Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:54

Lieve TS,

Ik kan me voorstellen dat je dat niet zo prettig vindt. Elke vrouw heeft haar eigen onzekerheden en ik denk dat het erg afhangt wat er is afgesproken in de relatie.

Mijn vriend en ik kijken meestal samen naar anderen of bespreken acteurs/actrices in films. Meestal ben ik dan degene die zegt van jeetje, dat is een knappe vrouw!
Als mijn vriend op stap zou gaan en andere vrouwen uit zichzelf complimenten zou geven over hun uiterlijk bijvoorbeeld, dan zou ik dat niet erg fijn vinden. Gelukkig doet hij dat ook niet.
Het is een ander verhaal als een meid naar hem loopt en zegt dat ze er lelijk uit ziet en mijn vriend zegt dan beleefd dat het niet zo is. Niet dat die situatie voor is gekomen, maar dat is iets heel anders dan op zoek gaan naar aandacht van andere vrouwen.

Of complimenten geven vreemd gaan is, dat moeten jullie samen bepalen. Er zijn genoeg relaties waarbij is afgesproken dat er zelfs verder gegaan mag worden en in dat geval is het niet vreemd gaan.

Ik denk dat je het beste even in gesprek kunt gaan met je vriend. Vertel hoe jij je voelt en kijk of hij ermee eens is. Zo niet, dan is dat vaak een teken dat je toch beter eigen kanten op kan gaan. Want je moet het toch wel eens zijn op dat vlak.

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:54

Ondertussen weten we nog niet wat voor soort complimenten het dan betreft

Paardenfann4
Berichten: 1354
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:55

Femke_Tweety schreef:
Lara_Silver schreef:
Ik vraag me trouwens ook af wanneer de eerste 'geëmancipeerde bokker' post voorbij komt die zegt dat de TS haar vriend de bons moet geven omdat ze meer waard is. :')



Ts is een hij dacht ik.
Stond voorheen iig in het profiel, naam Cor.

Dus super geëmancipeerd in dat geval!


Ik dacht ook dat het een man was, in het andere topic was het wel een man.

Maar alleen kijken is niet erg, aankomen is wat anders.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:56

Kijken vreemdgaan? Ik kijk ook. Zonder te kijken zie ik niets :Y)

Staren met de mond open wordt een ander verhaal ;)

Edit: dubbel en typfouten.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 09-01-20 19:27, in het totaal 4 keer bewerkt

Veraaaaah

Berichten: 2334
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:57

Kijken mag toch? Denk dat 100% van de mensen dat doet :D

Ben wel benieuwd wat voor complimentjes hij geeft? Sexueel? Gewoon op vriendschappelijke basis?

Hoe lang zijn jullie samen? Zou me meer zorgen maken als hij ook veel appt met andere vrouwen.

Cuvee

Berichten: 63
Geregistreerd: 24-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 19:08

Hij maakt seksuele opmerkingen naar andere vrouwen in het openbaar.

Silly1972

Berichten: 14782
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:11

Het is misschien handiger als je wat beter uitlegt wat voor opmerkingen en in welke situaties.

Het is geen vreemdgaan, maar kan mij wel voorstellen dat je je er niet prettig onder voelt.
Beetje afhankelijk natuurlijk van welke opmerkingen.
Heb je er al eens over gepraat met hem?

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:11

Tja, het ligt helemaal aan je relatie wat normaal is. Als je het niet fijn vindt moet je het bespreken met je vriend. De grenzen van wat kan bepaal je samen.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:11

Maar mensen kom op, gewoon kijken vind niemand erg. Iemand compleet uitkleden met je blik is wat anders. Niemand zal zeggen dat zn vriend buiten met neergeslagen ogen moet lopen. Wat betreft complimentjes geven, zeggen ‘Hey, wat zie jij er mooi uit’ is weer anders dan ‘Hey lekkertje, geil rokje’.
Mijn man mag kijken wat ie wil. Complimentjes maken ook geen probleem mee, mits ze netjes zijn. Geen één vrouw zit toch op vunzige “complimentjes” te wachten. Zou het dan ook niet tof vinden als hij daarmee vrouwen ongemakkelijk liet voelen. Plus als ik ernaast loop zou ik het ook niet leuk vinden als hij links en rechts vrouwen gaat complimenteren met hoe leuk ze zijn, mooie ogen ze hebben, etc. Een keer zeggen ‘Zo, die is leuk :wow: ‘ helemaal prima, iedereen nasissen echt niet hoor.

Hele seksuele toespelingen vind ik ook not done hoor TS. Heb je het al met hem besproken? Wat zegt hij dan?

Simbaa
Berichten: 3964
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:16

Cuvee schreef:
Hij maakt seksuele opmerkingen naar andere vrouwen in het openbaar.


Dat is sowieso vervelend gedrag!

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:17

Cuvee schreef:
Hij maakt seksuele opmerkingen naar andere vrouwen in het openbaar.


Het type man dat dat doet zou ik al geen relatie mee hebben, dat scheelt. Nvt dus.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:23

Cuvee schreef:
Hij maakt seksuele opmerkingen naar andere vrouwen in het openbaar.


Moet ik dan denken aan “goh, wat een mooi jurkje, staat je leuk” of aan “wow sexy jurk jij geil wijf”?

Met dat eerste heb ik geen moeite (tenzij hij zo de hele winkelstraat door gaat), met de tweede opmerking wordt echt een grens overschreden. Nog niet in de laatste plaats omdat een dergelijke opmerking erg respectloos is naar de vrouw in kwestie.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 09-01-20 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:24

Als je je er zelf aan stoort of het te ver vindt gaan, dan beëindig je de relatie toch?

Sexuele opmerkingen zou ik ook not amused mee zijn, maar het ligt wel aan de context wat jij sexueel noemt.

Elisa2

Berichten: 37341
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:24

Er zit een verschil tussen kijken en kijken, er continu naar blijven kijken/ staren en er van alles bij gaan denken gaat mij te ver.

Dus wat jouw vriend doet vind ik nog een stap verder gaan en respectloos naar jou toe. Je vraagt het hier niet voor niks dus het zit je dwars. Ik zou zeggen, ga het gesprek aan en maak hier afspraken over.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:31

TS kun je dat misschien specificeren? Dan kunnen wij je ook beter helpen.

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:32

Ceffyl schreef:
verootjoo schreef:

Hoe zie je dat dan voor je? Moet ie dan continu naar de grond kijken als jij er bij bent? Overal lopen toch vrouwen waar je naar kijkt :?

Ik denk dat ze echt flirten/uitgebreid checken bedoeld. Kijken is nooit erg, maar flirten terwijl je ernaast loopt is inderdaad minder.


Ja dat bedoelde ik idd. Mijn man kijkt ook wel eens als hij naast mij loopt, geen enkel probleem mee. Maar als hij echt zou checken/flirten met mij erbij zou ik dat niet prettig vinden. Gelukkig gebeurd dat ook nooit hoor.
Laatst bijgewerkt door Christadk op 09-01-20 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:35

Hé cuvee was toch een man?

Toulouze
Berichten: 194
Geregistreerd: 05-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:39

Snorlex schreef:
Cuvee schreef:
Hij maakt seksuele opmerkingen naar andere vrouwen in het openbaar.


Moet ik dan denken aan “goh, wat een mooi jurkje, staat je leuk” of aan “wow sexy jurk jij geil wijf”?

Met dat eerste heb ik geen moeite (tenzij hij zo de hele winkelstraat door gaat), met de tweede opmerking wordt echt een grens overschreden. Nog niet in de laatste plaats omdat een dergelijke opmerking erg respectloos is naar de vrouw in kwestie.



Goh wat een mooi jurkje staat je leuk
Dat is toch geen sexuele opmerking :+
Dus lijkt me niet dat dat het is wat hij zegt.

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:40

Sja ik heb er echt geen problemen mee dat mn man naar anderen kijkt, doe ik zelf ook en daar geniet ik net zo hard van.

Wat betreft opmerkingen maken hangt het er vanaf hoe hij het zegt en wat hij precies zegt. Dus ik vind het een beetje lastig daar een mening over te vormen.

Verder tja ik denk dat je dan maar niet moet weten hoe vaak je partner over anderen fantaseert. Een beetje gezond persoon laat zijn fantasie ook de vrije loop, dus ja... heb je daar dan ook problemen mee? Ik vind dat soort dingen gewoon gezond. Zolang hij niets lichamelijks uitspookt met een ander en geen echte gevoelens heeft voor een ander vind ik het allemaal prima.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:41

Mijn vriend mag kijken wat hij wil en heeft ook veel vrouwelijke vriendinnen cq kennissen waar hij mee op trekt. Relaties op het uiterlijk vind ik ook geen probleem. Ik doe hetzelfde als ik een leuke man zie. Maar buiten honger krijgen en thuis eten zeg ik altijd maar. Als je over kijken moeilijk gaat doen dan is je relatie niet gebaseerd op vertrouwen.

Nymbous
Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-09-12

Re: Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:44

Voor iedereen is dit anders natuurlijk maar hier praten we samen over andere vrouwen (ik val op man en vrouw) en ook hebben we een open relatie.

Wel snap ik zeker dat anderen er erg onzeker van worden, voor wij alles uitgesproken hadden en afspraken hadden was ik dat ook, en mijn man andersom ook.

Ik ken dus beide uitersten, maar vind ondanks dat kijken kan triggeren in onzekerheid dat kijken toch wel moet mogen en dat dat zeker geen vreemdgaan is

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:47

Toulouze schreef:
Goh wat een mooi jurkje staat je leuk
Dat is toch geen sexuele opmerking :+
Dus lijkt me niet dat dat het is wat hij zegt.


De vraag is dus ook wat TS onder sexueel verstaat. De context blijft wat onduidelijk.

Stel dat mijn vriend tijdens het boodschappen doen meerdere vrouwen aanspreekt met “goh mooi jurkje staat je leuk”, dan ga ik mij ook bij die opmerking op een gegeven moment toch even achter de oren krabben. >;)
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 09-01-20 19:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:48

Het is super normaal dat mannen kijken. Dat is een instinct en gebeurt vaak zelfs zonder ze het doorhebben.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-23 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini
Berichten: 17935
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:55

Toulouze schreef:
Goh wat een mooi jurkje staat je leuk
Dat is toch geen sexuele opmerking :+
Dus lijkt me niet dat dat het is wat hij zegt.


Heel erg situatiegebonden. Diezelfde uitspraak tegen zijn blonde secretaresse met een veelbetekenende knipoog er achter is wel weer wat anders. :D

Rizette
Berichten: 4396
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 20:11

Wat bedoel je TS, bedoel jij dat jij zelf vindt dat kijken naar andere vrouwen voor jou een probleem is en of wij dat ook vinden?