Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:25

Wijsje schreef:
Nichtje is in Las Vegas getrouwd. Op hetzelfde moment werden bij de wederzijdse ouders een taart, een fles champagne en een brief bezorgd.
Wel slim, zo kon het thuisfront toch meeleven op het zelfde moment, en was de ergste storm gaan liggen tegen de tijd dat ze thuiskwamen.

Oh, dit vind ik wel goed klinken eigenlijk. Leuk bedacht.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:53

Ik vind dat iedereen lekker helemaal zelf moet weten hoe hij of zij de trouwdag wil vormgeven. Ik vraag me altijd wel af waarom mensen die 'in 't geheim' zijn getrouwd het dan wel nodig vinden om iedereen een kaart te sturen met 'wij zijn getrouwd' erop of iets in die strekking. Wat verwacht je dan als reactie daarop? Als je geen reactie verwacht hoef je ook niets te sturen toch?

Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 16:59

eva1969 schreef:
Ik vraag me altijd wel af waarom mensen die 'in 't geheim' zijn getrouwd het dan wel nodig vinden om iedereen een kaart te sturen met 'wij zijn getrouwd' erop of iets in die strekking. Wat verwacht je dan als reactie daarop? Als je geen reactie verwacht hoef je ook niets te sturen toch?


Ik denk dat het meer een mededeling is over de mooie verbintenis die je samen bent aangegaan. Als een van de twee zijn of haar achternaam verandert, kun je dat ook meteen kenbaar maken en wanneer je samen bent gaan wonen ook.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 17:00

Gewoon om het te laten weten, bij ons is het ook geen geheim dat we getrouwd zijn. Alleen hebben we ervoor gekozen om het samen te gaan doen ipv 'traditioneel'.

We wilden het liever zelf melden dan dat het weer via via via zou gaan. We hebben trouwens wel mega veel kaarten gehad en zelfs nog met inhoud of een bloemetje aan de deur. Vond ik heel attent, al had het niet gehoeven.

Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 17:03

Er komen leuke ervaringen en ideeën voorbij hoor +:)+

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 17:15

Een kaart was idd om het leuke nieuws te delen, meer niet. We hebben 2 maanden na ons trouwen in Nederland nog een feest gegeven.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 17:18

Mijn familie is van feestjes en dan daar ook dingen doen, zingen grapjes e.d.Een nicht van mij was bij een tante, ze zou een paar dagen mee gaan met haar vriend want die was piloot. Zegt mijn tante tegen haar, ja en dan zeker stiekem trouwen?

Niet doen hoor want we willen een feest. En een dag later lag onze kaart op de mat bij haar met de tekst wij zijn getrouwd.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 17:19

Wij woonden al jaren samen, niets geregeld en ook geen budget. Toen ik zwanger was zei ik: goh dan kunnen we waarschijnlijk beter trouwen.
Afspraak gemaakt bij gemeente huis, 2 getuigen uitgenodigd en klaar. Wel nog een gezellig weekendje eraan geplakt omdat de getuigen uit het buitenland kwamen.
Het is voor mij puur een practische overeenkomt, ik moet ook altijd spieken voor de datum en het aantal jaar is leeftijd kind-1. Als iemand daar verdrietig over is dan vind ik dat rot voor diegene maar je geeft dat dure feest niet voor een ander lijkt mij. Sta je daar een dag blij te doen om de emotie van een ander in te vullen, dat lijkt me niet gewenst als je er zelf niet echt emotie bij hebt.

Ik denk dat mijn ouders wel teleurgesteld waren (vooral mijn moeder), mijn schoonouders waren daar juist heel practisch in: zolang er maar wat op papier staat.
We hebben het zelf niemand actief verteld.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 17:23

Geregistreerd partnerschap op het gratis moment op het gemeentehuis, 2 collega's van mij als getuigen. Alleen op mijn werk wisten ze het omdat ik vrij moest vragen. Ik ging in diezelfde week ook verhuizen, dus al die vrije dagen bij elkaar was een week vrij voor mij.
Voornaamste reden was dat we een huis gekocht hadden.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 17:36

Ik wilde dat doen, gewoon op maandag ochtend in het stadhuis. Maar mijn broer was gehandicapt en die wilde ik er wel bij hebben. Die kon dat kleine kamertje niet in, dus was een dingetje.

Mijn man heeft me gevraagd waar onze zoon, mijn moeder en broer bij waren en daarna werd het meteen doorgegeven aan tante en oom. Die kregen dus allemaal wel al verwachtingen.

Uiteindelijk op vrijdag middag getrouwd met alleen naaste familie en daarna gegeten met de familie en gaan stappen.

Ik heb natuurlijk niet kunnen kiezen hoe waar en wanneer hij me vroeg. Aan de ene kant had ik niet zonder mijn zoon, moeder en broer willen trouwen, maar aan de andere kant is het nu niet gegaan zoals ik zelf in gedachte had. Ik ben niet van die trouwerijen en vond het dus ook zeker niet de mooiste dag etc etc. Mijn man dacht dat ie er ook niet om gaf en vond het toen wel iets belangrijker allemaal dan ik. Hij baalt wel iets achteraf dat ik er niet geweldige herinneringen aan heb en er zo weinig waarde aan hecht.

Ik zou zeggen, denk er goed over na en doe wat jullie zelf willen. Als het goed is doe je het maar 1x en het is jullie dag.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:16

Nabster schreef:
Mijn broer heeft dat gedaan. Ik vond dat erg jammer. Mijn ouders waren er ook verdrietig over.


Jeetje waarom dan?
Ieder moet toch zelf weten of en hoe ze trouwen?

Wij hadden alles erop en eraan, een zusje in t geheim en ander zusje ook met alle bombarie.

Mij maakt het echt niet uit. Trouwen doe je voornamelijk met z’n tweeen en jullie bepalen gewoon hoe je dat doet.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:42

Azmay schreef:
Wij zijn enkel met onze ouders erbij getrouwd, verder niemand uitgenodigd maar de directe familie wist het wel. Achteraf beter gewoon kunnen trouwen zonder ouders, hadden we ook geen suprise party hoeven doorstaan :')

Dan was ik accuut weer weggelopen.

Wij wilden geen (toneel)stukjes op onze bruiloft en ook gezegd.. dan lopen wij direct weg.
En echt, dat hadden we ook gedaan.
Wilde ook geen verrassingen thuis hebben en gelukkig hebben ze zich daar wel aan gehouden.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 16-01-20 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:42

Sakura789 schreef:
Let wel op dat het niet zomaar overal kan in de wereld. Er zijn een aantal uitzonderingen. Bij ons viel er ook een tropisch eiland af, omdat we dan met een imam moesten trouwen. 8)7 Onze akte ligt in Den Haag, dus mocht er wat gebeuren dan kun je hem daar halen ipv weer helemaal terug te moeten.

Dat kan ik me niet voorstellen :') . Is dat echt zo of bedoel je dat jullie dan getrouwd zouden worden door een imam?



Cayenne schreef:
GDG schreef:
Maar blijkbaar wat ze op dat moment prefereerde toch?

Nee, ze had het liever anders gehad maar voor de papieren etc in verband met aankoop woning en haar verblijf in NL was dit het snelste.

Euh, dan was dat 1) toch juist wat ze op dat moment prefereerde (ivm praktische redenen) en 2) waarom begrijp je dan niet dat ze het zo gedaan heeft?

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:48

GDG schreef:
Sakura789 schreef:
Let wel op dat het niet zomaar overal kan in de wereld. Er zijn een aantal uitzonderingen. Bij ons viel er ook een tropisch eiland af, omdat we dan met een imam moesten trouwen. 8)7 Onze akte ligt in Den Haag, dus mocht er wat gebeuren dan kun je hem daar halen ipv weer helemaal terug te moeten.

Dat kan ik me niet voorstellen :') . Is dat echt zo of bedoel je dat jullie dan getrouwd zouden worden door een imam?]

Waarschijnlijk door een imam, maar trouwen onder islamitisch recht lijkt me niet erg tof :=

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:51

Door een imam, seychellen was dat geloof ik. Uiteindelijk zou hij er wel bij zijn, dus in dat geval met hem _O-

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:58

Wij hebben het ook gedaan, geen vervelende reacties op gehad hoor.

We hebben onze directe familie (gezinnen) 's avonds bij ons thuis uitgenodigd voor een burger party omdat we bij de burgerlijke stand waren geweest. :Y)

En wie er problemen mee heeft, heeft pech haha. Daar kan ik echt niet wakker om liggen.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 23:19

Ik ben getrouwd inclusief ALLES, ik had niet anders gewild <3
Kan me zo met tweetjes/klein voor mezelf niet indenken, maar ik respecteer dat wel als anderen dat zouden willen. Al zou ik wel verdrietig zijn als mijn zusje het zo zou doen, ik vond het zo geweldig mijn bruiloft voor te bereiden samen met haar, en mn moeder...
Heb wel de eens als we 12.5 jaar getrouwd zijn het met de kinderen over te doen op een tropisch eiland, alleen mijn man ziet dat niet zitten :') :=

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 23:41

Joanne1987 schreef:
Al zou ik wel verdrietig zijn als mijn zusje het zo zou doen, ik vond het zo geweldig mijn bruiloft voor te bereiden samen met haar, en mn moeder...

Maar dat JIJ dat fantastisch vind wilt niet zeggen dat een ander dat ook leuk zou vinden om zo zelf te trouwen.
En om er zelfs verdrietig om te worden is voor mij niet te begrijpen.
Ik zou juist blij zijn als mijn kinderen zouden trouwen zoals zij dat willen.
Niet wat ik of anderen zouden willen.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 23:48

Brainless schreef:
Joanne1987 schreef:
Al zou ik wel verdrietig zijn als mijn zusje het zo zou doen, ik vond het zo geweldig mijn bruiloft voor te bereiden samen met haar, en mn moeder...

Maar dat JIJ dat fantastisch vind wilt niet zeggen dat een ander dat ook leuk zou vinden om zo zelf te trouwen.
En om er zelfs verdrietig om te worden is voor mij niet te begrijpen.
Ik zou juist blij zijn als mijn kinderen zouden trouwen zoals zij dat willen.
Niet wat ik of anderen zouden willen.


Dat zeg ik ook niet, geef alleen mijn mening, iedereen mag daar ook weer een mening over hebben
Ik vier bijzondere dingen, want ja dat is het huwelijk voor mij wel, gewoon graag met de belangrijkste mensen in mn leven om me heen

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 00:08

Hier ook een geregistreerd partnerschap aangegaan op een gratis ochtend bij de gemeente. Wij willen ooit nog groots trouwen maar door de aankoop van ons huis was daar geen budget voor en we wilde toch dat alles goed geregeld was. Op voorhand stelde het eigenlijk niets voor voor ons dus ook niemand verteld. Toevallig kwam het ter sprake waar mn broer bij was en gaf hij aan dat hij er graag bij wilde zijn, nou prima.

Achteraf was de ‘ceremonie’ toch heel romantisch (top ambtenaar) en vond ik het bijna jammer dat we er niet iets meer aan hadden gedaan. Mijn zus was achteraf ook heel boos. En ondanks dat ik dat onterecht vind voel ik me ook heel schuldig. Het was een kleine moeite geweest om haar uit te nodigen en ik snap dat ze zich extra buitengesloten voelt omdat mijn broer er wel bij was. Wij hebben er van te voren echt niet zo over nagedacht, zijn ook niet in extra mooie kleren gegaan ofzo maar achteraf was het een kleine moeite geweest om beide gezinnen er bij te betrekken en er een klein feestje van te maken.

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 00:24

Wij zijn zelf in stilte getrouwd. Zelfs met getuige via de gemeente, dit voorkomt scheve gezichten. Krijg je toch wel.
Echt helemaal zonder poespas, na de plechtigheid kopje koffie gedronken met een gebakje en in de middag gewoon aan het werk.
Ondanks de boze gezichten zou ik het weer net zo doen. Wij zijn getrouwd voor ons zelf, en mijn man zijn werk.
Niks geen groot feest met mensen die alleen dan komen en verder niet.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 01:58

Wij zijn getrouwd met groot feest en familie en vrienden erbij, en we vonden dat geweldig. Zou het zo weer doen. Maar ik begrijp wel dat mensen het kleiner willen houden of met z'n tweetjes willen doen. Het brengt veel stress met zich mee en veel mensen die denken zich ermee te mogen bemoeien. Ik vond dat niet erg, want ik ben event manager en vond het net leuk om eindelijk iets voor mezelf te organiseren, maar ik begrijp dat niet iedereen het wil.

Wat ik wél heel tof vind, is van die onaangekondigde bruiloften. Ik ken een paar vrienden die uitgenodigd waren voor een tuinfeest of bbq van vrienden, maar toen ze aankwamen bleek het eigenlijk de bruiloft te zijn :D Lijkt me zo leuk en ideaal als je het snel en simpel wil doen met vrienden erbij, maar er geen gedoe van wilt maken.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 02:02

Joanne1987 schreef:
Dat zeg ik ook niet, geef alleen mijn mening, iedereen mag daar ook weer een mening over hebben
Ik vier bijzondere dingen, want ja dat is het huwelijk voor mij wel, gewoon graag met de belangrijkste mensen in mn leven om me heen

Prima dat jij bijzondere dingen in je leven viert, en dat meen ik echt.
Maar waarom voel jij je verdrietig als een ander die behoefte niet heeft?

Ik zou juist blij voor degene zijn als ze het kunnen vieren (of juist niet) zoals zij willen.
Zou het alleen jammer voor hun vinden als mensen iets willen wat ze bv niet kunnen betalen of als het veel problemen gaat geven met familie/vrienden omdat die er moeite mee hebben dat iemand iets in besloten kring wilt houden.

Ken meerdere mensen die een groots trouwfeest hebben "moeten" houden omdat (schoon)moeders/oma enz dat nu eenmaal wilde. Of dat anderen niet met hun wensen rekening wilde houden.
Daar word ik verdrietig van.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 02:28

Ik kan me beiden goed voorstellen.

Het is niet leuk dat ik niet de beste herinneringen heb aan ons trouwen, ook al is er verder niks verkeerd gegaan of iets naars gebeurt. Het was alleen niet hoe ik het zelf had gedaan.

Maar kan me ook voorstellen dat met name mijn moeder en broer erg verdrietig waren geweest als zij er niet bij hadden kunnen zijn. Voor hun was het heel speciaal. Zij gaven meer om zo een dag en gebeurtenis dan ik zelf.

Ik kan er verder goed mee leven en er waren best leuke dingen die dag en avond, maar verwacht geen gejubel van mij verder.

Zoals ik tegen de trouwambtenaar zei; Ik wil wel getrouwd zijn, maar het trouwen hoeft van mij niet zo. En dat was maar 1 dag en het getrouwd zijn duurt al jaren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 04:36

GDG schreef:
2) waarom begrijp je dan niet dat ze het zo gedaan heeft?


Omdat ze er nu zelf ook spijt van heeft en zegt dat als ze het opnieuw kon doen, ze het niet zo zou hebben gedaan.
Ze begrijpt het dus zelf ook niet <-- haar letterlijke woorden.