Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:13

Wij zijn gewoon met zijn ouders naar het gemeentehuis gegaan, en hun waren gelijk onze getuigen. En dat was onze trouwerij niks geen feest of verdere familie erbij. Avonds wel uit eten geweest met schoonouders

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:14

Wij zijn enkel met onze ouders erbij getrouwd, verder niemand uitgenodigd maar de directe familie wist het wel. Achteraf beter gewoon kunnen trouwen zonder ouders, hadden we ook geen suprise party hoeven doorstaan :')

mysa

Berichten: 10484
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:16

Wij destijds. Werd ons door een klein deel van de familie niet in dank afgenomen. De rest vond het prima.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:18

Wij zijn ook ‘stiekem’ in het buitenland getrouwd. We hadden van de fotograaf direct een aantal foto’s gekregen. Deze hebben we verwerkt in een kaart en via Greetz naar de mensen thuis gestuurd met de tekst ‘just married’. De reacties waren erg wisselend.

Ik heb niet echt tips voor je, behalve dat je je eigen keuzes moet maken. En geniet van jullie dag!

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:18

Wij zijn "in het geheim" getrouwd op Cyprus afgelopen zomer. Niemand wist er van. Ik had me geen mooiere dag kunnen wensen. Vanuit daar zijn de kaarten verstuurd met "verrassing, wij zijn getrouwd!" en de uitnodiging voor ons feestje dat we wel nog met familie en vrienden willen vieren. Het was een magische dag en helemaal van ons tweetjes, wij wisten al van de bruiloft van mijn man's broer dat zo'n toneelstuk echt niet bij ons paste.

De reacties waren eigenlijk vrijwel allemaal positief, maar mijn ouders konden er eigenlijk ook niets van zeggen aangezien zij hetzelfde hebben gedaan.... :) enkel mijn opa vond het echt niet leuk, en mijn zusje vond het ook wel jammer dat ze er niet bij was (met het uitzoeken van de jurk en haar/make-up laten doen enzo maar dit mag ze alsnog meemaken voor ons feest).


Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110689
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:23

Mijn broer en schoonzusje zijn voor de wet getrouwd tijdens hun vakantie in Denemarken. Zij komt uit China en dit was de makkelijkste optie voor hen qua papieren.
Twee gemeente beambten waren getuigen. Wij wisten er niets van en kregen na afloop een smsje met een foto van ringen en "btw, we zijn getrouwd!".
Ik vond het erg jammer en mijn ouders waren heel verdrietig, vooral omdat we een goede band hebben.
Zij waren ook getuigen op ons huwelijk dus ik vind het jammer dat het zo is gegaan, maar het is niet anders.
Blijkbaar hechten ze er zelf ook weinig waarde aan, want mijn schoonzusje was haar eerste trouwdag vergeten :=

Wij zijn zelf wel getrouwd met alles erop en eraan trouwens.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 16-01-20 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:24

Mijn nichtje heeft dit ook gedaan,zonder familie in te lichten getrouwd voor de burgerlijke stand. Niet voor de Kerk.Mij persoonlijk interesseerde het absoluut niets want ik had toch geen contact met haar.Maar mijn moeder (haar oma) Vond het heel erg want dit was haar enige kleindochter.De reden van trouwen was volgens haar moeder de aankoop van een huis en de financieen daaromtrent. Ik vond het wel vreemd dat ze dit geheim heeft willen houden want er waren helemaal geen belemmeringen voor dat huwelijk.Maar zoals ik al zei maakte het mij persoonlijk helemaal niets uit. Contact was er toch al niet.Door een echt huwelijksfeest kun je wel familiebanden versterken of aanhalen.Een van mijn lievelingsfilms is: The Godfather en ik ben echt jaloers op de prachtige huwelijksfeesten die ze daar vieren.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:25

nine1987 schreef:
Waarom zou je 't niet vertellen..? Trouwen zonder mensen erbij is jouw keuze en die van je partner.. Wat een ander daarvan vindt, dat doet er helemaal niet toe..

Waarom wel? Als je het nog graag samen wil vieren met anderen dan snap ik het wel maar als je het niet voor het feest en de buitenwereld doet maar enkel voor elkaar (en om er zaken mee te regelen) waarom heb je dan nog de behoefte om het te vertellen? Vertel je het ook aan iedereen als je een testament opgesteld hebt? Of je testament aangepast hebt?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110689
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:28

Ik snap het vooral niet omdat mijn schoonzus altijd in een grote bruidsjurk wilde trouwen in een kasteel met koets en taart en iedereen erbij.
En dan is even snel trouwen in een mantelpakje in een onbekend gemeentehuis zonder familie of vrienden toch iets heel anders.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:30

Ik had een oom en tante (gescheiden en jong weduwe) van wie niemand wist hoe het precies zat toen ze hun 25 jarig iets vierden.

Tja, prima toch.

maj0

Berichten: 6590
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:31

Wij hebben voor een geregistreerd partnerschap gekozen omdat mocht mijn man wat overkomen ik op straat stond. (huurhuis) Dit hebben we ook gewoon klein gedaan 2 getuigen en vriendin die foto's maakte. Wel nog feest gehouden voor vrienden. Familie zijn we de dag zelf langs gegaan en zijn savonds uit eten geweest met familie en getuigen.

Mijn droom is nog wel om een keer te trouwen. Maar daar voor moet geld zijn en ja dat is er op dit moment gewoon niet.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:50

GDG schreef:
nine1987 schreef:
Waarom zou je 't niet vertellen..? Trouwen zonder mensen erbij is jouw keuze en die van je partner.. Wat een ander daarvan vindt, dat doet er helemaal niet toe..

Waarom wel? Als je het nog graag samen wil vieren met anderen dan snap ik het wel maar als je het niet voor het feest en de buitenwereld doet maar enkel voor elkaar (en om er zaken mee te regelen) waarom heb je dan nog de behoefte om het te vertellen? Vertel je het ook aan iedereen als je een testament opgesteld hebt? Of je testament aangepast hebt?

Ja ik wel. En de begunstigden hebben een kopie van het testament ontvangen.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:53

Cayenne schreef:
Blijkbaar hechten ze er zelf ook weinig waarde aan, want mijn schoonzusje was haar eerste trouwdag vergeten :=


Oooo maar dat heb ik ook altijd, ik hecht daar heel weinig waarde aan. Net als het aantal jaren, dat is kennis wat ik ook nooit paraat heb.

Wij trouwden ook ivm aankoop huis. Hij is ook niet voor mij op zijn knieen gegaan. We hadden al besloten om in het buitenland te trouwen, dus hij wist mijn antwoord al :')

Ik heb dan weer niets met drie daagse trouwpartijen in het buitenland. Maar goed, dan blijf ik ook respectvol en kom ik gewoon bij uitnodiging. Dus dat respect hoop ik dan van anderen ook te krijgen als wij het op onze manier willen doen.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:59

Wij trouwden op woensdag dat was toevallig gratis, alleen mijn ouders en schoonouders waren er bij. De volgende dag viel bij de familie een kaart in de bus met als tekst wij zijn getrouwd.

pjer
Berichten: 1578
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:18

wij zijn stiekem in las vegas getrouwd. Op zich is dat ons prima bevallen. bij terugkomst iedereen ingelicht en tja mijn familie vond het heel leuk, zijn familie was boos.
tja.
we waren destijds nog 'gedwongen' om wel een feestje te plannen.. maar dat moet nu 12,5 jaar later nog gebeuren heb daar echt geen behoefte aan.
Overigens kan ik zelf de preciese datum ook nooit onthouden :-) eind mei dat weet ik dan nog...

Suusjepluus

Berichten: 788
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:19

Wij hebben een gp gekozen met alleen 2 vrienden als getuige. Het was verplicht in deze gemeente om zelf getuigen mee te nemen, anders hadden we dat ook niet gedaan. We hechten allebei geen waarde aan trouwen, een gp was gewoon het makkelijkste om alles te regelen rondom huis. Onze ouders zijn allebei gescheiden en veel gedoe rondom opnieuw trouwen en scheiden en onderlinge verstandhoudingen zijn niet goed meer. De illusie dat trouwen voor altijd is en een sprookje is hebben we dus allebei niet echt meegekregen vanuit opvoeding. We hadden geen zin in alle ergernis van wie er wel mag komen en wie niet, die komt niet als die wel komt enzo. We zijn maandagochtend 'gepartnerd' en daarna naar Ikea geweest en de heg gesnoeid. We weten allebei geen datum meer, ringen hadden we al wel een jaar of 7 samen. Achteraf ook niet verteld aan anderen, nu het een jaar of 5 geleden is weten sommige familieleden het inmiddels wel. We hebben er tot nu toe nog geen rare reacties op gekregen.

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:35

Ik ben nu twee jaar hartstikke happy getrouwd. Wij hebben het relatief klein gedaan e. (30 man, ceremonie buiten, en met iedereen lekker dineren) En eigenlijk heb ik 'spijt' dat ik van dat geld niet samen (en bonuszoon) naar een mooie eilandje gegaan ben en het op deze manier hadden gedaan. Je hebt namelijk altijd achteraf dat mensen niet achter je keuze staan en vooral omdat ze niet uitgenodigd zijn en zich anders opstellen daardoor tegen je. En anderzijds, daar moet je echt maling aan hebben. In ons geval trouwden we niet omdat we allebei altijd al trouwlustig geweest zijn maar omdat we het graag wilden voor onszelf. De mensen die we hebben uitgenodigd die wisten het en verder hebben we het ook niet aan de grote klok gehangen vooraf. En ook dat werd ons denk ik kwalijk genomen in sommige gevallen.
Doe het hoe jullie het zelf willen op dat moment. Het is een utopie om te denken dat als je overal rekening mee houdt dat iedereen tevreden is. Dat gaat niet gebeuren. Dus denk lekker aan jezelf! Hoe willen jullie het? Waar worden jullie gelukkig van? en is het in het geheim naar het gemeentehuis, lekker belangrijk, als jullie daar maar achter staan.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:43

Cayenne schreef:
Ik snap het vooral niet omdat mijn schoonzus altijd in een grote bruidsjurk wilde trouwen in een kasteel met koets en taart en iedereen erbij.
En dan is even snel trouwen in een mantelpakje in een onbekend gemeentehuis zonder familie of vrienden toch iets heel anders.

Maar blijkbaar wat ze op dat moment prefereerde toch?

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:55

Wij zijn toevallig in december verloofd, maar neigen er sterk naar om in het buitenland (bijv. Zanzibar) te trouwen :)
We vinden dat beide een prachtige plek en voelen ons daar allebei heel goed bij.
Hier maak ik op zich ook geen geheim van, en als we trouwen is dat denk ik wel met mijn ouders en mijn vriend zijn moeder en broer erbij maar dat is het dan denk ik. Misschien nog een paar vrienden die echt dichtbij staan, maar dat weet ik nog niet zeker. Vind het echt iets van ons samen <3 en mijn sprookje hoeft niet in een groot kasteel met 100 mensen die je amper spreekt.

Je zou eens kunnen zoeken op elopement, dat beschrijft wat je wilt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110689
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:56

GDG schreef:
Cayenne schreef:
Ik snap het vooral niet omdat mijn schoonzus altijd in een grote bruidsjurk wilde trouwen in een kasteel met koets en taart en iedereen erbij.
En dan is even snel trouwen in een mantelpakje in een onbekend gemeentehuis zonder familie of vrienden toch iets heel anders.

Maar blijkbaar wat ze op dat moment prefereerde toch?


Nee, ze had het liever anders gehad maar voor de papieren etc in verband met aankoop woning en haar verblijf in NL was dit het snelste.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:05

Ik denk dat het vroeger anders was, omdat je echt werd "weggegeven" en je ging na het trouwen samenwonen en je eigen gezin starten. Tegenwoordig is het niet meer zo'n duidelijke stap, men woont vaak al samen en het is slechts een formaliteit op papier omdat het handiger is met hypotheek en verzekeringen e.d. De witte jurk stond altijd voor maagdelijkheid als ik het goed heb, maar dat is tegenwoordig vaak ook niet meer van toepassing :+

Dus nu zie ik bruiloften vooral als geldklopperij: ga je gewoon naar de kapper betaal je €20, zeg je erbij dat je gaat trouwen kost het ineens €120 etc. En 1000€ uitgeven aan een jurk die je maar 1 dag(deel) draagt? Kom op zeg :+

Ik heb er nog geen ervaring mee maar doe lekker waar jullie blij van worden zou ik zeggen :D Alsof anderen over jouw/jullie leven zouden moeten beslissen.

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:11

antje_vip schreef:
Dus nu zie ik bruiloften vooral als geldklopperij: ga je gewoon naar de kapper betaal je €20, zeg je erbij dat je gaat trouwen kost het ineens €120 etc. En 1000€ uitgeven aan een jurk die je maar 1 dag(deel) draagt? Kom op zeg :+

Ik heb er nog geen ervaring mee maar doe lekker waar jullie blij van worden zou ik zeggen :D Alsof anderen over jouw/jullie leven zouden moeten beslissen.



:D :D :D :D ja ik heb ook echt gezocht naar goedkopere opties want zodra je er TROUWEN voor zegt, rekenen ze echt de hoofdprijs. Gaat nergens over.
Ik heb zelf een jurk van MP gehaald die normaal 1500 kostte voor 300 euro en verkocht voor 150 euro. :-) voor visagie heb ik een student genomen wat ook de helft goedkoper was en kapper een thuis kapster laten komen wat ook de helft scheelde.

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:20

Nichtje is in Las Vegas getrouwd. Op hetzelfde moment werden bij de wederzijdse ouders een taart, een fles champagne en een brief bezorgd.
Wel slim, zo kon het thuisfront toch meeleven op het zelfde moment, en was de ergste storm gaan liggen tegen de tijd dat ze thuiskwamen.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:23

Suuszels schreef:
Wij zijn toevallig in december verloofd, maar neigen er sterk naar om in het buitenland (bijv. Zanzibar) te trouwen :)


Let wel op dat het niet zomaar overal kan in de wereld. Er zijn een aantal uitzonderingen. Bij ons viel er ook een tropisch eiland af, omdat we dan met een imam moesten trouwen. 8)7 Onze akte ligt in Den Haag, dus mocht er wat gebeuren dan kun je hem daar halen ipv weer helemaal terug te moeten.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:24

Wij zijn getrouwd zonder families erbij en achteraf had ik dat toch wel anders gewild.