw "stop" of "nee" roept. Want het is een medische handeling, niet sexueel, en de dokter weet het beter. Toch kan het sexueel aanvoelen want het gaat tenslotte om je geslachtsorgaan.
Maar vrouwen mogen niet zeuren, "want je hebt toch een gezond kind?" en dat is alles wat belangrijk is, wederom, zoals altijd, het kind. (de vrouw is slechts een wandelende baarmoeder) Hoe ellendig de vrouw zich voelt na een bevalling die op zn zachts gezegd traumatisch was vergeten we voor het gemak. Het is een taboe, vrouwen praten er niet over, en doen ze dat wel dan worden hun gevoelens gebagatelliseerd, en voelen ze zich ook nog eens schuldig dat ze zich zo voelen. En doordat iedereen de verhalen bagatelliseert zijn de volgende vrouwen waarmee het gebeurt compleet verrast en onvoorbereid.
En hoe je het ook wend of keert, het is wel belangrijk dat de betreffende behandelaars weten dat ze iets fout hebben gedaan, en wát. Want als vrouwen niet eerlijk kunnen vertellen hoe ze iets ervaren hebben kan er geen verandering teweeg gebracht worden in het beleid.
Ik wil niet zeggen dat passief aggressiefe kaartjes de juiste manier of toon zijn, maar dat er een gesprek word gestart is imo erg belangrijk.

Goed verwoord +:)+. Helemaal mee eens.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41685
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 15:08

Captain schreef:
Ik denk dat je ook niet moet vergeten dat de meeste vrouwen ook niet hun gezellige zelf zijn tijdens het bevallen, wellicht dat artsen het helemaal niet zo bedoelen, maar het al snel zo over komt? Anyway, blij dit nooit mee te hoeven maken zeg. "Maar je krijgt er zoveel voor terug." Uhuh! :')

Nou, dat laatste geloof ik sowieso niet idd. En als je niet oppast heb je er nog een trauma bij. Wat gek genoeg niemand weerhoudt nog meer kruisgespuis uit te poepen.

Niobe

Berichten: 7990
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 15:08

Mkango schreef:
En stel dat vrouw wel thuis was bevallen, baby was wel te groot geweest en vrouw ligt daar vervolgens met inwendige bloedingen of weet-ik-het-wat? Dan wordt vervolgens de arts of het ziekenhuis voor een tuchtraad of rechter gesleept, "want zij hadden moeten zien dat kind te groot was." Achteraf praten is altijd zo makkelijk en achteraf met een vingertje wijzen nog veel makkelijker.

Linksom of rechtsom kun je het als zorgmedewerker maar zelden goed doen. Als mensen eens wat meer zouden accepteren dat we niet op de stoel van God kunnen zitten en zelf ook verantwoordelijkheid nemen voor hun keuzes, zouden artsen zich ook niet hoeven indekken en in zekere zin verschuilen achter protocollen.

Daarnaast ben ik het wel helemaal eens met Vjestagirl.



Ook mee eens.

Ik wil ook niet beweren dat alles maar moet kunnen. Maar stel er moet echt ingeknipt worden, of wat dan ook dat traumatisch kan aanvoelen, anders gaat het niet goed, hoeveel tijd heb je dan om te overleggen?
Als het spoed is, dan heb je toch ook niet zo heel veel te willen uiteindelijk?
Laatst bijgewerkt door Niobe op 03-12-21 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 15:09

corinep schreef:
Niobe schreef:
Je bent ook niet verplicht om aan kinderen te beginnen... Ik kan niet geloven dat ziekenhuispersoneel expres dingen doet die traumatisch zijn. Maargoed, ik weet er te weinig van om echt iets zinnigs te zeggen. Al vind ik het vergelijken met verkrachting eigenlijk echt not done.


Zeggen dat als je aan kinderen begint je alles maar goed moet vinden qua bevallen is hetzelfde als zeggen dat als je instemt met zoenen je ook automatisch instemt met seks...

Ik ken meerdere vrouwen die beiden meegemaakt hebben(geboortetrauma en verkrachting) en helaas gaat die vergelijking soms helaas wel op...

Paar jaar geleden wat de actie #genoeggezwegen. De verhalen die je daar ook af en toe leest...

Gadverdamme. Wat een walgelijke vergelijking.
In de zorg kies je soms voor de beste optie ondanks dat niet de voorkeur van de persoon zelf is. Niet iedereen kan op zo'n moment goede keuzes maken, daarom zijn er protocollen om je zorgverleners te ondersteunen die keuzes over te nemen als dat noodzakelijk is.
Een zorgverlener vergelijken met een verkrachter.. gadverdamme. Je morele kompas mag echt nog wat beter afgesteld worden.

Captain

Berichten: 21402
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 15:10

Nee, not again! Pls! :')

c_alsemgeest

Berichten: 20682
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 15:10

Navelstreng op de nek... elke seconde telt dan... ga je dan vragen of je je hand er extra bij mag steken, of red je op dat moment de baby van verstikking of schade door zuurstof gebrek?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41685
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 15:11

c_alsemgeest schreef:
Navelstreng op de nek... elke seconde telt dan... ga je dan vragen of je je hand er extra bij mag steken, of red je op dat moment de baby van verstikking of schade door zuurstof gebrek?

Ik denk niet dat dit de situaties zijn die hier bedoeld worden.

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 15:12

Relaxed schreef:
Maar dat gebeurt dan niet? Nooit? Dat geloof ik dus niet, nu worden gynaecologen en verloskundigen als een stel barbaren neergezet die niets communiceren :n


Tuurlijk gebeurd dat wel. Het zal heel regelmatig goed gaan. Maar als je wat meer leest over de genoeg gezwegen beweging, dan lees je dat het ook heel regelmatig niet goed gaat. Daar ben ik van geschrokken, mijn beeld bij verloskundigen etc was altijd dat het gezellige, gemoedelijke mensen zijn, maar in praktijk blijkt dat regelmatig toch flink tegen te vallen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41685
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 15:15

Vjestagirl schreef:
Relaxed schreef:
Maar dat gebeurt dan niet? Nooit? Dat geloof ik dus niet, nu worden gynaecologen en verloskundigen als een stel barbaren neergezet die niets communiceren :n


Tuurlijk gebeurd dat wel. Het zal heel regelmatig goed gaan. Maar als je wat meer leest over de genoeg gezwegen beweging, dan lees je dat het ook heel regelmatig niet goed gaat. Daar ben ik van geschrokken, mijn beeld bij verloskundigen etc was altijd dat het gezellige, gemoedelijke mensen zijn, maar in praktijk blijkt dat regelmatig toch flink tegen te vallen.

Ik denk dat daar ook een stukje tijd = geld bij komt kijken.

Ik heb ook wel verhalen gelezen van onnodige ingrepen, duwen op de buik, stiekem wee-opwekkers e.d..

c_alsemgeest

Berichten: 20682
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 15:16

_San87_ schreef:
c_alsemgeest schreef:
Navelstreng op de nek... elke seconde telt dan... ga je dan vragen of je je hand er extra bij mag steken, of red je op dat moment de baby van verstikking of schade door zuurstof gebrek?

Ik denk niet dat dit de situaties zijn die hier bedoeld worden.


Er staan letterlijk meerdere van voorbeelden deze situatie er bij als je de hashtag volgt... dus ja, deze zitten er ook bij. Daarom benoemde ik deze.

Buiten dat er in alle lichtingen van zorg medewerkers (alle beroepen eigenlijk) er gewoon horken zijn en mensen die niet goed opletten en rekening houden met een cliënt.
Is er ook wel een bepaalde groep waarbij een zorgmedewerker het nooit goed kan doen.


tijd en geld zal ook zeker mee spelen...
Maar ik vind het sowieso al een vrij bijzondere keuze als je met deze extreem overbelastte zorg en corona perikelen de keuze maakt om een kind op de wereld te zetten.
Maar dat is denk ik een andere discussie. :D (en unpopulair opinion)
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 03-12-21 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 15:20

_San87_ schreef:
Vjestagirl schreef:
Tuurlijk gebeurd dat wel. Het zal heel regelmatig goed gaan. Maar als je wat meer leest over de genoeg gezwegen beweging, dan lees je dat het ook heel regelmatig niet goed gaat. Daar ben ik van geschrokken, mijn beeld bij verloskundigen etc was altijd dat het gezellige, gemoedelijke mensen zijn, maar in praktijk blijkt dat regelmatig toch flink tegen te vallen.

Ik denk dat daar ook een stukje tijd = geld bij komt kijken.

Ik heb ook wel verhalen gelezen van onnodige ingrepen, duwen op de buik, stiekem wee-opwekkers e.d..


Stiekem weeopwekkers kan niet in Nederland geweest zijn. Tenzij een zorgverlener in zijn eentje bezig geweest is, maar dat kan in een ziekenhuis niet goed gevonden worden.

Tijd = geld voelen verpleegkundige/ de meeste zorgverleners niet. Druk druk druk wel. Maar geld voel je op de werkdruk niet.

( te vroeg verzonden sorry)

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 15:22

Kunnen we het hier gewoon lekker weer even niet over bevallen hebben?

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 15:23

Relaxed schreef:
Kunnen we het hier gewoon lekker weer even niet over bevallen hebben?


Nee :D