Opgelicht? En nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanicha

Berichten: 12175
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:14

Mijn zusje had het met een paardendeken, netjes betaald maar er kwam maar niets.
Na verschillende mailtjes waar geen reactie op kwam heeft ze uitgezocht waar ze woonde en is er naartoe gegaan,
Was een meisje van rond de 15, was alleen thuis dus mijn zus eiste haar geld terug, zo niet bleef ze op haar ouders wachten.
Geld terug gekregen en geeist dat ze de andere advertentie er ook af zou halen.
Ik zou ook niet wachten hoor!

Nyaleti

Berichten: 6256
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:17

verkoopt ze vaker? Mocht ze het via een FB groep doen (bv die Marktplaats voor de paardensport) zou ik daar een bericht plaatsen met bewijs, dus screenshots, erbij. Dat werkt vaak wel goed. Gooi haar naam hier ook maar online hoor, ze is vaak zat gewaarschuwd.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33831
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Opgelicht? En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 14:18

Ik ga zeker haar naam nog niet openbaar zetten. Dat doe ik pas als ik zeker weet dat ik het geld niet terug ga krijgen. Heb daarvoor nog "te veel" troeven achter de hand. :)

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: Opgelicht? En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:52

Vaak wordt er weinig met een aangifte gedaan helaas.
Ik heb laatst ongeveer hetzelfde gehad als jij, maar dan met een webwinkel. Ben er langs gegaan toen ik in de buurt was, denk dat ik mijn geld anders niet terug had gekregen. Ik denk dat dat voor jou toch ook de meest kansrijke optie is om je geld terug te krijgen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Opgelicht? En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:54

Maar had je dan geen gebruik gemaakt van 'gelijk oversteken'?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33831
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 14:55

elnienjo schreef:
Maar had je dan geen gebruik gemaakt van 'gelijk oversteken'?

Nee had ik niet overnagedacht. In het vervolg nooit meer zonder. :)

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:19

_San87_ schreef:
Aangifte doen. Altijd. Ook al doen ze er niks mee, het is wel weer een melding in het dossier.

Daarnaast zou ik in de auto stappen en eens even langs gaan, al is het aan de andere kant van Nederland. Dan wordt het een principekwestie.


Dat klink leuk, maar dan sta je daar aan de andere kant van het land en doet diegene gewoon de deur niet open....en dan? Er is iemand mij nog steeds geld schuldig, geen idee of ze inmiddels nog op Bokt zit of niet. Ik heb ook eens een topic geopend.

Bokt-vriendinnetje van haar zei toen iets in de trant van: je moet niet hier piepen maar langs gaan.
(In Amsterdam, ook lekker naast de deur :P )

Waarop de betreffende bokker al bij voorbaat plezier had, want dan zou ze de politie wel inschakelen als ik niet bij haar voor de deur weg wilde gaan, en haar vader oid zou agent zijn dus die zou me dan wel even aanpakken :')

Tuig blijft gewoon tuig wat dat betreft. Soms werkt het om langs te gaan, maar de kans is groot dat het je alleen maar extra tijd, geld en ergernis kost.... het is echt ontzettend onrechtvaardig en ergerlijk dat slecht volk met dit soort dingen weg komt...en ze weten ook gewoon dat je er weinig aan kan doen en gokken er op dat je niet met een knokploeg langskomt om eens even verhaal te halen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41696
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:28

pmarena schreef:
_San87_ schreef:
Aangifte doen. Altijd. Ook al doen ze er niks mee, het is wel weer een melding in het dossier.

Daarnaast zou ik in de auto stappen en eens even langs gaan, al is het aan de andere kant van Nederland. Dan wordt het een principekwestie.


Dat klink leuk, maar dan sta je daar aan de andere kant van het land en doet diegene gewoon de deur niet open....en dan? Er is iemand mij nog steeds geld schuldig, geen idee of ze inmiddels nog op Bokt zit of niet. Ik heb ook eens een topic geopend.

Bokt-vriendinnetje van haar zei toen iets in de trant van: je moet niet hier piepen maar langs gaan.
(In Amsterdam, ook lekker naast de deur :P )

Waarop de betreffende bokker al bij voorbaat plezier had, want dan zou ze de politie wel inschakelen als ik niet bij haar voor de deur weg wilde gaan, en haar vader oid zou agent zijn dus die zou me dan wel even aanpakken :')

Tuig blijft gewoon tuig wat dat betreft. Soms werkt het om langs te gaan, maar de kans is groot dat het je alleen maar extra tijd, geld en ergernis kost.... het is echt ontzettend onrechtvaardig en ergerlijk dat slecht volk met dit soort dingen weg komt...en ze weten ook gewoon dat je er weinig aan kan doen en gokken er op dat je niet met een knokploeg langskomt om eens even verhaal te halen.

Ja of diegene doet in onwetendheid de deur wel gewoon open. Die optie is er ook gewoon.

En dat dreigen met politie. Laten doen. Kan het meteen ter plekke opgelost worden.

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Opgelicht? En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:46

Alleen ziet de politie het schijnbaar vaak als een civiele zaak zulke dingen en bemoeien ze zich daar niet mee volgens mij.

Het zou mooi zijn als die even helpen om de boel netjes te regelen maarja zij zien op dat moment natuurlijk ook alleen maar aantoonbaar dat "jij" bij iemand op de stoep staat waar je niet welkom bent en dáár komen ze dan voor....

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:26

Ik heb ook zoiets aan de hand, maar dan met een mentor van een opleiding die ik heb gevolgd. Voor bespreking van het studieplan met mentorgroep in een hotel afgesproken, mentor was bij aankomst zijn avondeten daar aan het nuttigen. Na afloop bijeenkomst betaal ik de gehele rekening (inclusief drankjes en zijn eten).

Je raad het al...ik wacht nu 3 maanden later nog steeds op het bedrag dat hij mij verschuldigd is, heb hem meermaals gevraagd het te betalen.

Publiekelijk aan de schandpaal nagelen vind ik zelf niet fijn om te doen, maar ik vind het een principekwestie worden. Het gaat maar om 24,-, maar het principe dat hij weigert te betalen maakt mij zo razend...!! Bloed onder mijn nagels bezorgd hij me, wat een eikel.

NB: wat ik nog het vervelendste aan zulke kwesties vind is dat je jezelf op een gegeven moment een zeur vindt, omdat je blijft leuren en vragen om het geld (of het product). Op een gegeven moment denk je :” waarom al die moeite, het is maar een klein bedrag.” Om vervolgens weer te denken: “ en al zou het een klein bedrag zijn, hij/zij hoort gewoon het fatsoen te hebben om te leveren/terug te betalen!”
Laatst bijgewerkt door eekhoornerik op 15-01-20 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33831
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Opgelicht? En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 16:28

Ik ben niet geheel achterlijk dus ga niet zomaar onvoorbereid dingen doen. Zorg er wel voor dat ik de nodige bewijzen e.d. bij me heb. Ik heb tot zover nog steeds goede hoop dat ik het geld terug ga zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:46

MarlindeRooz schreef:
Update: ze heeft me nu geblokt op Facebook. Duidelijk signaal wat mij betreft.

Da's wel duidelijk. Maar....

Ik heb ooit een enigszins verhit berichtje gestuurd naar iemand op marktplaats omdat ik haar spullen niet ontvangen had. Toen werd ik ook voor van alles uitgemaakt omdat ik haar durfde te betichten van..... Ging er ook echt niet netjes aan toe.

3 maanden later kreeg ik ineens een verfrommeld pakketje met inventief gerepareerde verpakking gestuurd met mn spullen. Was gewoon kwijtgeraakt bij PostNL.

Voor iedereen dus een poedersuiker-situatie.
Hopelijk is het zoiets. Zal wel niet...... Maar hoop dat je er uitkomt!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41696
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:49

Menino schreef:
MarlindeRooz schreef:
Update: ze heeft me nu geblokt op Facebook. Duidelijk signaal wat mij betreft.

Da's wel duidelijk. Maar....

Ik heb ooit een enigszins verhit berichtje gestuurd naar iemand op marktplaats omdat ik haar spullen niet ontvangen had. Toen werd ik ook voor van alles uitgemaakt omdat ik haar durfde te betichten van..... Ging er ook echt niet netjes aan toe.

3 maanden later kreeg ik ineens een verfrommeld pakketje met inventief gerepareerde verpakking gestuurd met mn spullen. Was gewoon kwijtgeraakt bij PostNL.

Voor iedereen dus een poedersuiker-situatie.
Hopelijk is het zoiets. Zal wel niet...... Maar hoop dat je er uitkomt!

Laarzen verstuur je niet met de post, maar als pakket. En als je een pakket stuurt, krijg je altijd een track and trace code. Deze heeft TS niet gekregen, dus is het best redelijk te concluderen dat er niks verzonden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:17

_San87_ schreef:
Menino schreef:

Da's wel duidelijk. Maar....

Ik heb ooit een enigszins verhit berichtje gestuurd naar iemand op marktplaats omdat ik haar spullen niet ontvangen had. Toen werd ik ook voor van alles uitgemaakt omdat ik haar durfde te betichten van..... Ging er ook echt niet netjes aan toe.

3 maanden later kreeg ik ineens een verfrommeld pakketje met inventief gerepareerde verpakking gestuurd met mn spullen. Was gewoon kwijtgeraakt bij PostNL.

Voor iedereen dus een poedersuiker-situatie.
Hopelijk is het zoiets. Zal wel niet...... Maar hoop dat je er uitkomt!

Laarzen verstuur je niet met de post, maar als pakket. En als je een pakket stuurt, krijg je altijd een track and trace code. Deze heeft TS niet gekregen, dus is het best redelijk te concluderen dat er niks verzonden is.


Het mijne was ook als pakket verzonden, en ook ik had geen track and trace code gekregen. Toen ik daar na een week niets gekregen te hebben pas om vroeg, had ze het bonnetje al weggegooid.

Het is vrij onwaarschijnlijk dat dit precies dezelfde situatie betreft natuurlijk...... En dan zou blokkeren op facebook ook nog steeds een erg trieste handeling zijn. Maar het is denk ik wel goed voor iedereen om te beseffen dat je niet zomaar mensen moet beschuldigen omdat het nog steeds een mogelijkheid zou kunnen zijn. *wat TS gelukkig heel netjes doet, door geen namen te noemen :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41696
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:20

Menino schreef:
_San87_ schreef:

Laarzen verstuur je niet met de post, maar als pakket. En als je een pakket stuurt, krijg je altijd een track and trace code. Deze heeft TS niet gekregen, dus is het best redelijk te concluderen dat er niks verzonden is.


Het mijne was ook als pakket verzonden, en ook ik had geen track and trace code gekregen. Toen ik daar na een week niets gekregen te hebben pas om vroeg, had ze het bonnetje al weggegooid.

Het is vrij onwaarschijnlijk dat dit precies dezelfde situatie betreft natuurlijk...... En dan zou blokkeren op facebook ook nog steeds een erg trieste handeling zijn. Maar het is denk ik wel goed voor iedereen om te beseffen dat je niet zomaar mensen moet beschuldigen omdat het nog steeds een mogelijkheid zou kunnen zijn. *wat TS gelukkig heel netjes doet, door geen namen te noemen :)

Dat is wel dom van de verzender, niet naar die code kijken en 'm doorsturen, ook wel van jou dat je er niet naar vroeg, trouwens. Gelukkig is het voor jou alsnog opgelost.

Maar de persoon in dit geval heeft dus blijkbaar nooit iets verstuurd want geen track and trace code, reageert nergens meer op en blokkeert overal. Ik denk dat uit de berichten van TS wel blijkt dat zij meer dan genoeg op de fatsoenlijke manier heeft geprobeerd in contact te komen maar dat dit afgeweerd wordt, wat voor mij wel duidt op oplichting.

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:52

eekhoornerik schreef:
Het gaat maar om 24,-, maar het principe dat hij weigert te betalen maakt mij zo razend...!! Bloed onder mijn nagels bezorgd hij me, wat een eikel.


In jouw geval zou ik het bonnetje bij de administratie van je school neerleggen en aangeven dat jij zijn declaratie hebt betaald en dit graag terug wilt. Als er dan vragen komen kan je dit gewoon uitleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:02

Lavje schreef:
eekhoornerik schreef:
Het gaat maar om 24,-, maar het principe dat hij weigert te betalen maakt mij zo razend...!! Bloed onder mijn nagels bezorgd hij me, wat een eikel.


In jouw geval zou ik het bonnetje bij de administratie van je school neerleggen en aangeven dat jij zijn declaratie hebt betaald en dit graag terug wilt. Als er dan vragen komen kan je dit gewoon uitleggen.

:j

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:09

Oefff, ja, zouden ze ook een heel slechte aan mij hebben.
Maar wat suf om een soort van bekende op te lichten, kun je verwachten dat je dit krijgt.

Zet hem op!

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:14

Rakkie123 schreef:
Oefff, ja, zouden ze ook een heel slechte aan mij hebben.
Maar wat suf om een soort van bekende op te lichten, kun je verwachten dat je dit krijgt.

Zet hem op!


Hier het zelfde, ze zou niet klaar zijn met mij.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:32

Lavje schreef:
eekhoornerik schreef:
Het gaat maar om 24,-, maar het principe dat hij weigert te betalen maakt mij zo razend...!! Bloed onder mijn nagels bezorgd hij me, wat een eikel.


In jouw geval zou ik het bonnetje bij de administratie van je school neerleggen en aangeven dat jij zijn declaratie hebt betaald en dit graag terug wilt. Als er dan vragen komen kan je dit gewoon uitleggen.



Heb ik getracht, maar zij bemiddelen hier niet in aangezien "het onze eigen keuze is geweest om op die locatie een mentorbijeenkomst te hebben", aldus het opleidingsinstituut...

@Bokker die de laarzen niet levert: Houd de eer aan jezelf en stort het bedrag terug aan TS. Dan kan je vanavond met een goed geweten in slaap vallen.

StalNollie

Berichten: 9152
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:35

MarlindeRooz schreef:
Update: ze heeft me nu geblokt op Facebook. Duidelijk signaal wat mij betreft.

Opgelicht in de paardenwereld op faceb gooien om andere te behoeden

Rizette
Berichten: 4398
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:40

Isabel schreef:
Ik zou inderdaad aangifte doen, en ook aangeven via marktplaats dat je opgelicht bent. En op marktplaats een recensie plaatsen bij de verkoper. Misschien heeft de politie ook nog tips voor je.

Volgens mij kan dat niet spontaan toch? Dan moet je toch eerst een bepaald bericht van MP ontvangen of je dat wilt gaan doen?

Rizette
Berichten: 4398
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:40

StalNollie schreef:
MarlindeRooz schreef:
Update: ze heeft me nu geblokt op Facebook. Duidelijk signaal wat mij betreft.

Opgelicht in de paardenwereld op faceb gooien om andere te behoeden

Topidee!

Pindabear

Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:40

Birdie60 schreef:
Rakkie123 schreef:
Oefff, ja, zouden ze ook een heel slechte aan mij hebben.
Maar wat suf om een soort van bekende op te lichten, kun je verwachten dat je dit krijgt.

Zet hem op!


Hier het zelfde, ze zou niet klaar zijn met mij.


Same here.
Ik vind zolang je niet alles zeker weet ook zeker geen naam op internet moet zetten. Maar als het zeker is dat ze je opgelicht heeft zou ik zeker dr naam noemen; het is niet netjes om het te doen maar het is ook zeker niet netjes om iemand op te lichten. Dan vraagt ze er zelf om om publiekelijk aan de schandpaal genageld te worden.
Ik hoop dat je je geld terug krijgt of de laarzen nog krijgt.

Rosebud

Berichten: 2008
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:44

MarlindeRooz schreef:
Het gaat om 56 euro dat is voor mij een flinke som geld als student. Moet ik best wat uur voor werken.

Nou ik snap je hoor, daar zou ik mij ook niet bij neerleggen.